Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Hei hei. Grattis med nye klær, det er min plan også når lønningen kommer :jepp:

Også må jeg si lykke til i morgen hos GY, krysser fingrene for at alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky?: Takk for det. Har hatt på både nye sko og ny bukse i dag. Veldig deilig med noe nytt og enda deiligere med lette vårsko på beina. :jepp:

Gossip girl: Håper du har fått shoppet i dag! :hoppe:

Ananan: Takk og takk. :) Gruer meg litt til GU, men det går helt sikkert bra. Gleder meg til denne tiden i morgen, da er det overstått! :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Lucky? og Klematis. :) Dere er gode å ha altså! :klemmer:

Har time nå på morgenen. Godt å få det overstått tidlig på dagen. Håper jeg kommer fort inn, når jeg har vært der før har jeg måttet vente så lenge. Synes det er gruuusomt å sitte og vente lenge på en sånn undersøkelse. Uansett så er det ikke mange timene til det er overstått nå. Gleder meg til det! Dette har hengt over meg siden jeg bestilte time for en drøy uke siden, så skal bli godt å få det unnagjort. :hoppe:

Fant en søt og koselig lykke til-lapp fra kjæresten min på badet da jeg sto opp. Snille og gode kjæresten min. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det, Happy Feet? Du er vel kanskje ikke tilbake enda men.. :P

Ikke noe moro å sitte å vente på sånne ting nei, men når du er såpass tidlig skulle man vel ikke tro man må vente så altfor lenge :)

Så søt kjæresten din er da! :blush:

Ha en strålende dag :klem::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Det gikk ikke så bra... :(

Det sitter rester igjen etter utskrapningen jeg hadde i begynnelsen av desember. 3x3 mm stort. Så nå blir det ny utskrapning igjen. :grine:

Ble ganske lei meg, men er også veldig lettet.. Nå faller liksom brikkene på plass. Jeg har ikke vært meg selv siden utskrapningen. Det er jo 3,5 måneder siden nå og jeg har følt meg så trøtt og uopplagt, kvalm om morgenen, ømme pupper, halsbrann osv. Det har kommet og gått i bølgedaler, men siden jeg ikke er gravid, har jeg trodd det har klikka helt for meg og at det bare sitter i hodet, men da har jo disse symptomene sin årsak. Er vel derfor det ble svakt positive streker på testene jeg tok før jeg ventet på mensen nå sist. Det er fortsatt hormoner igjen og det er jo derfor jeg ikke har fått ordentlig mensen heller.

Enten var det rester av embryoet, og da var det greit å bli gravid en mens etter utskrapningen, men det kunne også være noe han kalte molo (?, må sjekke på nettet) og da var det noen celler av morkaken som hadde sittet igjen og så hadde de begynte å vokse og dele seg. Om det er sånn, så må livmora hvile et halvt år ca før jeg kan bli gravid igjen. :grine: De kommer til å sende det de skraper ut til undersøkelse, og så får jeg svar på om det er sånn molo eller vanlige rester. Håper jo at det ikke er det, men han ville forberede meg på at det kunne være det. Han mente det ville slått mer ut på graviditetstester, så forhåpentligvis er det ikke det.

Gynekologen var helt super. Da jeg fortalte om MAen og utskrapningen jeg hadde og at jeg ikke hadde fått ordentlig mens igjen, la han ansiktet i så alvorlige og forståelsesfulle folder at tårene begynte å renne allerede da. Da han tok ultralyd og fortalte at det var rester igjen, rant det helt over.. :sjenert: Han kom med mange trøstende ord og forklaringer og beroliget meg med at jeg ville få mange barn i framtiden, at dette ikke har gjort noen skade.

