Gå til innhold

Hvilke rare/spesielle vaner


Telys

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid-84

- Han prater mye i søvne, og har masse rykninger.

- Sparker av seg sokkene overalt; i sengen, når han sitter ved pcen..

- Han tar meg alltid på rumpa når jeg går forbi ham.

- Av og til så tar han meg også på puppene når jeg går forbi, og da sier han mip-mip!

- Jeg tror ikke han har funnet ut hvordan man åpner lokket på skittentøykurven - for han legger alltid klærne oppå.

Jeg elsker mannen min, så jeg får bare holde ut, og plukke opp sokker etter ham :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søte vaner det var her :)

1. Han får slike rykninger før han sovner.. Kan ikke sovne av i armene hans lengre fordi han har faktisk tatt kvelertak på meg (!!) Behagelig ja :P

2. Han lager lister hver eneste dag. Rommet hans er fullt av disse listene om alt mulig rart (gå på butikken, vaske klær)

3. Hvis jeg søler når jeg spiser eller søler generelt skal han alltid vaske det opp som om jeg var en liten unge.. "Kom hit trixis, kom på kjøkkenet og stå rolig mens jeg vasker vekk den flekken".

4. Spør minst ti ganger i løpet av en kveld "Hva tenker du på??"

Men han har noen veldig søte også..

5. Lager frokost til meg hver dag

6. Gir meg alltid masse klær og pledd hvis han tror jeg fryser.

7. Har sluttet å kjøpe egne klær, må være med han hvis han skal ha seg noen nye antrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Han takler ikke å bli kilt, men det frister veldig fordi:

- Han lager en kjempesøt, barnslig og ganske feminin hvinelyd (!!!!) hvis jeg kiler ham

- Han blir skikkelig sur og påstår at ting gjør ting med vilje. Som f.eks. at gaffelen falt på gulvet med vilje, BARE for å være slem, og han blir faktisk potte sur pga. det. Oo

- Han greier ikke å rydde opp samtidig som han lager mat, så jeg må rydde hele kjøkkenet OG ta oppvasken etter middag.

- Han synes alltid det passer å spise eller drikke noe godt (brus, godteri), og er sukkeravhengig, uten noe ønske om å ikke være det, tydeligvis. :sukk:

- Han sparker liksom framover med bena når han er ute og går med meg, fordi jeg tar så korte skritt i forhold til ham, og han da må begrense farta og skrittlengden for at han ikke skal "miste" meg. :ler:

- Han mener kake og sjokolade er helt perfekt som frokost ...

- Han er mer opphengt i håret sitt enn jeg er i mitt utseende hvis vi skal ut. :fnise:

- Han henger enten over/på meg konstant, eller så enser han meg ikke.

- Han kan gå x antall turet til og fra kjøkkenet/stuen, uten å ta med seg noe før jeg minner ham på det, f.eks. middagstallerknene, osv.

- Han mener jeg er hysterisk for at ting skal være rene (glass, bestikk osv.), men har selv panikk for det minste spor fett i stekepanner, osv. Må jo VASKE stekepannen som ble brukt for fem minutter siden til det samme du skal steke nå, må skjønne. :roll:

Det er bare litt.

Søt, da. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tini_*

Min lager hveselyd rett før han sovner. Helst rett inn i øre mitt!

Han har også "klesruger" over hele leiligheten.. kan være irriterende når jeg nettopp har satt på en maskin med akkurat de klærne.. :nei:

Han tygger også tenner når han sover.

Han klarer ikke lavære og ta på rumpa mi når jeg går forbi.

Trekker alltid dyna helt opp til haka som om han ligger i sovepose men det er egentlig ganske søtt hehe :søvn: ser ut som en sommerfuglpupp :ler:

når han bruker q-tips ser kniper han ansiktet sammen som om han er i den værste smerte.

Sovner ALLTID på sofaen! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. Han småbiter i nesa mi ved enhver anledning. Han liker også å klemme på nesa mens jeg snakker sånn at jeg får speaker-stemme, særlig hvis jeg forsøker å planlegge husarbeid og slikt

:ler:

Mannen min gjør veldig mye rart, men har få irriterende uvaner. Det jeg kommer på er at han klipper neglene på baderomsgulvet, men han rydder det opp straks han er ferdig, så jeg kan egentlig ikke klage. Og mens jeg liker å ha taklys på i leiligheten om ettermiddagen når jeg lager mat eller gjør andre ting, begynner han å skru av halvparten av lysene når han kommer hjem. Han liker at stua framstår som koselig og innbydende, men når jeg skal gjøre noe praktisk som krever at jeg ser ordentlig, ønsker jeg "flombelysning", som han kaller det.

