Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Skitt ..., de to - tre siste ukene har jeg gått ned 2 kg. Bare uka som gikk har jeg gått ned 900 g, til tross for at jeg har spist mer, og ikke minst, jeg har spist masse is, kake og på lørdagen gikk jeg totalt amok i quality street-posen. Klarte ikke stoppe før jeg hadde spist opp alle bitene jeg likte. Nå var den riktignok påbegynt, men med den kvikk lunsjen jeg allerede hadde spist så ble det vel en 3-400 g sjokolade på meg. Det i tillegg til is med peanøtter og kjeks til på jobb på fredagen, kvikk lunsj etter trening fredag kveld, kaker på jobb på torsdag ... og en rull smil i går kveld.

Herregud jeg har spist jævlig i det siste! Kake på jobb igjen i dag, men jeg tror jeg kommer til å si nei i dag. Bare tanken på kake gjør meg i grunnen kvalm. Fikk nok litt overdose de siste 4 dagene. Nå er det tilbake til å være flink igjen. I dag blir det ny løpetur. Mest sannsynlig litt kortere enn i går, men det kan hende jeg får selskap, så da får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn mellomfornøyd med dagens treningsøkt. 40 min sykling hjem, også fikk jeg med meg kompis K som skryter sånn av formen sin for å løpe i dag. Humøret hans var kølsvart da vi møttes, så han gadd ikke løpe sin vanlige løype på 12 km. Dermed ble det rundt Sognsvann i stedet. Første runde gikk i snegletempo (ok da, ca 10/km t kanskje?) fordi han syntes ikke man kunne starte for hardt (fyren løp et par meter bak meg hele runden) og neste beina han bare på fordi han hadde vedda om at han kunne klare runden på 10 min. Selvfølgelig klarte han det ikke). Selv løp jeg den runden på rundt 12 km/t så gjennomsnittsfart på 11,1 km/t. Totalt: 6,49 km på 35 min.

Men, men. Jeg kom meg da ut og fikk en liten løpetur og med sykkelturen ble det nå 75 min kondisjonstrening i dag, så jeg skal ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe ekstrautsyr til pulsklokka di? Siden du kan måle fart?

Har ikke pulsklokke, den er sporløst forsvunnet, så jeg bruker et program som heter Sports tracker på Nokia E71. Den har gps og bruker Google maps. Veldig kjekt verktøy. Skulle så klart hatt pulsklokke også, meeeen jeg gidder ikke kjøpe før jeg er 100% sikker på at den faktisk ikke ligger i leiligheten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Og når du heier forresten ... Jeg har mine heiagjenger når jeg er ute og løper også :fnise: Lurer på om jeg ser ekstra innbitt eller sliten ut eller et eller annet sånn. I Frognerparken her om dagen stod det en gjeng tenåringsgutter og klappet og hoiet når jeg løp forbi, og i dag satt det en fyr på en bussholdeplass og heiet på meg da jeg kom forbi :ler:

:ler:

edit: Sånn ang gjennomsnittsfart, det er vel bare å regne på distanse og tid? :klø: Hvis man ikke har klokke eller telefon..

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: Sånn ang gjennomsnittsfart, det er vel bare å regne på distanse og tid? :klø: Hvis man ikke har klokke eller telefon..

Du mener.... MATTE??? :natti:

;)

Håper du finner ut av det med pulsklokka, *Enigma*. Det er så typisk at man finner den dagen etter at man har kjøpt ny :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener.... MATTE??? :natti:

;)

Håper du finner ut av det med pulsklokka, *Enigma*. Det er så typisk at man finner den dagen etter at man har kjøpt ny :roll:

Ja, jeg vet. Må få sparket meg selv i ræva og få ryddet og lett skikkelig en dag snart. Det bare er så mye annet jeg heller vil gjøre ;)

Godt fornøyd med dagens treningsøkt:

30 min sykkel ute

10 min oppvarming på spinningsykkel

45 min active spinning

ca 60 min styrke bryst 5 x 4-6 + core:

