Gå til innhold

Siv Jensen advarer mot snikislamisering


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest arghhhhh
Så med andre ord så mener du at noen grupper av norske statsborgere ikke bør kunne påvirke samfunnet til sin egen fordel, mens det for andre grupper er helt OK? Hva skal så være kriteriet for å frata enkelte borgere denne påvirkningsmuligheten? Skal vi legge dine personlige preferanser til grunn?

Det du snakker om her er norske borgere! De er blitt gitt statsborgerskap med fulle rettigheter som borgere. Med denne status så har de den fulle rett tilå kreve innføring av sharialover, bruk av slør for kvinner, halalslakt og hva ellers de måtte mene er rett!

Islamsk råd mener at homofili er en forbrytelse mot Gud og at denne forbrytelsen bør straffes med døden slik Sharia foreskriver. Å mene dette er en soleklar rett for en norsk borger, en rett du gjerne vil frarøve dem fordi du personlig mener noe annet.

Som en forkjemper for det multikulturelle samunn så kunne du i hvertfall ha baller nok til å leve med konsekvensene av dette!

Hvor i mitt innlegg sier jeg at norske statsborgere ikke skal få lov til å mene og si hva de vil? Det er jo det stikk motsatt jeg sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og til de som er aller reddest og får frysninger av ordet hijab, ta deg tid til å bli kjent med en muslim.

Det bør være nok å se og høre hva som skjer i muslimske land.

I Iran ble nylig en gutt straffet for å ha nasket til seg noe hardt tiltrengt mat fra en forretning.

På grunn av sin lave alder ble han ikke steinet.

Nei de nøyde seg med å holde ham fast og presse den ene hånden hans fast i veidekket, mens en bil kjørte over og knuste hånden hans.

Jeg er overbevist om at de som ikke frykter hva islam fører med seg, de har ikke forstått hva dette innebærer.

De som hyler opp om et lite klask i baken på en slem unge, de synes kanskje at dette er bedre?

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timmelim
Det bør være nok å se og høre hva som skjer i muslimske land.

I Iran ble nylig en gutt straffet for å ha nasket til seg noe hardt tiltrengt mat fra en forretning.

På grunn av sin lave alder ble han ikke steinet.

Nei de nøyde seg med å holde ham fast og presse den ene hånden hans fast i veidekket, mene en bil kjørt over og knuste hånden hans.

Jeg er overbevist om at de som ikke frykter hva islam fører med seg, de har ikke forstått hva dette innebærer.

De som hyler opp om et lite klask i baken på en slem unge, de synes kanskje at dette er bedre?

At Iran har tøffe straffer basert på en streng tolkning av Sharia er en kjent sak.

Men akkurat det har lite med Norge å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mitt estimat var en personlig antagelse og må selvsagt sees på den måten.

Det kan godt hende jeg tar feil og at den demografiske utviklingen blir anderledes.

På den annen side så er det jo interessant å se hvor stor påvirkning 120-170.000 muslimer har på samfunnet og hvor store innrømmelser og tilpasninger vi har vært villige til å inngå i forhold til en så beskjeden gruppe. Den samiske befolkning som vi har delt landet med siden tidenes morgen er aldri blitt noe slikt til del.

Dvs. nå har de i rettferdighetens navn fått sitt eget parlament og aksept for sitt eget språk og kultur, men det tok dem tusen år å oppnå det.

Hvor mange muslimer var det i landet for ca 20 år siden, og hvor mange prosent flere er de i dag, og hvor mange flere i prosent kan man regne ut at det vil være om 20 år? At de er drøyt 120' i dag, har ikke så mye med noen ting å gjøre. Jeg referer til personen som du svarte til i denne quoten.

Kanskje de ikke er 1 mill om 20 år, kanskje det tar 50 år, men de vil ikke alle være 5.generasjons "innvandrere", det vil alltid være noen "nye" som følge av stadig flyktningsaktivitet og familiegjenforeninger, ekteskap osv. Det man heller ikke skal la være å ta med i betraktning er jo at de som kommer, på en måte blir stående på stedet hvil i sin egen kultur i det de forlater gamlelandet, slik at de fortsetter å praktisere "gammeldags" kultur når de kommer hit, selv om hjemlandet går videre i sin utvikling.

Det er jo litt merkverdig når man leser at 90% av 2. generasjons innvandrere velger å gifte seg med personer som fremdeles bor i "gamlelandet".