Før irriterte det meg at han var så superpertentlig, men han har blitt mye bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har også en del uvaner, som han ikke mener er akkurat det som f.eks:

Kjøper vi smågodt, har han spist om alt sammen før jeg har fått sukk for meg. Må enten ta ut det jeg vil ha eller kjøpe eget.

Har vi godterier på bordet fordi vi har gjester, spiser han opp ALT uten å tenke på at gjestene kanskje vil ha ellerat det skal rekke hele kvelden.

Må gjemme alt av godsaker for han. Han kan spise en hel pose chips før middag...

Han ligger i sofaen og ser på TV det meste av kvelden. Sitter aldri oppreist.

Han pusser tenner i 15 minutter!! "Bruker" opp en børste i uka.

Raper høyt etter at han har drukket.

MÅ spise opp all mat uansett hvor mye som er igjen av middagen og er etterpå så ferdig og mett at han MÅ legge seg og sove et par timer.

Dette er bare NOE av uvanene hans. :tristbla::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tonje_*
En av Heltens mest merkelige vaner er at han nesten ikke er i stand til å svare "ja" eller "nei", med mindre det er snakk om ekstremt spesifikke spørsmål av typen "Har du joggebukse på deg nå?".

Det kommer et vell av "Kanskje det", "Mulig det", "Kaaaanskje", "Jeg vet ikke", "Hmmmm" og diverse andre varianter jeg ikke kan huske.

Vi som kjenner ham er så vant til det at vi tolker ut fra tonefall, og litt ordsammensetning. Husker før vi skulle gifte oss så spøkte søstera mi med at når presten kom til å spørre "Vil du, Helten, ha Tinúviel som hos deg står...?" så kom han til å svare "Hmmm... tja... jeg vet ikke helt, hva synes du Tinúviel?" :fnise:

(han svarte faktisk klart og tydelig ja, jeg har filmen som bevis :ler: )

Haha utrolig bra, kjæresten min er sånn også=) Det er sjelden han svarer med ja og nei.... Alltid med "mulig det" "kanskje" osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han klarer ikke å gå på do uten lesestoff, ganske moro å se han virre rundt i huset vill i blikket på leting etter noe å lese... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tonje_*

Min kjære samboer har endel søte og ikke fullt så søte vaner...

-Han raper alltid veldig høyt når og drikker og spiser

-Fiser litt for mye...Ikke veldig morro...

-Når han sover biter han alltid tennene sammen...

-Og flere ganger har han slått seg på brystet som en apekatt når han sover...Og en gang slo han seg på rumpa...Hehe...Må le godt da ja...

-Han svarer alltid med, kanskje, mulig det, eller sikkert... Sjeldent med ja og nei..

-Har hånda i buksa når han ser på tv, veldig ofte!

-Hvis jeg spør om noe eller bare sier en kommentar så svarer han alltid med: Du er det... F.eks jeg spør om vi snart skal spise mat.. Han svarer: DU er mat... Litt irriterende siden han gjør det veldig mye til alt...

-Når han har drukket kan han synge en hel sang kjempehøyt når han sover...

-Er superdårlig taper og vinner... Hvis han taper noe blir han forbanna og det går ikke ann å prate med han... Når han vinner noe er han veldig høy på pæra og ler av alle som han vant over... Blir gal av det noen ganger!!

- Og igjen, når han sover kan han plutselig omfavne meg skikkelig og mumle masse søtt og kysse på meg, men han sover visst bare har jeg funnet ut... Han ler også ganske søtt når han sover...

-Ler veldig høyt når det er noe morsomt på tv også sier han alltid: Fy faen han er så fet, eller: Han er så KONGE...(Peter i family guy)

Ble visst mye når han sover dette, hehe... Men jeg pleier å bruke laang tid på å sovne og han sovner fort så rekker å få med meg mye...

---Og det irriterer meg noen ganger at han sovner med en gang... En gang skulle jeg opp tidlig og han skulle ingenting dagen etter så han trengte egentlig ikke legge seg tidlig men la seg med meg... Jeg var veldig trøtt og han sa han ikke var trøtt i det hele tatt... Vi sa natta, og et minutt etter hører jeg han sover!! Jeg lå i en time... Typisk det...

