Gå til innhold

~~my world~~


mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nokså ny her, men må innrømme at jeg har snuset rundt her en del i ledige øyeblikk. Så bestemte meg for å bli medlem og dele litt tanker, erfaring og meninger her jeg også. :)

Får starte med litt info om meg selv da: jeg blir snart 24, har vært lykkelig gift med verdens herligste mann i halvannet år (i dag faktisk), har fast jobb og sammen eier vi egen leilighet. Skulle gjerne ha hatt ett større boltrested, men med skyhøye boligpriser på tidspunktet vi kjøpte så skar det seg... Jaja, er iallefall inne på markedet.

I sommer forøket vi familien - fikk en søt liten lodden pusekatt, som forøvrig ikke er så veldig liten lenger - men skjønn er han iallefall, og gir oss mange gleder i hverdagen. :)

I'll be back with more

:smilyblomst:

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glad det er torsdag i dag :)

Bare 1 dag og noen timer til helg, skal hjem til mamma så gleder meg masse. Er ikke så ofte jeg får sett nærmeste familie da vi bor litt spredt så det er alltid kos de gangene det skjer. :hoppe:

Pusekatten skal på noen dagers ferie til svigers imens, alltid vondt å måtte sette han bort men vet han koser seg der så skal nok gå bra. Svigers synes også det er hyggelig med besøk.

Er litt lei av jobben også så når helga kommer føles det ekstra godt. Bare synd at de etterlengtede helgene går så altfor fort... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag!! :hoppe:

Bare 3 timer igjen på jobb, så bærer turen hjem til mamma.

Gleder meg masse, det blir bare meg og min kjære og mamma med mann. Brødrene mine er hos pappa i helga så da blir all oppmerksomheten på meg :fnise:

Alltid kos å komme til mamma; god mat, vin/øl og ikke minst bading i utendørs badestamp :)

Har fått høre at pusekatten koser seg hos svigers så da kan jeg reise med god samvittighet.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helga over... :grine:

Og uke er for fullt i gang.... Usj...

har storkost meg i helga hjemme hos mamma og må ærlig innrømme at det var litt trist å måtte dra hjem igjen...

Er litt lei av tilværelsen og livet som egentlig bare føles som en rutine....

Opp om morgenen...jobb....hjem....spise....sove...osv...

Kanskje det er en liten vinterdepresjon? Skulle ønske jeg hadde en jobb med litt mer rom for fleksibilitet iallefall, sånn at man kunne tatt seg fri en mandag eller fredag og tatt en liten avstikker og funnet på noe annet, men dengang ei... Er så og si umulig å få fri mandag eller fredag.

...men men, back to work. Kun en halvtime igjen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med dagbok! :vinke:

Så koselig å lese om hverdagen din! :) Høres ut som om dere har det helt topp når dere er på besøk hos mamma'n din :Nikke:

Hverdagen forandrer seg stadig her hvertfall, men forstår deg veldig. Jeg er opptatt av å ta meg til ting nå mens jeg er i mamma-permisjon. For jeg tror jeg hadde blitt gal av bare å gå hjemme hele tiden :sjenert:

Ha en fortsatt flott onsdag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare fortelle at jeg har så utrolig mange herlige mennesker i livet mitt!! :tommelsmil:

I går når jeg kom hjem fra jobb, fikk jeg oljemassasje av min kjære, noe som gjorde utrolig godt for en verkende og slite rygg...

Og i lunsjen i dag kom det en stooooooor (og da mener jeg bokstavelig talt stor) overraskelse, jeg fikk levert den største blomsteroppsatsen! :smilyblomst:

En nydelig lilje pyntet med gåsunger. Det var stor oppstandelse på lunsjrommet og jeg hadde ingen anelse om hvem den kom fra.

Etter mye om og men for å få av papiret og finne kortet visste det seg at det var fra ei kjempegod venninne (som jeg faktisk også jobber sammen med, hun satt forøvrig rett over bordet for meg). Det var ment som en oppmuntring i hverdagen, har jo nevnt tidligere at jeg er litt lei av tilværelsen for øyeblikket....

