Gjest fragment Skrevet 17. november 2009 #861 Del Skrevet 17. november 2009 Ja, da ble det en ren brystøkt i dag. Føler riktig nok at biceps og triceps får kjørt seg en del på disse rygg/bryst-dagene, men det er vel ikke verre enn at jeg kan ta en økt med biceps/triceps + skuldre i morgen. 10 minutter ellipse Hantelpress: 8/11, 13,6/8, 13,6/8, 13,6/8 Skråbenk m/ manualer: 13,6/4, 13,6/5, 13,6/5 Cable cross: 18/8, 23/7, 23/7 Liggende flies: 6/7, 6/7, 6/7 Kort og greit, rett og slett. Jeg merker at det er lettere å motivere seg til litt kortere økter etter jobb, enn hvis jeg skulle kjørt gjennom et helkroppsprogram. Totalt sett blir det ikke så mye trening hver dag, men det er helt klart bedre enn ingen trening (doh). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 17. november 2009 #862 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Etter to uker på diett kan jeg jo skrive litt om hvordan det har gått. Er i utgangspunktet halvveis, men er innstilt på å gå på diett så lenge det trengs. Det vil si... frem til jul, i alle fall Jeg har altså hatt et kosthold uten egg, melk, hvete, spelt og skalldyr de siste to ukene. Jeg var litt uoppmerksom og fikk i meg melkeprotein i helgen (den ekle, men akk så velsmakende tortillachipsen!), men ellers er jeg ganske sikker på at jeg har holdt meg unna uheldige matvarer. Til tross for en ganske så strikt diett (med tanke på de uheldige matvarene, i alle fall), har jeg hatt litt problemer med luftsmerter, etc. Jeg håper at det er forbigående, ettersom det sies at uheldig mat kan skape problemer i opp mot tre uker etter inntak. Sånn sett bør jo magen min teoretisk sett fungere optimalt etter tre uker på diett... Men akkurat det tør jeg ikke å håpe på. Hva jeg tar av kosttilskudd: - OMX probiotika - B-vitamin - Multivitamin - Enzymer - Omega 3 Skal også straks begynne på L-Glutamin, så snart jeg får pakken i posten. Ser litt frem til å begynne med dette, ettersom dette er noe blant annet fitnessutøvere bruker for å oppnå bedre fettforbrenning og muskelvekst. Hovedårsaken er selvsagt at det skal hjelpe på fordøyelsen, men jeg tar gjerne imot morsomme bieffekter i tillegg Erfaringer så langt: - Glutenfritt brød er fryktelig tørt. - Glutenfritt brød er fryktelig dyrt. - Soyamelk med sjokolade er fryktelig godt. - Risengrynsgrøt med soyamelk funker bra. - Folk synes det er ustyrtelig morsomt at jeg ikke kan spise boller, melkesjokolade etc. - Jeg synes det er helt greit at jeg ikke kan spise boller, melkesjokolade etc., i alle fall i ukedagene og på tidspunkter hvor jeg ellers ikke hadde hatt noen unnskyldning for å la være. Så, hva spiser jeg? - Glutenfritt brød eller Ryvita med makrell i tomat, Go' og mager leverpostei, peanøttsmør/banan, syltetøy. - Hjemmelagde muffins, riskaker. - Svinekjøtt i strimler, svinekoteletter, kjøttdeig/karb.deig, Go' og mager kjøttpølser. Ulike typer grønnsaker/grønnsaksblandinger, glutenfri spaghetti, risengrynsgrøt med soyamelk, hjemmelaget potetmos, pommes frites. - Frukt. Men dette har jeg planer om å kutte ned på for å se om jeg kanskje blir kvitt noen av symptomene. Dette ble veldig langt og sikkert ikke så spennende for allmennheten. Men det er greit å få en liten oversikt selv, slik at jeg eventuelt kan gå tilbake og se på dette senere. Endret 17. november 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 18. november 2009 #863 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg synes det var interessant Skriv gjerne ned erfaringer fremover, jeg følger med. Stusser fælt over andres reaksjoner, da... - Folk synes det er ustyrtelig morsomt at jeg ikke kan spise boller, melkesjokolade etc. Så..... hyggelig... :klø: Men jeg kjenner den igjen! "Næmmen, herregud, kan du ikke spise deeeet??? " "Stakkars deg, assaaaaa" Jeg tror ikke dette er den første dagboka jeg har sutret over andres teite utsagn i forbindelse med matvaner :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. november 2009 #864 Del Skrevet 18. november 2009 Men jeg kjenner den igjen! "Næmmen, herregud, kan du ikke spise deeeet??? " "Stakkars deg, assaaaaa" Jeg tror ikke dette er den første dagboka jeg