Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:sukk: Det ble 20 min på AT før jeg bare måtte gi meg i dag :( Satte meg på spinningsykkelen og begynte å skjelve. Frøys, kaldsvetta og skalv så jeg knapt klarte å holde meg oppe eller tråkke rundt. Så da var det bare å pakke sammen og komme seg hjem. Skjelver fortsatt, så håper bare jeg blir bedre i løpet av kvelden så jeg kan trene i morgen i det minste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du noen tanker om oppvarming på tredemølle vs. ellipsemaskin?

eller går det stort sett for det samme?

jeg får nemlig vondt i beina når jeg jogger på tredemøllen. sånn smerter øver i leggen og litt i knærne. og jeg løper ikke fort heller, 8 km bare.. er det fordi jeg er utrent eller bør jeg vurdere å bytte oppvarmingsmetode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noen tanker om oppvarming på tredemølle vs. ellipsemaskin?

eller går det stort sett for det samme?

jeg får nemlig vondt i beina når jeg jogger på tredemøllen. sånn smerter øver i leggen og litt i knærne. og jeg løper ikke fort heller, 8 km bare.. er det fordi jeg er utrent eller bør jeg vurdere å bytte oppvarmingsmetode?

Det er nok fordi du er utrent, men dermed kan du lett få beinhinnebetennelse og skader i knærne hvis du løper på så hardt underlag (det kan du få uavhengig av om du er utrent eller ikke altså, ved for mye belastning på hardt underlag, men det er lettere å få når du er utrent). Så jeg ville nok variert litt mellom ellipse, sykkel og tredemølle, og holdt meg unna tredemølla noen dager når leggene er vonde, og da holde meg unna et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening i dag, selv om formen ikke var helt på topp, og jeg ikke kunne ta ut alt slik som til vanlig.

45 min active spinning - presset meg lite, holdt godt, jevt trykk, men lå vel øverst i sone 3/nederst i sone 4 på intensitetsskalaen.

75 min extreme spinning - presset det jeg klarte, hvilket ikke var i nærheten av hva jeg vanligvis klarer, men sliten ble jeg jo lell.

Helt greit fornøyd med tanke på utgangspunktet.

I morgen blir det Active Energy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Trene i kveld?

Skal trene rett etter jobb i dag :) Blir nok spinning kl 16:30 også styrke etter det tenker jeg. Skal prøve å få kjørt gjennom styrkeprogrammet mitt i dag, i morgen og søndag. Det kan bli litt hardt, men skitt au.

Treninga onsdag ble egentlig skikkelig dritt. Jeg kom meg av gårde seinere enn jeg hadde tenkt, og formen var veldig dårlig. Det ble 25 min jogging på tredemølle. Hadde egentlig planlagt en halvtime, med 5 min oppvarming, 5 x (4 min løping + 1 min jogging), og 5 min nedtrapping. Må skjerpe meg i dag, og få en skikkelig treningsøkt. Det samme gjelder helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rimelig fornøyd i dag.

Dagens treningsøkt:

5 min jogging

60 min Sport spinning

60 min styrke - bryst, biceps og mage

25 min tredemølle - 5 min jogging, 3 x (4 min løping + 1 min jogging)

2,5 t økt, veldig deilig å endelig få trent skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

15 min jogging

45 min spinning

60 min styrketrening - skuldre, rygg og triceps

2 t økt totalt. Hadde håpet å klare 2,5 t i dag også, men begynte så smått å bli litt sulten allerede under styrketreninga, så hadde ikke ork til å jogge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

20 min tredemølle - 5 min oppvarming, 2 x (4 min løping + 1 min jogging), 5 min nedtrapping

60 min Sport spinning - fikk presset meg skikkelig, veldig fornøyd med denne timen.

40 min styrke bein

Generelt godt fornøyd med dagens økt. Deilig å være skikkelig sliten, og føle at man har fått tatt seg godt ut. La på litt lettere på markløft i dag (40 kg) og selv om jeg synes jeg har hatt god teknikk når jeg har løftet mye tyngre, merket jeg i dag hvor mye bedre teknikk jeg hadde når jeg løftet litt lettere. Skal holde meg under 50 kg en liten stund nå tror jeg, i alle fall når jeg kjører 3 x 10. Være mye flinkere på å konse på teknikken.

Vurderer å droppe frivendinga, jeg synes ikke at jeg får den ordentlig til, og så lenge jeg ikke har noen til å følge med på teknikken min så føler jeg at det blir litt bortkastet tid å bare kjøre lette vekter og terpe teknikk. Tror jeg skal kjøre lette knebøy og utfall i stedet. Må være veldig forsiktig med disse øvelsene, fordi jeg har noen knær som ikke fungerer særlig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens treningsøkt skulle ha vært 1 t Sport Spinning Intervall, men instruktøren var syk, så da var det vikar i stedet. Jeg liker ikke hun som var vikar, synes absolutt ikke timene hennes er noe bra. Musikken er lite inspirerende og jeg synes timene hennes er rotete og kjedelige. Følte ikke at jeg kunne gå når jeg fikk vite at hun skulle ha timen, men jeg er ikke særlig fornøyd :( Får prøve å ta det igjen i en skikkelig god treningsøkt i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Dagens treningsøkt skulle ha vært 1 t Sport Spinning Intervall, men instruktøren var syk, så da var det vikar i stedet. Jeg liker ikke hun som var vikar, synes absolutt ikke timene hennes er noe bra. Musikken er lite inspirerende og jeg synes timene hennes er rotete og kjedelige. Følte ikke at jeg kunne gå når jeg fikk vite at hun skulle ha timen, men jeg er ikke særlig fornøyd :( Får prøve å ta det igjen i en skikkelig god treningsøkt i morgen da.

Extreme tomorrow!! :trene:

Det blir bra vettu! Også kanskje en styrkeøkt etterpå? ;) Jeg tenker overkropp på meg i allefall.

Har du bestilt hansker enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extreme tomorrow!! :trene:

Det blir bra vettu! Også kanskje en styrkeøkt etterpå? ;) Jeg tenker overkropp på meg i allefall.

Har du bestilt hansker enda?

Nopes, ikke noe extreme på meg. Jeg skal jobbe i kveld jeg, så det blir jogging, styrke også Active spinn-timen på meg i dag. Har ikke bestilt hansker enda. Sjekket saldoen min og den var ikke oppløftende :gjeiper: Skal jo også til Edinburgh, så må prøve å spare penger fram til lønninga i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Nopes, ikke noe extreme på meg. Jeg skal jobbe i kveld jeg, så det blir jogging, styrke også Active spinn-timen på meg i dag. Har ikke bestilt hansker enda. Sjekket saldoen min og den var ikke oppløftende :gjeiper: Skal jo også til Edinburgh, så må prøve å spare penger fram til lønninga i april.

Typisk, det er DEN dagen i måneden. Jaja! Kan jo hende jeg ser deg i gangene litt senere, blir vel hengende en stund.

Jeg har heller ikke bestilt, litt samme situasjon som deg at man gjerne ikke vil blåse bort de siste kr på konto, samtidig så tror jeg at jeg vil ha kjempegodt av de hanskene så det er vel bare å kjøpe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...