Veldig, veldig hyggelig!!! It made my day!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nære og gode venner er viktig å ha i livet :Nikke:

Det hørtes kjempeherlig ut med oljemassasje! Misunner deg der ja :rodme: Sambo kunne ikke holdt ut med å massere meg lenger enn 5 minutter han.. :sukk: Men han har jo andre kvaliteter da :)

Det hørtes ut som en utrolig god venninne som gav deg en flott blomsteroppsats som en oppmuntring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nære og gode venner er viktig å ha i livet :Nikke:

Det hørtes kjempeherlig ut med oljemassasje! Misunner deg der ja :rodme: Sambo kunne ikke holdt ut med å massere meg lenger enn 5 minutter han.. :sukk: Men han har jo andre kvaliteter da :)

Det hørtes ut som en utrolig god venninne som gav deg en flott blomsteroppsats som en oppmuntring :)

Ja, jeg har en utrolig herlig mann... På alle måter! Jeg forguder han og blir mer og mer forelska for hver dag :hjerter:

Det gjorde virkelig dagen med blomster, det tror jeg aldri jeg har fått levert på jobb før! Kjempekos! :danse:

Skjønner forresten godt at folk blir litt smågale av å gå hjemme hele dagen, jeg har en venninne som er i mammaperm nå og hun tror jeg hadde hatt gått av å komme seg ut litt mer... Mulig jeg bekymrer meg mer enn nødvendig på hennes vegne... men sånn er jeg nå engang!

Har foreslått for henne å bli med i en barselgruppe eller noe, men hun synes de andre i hennes nærområde som er i permisjon er så mye eldre.... Hun er 26 og de andre sikkert noe over 30, men syns da ikke forskjellen er så stor...

Prøver å finne på ting med henne, spesielt i helgene, men hun er ofte hos foreldrene sine i og med at samboeren hennes reiser mye med jobben... Litt vanskelig det der... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også ei venninne som er litt vanskelig der.. Hun fikk baby halvannen måned etter meg og er også i mammapermisjon nå. Jeg har stadig vekk foreslått å finne på ting med henne men hun har alltid avlyst i siste lita... :sjenert: Jeg treffer henne stadig vekk på senteret, men da er hun alltid sammen med mammaen sin.. Men det er jo hennes valg! :)

Håper du har hatt en fin torsdag! Nå er det snart helg :hoppe::danse:

Skulle det bli noen bebis på dere etterhvert forresten? ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også ei venninne som er litt vanskelig der.. Hun fikk baby halvannen måned etter meg og er også i mammapermisjon nå. Jeg har stadig vekk foreslått å finne på ting med henne men hun har alltid avlyst i siste lita... :sjenert: Jeg treffer henne stadig vekk på senteret, men da er hun alltid sammen med mammaen sin.. Men det er jo hennes valg! :)

Håper du har hatt en fin torsdag! Nå er det snart helg :hoppe::danse:

Skulle det bli noen bebis på dere etterhvert forresten? ;)

:klemmer:

Kjenner til det fenomenet med avlysing i siste minutt ja... :(

Men men, som du sier - det er hennes valg! Men i og med at det er en av mine aller aller beste venner så gjør det litt vondt...

Ja, endelig er det fredag!! :hoppe::danse:

Nja.... Begynner jo å få litt lyst da :sjenert:

Så tror kanskje vi begynner prøvingen til sommeren :)

Syns det er litt skummelt jeg da, tenker på alt ansvaret man får og alle utgiftene som kommer i tillegg... Og "fritiden" man mister, men sånn sett så tror jeg det egentlig aldri helt passer å bli gravid - det er alltid noe man har lyst til å være med på som kanskje ikke passer så bra når man er gravid eller er småbarnsmor. Men jeg tror gleden av det å ha barn veier mye tyngre enn det... :)

Mannen min er iallefall klar, det har han sikkert vært siden lenge før vi ble sammen, hehe. Han jobber i barnehage og ELSKER barn!

Vel, får vel jobbe litt - 7 timer igjen til helg! :duskedame:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag!! :danse:

Fredagskvelden skal nytes i sofaen hjemme med min kjære, han er en veldig god hobbykokk som koser seg virkelig med å lage mat. :kokk:

I helgene pleier vi da å kose oss med litt god mat.

