Gå til innhold

~~my world~~


mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Så ble det bare ett poeng da... :ball:

Skulle jo ha klart å avgjøre det i begynnelsen av 2. omgang, men neida...

Litt skuffet over resultatet, men det ble iallefall poeng - og vi er fortsatt ubeseiret! :duskedame:

Hører rykter om at fjeset mitt var klistret utover tv-skjermen under kampen i går også... :flau:

Huff, strategisk dårlig planlegging av plassering på stadion skjønner jeg - hadde ikke akkurat det store behovet for å titte inn i Norges stuer via skjermen... :fnise:

Fryktelig trøtt i dag :sove:

Var ikke hjemme før over midnatt og oppe igjen 06:15 - gjeeeeeesp

Blir nok en tidlig kveld på meg i dag, ryddinga og vaskinga som skulle vært gjort får vente til i morgen :jepp:

Mannen skal på noe møtegreier i kveld så tror jeg og pusekatten bare skal krype under pleddet i sofaen og kose oss!

Regner gjør det i dag også, så da slipper jeg dårlig samvittighet for å ligge på sofaen og dra meg! :ler:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:danser: DET ER FREDAG :danser:

Fredag er og blir den beste dagen i uka!! :jepp:

Skal hjem og "shine" kåken til helga også skal sofaen inntas, gleder meg vilt!! :tommel:

I går fikk jeg snakka med pappa om odelsretten og div annet. Heldigvis så skjønner han at jeg ikke ønsker å drive nå men at jeg heller ikke vil selge. Han sa vi kunne jo vurdere at jeg tar over og leier ut f.eks jord og hus, men da må jeg få innvilget utsettelse på bo- og driveplikt. Må få somlet meg til å undersøke dette her nå - men ting tar tid med meg... :sjenert:

Det som hastet mest var visstnok melkekvota som går ut i 2010. Selger vi ikke den, eller fortsetter å drive, så taper vi den uten å få noe fortjeneste. Så vi kom fram til at vi selger den, kvoten vi har er såpass liten at det er lite lønnsomt å drive med melk, og skulle jeg ta over så er nok ikke melk det jeg har lyst til å drive med...

Pengene for kvoten hadde pappa lyst til å dele mellom meg og brødrene mine - og det synes jeg jo er veldig koselig tenkt da! :jepp:

Får prate litt mer om det med han når vi reiser opp om et par ukers tid.

Planene for resten av helga er så som så. Eneste fastsatte er vel middag hos svigers i morra. Håper det blir finvær så vi kan grille og innvie deres nye utemøblement! :jepp:

Skal prøve å få ryddet i boden i løpet av helga også, tror ikke vi helt vet hva som befinner seg innerst der :ler:

God helg til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mjau-mjau

Bra du fikk snakket ut med faren din angående odelsretten, og at han forstod deg og dine tanker rundt det :)

Deilig med helg ja, og du må kose deg masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mjau-mjau

Bra du fikk snakket ut med faren din angående odelsretten, og at han forstod deg og dine tanker rundt det :)

Deilig med helg ja, og du må kose deg masse :klem:

Ja det var veldig deilig å få det unnagjort!! Ser litt lysere på ting nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sol:

Oppe tidlig i dag - våknet av en hyperaktiv :catmilk: som holdt et fryktelig lurveleven! Tror ikke mannen skulle gitt han en liten lekepute sprayet med catnip-spray i går kveld :fnise: Men han hadde det veldig moro den lille sjarmøren så da er det greit :)

Litt deilig og da å stå opp tidlig på en lørdag og få litt ut av dagen.

Mannen og jeg har allerede rukket å ta med pusekatten på en liten luftetur og satt både brøddeig og rundstykkedeig.

Mannen er med svogeren sin og hjelper foreldrene sine med å rydde noen greier, så tenkte jeg snart skulle bake ut rundstykkene og brødene og ordne med en litt bedre brunch til han kommer hjem! Synes han har fortjent det :strix:

Senere i dag blir det middag hos svigers også har jeg invitert brutter'n og dama i kveld om vi er hjemme i rimelig tid. Så får vi se om de dukker opp! Han ringte meg faktisk i går, og det er mange uker siden sist jeg snakka med han - og det selv om vi bor i samme by! Det er nesten flaut! :flau:

Vi har et veldig godt forhold, og jeg elsker egentlig å tilbringe tid sammen med han, men vi har vært veldig opptatt på hver vår kant, så da har det blitt sånn - dessverre.... Får håpe han gidder å ta seg en tur i kveld!! :jepp:

Får hive meg rundt og bake ut brød og rundstykker jeg!

:strix: LØRDAG :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag er helt fantastisk :jepp: Håper dere har en trivelig og herlig kveld, kan lukte rundstykkene helt hit :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mjau-Mjau

Søt historie om :catmilk: deres. Men jammen fikk dere gjort masse når pusen fikk dere opp tidlig. :jepp:

Håper dere koste dere hos svigers og at broren din stakk innom.

Blir ofte sånn i en travel hverdag. At man ser hverandre for sjelden.