Han fortalte også at jeg sikkert hadde mistet fordi jeg hadde blitt for fort gravid etter at jeg tok ut spiralen, det hadde han sett flere tilfeller av. Med spiralen, så sover eggstokkene og det kan ta en stund før de våkner til live igjen. Da jeg ble gravid så fort, hadde ikke mine eggstokker våknet helt og produserte ikke nok hormoner til at graviditeten kunne utvikle seg. Tror det var noe i den duren han sa. Godt å vite at det var det som var grunnen til neste gang jeg blir gravid, men hadde jeg visst det, hadde vi jo ventet en stund. Jeg fikk beskjed om at det bare var å kjøre på med en gang, så litt bittert er det jo.

Føler meg helt tom innvendig nå, men også veldig lettet. Føler som sagt at alle bitene faller på plass. Det er en god følelse. Sa det da jeg fikk "mensen" nå sist at jeg føler det er noe som ikke stemmer, men så slo jeg tanken fra meg igjen, men det har allikevel ligget og ulmet i underbevisstheten. Nå vet jeg hvorfor og det er godt.

Jeg får være glad jeg tok denne følelsen på alvor og bestilte time. Jeg kunne godt å funnet på å vente lenger og bare tro at alt er i orden. Jeg var jo hos fastlegen min 7 uker etter utskrapningen, da jeg hadde fått positiv test, og ble fortalt at det var helt normalt, jeg følte meg mest bare dum og masete da jeg fortalte at jeg føler meg fortsatt gravid.. Hadde ikke så lyst på samme behandlig igjen, så da ble det til at jeg dro til denne private klinikken og det er jeg veldig glad for.

Orket ikke dra på jobb i dag. Er helt tårevåt i ansiktet og har mange tanker å fordøye. Blir antakeligvis utskrapning til neste uke, jeg får beskjed fra sykehuset. Han sa at det er jo ikke noe som haster på dagen, men han ville anbefale i brevet at det blir gjort ganske snart.

Nydelig vær ute i dag også. Håper våren som er på vei bringer med seg bedre tider og jeg kan legge denne vinteren bak meg. Jeg har følt meg helt utenfor meg selv så lenge. Ny årstid, nye muligheter. :sol:

God :klem: til deg, Cuba. Håper du har en fin dag i det nydelige vårværet. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du må gjennom en utskrapning til, men veldig, veldig bra at du tok signalene fra kroppen din på alvor og kom deg til lege og fikk sjekket ut! Når dette er ordnet skal du se at spiren sitter med en gang! :jepp:

Og det legen ville forberede deg på tror jeg heter 'molar pregnancy'. Etter hva jeg har skjønt er det veldig sjelden, tror jeg har lest 1 av 1000 graviditeter eller noe slikt. Og OM det er det, så kan det være helt greit og i orden straks det har blitt fjernet eller så kan det være 'ondartet' (vokser litt ukontrollert) og da må du kanskje få medisiner eller mild cellegift og vente en stund før du kan prøve igjen. Håper ikke dette skremmer deg mer, for jeg tror virkelig det er veldig sjelden.

:hug:

Nå er jeg på veg til legen også...! Spent og litt nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, Klematis. :klemmer:

Er nok sikkert det du skriver om som legen mente. Jeg søkte på det ordet jeg fanget opp, molo, og fant ingen ting på nettet, så jeg må ha hørt helt feil i sjokktilstanden min. :ler: Det du skriver skremmer meg så absolutt ikke og det høres jo ikke ut som om jeg har noe å frykte. Skulle så være, så får jeg ta det, men når det er så sjeldent, så skal det vel mye til for at jeg skal ha det. Og som legen sa, så var det vanlig at det slo sterkt ut på tester, så med mine svake streker, var det nok ikke så stor fare. Han ville egentlig at jeg skulle ta en urinprøve der, men jeg er så redd for å bli tissetrengt når jeg er på GU, så hadde ikke drukket noe siden i går og var på do rett før jeg kom inn der, så der var det ikke en dråpe å få presset ut. :fnise:

Nå som jeg har sortert tankene og sjokket har lagt seg er jeg egentlig bare lettet. Skal bli veldig deilig å bli seg selv igjen, for det har jeg ikke vært på mange måneder. Har syntes formen har vært rar, men har tenkt at det er vel årstiden og at MA'en har gått sterkere inn på meg enn jeg første trodde. Nå er jeg bare utrolig glad for at jeg tok signalene på alvor og kom meg til gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde du klart å snike deg inn og, Cuba. ;)