har sutret over andres teite utsagn i forbindelse med matvaner :gjeiper: Det er så utrolig irriterende! Det er de samme folka på jobb som hver eneste fredag spør meg hvorfor jeg ikke skal ha vafler. Hvorfor skal folk bry seg? I dag skulle de bry seg med hvorfor jeg ikke ville ha kake, og stod og hold kakestykke rett under nesa mi og skulle spise kake helt oppi ansiktet mitt. Kan ikke folk bare respektere sånne ting, og holde kjeft? Veldig interessant å følge med på hvordan det går med dietten din. Veldig vanlig å få luftsmerter og diverse andre mageproblemer når man går over til en uvant diett, og å kutte ut hvetemel f.eks er veldig uvant for kroppen. Det tar litt tid før den venner seg til det, og når du da atpåtil kutter ut melk o.l og erstatter det med nye, uvante produkter er det ikke rart om kroppen din protesterer litt. Kan du spise quinoa forresten? Jeg syntes det var veldig godt, både som tilbehør til kjøtt/fisk i stedet for ris o.l og quinoagryn som jeg lagde grøt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 18. november 2009 #865 Del Skrevet 18. november 2009 Snop og søtsaker har blitt for dagligdags. Det er ikke ting man koser seg med ved spesielle anledninger lenger. Folk stapper i seg hele tiden og ser på det som en nødvendig faktor i et normalt kosthold. Og derfor blir man uglesett når man ikke følger strømmen. Tror jeg iallefall. :roll_eyes: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 18. november 2009 #866 Del Skrevet 18. november 2009 Stusser fælt over andres reaksjoner, da... Vel, jeg skrev det kanskje litt uklart. Det VAR en veldig morsom situasjon, og jeg lo godt selv. Det ble jo sendt rundt utrolig mye godt, og det tok liksom aldri slutt. Da var jeg nok selv med på å lage et lite nummer ut av det, så det ble ganske festlig til slutt. Folk synes nok mest synd på meg, men det er jo viktig med litt selvironi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 18. november 2009 #867 Del Skrevet 18. november 2009 Veldig interessant å følge med på hvordan det går med dietten din. Veldig vanlig å få luftsmerter og diverse andre mageproblemer når man går over til en uvant diett, og å kutte ut hvetemel f.eks er veldig uvant for kroppen. Det tar litt tid før den venner seg til det, og når du da atpåtil kutter ut melk o.l og erstatter det med nye, uvante produkter er det ikke rart om kroppen din protesterer litt. Godt å høre. Du har nok rett i at det er uvant, og jeg håper det går over. Kan du spise quinoa forresten? Jeg syntes det var veldig godt, både som tilbehør til kjøtt/fisk i stedet for ris o.l og quinoagryn som jeg lagde grøt av. Jeg aner faktisk ikke, men det skal jeg sjekke ut. Takk for tips! Skya: Enig i at det har blitt for vanlig med kosemat som tidligere hørte helgene/spesielle dager til. Det ser man jo også på økningen i antall overvektige. Selv hører jeg til i kake-etat nummer 1, og det er ikke alltid like lett å takke nei til alskens søtsaker og bakst, både fordi man selv blir fristet og fordi det blir forventet at man forsyner seg både en og to ganger. Så derfor er det godt å ha noe annet å skylde på, selv om jeg selvsagt av og til skulle ønske at jeg kunne spise noe av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 18. november 2009 #868 Del Skrevet 18. november 2009 Men kjenner du noen forskjell enda? Bortsett fra de luftsmertene da, som kanskje egentlig ikke burde vært der? Syns du er flink som står på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 18. november 2009 #869 Del Skrevet 18. november 2009 Du, jeg er faktisk litt usikker. Generelt er det nok blitt bedre, men jeg blir forvirret av disse "tilbakefallene", i alle fall når jeg ikke klarer å se det i sammenheng med maten. Så kort forklart kan man vel si at magen er langt fra perfekt, men forhåpentligvis vil det gradvis bli bedre. I dag ble det en ganske bra skuldre/biceps/triceps-økt: 10 minutter ellipse Franskpress: 15/10, 17,5/10, 17,5/10 Skulderpress: 11/7, 11/7, 11/7 Preachercurl: 15/10, 17,5/8, 17,5/8 Enarms lateral raise: 3 x maks (dropsett i kabel) Underhånds triceps pulldown: 2 x maks (dropsett i kabel) Sidehev: 3 x 6/maks ~ fronthev: 3 x 4/maks Hammercurl: 2 x 8/maks ~ 6/maks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 18. november 2009 #870 Del Skrevet 18. november 2009 Godt å høre. Du har nok rett i at det er uvant, og jeg håper det går over. Jeg aner faktisk ikke, men det skal jeg sjekke ut. Takk for tips! Skya: Enig i at det har blitt for vanlig med kosemat som tidligere hørte helgene/spesielle dager til. Det ser man jo også på økningen i antall overvektige. Selv hører jeg til i kake-etat nummer 1, og det er ikke alltid like lett å takke nei til alskens søtsaker og bakst, både fordi man selv blir fristet og fordi det blir forventet at man forsyner seg både en og to ganger. Så derfor er det godt å ha noe annet å skylde på, selv om jeg selvsagt av og til skulle ønske at jeg kunne spise noe av det. Om du tror dere er ille så skulle du vært der hvor jeg jobber, vi har kakeregler for absolutt alt - man skal ikke gjøre mye "feil" nei. Men jeg har blitt flink til å skygge banen når kaka kommer frem jeg, går og gjør noe fornuftig i stedet for å sitte der og blir fristet. Det kommer selvfølgelig noen kommentarer også, men det driter jeg i. Evt. kvekker ut av meg at de får sitte der og spise seg feite mens jeg jobber for kronene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 18. november 2009 #871 Del Skrevet 18. november 2009 Evt. kvekker ut av meg at de får sitte der og spise seg feite mens jeg jobber for kronene. Det er en taktikk jeg kan gå for. Mulig det ikke passer i alle situasjoner, men dette er absolutt noe jeg lett skulle klart å lire fra meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 18. november 2009 #872 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg har jo vært gjennom en liknende prosess som det du har gjort (kuttet mye ut, og gjenninnført en etter en matvare for å se hva som skjer). Og derfor tenkte jeg at jeg skulle dele noen av mine rasende interessante betraktninger (så får du heller skumlese som en gal ) For min del landet jeg på at det var melken, og spesielt når den var varmebehandlet, som var den store synderen. Hvitt mel og slikt gjør meg oppblåst, men får ikke vondt i magen av det. For min del reagerer jeg også på løk og agurk. Jeg kan fremdeles spise det, men jeg reagerer litt. Rart at noe med en så stor vannprosent faktisk kan ha så mye å si... Men om du spiser mye sånne type grønnsaker kan det være en årsak også. Frukt kan man jo gjerne reagere på hvis man spiser det på tom mage på grunn av syren og sånn, selv om kroppen ellers egentlig tåler det fint. Når jeg spiser det sammen med litt nøtter eller en proteinkilde er det null problem. Jeg har også fått litt reaksjoner på maten jeg spiser, men det er greit synes jeg. At folk tilbyr meg ting jeg ikke tåler å spise tar jeg på kontoen for at folk gjerne glemmer at jeg ikke tåler det Men ubehagelig, anklagende mas fordi man ikke vil spise ting er en UTING. Det er et personlig valg hva man velger å spise eller ikke spise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 18. november 2009 #873 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) For min del landet jeg på at det var melken, og spesielt når den var varmebehandlet, som var den store synderen. Melk blir ofte trukket frem som den store synderen, ja. Og da er det jo litt trist at man skal putte melk og/eller melkepulver i så utrolig mange matvarer! For min del reagerer jeg også på løk og agurk. Løk er vel en gammel kjenning når det gjelder akkurat dette med fordøyelse. Spiser generelt ganske lite løk, og har ikke gjort det siden jeg startet dietten heller. Det kan godt hende du har rett når det gjelder syren i frukt. Jeg spiste et eple som mellommåltid i går, og da opplevde jeg ubehag etterpå. Fikk for øvrig glutamin i posten i dag. Har fått beskjed om at det krever litt tilvenning, og at det i begynnelsen kan skape litt ekstra luft (hurra!). Skal på kurs i morgen, så det er mulig jeg velger å utsette starten. Samtidig passer det jo liksom aldri med ekstra luft heller, og jeg må jo komme i gang! :klø: Dagens observasjon på treningssenteret: Preachercurl er århundrets flekseøvelse. Jeg tok meg selv i å