Gå til innhold

Lei av mas om førerkortet/ kjøp av bil osv...


Gjest Gjest_Silje_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg har nå begynt å si nei :) Noe som gjorde dem sure, da de mente jeg var forpliktet til å kjøre dem når jeg "likevel skulle samme vei".

Om jeg kjører samme veien som noen uten bil skal, så ville jeg følt meg forpliktet til å la dem sitte på. Det er ren høflighet, mener nå jeg.

Skjønner forøvrig ikke helt problemet til trådstarter.

Du er tydeligvis av den mer fornuftige sorten, og kan trygt heve deg over foreldrene dine, hvertfall hva angår økonomisk sans og viten om praktisk utnyttelse av bil i storbyer. Om du har forklart nøye hvorfor bilkjøp ikke er en lønnsom og/eller praktisk løsning, og de fortsatt ikke forstår det så burde du som sagt heve deg over masekoppene med god samvittighet.

Poenget mitt er; Hvis du vet at du er overlegen foreldrene dine i en sak, og foreldrene dine ikke innser det, så burde det være enda lettere for deg å ignorere maset. Hvis det er så viktig for dem, så kan du heller si at de kan betale for bilsertifikatet ditt, siden dem tydeligvis ikke har spesielt god økonomisk innsikt, som ikke forstår hvor ulønnsomt det er for deg. Du fremstår som svak, og en som ikke greier å motstå selv de mest ufornuftige forslag. For 3. gang, ta deg sammen og hev deg over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Om jeg kjører samme veien som noen uten bil skal, så ville jeg følt meg forpliktet til å la dem sitte på. Det er ren høflighet, mener nå jeg.

Jeg tenkte også sånn en stund. Men ble etter hvert lei av at de påstod at de "ikke hadde behov for bil" samtidig som de forventet å få sitte på med alle andre. Uten å en gang være villige til å betale mer enn maks sin andel av bensinpengene.

Akkurat den holdningen din der er vel også hovedårsaken til at en del tror de "ikke har behov for bil" når de i realiteten snylter i veg på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...