Takk for det, er veldig enig med deg og Klematis selv, så jeg får bare være glad til. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: uff skulle ikke være lett det her :( Men godt du tok bekymringene dine på alvor å bestilte time da :)

Trist å lese at det fortsatt er rester igjen og du må på ny utskraping, håper du får time for så du blir ferdig med dette snart da. Håper det er rester og ikke molar pregnancy da, så dere slipper å vente enda et halvt år før dere kan prøve igjen :(

tenker på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tanker, Lucky? :klemmer:

Uff, får håpe det ikke er det, for nå er jeg lei av å vente. :( At det skal være så mye styr, men får bare være glad for at jeg gikk til gynekolog. Jeg kunne fint ha ventet litt for å se an ting, og trøstet meg med at det sikkert var normalt, så det var jammen bra. Virker jo ikke som jeg har noe problem med å bli gravid siden jeg ble det på første forsøk, så det er irriterende at det skal være så mye annet styr og hindringer som gjør at det varer og rekker før jeg kan bli det igjen. Men men, var nok ikke meningen at jeg skulle ha baby i 2009 da, så da får jeg satse på 2010. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få sagt hvor lettet jeg er over at den formen jeg har vært i, har hatt sin forklaring. Kjente meg ganske så teit da jeg følte meg sååå gravid og ramset opp symptomene mine både for kjæresten min og for dere her og det viste seg at jeg ikke var det.. :sjenert:

Trodde jo det hadde klikka helt for meg og at jeg klarte å mane fram symptomer fordi jeg ønsket så sterkt å være gravid. Tenkte at hvis det er mulig å føle seg så gravid, uten å være det, kan jeg aldri ta en symptom alvorlig igjen, for det er helt sikkert bare tull og jeg som har blitt smårar.

Men heldigvis er jeg ikke smårar og kjenner tydeligvis kroppen min ganske godt likevel. Hurra! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke helt god i hodet da. :klaske: Etter at gynekologen hadde fortalt meg at det kunne hende vi måtte vente 6 måneder før jeg kunne bli gravid på nytt, så var omtrent det andre (det første var nok mer å nei, enda mer venting) som slo ned i hodet på meg: Hva skjer med dagboken min?? :haar: Skal jeg legge den på is i de seks månedene eller skal jeg flytte til generell?? Kjempeproblemer! :ler:

Håper jo at jeg slipper å vente så lenge. Uansett blir det jo et lite opphold etter utskrapningen, men jeg vil allikevel være har i prøververden. Jeg er jo prøver, dessuten trives jeg veldig godt her i nabolaget. Koselige naboer! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hva skjer med dagboken min?? :haar: Skal jeg legge den på is i de seks månedene eller skal jeg flytte til generell??

Godt du bekymrer deg for de viktige tingene! :fnise:

Og selvfølgelig må du henge her selv om det blir litt pause i prøvingen! :klemmer: Jeg tipper det kun blir denne ene måneden dere går glipp av uansett! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Sånne ting tenker jeg også!

Men du må jo fortsatt være her om du skulle være så uheldig å måtte vente i 6 mndr. Men tror nok ikke dere trenger det :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy Feet!

Så trist å høre at du må til ny utskrapning. Men som du skriver, så forklarte det jo alle symptomene. Du vet i hvert fall at du kan bli gravid, så håper jeg at spiren sitter igjen fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Her var det jammen lenge siden jeg har vært! Og det har vært påde opp og nedturer ser jeg. Kjipt at det gikk som det gikk, men tenker det tross alt er litt godt å vite hva det skyldes, og at det ikke er noe galt. Selv om det er kjedelig å vente så klart. Men jeg syns du hadde mange fornuftige tanker jeg!! :klemmer:

Ønsker deg en fin helg!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...