Ha en fin søndag Mjau mjau :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Hei hei. innom for å se hei og hilse på deg :) har sett deg her og der inne på forumet :)

så må du kose deg så mye med pusen deres resten av søndagen! :)

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: mjau-mjau

Fikk lyst på rundstykker jeg nå :fnise: , effektiv dere var da som både fikk satt brøddeig og rundstykkedeig, herlig :)

Godt at du fikk snakket ut med din far angående odelsretten, det er nok ikke enkelt å sette seg inn i lover og regler.

Ønsker deg en fortsatt fin søndag :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mjau-Mjau

Søt historie om :catmilk: deres. Men jammen fikk dere gjort masse når pusen fikk dere opp tidlig. :jepp:

Håper dere koste dere hos svigers og at broren din stakk innom.

Blir ofte sånn i en travel hverdag. At man ser hverandre for sjelden.

Ha en fin søndag Mjau mjau :klem1:

Ble senere enn planlagt hos svigers så det ble dessverre ikke noe besøk av broder'n - vi får ta det igjen i nærmeste framtid!

Hei hei. innom for å se hei og hilse på deg :) har sett deg her og der inne på forumet :)

så må du kose deg så mye med pusen deres resten av søndagen! :)

:pasha:

:velkommen: til min bok Cupcakes!! Hyggelig at du tar deg en tur innom!

Har hatt en kjempekos søndag hittil! :biggrin:

:hallo: mjau-mjau

Fikk lyst på rundstykker jeg nå :fnise: , effektiv dere var da som både fikk satt brøddeig og rundstykkedeig, herlig :)

Godt at du fikk snakket ut med din far angående odelsretten, det er nok ikke enkelt å sette seg inn i lover og regler.

Ønsker deg en fortsatt fin søndag :klem1:

Takk for hilsen Kospia! Smakte herlig med ferske rundstykker! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløvedag i dag - deilig!! :biggrin:

Våknet tidlig i dag og av pusekatten, men han var bare sulten stakkar. Så når jeg fikk gikk han mat så roet han seg :jepp:

Så da la jeg meg igjen og sov helt til 12:30 - det var ca 12 timer med søvn!

Mannen fant jeg sovende på sofaen når jeg stod opp for å mate :catmilk:, han ble sittende oppe etter at vi kom hjem fra svigers i går og tydeligvis så klarte han aldri å finne senga! :fnise:

Hadde en kjempekoselig middag hos svigers i går, søstra til mannen og familen var også der. Grillet og koste oss med vin! Selv om hele himmelen åpnet seg rett etter vi kom så ble grillingen gjennomført, men vi spiste inne da!

Yngste sønnen (3 år) til søstra til mannen spurte mammaen sin om hun ikke kunne få en baby i magen snart da for han ønsket så inderlig å bli storebror! :fnise:

Men pappaen sa at han heller kunne spørre tante (meg) om han kunne få en liten kusine/fetter! Hadde vel egentlig regnet med at den kommentaren kom - de skulle bare visst hva som var under planlegging! :lur:

Vi har bestemt oss for å holde prøvingen hemmelig, det er kun 3 av mine nærmeste venninner som vet det!

Ellers i dag så har jeg ikke gjort stort, har sløvet med mannen og sett filmen Drageløperen. For en fantastisk bra film!

Nå er det snart cup :ball:

Skal straks switche over på TV2 Sport og se Gjøvik-RBK - forhåpentligvis ingen cupbombe i dag!

Middagen står i ovenen - hjemmelaget fiskgrateng! Namnam!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cupcakes

hihi, jeg har også funnet samboeren min sovende på sofaen av og til..hehe...

katten min er også litt rastløs når hun er sulten på morgnene, i ukendagene går det greit for da står vi også tidlig opp, men i helgene når jeg også har fri er det et lite leven hun startr med :gjeiper:

så søtt sagt av lille nevøen da, og standar svar fra pappaen igrunn, om at han fikk spørre dere i stedet..her så er det bare "mas"/kommentarer på slikt fra svigers side, da jeg er den eneste svigerdattera de har, og svigermor er mer enn klar for å bli bestemor...så når den dagen skjer at vi skulle blitt gravide er nok hun en av de jeg gleder meg mest til å fortelle det til..forløpgi så er det bare jeg som er skikkelig klar enda tror jeg..

og søndager er til for å sløves på og av og til gjøre litt fornuftig hvis man har noe som må gjøres ;)

lykke til med kamp!

veldig koselig at du likte boken min forresten! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så søtt sagt av lille nevøen da, og standar svar fra pappaen igrunn, om at han fikk spørre dere i stedet..her så er det bare "mas"/kommentarer på slikt fra svigers side, da jeg er den eneste svigerdattera de har, og svigermor er mer enn klar for å bli bestemor...så når den dagen skjer at vi skulle blitt gravide er nok hun en av de jeg gleder meg mest til å fortelle det til..forløpgi så er det bare jeg som er skikkelig klar enda tror jeg..

:vinke:

Kjenner til "masinga" ja :fnise:

Kan nesten ikke snakke med mamma når jeg er syk eller noe for da er jeg ifølge henne gravid! Hun er litt syk etter barnebarn og snakker og hinter om det stadig vekk! Blir nok moro for henne når det etterhvert blir!