Dette ble mye, ble litt ivrig=) Kjempegøy å lese om andres vaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han klarer ikke å gå på do uten lesestoff, ganske moro å se han virre rundt i huset vill i blikket på leting etter noe å lese... :ler:

Haha, min også :) Hos oss havner stadig større deler av Pondus-samlingen min på badet, han er stadig like overrasket over at de ikke vandrer tilbake til hylla selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Disse har samboeren min og.

3. Hver gang jeg bøyer meg fremover putter han ting ned i buksa mi; mynter, kvitteringer, fjernkontrollen til tv'n etc. - så lenge jeg ikke har veldig trang bukse på meg. Har jeg det, havner det ting i baklommene mine.

Jeg får gjerne også en finger ned i buksa, etterfulgt av kommentaren, "Rørleggeren" hver gang.

7. Hvis jeg spør hva han vil ha til middag er svaret alltid "mat" - med mindre det er lørdag, da svarer han gjerne "noe godt"

I dag klarte han faktisk å finne på noe selv men det kan ha noe med å gjøre at jeg har sagt at fra nå av, hvis han sier mat hver gang, så skal jeg servere det kjedeligste han vet. :ler:

- Ellers hiver han noen ganger gamle bakesnus i do som da løser seg opp etterhvert, så doen ser ut som noen har hatt skikkelig magesjau og ikke dratt ned etter seg.

- Han bruker hårføneren min til å tørke kroppen etter dusjen.

- Han er elektriker så det hender han drømmer at han får strøm og hopper til i senga så jeg skvetter himmelhøyt.

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye morsomt her!! :fnise:

Typen min lager alltid så mange rare lyder når han sover. Spesiellt akkurat idet han sovner. Alt fra smatting til stønning! Også har han en greie for å skjære tenner eller lage klappelyder med tennene også.. Men han snorker iallefall ikke da, annet enn at han lager plutselige kjempehøye "snorke" lyder av og til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, mange morsomme og søte vaner kjærestene har!

Min har også et par:

- tar meg alltid på rompa når jeg går forbi, og skal helst omnfavne og klemme og kose så ofte og mye som mulig (les: HELE tiden)

- han har en egen koselyd, som han lager hver gang vi ligger omfavnet på sofanen el. lignende

- idet han sovner hakker han tenner og får smårykninger i kroppen

- han stirrer masse på meg,uten noen spesiell grunn, og når jeg spør hva det er (for jeg er jo sikker på at jeg sitter og måper eller har noe i fjeset eller noe sånt), sier han bare: ingenting, jeg bare liker å se på kjæresten min

- apropos måping, han måper sånn halvveis når han spiller gitar, og nekter for at han gjør det.. og hvis jeg sier at han måper, konsentrerer han seg skikkelig om å ikke måpe etterpå :P

Har enda ikke kommet over noen vaner han har som irriterer meg, heldigvis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tonje_*

Kom på en ting til han gjør.... Hvis han bommer på guitar hero, eller "driter seg ut" på noe som helst(mister noe eller taper noe) Så skylder han på noe annet, at det var noe galt med spillet..- det er ihvertfall ikke hans skyld! Han gjorde jo alt rett.... Vel.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til han gjør.... Hvis han bommer på guitar hero, eller "driter seg ut" på noe som helst(mister noe eller taper noe) Så skylder han på noe annet, at det var noe galt med spillet..- det er ihvertfall ikke hans skyld! Han gjorde jo alt rett.... Vel.. Hehe

Haha, å søt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på en ting til han gjør.... Hvis han bommer på guitar hero, eller "driter seg ut" på noe som helst(mister noe eller taper noe) Så skylder han på noe annet, at det var noe galt med spillet..- det er ihvertfall ikke hans skyld! Han gjorde jo alt rett.... Vel.. Hehe

Vær nå glad at han bare gjør det, framfor å skylde på deg, slik mannen i dette huset har en tendens til å gjøre. :ler: Men han bærer heldigvis ikke langvarig nag. :ler:

Det er litt rart å lese om alle disse mennene som ikke klarer å si "ja" eller "nei". Her er det nemlig litt motsatt. Mannen min er veldig løsningsorientert, og avkrever nesten alltid et ja-nei-svar, selv når det ikke er mulig. Jeg mener at man må diskutere forklaringer, fordeler, ulemper osv, men han er ikke alltid interessert i å høre mine resonnementer bak avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, enda en super tråd!