Greit at man skal hjelpe, folk trenger hjelp, men skal vi hjelpe for en hver pris? Til dere som mener at vi som er skeptiske er paranoide, fremmedfiendtlige osv., synes dere det er helt ok med den økte kriminaliteten osv som vi har sett de siste årene? Jeg mener ikke de to siste årene, men la oss si de tjue siste... Mange av dere er kanskje så unge at dere ikke husker stort lenger tilbake enn 20 år?

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at vi som er skeptiske er paranoide, fremmedfiendtlige osv., synes dere det er helt ok med den økte kriminaliteten osv som vi har sett de siste årene? Jeg mener ikke de to siste årene, men la oss si de tjue siste... Mange av dere er kanskje så unge at dere ikke husker stort lenger tilbake enn 20 år?

Det som er viktig å ta med her, er årsak og effekt. Mange sier at innvandrere eller barn av innvandrere er overrepresentert på voldsstatistikken. Vil det si at disse er kriminelle fordi de er innvandrere/muslimer? Svarte er også overrepresenterte i fengslene i USA, betyr det at svarte er mer kriminelle fordi de er svarte?

Hvordan vi tar i mot innvandrere når de kommer og hvordan de blir behandlet både av staten og oss andre innbyggere har mye å si for deres skjebne i landet. Hvis de blir gjort hjelpeløse av staten fordi de blir satt på trygd nærmest automatisk, hvis de ikke får jobb av oss fordi de heter Muhammed og hvis deres kultur og verdier blir latterliggjort og nærmest avskydd blant folk flest slik det nesten kan se ut da - hvor stor er da sjansen for at de skal bli gode, integrerte borgere som klarer seg bra?

Selvsagt har innvandrerne som kommer også et eget ansvar for å bli integrerte og for å skaffe seg en jobb. Men alle menneskers skjebner er sammensatt av to ting - egne valg og samfunnet rundt/omstendigheter. Dette er et eksempel på hva jeg mener med at FrP kommer med enkle løsninger på komplekse problemer. Det er faktisk ikke så enkelt som at ikke-vestlige innvandrere er mer kriminelle.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjeste Blondie65
Det som er viktig å ta med her, er årsak og effekt. Mange sier at innvandrere eller barn av innvandrere er overrepresentert på voldsstatistikken. Vil det si at disse er kriminelle fordi de er innvandrere/muslimer? Svarte er også overrepresenterte i fengslene i USA, betyr det at svarte er mer kriminelle fordi de er svarte?

Hvordan vi tar i mot innvandrere når de kommer og hvordan de blir behandlet både av staten og oss andre innbyggere har mye å si for deres skjebne i landet. Hvis de blir gjort hjelpeløse av staten fordi de blir satt på trygd nærmest automatisk, hvis de ikke får jobb av oss fordi de heter Muhammed og hvis deres kultur og verdier blir latterliggjort og nærmest avskydd blant folk flest slik det nesten kan se ut da - hvor stor er da sjansen for at de skal bli gode, integrerte borgere som klarer seg bra?

Selvsagt har innvandrerne som kommer også et eget ansvar for å bli integrerte og for å skaffe seg en jobb. Men alle menneskers skjebner er sammensatt av to ting - egne valg og samfunnet rundt/omstendigheter. Dette er et eksempel på hva jeg mener med at FrP kommer med enkle løsninger på komplekse problemer. Det er faktisk ikke så enkelt som at ikke-vestlige innvandrere er mer kriminelle.

Jeg er nesten helt enig med deg. Men der er et men:

Folk som kommer fra svært fattige kår og som har flyktet fra alt de eide, er helt uten utdannelse og har vært vant til å stjele for å livnære seg der de kommer fra, hvordan tror du de oppfører seg i et nytt land?

Jeg sier ikke at ALLE innvandrere er slik. Og selvsagt hjelper det ingenting å plassere dem på et asyl i ørkesløshet og lediggang i påvente av at asylsøknaden skal behandles heller.

Men hvis vi skal fortsette å ta i mot flyktninger bør vi kanskje tenke grundig over hvem vi tar i mot, hvordan vi tar i mot dem, hvilket tilbud vi gir dem, hva slags samfunn vi slipper dem inn, hvilke regler de må forholde seg til osv. Man kan vel ikke forvente at en fattig person fra landsbygden et sted som har vært i krig absolutt hele sitt liv plutselig skal bli en arbeidsdyktig person i et nytt land uten noen form for opplæring?