Svigers maser ikke så mye, men så har jo de 2 fra før da. 2 gutter vel og merke så de kunne jo tenkt seg en liten jente har jeg hørt rykter om! Men selv om de ikke maser så fælt som mamma så blir det stadig tatt opp at de har en del "baby-saker" hjemme som de ikke kan kaste for de regner med at det blir bruk for de igjen :fnise: Og søstera til mannen sparer fortsatt på sine gravid-klær! :ler:

Har ikke vært klar før nå jeg heller, mannen har hatt lyst lenge. Jeg er jo fortsatt ganske ung (24), men mannen blir 30 senere i år og ønsker veldig å ikke bli noen utgammel far - så da er det bare å sette i gang! :tommel:

Gleder meg til å høre fra deg igjen Cupcakes!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: mandag.....

Hardt å stå opp idag, kunne tenkt meg noen timer til i senga. Men er litt lettere å stå opp når mannen skal opp samtidig - hater de dagene hvor han står opp senere...

Er glad for cup-seieren i går :duskedame:

For jeg må innrømme, de så skummelt ut i første omgang!!

Den hjemmelagde fiskegratengen smakte utsøkt! Jeg har mann som virkelig kan sno seg på kjøkkenet, jeg har gitt han skylden for at jeg har gått opp i vekt siden vi ble sammen! :fnise: Men han sier det bare er kledelig så da får vi tro på det da! :ler:

Hadde nesten glemt at det var presentasjon av årets bønder i Bonderomantikk i går! Synes det programmet er så koselig! :rødme:

Virket som det var veldig mange koselige som hadde meldt seg på i år så gleder meg virkelig til å følge med utover høsten! :jepp:

Mannet meg opp til å spørre mannen om han hadde fått tenkt noe mer over det å ta lappen i går når vi hadde lagt oss, og da sa han at ja han hadde tenkt å ta den :hoppe:

Men han hadde en betingelse - da ville han ha minst 2 barn! :ler:

Og det er helt greit for meg, jeg har alltid sagt at jeg vil ha enten 2 eller ingen!

:sol: skinner her i dag!

Middag blir restefest etter helgen! Godt at mannen får lønning i morgen sier jeg bare! :fnise:

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

:vinke: Mjau-Mjau

Husker før søstra mi ble gravid første gangen. Da var mamma akkurat sånn som du sier moren din er :jepp:

Søstra mi fikk en datter 9 måneder etter at hele familie var i syden et år. Den gang maste mamma mer enn ellers, og selvfølgelig tar hun æren for at det ble full klaff den gangen :ler:

Så bra at mannen din skal ta lappen, og betingelsen var det jo ikke noe i veien med.

Ha en fin dag Mjau-mjau :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mjau-Mjau

Husker før søstra mi ble gravid første gangen. Da var mamma akkurat sånn som du sier moren din er :jepp:

Søstra mi fikk en datter 9 måneder etter at hele familie var i syden et år. Den gang maste mamma mer enn ellers, og selvfølgelig tar hun æren for at det ble full klaff den gangen :ler:

:ler: Ikke sant! Har et vennepar som fikk en liten gutt 9 mnd etter de var på ferie i afrika - får stadig vekk høre om hvor fruktbart det er i sahara fra foreldrene på den kanten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg fikk min førstefødte da jeg 1 mnd unna min 25-års dag, og den andre da jeg var 27. Så jeg var to barns mor før jeg fylte 30.

Nå er det jo mange som venter med den første til de er godt over 30, og jeg har ei venninne som venter nummer 3 og hun har passert 40.

Så det varierer sterkt når folk får barn, man må bare finne ut når det passer for seg selv (og partneren) :jepp:

Jeg liker også Bonderomantikk, og det så ut som det var mange koselig bønder som har meldt seg på i år også, håper de får masse frierbrev :jepp:

Ønsker mannen din lykke til med å ta lappen :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Hei :vinke:

Det var jo en veldig overkommelig betingelse det da ;) jeg har lyst på enten 1 eller 2 barn selv jeg da..

mamman min maser ikke, hun ble farmor for 8 år siden, og da var broren min 20 og ikke klar for det for å si det sånn..men vi er alle glade for at nevøen kom på den tiden han gjorde, for det hjalp faktisk livet til boren min veldig igrunn :) så hun har ikke like stort behov som svigers, men tror nok hun hadde blitt glad over å bli mormor etterhvert også.. :)

"merkelig" det med disse barnene som blir født 9 mnd. etter turer og sånn ;) hehe...

når vi får lønn er den også alltid like etterlengtet, så da er det bare om å ikke bruke den opp for fort :P men vi gjør også som dere, prøver å handle inn for hele uken en gang i uka for å slippe alle små turene og fristelsene...hittil har vi spart noen lapper :)

hvor på kreta skal dere? lengter så etter å få dratt ned, men vi skal jo ikke før om mange mnd enda da..får glede meg til turen din først :fnise:

Ha en strålende mandags kveld :klemmer:

Endret av Cupcakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...