Min kjære har en del tng, kommer bare på noen få nå.

- han får også slike små rykninger i kropper i det han sovner. det er ikke armene eller beina, men en og en muskel, og det går fra øvre del til nedre del av kroppen.

- Han rpoer " haleluja" eller lignende når han pirker seg i ørene med q-tips. Sier det ligger to tre hakk under orgasme i "godhets-skalaen"

- Han elsker å irritere meg med å begynne en samtale med "Maj, jeg må fortelle deg noe" med en veldig alvorlig stemme, få meg til å bli bekymret. Og så var det egentli bare at han må på do eller noe ubetydelig. Grrr...

- Gardinene må ALLTID vere igjen, naboene kan jo se inn!

- Vi bor ikke sammen, så noen ganger når jeg kommer på besøk, og han har besøk av en eller flere kompiser, så kan det vere at han ikke har ryddet rommet, og glidemiddel, vibrator, kondomer og alt mulig annet ligger fremme på "visning". utrolig flaut!

- Når han vasker opp må han vaske hver ting leeeeeenge! Skylle, skrubbe, vaske, skylle, gni, gnu, skylle, se på, skylle og sette på plass. Blir gal når jeg lager mat og må ha steikespada med en gang!

Nå må jeg begynne å legge merke til de gode vanene hans også :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tonje_*
Vær nå glad at han bare gjør det, framfor å skylde på deg, slik mannen i dette huset har en tendens til å gjøre. :ler: Men han bærer heldigvis ikke langvarig nag. :ler:

Det er litt rart å lese om alle disse mennene som ikke klarer å si "ja" eller "nei". Her er det nemlig litt motsatt. Mannen min er veldig løsningsorientert, og avkrever nesten alltid et ja-nei-svar, selv når det ikke er mulig. Jeg mener at man må diskutere forklaringer, fordeler, ulemper osv, men han er ikke alltid interessert i å høre mine resonnementer bak avgjørelser.

Morsomt det med å ikke klare å si ja og nei, min kjære klarer jo ikke det alltid(skrev det ovenfor) og isted spurte jeg han om han kunne lage halve middagen, så svarte han: Kan vel kanskje det... Også spurte jeg om han kunne svare ja eller nei og da sa han: Hvis du ikke gidder det, så må jeg vel?... Haha slår ikke feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også stopper han gjerne opp midt i en setning og tenker, så jeg sitter gjerne og venter to-tre minutter på fortsettelsen :ler:

Haha, samme gjør sambo! :ler:

Når han er ute å går, så "snakker" han ofte til seg selv uten lyd. Ser ned i bakken og beveger munnen i dyp konsentrasjon. Han sier selv at han går å tenker på sangtekster, men legger ikke selv merke til det før jeg sier det til ham!

Han er en liten besserwisser. Han kan og vet "alt".

For all del, han kan mye og er ikke arrogant, han vil bare at alle skal vite hva som er riktig og hva som ikke er det. Han liker å opplyse. Kan jo bli litt irriterede i lengden hehe.

Han forteller meg ofte allmenne unnskaper som at "nå må du huske å ha oppvaskmiddel i oppvaskmaskina før du setter den på", "Du må huske å skru ned varmen på plata mens du lager mat" og så skal han gjerne komme å vise meg hvordan ditt og datt skal gjøres. Ubeskrivelig irriterende! Skulle ikke jeg kunne slikt? Jeg er da ikke dum? *grrr* hehe..Men han mener det ikke vondt, bare skjønner ikke selv hvor irriterede det faktisk er!

Han kisser på meg når han vil ha oppmerksomhet eller kos :gjeiper:

Hver eneste gang jeg bøyer meg for å plukke opp noe fra gulvet ol, så er han der med et klask på rumpa. Da ler han godt av seg selv=)

Er veldig grov i språkbruken. Lurer på hva vår lille sønn kommer til å si i barnehagen jeg :sjenert:

Må ikke glemme at han er irritert på de fleste "udugelige, idiotiske bilister"! For han er jo "en perfekt bilist som kan alle reglene". :fnise:

Men han er ellers en snill, morsom, kjærlig og omtenksom mann, som kun vil det beste for alle han er glad i. Han stiller alltid opp for familiemedlemmer/slekt om noe skal fikses. Han er veldig handymann. Også er han veldig familiekjær=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...