Gå til innhold

Siv Jensen advarer mot snikislamisering


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_haha_*
Finnes det noen som er mer paranoide. En FRP folk jeg tror ikke det lenge leve paranoia sier nå jeg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2939883.ece

Siv Jensen gjør akkurat hva man forventer av en politiker, hvis det er å være paranoid så har jeg misforstått begrepet litt.

Se på hva hun gjør! Hun drar frem det som det norske folk ser på som verdispøsmål og forteller akkurat hva det store flertall av velgerne vil høre. Når regjeringen nå har rottet seg bort i flere saker som går på verdispørsmål så griper hun selvfølgelig anledningen. Jeg kan rett og slett ikke forstå at den sittende regjeringen selv ser hvordan de roter. Siv Jensen sier det jo ganske klart når hun sier "Regjeringen har distansert seg fra hverdagen til folk flest". Det nytter ikke for en sosialistik regjering å ha kun en god økonomisk politik, når kun et mindretall av velgerne skjønner at de har det (og mesteparten av de er velger på høyresiden som gnir seg i hendene når de ser at blandt annet Ap sin økonomiske politik begynner å bli veldig lik Høyre sin).

Konkluksjonen er at venstresiden i norsk politik må begynne å høre på velgerne, hvis ikke vil FrP bare bli enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timmelim

Siv Jensen har for engangs skyld helt rett. Beklageligvis så er ikke FrP's partiprogram mye å skryte av så det er trist at de blir det eneste partiet som målbærer reell kritikk og skepsis mot dagens innvandringspolitikk og dynamikk.

Den som gidder å sette seg inn i Palestinas historie og hvordan jødene kom i posisjon vil se hva det norske folk har i vente i fremtiden. Det er et forholdsvis enkelt regnestykke å forutse hvordan Norges demografi vil se ut om 50 år.

Ved å gjøre et "best" og "worst case" scenario så vil realiteten ligge et sted imellom. Uansett hvordan en velger å se på det så er det ikke til å komme utenom at den muslimske befolkning i Norge vil utgjøre en massiv maktfaktor i fremtiden. Vi vil måtte gjøre store innrømmelser for å komme disse menneskene i møte.

Om de vil overta? Vel, om de blir mange og mektigenok så vil de selvsagt endre landet i henhold til den moral, verdenssyn, religion og kultur de tilhører. Det hører jo med til å være norsk borger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timmelim
Ja og la oss for gudskyld håpe at ikke FRP vinner

Hvorfor? Tror du virkelig FrP i regjering vil utgjøre en reell forskjell fra hvordan ting er nå? Vel, selvsagt blir det litt kosmetikk her og der, noen symbolske skatter vil gå marginalt ned, men i det store og hele vil alt være slik det er i dag.

Jeg tviler dog på at de kommer i regjering. De er på boykottlisten til samtlige andre partier på tinget så uten et klart flertall så har de ikke sjanse til å komme i posisjon.

Arbeiderpartiet styrer Norge, enten de sitter i regjering eller ikke. Slik har det vært side Nygårdsvold og slik vil det fortsette. De har sine folk i samtlige sentrale maktposisjoner i samfunnet og har fagforeningene i lomma. De setter dagsordenen og sitter på definisjonsmakten i landet. Så lenge de har denne posisjonen så vil alltid FrP være betraktet som et snuskete, menneskefiendtlig og harry parti. Da spiller det jævlig liten rolle hva folk flest måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at muslimer vil gjøre alle andre til muslimer, og er kreative i forhold til hvordan de oppnår det. Det tror jo at det er den eneste rette tingen å gjøre ut ifra sin tro. Men jeg blir veldig trist om jeg får islam tredd over hodet ved loven.

Jeg er generellt veldig skeptisk til hvordan islamske land opprettholder menneskerettighetene, og den store tendensen til voldelige konflikter som finns i de land som har islam som stor religion. Derfor håper jeg at islam aldri blir stort i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timmelim
Jeg forstår veldig godt at muslimer vil gjøre alle andre til muslimer, og er kreative i forhold til hvordan de oppnår det. Det tror jo at det er den eneste rette tingen å gjøre ut ifra sin tro. Men jeg blir veldig trist om jeg får islam tredd over hodet ved loven.

Jeg er generellt veldig skeptisk til hvordan islamske land opprettholder menneskerettighetene, og den store tendensen til voldelige konflikter som finns i de land som har islam som stor religion. Derfor håper jeg at islam aldri blir stort i Norge.

Så hva er ditt forslag? Gjøre unntak i loven slik at muslimske borgere mister retten til å påvirke samfunnet?