- Flies: 11,2/6 - 11,2/6 - 11,2/5 - 11,2/4 - 11,2/4

- Brystpress i skråbenk med manualer: 11,2/7 - 11,2/7 - 13,8/3 - 13,8/3 - 13,8/2

- Benkpress: 32,5/3 - 30/5 - 30/5 - 30/5 - 30/5

- Sit ups m/med.ball: 3/15 - 3/15 - 3/15

- Skrå mage m/med.ball: 3/20 - 3/20 - 3/20

- Benhev m/med.ball: 2/10 - 2/10 - 2/10

- Sideliggende bekkenhev på bosu: 15h - 15v - 15h - 15v

- Planke: 1 min - 30 sek - 30 sek 20 sek pause mellom.

10 min sykling ute.

Snakket litt med pv M i dag. Vi skal sette opp nytt program på lørdag. Hun syntes det var så godt å se meg trene om dagen. Jeg så ut som jeg virkelig trivdes med treninga, og hun mente jeg var blitt en helt annen person. Noe av grunnen til det er jo at jeg ikke lenger fokuserer på vektnedgang i forbindelse med treningaj. Jeg har kun fokus på å trene sånn jeg har lyst til trene, toppe formen mot halvmaraton, bli sterkere og ha det gøy i den grad man kan ha det gøy når man blir så sliten.

Noe som bekymrer meg litt om dagen er at jeg er så himla sulten! Jeg føler jeg spiser, også gjør jeg et eller annet også er jeg skrubbsulten igjen. Tror jeg må øke grøtporsjonen min til frokost. Jeg er sulten allerede kl halv ti nå, 1,5 t er lenge å gå og være sulten. Samtidig er jeg redd for at jeg skal gå opp i vekt hvis jeg spiser mer, noe som egentlig er tåpelig siden jeg nå har begynt å gå ned i vekt igjen. Hater, hater, hater å føle sånn. Jeg trenger mat, men har ikke lyst til å spise fordi jeg er livredd for å gå opp i vekt.

Aller helst skulle jeg sett tallet 50 på vekta, da hadde jeg kanskje blitt fornøyd? Nå kan jeg ikke gå ned 5 kg til i vekt, da vil jeg faktisk være undervektig og det vil jeg jo ikke. Men tanken på å veie 50 kg ... må innrømme at den er forlokkende. Særlig når jeg ser hva en del andre jenter på min høyde veier. Men har jeg egentlig lyst til å se ut som dem? Har jo fått tilbakemeldinger på at jeg ser ok ut nå. Ikke har jeg lyst til å miste muskler heller.

I morgen blir ernæringsfysiologene (tror det var 2 stk.) som pv M har snakket med ansatt på senteret. Så jeg skal snakke med dem, i tillegg skal jeg hive meg på tilbudet fra jobb om full helsesjekk inkl. måling av kroppssammensetning, oksygenopptak osv. osv.

Denne testen får man ta hvert halvår hvis man betaler 950 kr selv, jobben betaler resten. Man hadde muligheten til et billigere tilbud også, hvor jobben betalte hele greia, men da fikk man ikke ta testene oftere enn 1 gang i året eller noe sånt. Så får vi se hva testene viser og om jeg kanskje kan klare å overbevise meg selv om at jeg er fin som jeg er. At jeg ikke skal mer ned i vekt, ikke bli tynnere.

Det bare er så vanskelig å se søsteren min være så tynn som hun er, uten å ønske at jeg også var så tynn. Hun gjør jo ikke noe for det en gang. Jeg var også sånn en gang i tida, nå må jeg jobbe for å være så tynn som jeg er. Argh! Så inni helvete frustrerende!

Jeg har alltid stått i skyggen av min søster utseendemessig. Hun var den pene da jeg var liten, mens jeg t.o.m fikk høre av venner av familien at jeg burde håpe at jeg ble litt mer lik søsteren min etterhvert som jeg ble eldre, for hun var jo så pen. Nå er jeg definitivt sunnere og veldig mye bedre trent enn søsteren min, men jeg kommer nok alltid til å stå i skyggen av henne. Jeg føler meg rett og slett bælfeit i forhold til henne. Skummelt ...