Innvandrere og flyktninger som kommer hit med utdannelse - enten i form av høyskole eller fagutdanning burde fått sertifisert sine kunnskaper raskt slik at disse kan få jobb raskt i et tilnærmet yrke/bransje som de har utdannelse i. Det BURDE være mulig å få til. Krever arbeidet norsk språk bør jo en del av sertifisering/opplæring være språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis vi skal fortsette å ta i mot flyktninger bør vi kanskje tenke grundig over hvem vi tar i mot, hvordan vi tar i mot dem, hvilket tilbud vi gir dem, hva slags samfunn vi slipper dem inn, hvilke regler de må forholde seg til osv. Man kan vel ikke forvente at en fattig person fra landsbygden et sted som har vært i krig absolutt hele sitt liv plutselig skal bli en arbeidsdyktig person i et nytt land uten noen form for opplæring?

Innvandrere og flyktninger som kommer hit med utdannelse - enten i form av høyskole eller fagutdanning burde fått sertifisert sine kunnskaper raskt slik at disse kan få jobb raskt i et tilnærmet yrke/bransje som de har utdannelse i. Det BURDE være mulig å få til. Krever arbeidet norsk språk bør jo en del av sertifisering/opplæring være språket.

Helt enig i dette. Derfor er jeg helt enig i det du sier - dette er komplekse situasjoner med komplekse bakgrunner, og trenger en nøye gjennomtenkt form for opplæring og mottagelse som kan på best mulig måte gjøre flest mulig arbeidsdyktige og integrerte så fort som mulig.

Og det er også derfor jeg mener løsningen ikke er å anse ikke-vestlige innvandrere som religiøse fanatikere og kriminelle som bare kommer hit for å leve på oss, og å øse opp stemningen mot dem enda mer slik Siv Jensen her gjør - er det noen som tror at det vil være lettere for innvandrere å integrere seg med slike holdninger, både blant toppolitikere og blant oss nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne paranoia minnes om paranoia det var i Tyskland mot jødene. Neste steg er vel gasskammere.

Lenge leve paranoia

Nuvel, man trenger ikke spa seg helt tilbake til 2 verdenskrig for å bli minnet på jødehat og forfølgelse.

Muslimene er da dagens eksperter hva angår det tema!! Dette er ikke til å kimse av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timmelim
Det som er viktig å ta med her, er årsak og effekt. Mange sier at innvandrere eller barn av innvandrere er overrepresentert på voldsstatistikken. Vil det si at disse er kriminelle fordi de er innvandrere/muslimer? Svarte er også overrepresenterte i fengslene i USA, betyr det at svarte er mer kriminelle fordi de er svarte?

Hvordan vi tar i mot innvandrere når de kommer og hvordan de blir behandlet både av staten og oss andre innbyggere har mye å si for deres skjebne i landet. Hvis de blir gjort hjelpeløse av staten fordi de blir satt på trygd nærmest automatisk, hvis de ikke får jobb av oss fordi de heter Muhammed og hvis deres kultur og verdier blir latterliggjort og nærmest avskydd blant folk flest slik det nesten kan se ut da - hvor stor er da sjansen for at de skal bli gode, integrerte borgere som klarer seg bra?

Selvsagt har innvandrerne som kommer også et eget ansvar for å bli integrerte og for å skaffe seg en jobb. Men alle menneskers skjebner er sammensatt av to ting - egne valg og samfunnet rundt/omstendigheter. Dette er et eksempel på hva jeg mener med at FrP kommer med enkle løsninger på komplekse problemer. Det er faktisk ikke så enkelt som at ikke-vestlige innvandrere er mer kriminelle.

Korrekt!

Men så lenge kampen for kulturnasjonen målbæres av folkerasister av typen, "uff det er kosovoindianere på bussen hjem til bærum", så er det ikke annet å vente enn et slikt resultat.

Radikale muslimer har mer integritet i lillefingeren enn alle disse idiotene tilsammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timmelim
Jeg er nesten helt enig med deg. Men der er et men:

Folk som kommer fra svært fattige kår og som har flyktet fra alt de eide, er helt uten utdannelse og har vært vant til å stjele for å livnære seg der de kommer fra, hvordan tror du de oppfører seg i et nytt land?