nistirre på egne armer i speilet altfor lenge. Skulle gjerne hatt et bilde av det hele, men å sette opp kamera med selvutløser på senteret blir kanskje å dra det litt langt?! Endret 18. november 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 18. november 2009 #874 Del Skrevet 18. november 2009 Dagens observasjon på treningssenteret: Preachercurl er århundrets flekseøvelse. Jeg tok meg selv i å nistirre på egne armer i speilet altfor lenge. Skulle gjerne hatt et bilde av det hele, men å sette opp kamera med selvutløser på senteret blir kanskje å dra det litt langt?! Neinei, vi trenger jo arm-bilde av deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 18. november 2009 #875 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Ja, det kommer til jul! Føler liksom at folkene på senteret allerede synes jeg er litt harry som stadig tråkker rundt foran speilet, så jeg er redd de stusser enda mer på min syke personlighet hvis jeg drar med meg et helt kamera inn i styrkerommet Men som sagt: til jul! (I mellomtiden står dere naturligvis fritt til å kose dere gløgg ihjel med ryggbildet jeg la ut i sommer!) Endret 18. november 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 18. november 2009 #876 Del Skrevet 18. november 2009 Dagens observasjon på treningssenteret: Preachercurl er århundrets flekseøvelse. Jeg tok meg selv i å nistirre på egne armer i speilet altfor lenge. Skulle gjerne hatt et bilde av det hele, men å sette opp kamera med selvutløser på senteret blir kanskje å dra det litt langt?! Hehe, jeg sto og spottet treningskompisen min i den øvelsen en gang, og da stilte jeg meg rett foran speilet og da kom det spakt.. Jommen... Jommen... Nå ser jeg jo ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 18. november 2009 #877 Del Skrevet 18. november 2009 Hehe, jeg sto og spottet treningskompisen min i den øvelsen en gang, og da stilte jeg meg rett foran speilet og da kom det spakt.. Jommen... Jommen... Nå ser jeg jo ingenting Gledesdreper! Det er derfor jeg alltid trener alene - mer plass foran speilet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 18. november 2009 #878 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Haha! Hmm ryggbilde.. Det må jeg finne Edit: Jeg fant flere bilder jeg, både front og rygg, så da var nyskjerrigheten stilt for denne gang, fine bilder! (og for ordenhets skyld, så er det nyskjerrigheten som ber om bilder blir så nyskjerrig når jeg ser hvor mye dere alle trener etc, og lurer på hvordan dere ser ut, håper ingen blir fornærmet ) Endret 18. november 2009 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 19. november 2009 #879 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Da kan jeg informere om at undertegnede har debutert på spinningtimefronten. Ble dratt med på en 60 minutter lang time av to kamerater i dag. Tok det litt roligere enn jeg ellers ville gjort, siden låret ikke er bra. Men det gikk forsåvidt greit å pushe litt på også, så det ble temmelig hardt mot slutten (se makspuls nedenfor... ) 581 kcal 161 gj.snittspuls 206 makspuls Helt ok time etter min smak, men hamstringen hemmer meg jo slik at jeg ikke får tatt meg helt ut. Spinningtimer er noe jeg skal forsøke å bli med på oftere fremover. Endret 19. november 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 20. november 2009 #880 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) I dag ble det styrke for hele overkroppen. Det ble kanskje litt lite restitusjon ettersom jeg trente skuldre/biceps/triceps på onsdag, men det gikk fint allikevel. 12 minutter ellipse Chi..eh, pullups: -27/8, -18/4, -18/4, -14/3 Hantelpress: 11/8, 13,6/7, 13,6/7 Skråbenk: 11/8, 11/8, 11/8 Hantelroing: 18,8/7, 18,8/7, 18,8/7 Skulderpress: 3 x 11/6 ~ 8,6/5 Drar bort i helgen, så det blir nok ikke noe særlig trening lørdag eller søndag. Men er fornøyd med å ha kommet meg avgårde på senteret hver dag etter jobb denne uken. Det totale antall treningstimer er nok ikke så høyt siden jeg splitter det såpass mye opp, men føler det har vært god kvalitet på alle øktene denne uken. Endret 20. november 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg