Gå til innhold

Kryss fingre og tær!

flowergirl777

Anbefalte innlegg

Gjest Bygdejenta

Hei, og takk for hilsen i dagboka mi :goodbye:

Har lest gjennom noen sider av dagboka di nå, og funnet ut at jeg absolutt ikke skal klage. Huff, så mye dere skal måtte gå gjennom :klem1:

Håper at spira snart sitter!

Titter innom igjen for å få se bedre nyheter snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen ganger lurer jeg på hva jeg har gjort galt som må oppleve alt dette?

en ting er å ikke bli gravid på egen hånd, det er det mange som ikke kan.

men når en blir gravid, etter å ha gått igjennom diverse inngrep og undersøkelser, og pumpet kroppen full av hormoner, og likevel mister spiren? 3 ganger på rad? uten noen forklaring fra legene?

da er det ikke alltid så lett å se fremover, og positivt på framtida. vi har brukt "våre 3 forsøk". "dere har jo alltids noen fryseforsøk?"

joda, vi har det. problemet er bare at kroppen ikke reagerer på behandlingen som må til for at embryoene kan settes inn.

"ok, kanskje du kan sette inn i naturlig syklus da?"

jeg har ikke hatt mensen på 4 år, så.. dessverre.

jeg vet jeg er negativ nå. og det syns jeg at jeg har rett til å være. jeg er sint og bitter. "ja, men du må huske at du faktisk blir gravid! det er jo bra!" sier legene.

hva faen hjelper det da??? hadde alt vært normalt, og jeg hadde blitt gravid "som alle andre" hadde vi hatt en liten tass på snart 4 år nå. hadde verden vært ørlitt rettferdig, hadde vi hatt en liten en på 9 måneder også. og jeg hadde hatt termin om en drøy måned. det hadde blitt en koselig jul, med barnelatter og tidlig opp for å se barne-tv på juleaften.

istedet er det såvidt jeg orker å feire jul. vi skulle fortalt familien på juleaften. jeg skulle vært 14 uker på vei. vi skulle vist dem ultralydbilde.

hva har jeg gjort galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en stor :klemmer: Dere har vært gjennom så mye og dette er så urettferdig :( Ingen fortjener å gå gjennom alt dette!

Det at man kan bli gravid er en så liten trøst når man mister hver gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Jeg finner ikke ord som kan trøste. Husker den fordefedlige følelsen da vi var ferdig med vårt 3. uttak og fortsatt ikke gravide, svært dystre stunder som jeg ikke unnder noen. Og dere har jo tom. blitt gravide, men så mistet. Ekstra utrettferdig.

Kan ikke legene si noen ting om hvorfor du mister? At du blit graivd er jo ingen trøst, for du mister, og blir ikke garvid av deg selv. Fjern lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til dere som leser her..

har det ikke helt greit om dagen.. tror nesten jeg er i ferd med å bli deprimert. er så sliten og trøtt og utmattet om dagen at jeg orker ingenting. i helga skulle vi på julebord, men en time før vi skulle dra, skjedde det et eller annet, og jeg klarte bare ikke komme meg opp av sofa'n. jeg ble tungpustet, svimmel og kvalm. i tillegg har jeg hatt hodepine siden lørdag..

det skumle er at jeg jeg nå får en slags reaksjon hver gang jeg vet jeg skal et eller annet. som idag tidlig når jeg skulle på jobb... jeg klarte bare ikke. etter at mannen min dro på jobb brøt jeg helt sammen, i krampegråt i kanskje 10 minutter.

tror jeg må ta meg en tur til legen snarest.. ta en full runde med blodprøver og sånn..

noen som har en diagnose?

Endret av flowergirl777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flowergirl :)

Det er første gang jeg leser i dagboka di og ville bare legge igjen et lite livstegn. Du må jammen være sterk og tøff og jeg forstår dessverre så altfor godt hvordan du har det nå. Håper det blir lysere tider for deg snart, ingen tvil om at du fortjener det.

Mange :klemmer: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært hos legen nå.. hun mente det var en god teori at "formen" min er en reaksjon på alt sammen..

OG... jeg har høyt blodtrykk :tristbla: noe som er fy-fy ettersom jeg har diabetes.. skal tilbake over helga for en ny måling. tok en haug med blodprøver også for å se om det var noe mer galt.

fikk beskjed om å ta det med ro, ikke stresse, "lytte til kroppen min". jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som driver med IVF og generellt sliter med å bli gravide/beholde graviditeter:

har dere blitt testet for stoffskifte-problemer?

er det noe alle blir "automatisk"?

snublet tilfeldigvis over en artikkel om dette, og det var jo veldig interessant mht. mine problemer..

om du har enten høyt eller lavt stoffskifte, vil dette innvirke på både fertilitet og evnen til å bære fram barn. kan ikke si at jeg har fått veldig mye info om akkurat dette i de årene vi har holdt på..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har blitt skjekket for stoffskiftet... tok noen blodprøver for kanskje to år siden, men vet ikke om de sjekket det da :vetikke:

Eneste jeg har fått fordi jeg mister så mye er blodfortynnende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk pusilus, det skal jeg ha i bakhodet når jeg skal til legen å sjekke prøve-svarene mine til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som driver med IVF og generellt sliter med å bli gravide/beholde graviditeter:

har dere blitt testet for stoffskifte-problemer?

er det noe alle blir "automatisk"?

Jeg var til legen i fjor fordi jeg hadde vært syk og slapp i lang tid. Hun bladde seg gjennom journalen min og sa at hun ville ta prøver av stoffskiftet mitt og hun sa at det også muligens kunne kaste lys over fertilitetsproblemene mine om de kom tilbake med funn der. Senere kommenterte ivf-klinikken resultatene og sa at det var bra at de var negative, så det må tydeligvis ha noe å si uten at jeg forstår hvorfor.

Håper formen din er bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vært hos legen nå. hadde ØRLITT lavt stoffskifte, men bare litt altså.. så hun mente det ikke hadde noe å si for "problemene" mine.. :sjenert:

ellers så det meste greit ut på blodprøvene. litt lavt kalsium og magnesium (også jeg som trodde jeg spiste SÅ mye ost og melk og slikt no..)

må gå med sånn blodtrykksmåler i et døgn også.. herregud, for et styr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Flowergirl,

Leste litt i boka di nå, og ville bare gi deg en :klem:

Det høres fryktelig tungt ut det du har gått gjennom. Håper at formen din er stigende og at du snart klarer å se lysere på ting igjen - dere fortjener å lykkes nå!

:vinke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Zia :)

---

Det var forresten ingenting i veien med blodtrykket mitt. Har lavt fosfor-nivå, eller noe sånt.. noen som vet hva det betyr? Finner ikke ut på google engang.

Og jeg må ta flere hormonprøver mht. stoffskifte.. KANSKJE svaret på alle problemer ligger der?? En kan jo alltids håpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...