Jeg sier ikke at ALLE innvandrere er slik. Og selvsagt hjelper det ingenting å plassere dem på et asyl i ørkesløshet og lediggang i påvente av at asylsøknaden skal behandles heller.

Men hvis vi skal fortsette å ta i mot flyktninger bør vi kanskje tenke grundig over hvem vi tar i mot, hvordan vi tar i mot dem, hvilket tilbud vi gir dem, hva slags samfunn vi slipper dem inn, hvilke regler de må forholde seg til osv. Man kan vel ikke forvente at en fattig person fra landsbygden et sted som har vært i krig absolutt hele sitt liv plutselig skal bli en arbeidsdyktig person i et nytt land uten noen form for opplæring?

Innvandrere og flyktninger som kommer hit med utdannelse - enten i form av høyskole eller fagutdanning burde fått sertifisert sine kunnskaper raskt slik at disse kan få jobb raskt i et tilnærmet yrke/bransje som de har utdannelse i. Det BURDE være mulig å få til. Krever arbeidet norsk språk bør jo en del av sertifisering/opplæring være språket.

Kriminelle innvandrere utgjør ikke noe større problem enn kriminelle heimfødinger. Vi har midler mot kriminalitet, uavhengig av hvor de kriminelle kommer fra.

De aller fleste innvandrere, inkludert muslimene er anstendige mennsker som arbeider for føden og betaler sin skatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir overrasket over når jeg hører om særbehandlingen og særkravene noen muslimske organisasjoner ønsker og får idag. Problemet er at disse fundamentalistene bryter et viktig prinsipp. De strekker religionsfriheten altfor langt, kommer med særkrav hvor de vil ha særbehandling i enkelte sammenhenger.

Et ekempel:

Når homodebatten gikk for fulle mugger her i landet for et par år siden sa Frelsesarmen ifra at dette ville de aldri stille seg bak og fordømme. Den Norske stat trakk da veldig mye ækonomisk støtt fra Frelsesarmen.

Samtidig gikk Islamsk Råd Norge ut å fordømte homofili. De gikk lengre å mente at det skulle være dødsstraff. Media dro selvsagt dette frem og det endte opp med at IRN sendte spørsmål til sine religiøse og politiske ledere i utlandet for å spør hva de skulle mene. Svaret kom aldri og IRN har enda ikke gått ut å sagt offentlig at de er imot dødstraff for homofile. Ble de straffet økonomisk fra den norske stat? Svaret er ganske enkelt nei.

Godt eksempel. Islamsk Råd med flere slipper billig unna i slike spørsmål, Hvorfor er media så unnvikende når det gjelder å sette slike organisasjoner til veggs? De hadde ingen problemer med å sette Frelsesarmen på en stake (med rette, syns jeg) for de holdningene de hadde. Når media møter en versting versjon av de samme holdningene, blir de merkelig tyste..

Jeg prøver å poengtere faren ved å støtte opp om verdier som er i kollisjon med utvikling, åpenhet og kompromiss i vårt moderne, demokratiske samfunn. Vi må ikke la våre ønsker om en bedre verden gi oss en form for mindreverdighetsfølelse når det gjelder våre egne verdier og livsstil.

Det siste der er godt igang, både du og jeg, og en god del andre som leser dette her, kjenner på den følelsen. Vi skal helst gå duknakkede og ikke snakke for høyt om våre imperalistiske ideer som demokrati, ytringsfrihet, og likestilling mm. I tillegg drikker vi, spiser urene dyr, har samleie uten å gifte oss først, forkaster religion til fordel for vitenskap, og vi banner.

Tabris har helt rett, vi burde konvertere alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta
Når homodebatten gikk for fulle mugger her i landet for et par år siden sa Frelsesarmen ifra at dette ville de aldri stille seg bak og fordømme. Den Norske stat trakk da veldig mye ækonomisk støtt fra Frelsesarmen.

Samtidig gikk Islamsk Råd Norge ut å fordømte homofili. De gikk lengre å mente at det skulle være dødsstraff. Media dro selvsagt dette frem og det endte opp med at IRN sendte spørsmål til sine religiøse og politiske ledere i utlandet for å spør hva de skulle mene. Svaret kom aldri og IRN har enda ikke gått ut å sagt offentlig at de er imot dødstraff for homofile. Ble de straffet økonomisk fra den norske stat? Svaret er ganske enkelt nei.