På menyen i dag står biff med grønnsaker, saus og hjemmelagde fløtegratinerte poteter. Gleder meg vilt! :spise:

Ellers har vi planlagt en tidlig kveld, planlegger en tur til Sverige i morgen tidlig for å handle litt mat - fryseren er ganske så tom nå... :(

Er invitert til en kompis på øl og Buzz/Guitar Hero i morra, men det frister egentlig mer med en rolig hjemmekveld. Men man skal jo aldri si aldri ;)

Blir sikkert en liten ettermiddagslur når vi kommer hjem fra Sverige, jeg er fryktelig glad i å sove :søvn:

Søndag er søndag - skikkelig daffedag! :ler:

God helg alle sammen!! :danser:

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag - daffedag :veslejenta:

Da går det mot slutten av denne helga også, rart det der hvor fort disse helgene går. Hadde store planer om å få gjort litt :husarbeid: og malt ferdig dørlistene her i helga, men det har frista mye mer å sove, slappe av, kose med pusekatten og vennebesøk... vi får ta det en dag til uka.

Ikke ble det tur til Sverige heller, svigerfar ville ikke kjøre i all snøen :snø: Og i og med at vi ikke har sertfikat eller bil så ble det da ingen tur...

I stedet for da å sitte hjemme hele dagen så dro vi til en kompis i går kveld. Spiste taco så finalen i melodi grand prix (syns forresten at Alexander Rybak er fantastisk!!) og spilte buzz og guitar hero. Begynte faktisk å få litt taket på den guitar hero greia :tommelsmil: Og det ble jo selvfølgelig noen øl da :skaal:

Også skjer jo det som alltid skjer når vi planlegger å ta siste buss - vi har det så gøy at vi ikke har lyst til å dra, og da blir det taxi hjem... Kunne sikkert spart mange penger på å faktisk noen ganger ta siste buss hjem...

Nå har jeg noen timer alene, mannen spiller kamp. Ganske deilig i grunn med litt alenetid og :) Får se om jeg får finne noen middagsrester og lage en liten restefest til han kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en herlig helg! Deilig å kunne slappe av og gjøre som man selv føler for :)

Og ja, det er rart med alle de planene man legger før helga om å få gjort unna ting, også ender man opp på sofaen i stedet :fnise:

Så spennendes med prøving da! :hoppe:

En ting jeg husker jeg tenkte mye på før vi fikk barn var at jeg var redd babyen skulle ta all tiden min og at jeg ikke fikk noe fritid! Det utsagnet er helt feil :jepp: ! Kveldene er meg og sambos kvalitetstid. V legger seg mellom halv syv og halv åtte og da har vi resten av kvelden på å kose oss sammen :rødme: På dagen så sover hun ganske mye, så det er faktisk masse man får tid til å gjøre selv om bebisen tar sin egen plass i huset :)

Jeg vil påstå at livet og det du gjør ut av det blir hva du selv gjør det til! :Nikke: Så selv om du har en liten en så er det ikke noe problem å ta deg en tur ut innimellom, eller være sammen med venner sånn som du gjorde før barnet kom til verden.. ;)

Men vil også si at det å få barn er ingenting i nærheten av sånn du tenker at det kommer til å bli :nei: For de følelsene som kommer når bebisen er født er det ingenting annet i livet som slår :rødme: Helt fantastisk er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil påstå at livet og det du gjør ut av det blir hva du selv gjør det til! :Nikke: Så selv om du har en liten en så er det ikke noe problem å ta deg en tur ut innimellom, eller være sammen med venner sånn som du gjorde før barnet kom til verden.. ;)

Men vil også si at det å få barn er ingenting i nærheten av sånn du tenker at det kommer til å bli :nei: For de følelsene som kommer når bebisen er født er det ingenting annet i livet som slår :rødme: Helt fantastisk er det!

Flotte ord simpleminded! Begynner å få mer og mer lyst kjenner jeg - trodde aldri jeg kom til å si noe sånt!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manda morra bluuuuuueeees..... :plystre:

Fryktelig start på dagen i dag - trøtt som fy, tilbrakte en del minutter ekstra i senga og rakk hverken å spise frokost eller laga matpakke.