Ellers tror jeg du skal forberede deg på at Islam både blir stort og innflytelsesrikt i Norge. Jeg tipper vi vil ha en muslimsk beolkning på mellom 1 og 1,5 millioner innen 20 år. Når vi kommer dit vil intet vedtak kunne gjøres av myndighetene uten støtte fra den muslimske befolkningen.

Så kan du jo regne ut selv den videre befolkningsutviklingen i Norge fra det tidspunktet i lys av antallet barnefødsler i henholdsvis norske og muslimske familier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er ditt forslag? Gjøre unntak i loven slik at muslimske borgere mister retten til å påvirke samfunnet?

Ellers tror jeg du skal forberede deg på at Islam både blir stort og innflytelsesrikt i Norge. Jeg tipper vi vil ha en muslimsk beolkning på mellom 1 og 1,5 millioner innen 20 år. Når vi kommer dit vil intet vedtak kunne gjøres av myndighetene uten støtte fra den muslimske befolkningen.

Så kan du jo regne ut selv den videre befolkningsutviklingen i Norge fra det tidspunktet i lys av antallet barnefødsler i henholdsvis norske og muslimske familier..

Det er derfor vi skal stemme Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timmelim
Det er derfor vi skal stemme Frp.

Tull!

FrP i regjering kommer ikke til å påvirke dette bildet på noen som helst måte!

Med FrP i regjering får vi en liberalistisk inntektsprofil kombinert med en sosialdemokratisk kostnadsprofil. Du trenger ikke en BI eksamen for å se at det ikke henger ihop.

Det beste vi kan håpe på med en FrP regjering er at det råtne korthuset klapper sammen noe tidligere enn det ellers vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sier omtrent det samme som jeg også har sagt i noen år nå, men jeg kommer heller aldri til å stemme FrP.

Jeg skjønner heller ikke hva som er paranoid ved å tenke seg Norge om 20 år, hvor andelen muslimer kan ha kommet opp i 1 - 1,5 millioner, og det faktum at de da vil ha ganske mye større påvirkningskraft i forhold til verdier, religion, osv.

Man er jo sterkt i mot alle hentydninger om assimilering, og dermed vil jo hverdagen være at de beholder sin kultur og sitt verdisyn, ikke sant?

Det blir spennende å se hvordan Norge ser ut når jeg er gammel og barnebarna mine nærmer seg voksen alder. (Hvis jeg får barnebarn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner heller ikke hva som er paranoid ved å tenke seg Norge om 20 år, hvor andelen muslimer kan ha kommet opp i 1 - 1,5 millioner, og det faktum at de da vil ha ganske mye større påvirkningskraft i forhold til verdier, religion, osv.

Paranoide menneske

Men siden du skriver faktum. Så burde du komme med en kilde som beviser dette faktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP er gode til å hause opp stemning som er basert på frykt og konservative verditanker. Ikke minst kommer de frem med enkle løsninger på kompliserte problemer, og spiller på det folk har lyst til å høre. Det er riktig som noen har sagt at dette minner om tysk politikk på 30-tallet. Og da snakker jeg ikke om Hitler og NSDAP, men om politikerne før Hitler kom til makten. Stemningen, opphausingen og de enkle løsningene var både da og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP er gode til å hause opp stemning som er basert på frykt og konservative verditanker. Ikke minst kommer de frem med enkle løsninger på kompliserte problemer, og spiller på det folk har lyst til å høre. Det er riktig som noen har sagt at dette minner om tysk politikk på 30-tallet. Og da snakker jeg ikke om Hitler og NSDAP, men om politikerne før Hitler kom til makten. Stemningen, opphausingen og de enkle løsningene var både da og nå.

Du snakker om den tyske politiken mellom 1930 og 33 ? Siden det var jo de eneste årene på 30 tallet hvor Hitler ikke hadde makten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukk&stønn
FrP er gode til å hause opp stemning som er basert på frykt og konservative verditanker. Ikke minst kommer de frem med enkle løsninger på kompliserte problemer, og spiller på det folk har lyst til å høre. Det er riktig som noen har sagt at dette minner om tysk politikk på 30-tallet. Og da snakker jeg ikke om Hitler og NSDAP, men om politikerne før Hitler kom til makten. Stemningen, opphausingen og de enkle løsningene var både da og nå.

Konservative verditanker?

Enkle løsninger på kompliserte problemer?

Kom med eksempler og konkrete argumenter mot dem, hvis ikke fremstår du akkurat likt som FrP (med andre ord hause opp stemningen basert på frykt for hva som kan skje hvis frp får makt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...