Hentet fra aftenposten:

- Jeg har ikke sett dem, så jeg er veldig skeptisk til at de finnes. Hvis de finnes, er de ganske få. Jeg tror man kan telle antall homofile muslimer i Norge på én hånd, sier Senaid Kobilica, lederen for Islamsk Råd Norge og den øverste talsmannen for norske muslimer.

- Kan grunnen til at du hverken har sett eller blitt kontaktet av noen homofile muslimer være at de ikke tør å være åpne?

- Ja, men jeg ser ingen grunn til at de ikke skal åpne seg - vi lever i en demokratisk stat. De overdriver når de sier at de ikke er frie.

Jeg fryser på ryggen av at slike umennesker får økonomisk støtte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timmelim
Hentet fra aftenposten:

Jeg fryser på ryggen av at slike umennesker får økonomisk støtte..

Å tilegne seg din moral er altså ditt mål på en vellykket integrering. Eller sagt på en annen måte; deres verdisyn er mindreverdig i forhold til ditt verdisyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fiskefisk
Det som er viktig å ta med her, er årsak og effekt. Mange sier at innvandrere eller barn av innvandrere er overrepresentert på voldsstatistikken. Vil det si at disse er kriminelle fordi de er innvandrere/muslimer? Svarte er også overrepresenterte i fengslene i USA, betyr det at svarte er mer kriminelle fordi de er svarte?

Hvordan vi tar i mot innvandrere når de kommer og hvordan de blir behandlet både av staten og oss andre innbyggere har mye å si for deres skjebne i landet. Hvis de blir gjort hjelpeløse av staten fordi de blir satt på trygd nærmest automatisk, hvis de ikke får jobb av oss fordi de heter Muhammed og hvis deres kultur og verdier blir latterliggjort og nærmest avskydd blant folk flest slik det nesten kan se ut da - hvor stor er da sjansen for at de skal bli gode, integrerte borgere som klarer seg bra?

Selvsagt har innvandrerne som kommer også et eget ansvar for å bli integrerte og for å skaffe seg en jobb. Men alle menneskers skjebner er sammensatt av to ting - egne valg og samfunnet rundt/omstendigheter. Dette er et eksempel på hva jeg mener med at FrP kommer med enkle løsninger på komplekse problemer. Det er faktisk ikke så enkelt som at ikke-vestlige innvandrere er mer kriminelle.

Du skjønner ikke Tabby. Jeg blåser i om innvandrere har en forståelig grunn til å bedrive faenskap statistisk hyppigere. Det eneste jeg bryr meg om, er hva som er bra for meg. Etisk egoisme. Fins det da noen grunn overhode, til å ta inn innvandrere som har andre kulturpreferanser enn mine egne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefisk
Å tilegne seg din moral er altså ditt mål på en vellykket integrering. Eller sagt på en annen måte; deres verdisyn er mindreverdig i forhold til ditt verdisyn.

Om hun mener det, så er jeg enig med henne. All kultur som er annerledes enn den kulturen jeg liker, er mindreverdig for meg, og det er helt rasjonelt at jeg strever etter å ha det best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefisk
Korrekt!

Men så lenge kampen for kulturnasjonen målbæres av folkerasister av typen, "uff det er kosovoindianere på bussen hjem til bærum", så er det ikke annet å vente enn et slikt resultat.

Radikale muslimer har mer integritet i lillefingeren enn alle disse idiotene tilsammen!

Tja. Det er nå engang slik at mennesker er dyr. Og noen av oss har sterke antipatier mot andre grupper, og er veldig opptatt av grupper, nasjoner osv. Brune horunger. (Kosovo-indianer, loool)

Jeg er ikke brun, jeg er egoist. Jeg vil ha det bra, og i en bra verden for meg, hører ikke religion hjemme. Jo færre ekstremo-religiøse vi kan importere, jo bedre. Hvis ikke de tar med seg god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke Tabby. Jeg blåser i om innvandrere har en forståelig grunn til å bedrive faenskap statistisk hyppigere. Det eneste jeg bryr meg om, er hva som er bra for meg. Etisk egoisme. Fins det da noen grunn overhode, til å ta inn innvandrere som har andre kulturpreferanser enn mine egne?

Hvorfor stoppe der? Jeg ønsker ikke å betale for sosialklienter, narkomane, subsidier til bønder og samer heller....eller hva med handicappede og mongoer? Jeg har ikke noe ønske om å støtte denne typen freeloadere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...