Altfor mye å gjøre på jobb - liker en rolig start på mandagen og uka, men den planen fungerte dårlig i dag. Heldigvis litt roligere nå :)

Holdt på å sulte ihjel når det nærmet seg lunsj, godt med litt påfyll da! :)

Planen for uken er:

Mandag: Jobb, handle inn mat for resten av uken (prøver å holde kostnadene nede ved å handle det som trengs engang i uken for å unngå innkjøp av alt mulig du egentlig ikke trenger men som en sulten mage har veldig lyst på etter jobb) og kanskje jeg er heldig å får dratt med meg mannen på en liten gåtur :tommelsmil:

Tirsdag: Jobb, også må vi nesten ta den ukentlige rundvasken i morgen da jeg ikke gidder gjøre det alene og vi er opptatt resten av uken. Vurderer også å invitere et par venninner på middag, men får se hva jeg orker.

Onsdag: Jobb og hjemme-alene-kveld. Mannen er på møte med jobben. Da blir det som regel noe lettvint til middag og TV-kos.

Torsdag: Jobb, min tur til å ha møte med jobben. Hater disse 12-timersdagene :(

Fredag: HELG!!! :hoppe: Får besøk av et vennepar som skal bo hos oss i helgen. Kompisen vår har tatt på seg og lage middag til oss alle, han er kokk! :tongue:

Lørdag: Innflyttingsfest hos ei venninne :skaal:

Søndag: :sleeping:

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klemmer: Full uke på deg denne uka! :)

Mandager er som oftest den tyngste dagen i uka mimres jeg (fra da jeg jobbet..). Og nå er den straks overstått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Puh.... Snart halveis gjennom uka. Vært litt småstress - kolleger som er hjemme med syke barn fører til merarbeid for oss som er på jobb. Begynner heldigvis å få kontroll nå! Litt bekymra for at det blir overtid i dag, men ser lysere ut nå.

Får et par venninner jeg ikke har sett på lenge til middag i kveld så greit å komme seg hjem i tide :)

Fikk en gledelig nyhet i går da, ble trukket ut til å reise på studietur med jobben i april - til USA!! Gleder meg masse! :hoppe:

Mannen min kom hjem fra jobb i går da (jobber i barnehage) og fortalte at foreldrene ofte har med seg babyene sine når de henter de større barna. E (mannen min) fortalte at han av og til må holde disse babyene mens foreldrene hjelper de større barna. Og stadig får han kommentarer om hvor godt det kler han og at det snart er hans tur ;) Hmmmm... hvor snart tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sturla Berg-Johansen har stått fram som homofil! :hakeslepp:

Må bare få lov til å gratulere så mye - flott er det! Men ja, noe sjokkert ble vel flere :)

Det er iallefall det store samtalemnet her på jobb i dag :fnise:

Kanskje kommer flere kjendiser ut av skapet??!!??

-------------------------------------

Ble litt skuffa i går - venninnene som skulle komme på middag avlyste i siste sekund. Hun ene hadde blitt dårlig da så er jo en godtatt "excuse".

Men da satt jeg der med en svær kjele med betasuppe som jeg hadde gjort i stand på forhånd da... Heldigvis kom jeg på at en annen venninne hadde nevnt hun var gressenke i går kveld, så da hev jeg meg over telefonen og inviterete til suppe, hun tok den på strak arm så da ble det suppekos allikevel :) Og noen sjokoladekjeks... Aaaarghhh - prøver å avstå fra sånne usunnheter på hverdager men i går klarte jeg bare ikke. Har dårlig samvittighet for det nå kjenner jeg...

Så var det torsdag da, lang dag på jobb i dag - har personalmøte som varer fram til 20:00 :(

Heldigvis er disse møtene bare en gang i måneden... Men i morra er det fredag og som nevnt tidligere så får vi besøk av et vennepar, så da blir det nok litt :ol: og god mat i morra :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg :vinke:

I morgen er det fredag! :hoppe::danser: Tenker du nesten nettopp har kommet inn døra etter et langt personalmøte :jepp:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så deg inne hos *Heart* Og fikk lyst til å hilse på deg :) Velkommen inn til meg om du har lyst :)

Også må du ha en kjempefin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...