Ok, dette ble en veldig personlig og sytete tråd. Måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid stått i skyggen av min søster utseendemessig. Hun var den pene da jeg var liten, mens jeg t.o.m fikk høre av venner av familien at jeg burde håpe at jeg ble litt mer lik søsteren min etterhvert som jeg ble eldre, for hun var jo så pen. Nå er jeg definitivt sunnere og veldig mye bedre trent enn søsteren min, men jeg kommer nok alltid til å stå i skyggen av henne. Jeg føler meg rett og slett bælfeit i forhold til henne. Skummelt ...

Hjelpe meg, hvem er det som sier sånt til folk da?! Det går jo ikke an!

Nå har jo ikke jeg sett søstera di, men om hun er mye tynnere og veier mye mindre enn deg, så må hun jo være for tynn?! Det at du er så mye bedre trent enn henne gjør jo kanskje at du veier litt mer, men ser mye bedre ut! (Og alt dette vet du jo selv også, jeg måtte bare si det likevel ;))

Søstera mi er også tynn. Hun gjør ingenting for det heller, hun bare er sånn. Men hun er egentlig litt for tynn da, og jeg tror faktisk hun skulle ønske hun hadde litt mer kjøtt på beina. Så når jeg har lyst til å bli tynn som henne, har hun lyst til å få mine pupper som fyller ut klærne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Men du? Det gjør jo ikke noe å måtte jobbe for å være slank hvis det innebærer yndlingsjobben.. Nemlig trening?! Og som du har sett den siste tiden, du holder deg helt fint slank selv om du spiser, det virker egentlig som om kroppen din har funnet seg til rette siden den nå faktisk sier ifra om at du er sulten, du spiser, og likevel holder deg der du vil. Jeg kan ikke helt se motivasjonen for å veie 50kg, jeg mener det er for lite til å være trent, og trent er du jo! Jeg kan forstå at det er frustrerende at søsteren din alltid har vært tynn, men det er forskjell på tynn og sunn, det er ikke to faktorer som går hånd i hånd. Vær stolt av den du er og dit du har klart å jobbe deg, fokuser på at du skal være sunn og ha det bra, man skal trene for de rette grunnene! Veldig imponert over at M så det på det at du er på rett spor, hun er smart vettu, hør på henne og se deg selv fra vårt ståsted også; Du er sunn, i god form, spiser riktig, vakker! Kroppen ber om næring nå, gi det til den og forsøk å flytte fokus videre i den retningen du allerede er i gang med.

Du fortjener å være stolt av dit du har jobbet deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slekta er verst. Noen blir bare "sorte får" tilsynelatende helt tilfeldig. Selv har jeg en kusine som er "verdens flinkeste", og har alltid følt meg litt i skyggen av henne. Ikke pga utseende, men fordi hun er så "flink og flittig slik jenter skal være". Den beskrivelsen passer ikke akkurat meg :fnise: Men selv om jeg var verdens flittigste ville ikke det holdt til å ta fra henne plassen. Det bare er sånn. Hun er den flinke, punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, hvem er det som sier sånt til folk da?! Det går jo ikke an!

Nå har jo ikke jeg sett søstera di, men om hun er mye tynnere og veier mye mindre enn deg, så må hun jo være for tynn?! Det at du er så mye bedre trent enn henne gjør jo kanskje at du veier litt mer, men ser mye bedre ut! (Og alt dette vet du jo selv også, jeg måtte bare si det likevel ;))

Søstera mi er også tynn. Hun gjør ingenting for det heller, hun bare er sånn. Men hun er egentlig litt for tynn da, og jeg tror faktisk hun skulle ønske hun hadde litt mer kjøtt på beina. Så når jeg har lyst til å bli tynn som henne, har hun lyst til å få mine pupper som fyller ut klærne ;)

Nja, hva hun veier vet jeg jo strengt tatt ikke, men hun er tynnere og spinklere enn meg. For tynn er hun likevel ikke. Hun er ikke noe beinrangel for å si det sånn. Hun ser bare liten og nett ut, og den dama fyller ut klærne bedre enn meg :gjeiper:

Men du? Det gjør jo ikke noe å måtte jobbe for å være slank hvis det innebærer yndlingsjobben.. Nemlig trening?! Og som du har sett den siste tiden, du holder deg helt fint slank selv om du spiser, det virker egentlig som om kroppen din har funnet seg til rette siden den nå faktisk sier ifra om at du er sulten, du spiser, og likevel holder deg der du vil. Jeg kan ikke helt se motivasjonen for å veie 50kg, jeg mener det er for lite til å være trent, og trent er du jo! Jeg kan forstå at det er frustrerende at søsteren din alltid har vært tynn, men det er forskjell på tynn og sunn, det er ikke to faktorer som går hånd i hånd. Vær stolt av den du er og dit du har klart å jobbe deg, fokuser på at du skal være sunn og ha det bra, man skal trene for de rette grunnene! Veldig imponert over at M så det på det at du er på rett spor, hun er smart vettu, hør på henne og se deg selv fra vårt ståsted også; Du er sunn, i god form, spiser riktig, vakker! Kroppen ber om næring nå, gi det til den og forsøk å flytte fokus videre i den retningen du allerede er i gang med.

Du fortjener å være stolt av dit du har jobbet deg!

:klem:

Tja, motivasjonen for å veie 50 er vel den at det er et pent tall. Jeg vet jo egentlig hvis jeg tenker fornuftig at det er alt for lite. Det er alt for lite selv til ikke å være godt trent. Det er bare hodet mitt som alltid sier at jeg ikke er tynn nok, ikke er bra nok. Det er tanker jeg har slitt med siden jeg burde ha vært for ung til å tenke sånn. Prøver å være flink og spise da, men den dårlige samvittigheten kommer gjerne krypende.

Slekta er verst. Noen blir bare "sorte får" tilsynelatende helt tilfeldig. Selv har jeg en kusine som er "verdens flinkeste", og har alltid følt meg litt i skyggen av henne. Ikke pga utseende, men fordi hun er så "flink og flittig slik jenter skal være". Den beskrivelsen passer ikke akkurat meg :fnise: Men selv om jeg var verdens flittigste ville ikke det holdt til å ta fra henne plassen. Det bare er sånn. Hun er den flinke, punktum.

Nå har jeg aldri vært et svart får sånn sett da ;) Jeg var alltid den smarte da jeg var liten. Den som gjorde det knallbra på skolen, var snill, veloppdragen, veslevoksen og pliktoppfyllende, men som aldri egentlig passet inn i familien. Det er jeg fortsatt. Sånn er det bare, det bare påvirker meg i så stor grad det at hun alltid har vært den tynne og pene, rett og slett fordi det er noe jeg ikke kan gjøre noe med. I tillegg til at jeg har fått det for meg at utseendet er viktigere enn alle andre personlige egenskaper. Det hjelper ikke å være aldri så smart og ha en fin personlighet hvis man ikke er pen nok og tynn nok. Det var det jeg alltid ble fortalt av mine kjære medelever på skolen, så det henger fortsatt i.

Irriterer meg at det regner i dag. Jeg hadde tenkt å løpe langtur i dag, men hvis det regner og/eller er klissvått så er ikke det noe særlig. Mulig jeg ender opp med en spinningtime kl 18 i stedet. Irriterer meg grenseløst nå at jeg ikke fikk en skikkelig løpetur på mandag. Det skal jo bli regn fredag også, noe som passer dårlig inn i mine planer om å løpe. Får håpe værvarselet for søndag stemmer i det minste. Da kan jeg få lagt inn en langtur da. Hater regn, og synes inderlig synd på lucy som skal sykle birken i møkkaværet som er spådd på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Tja, motivasjonen for å veie 50 er vel den at det er et pent tall. Jeg vet jo egentlig hvis jeg tenker fornuftig at det er alt for lite. Det er alt for lite selv til ikke å være godt trent. Det er bare hodet mitt som alltid sier at jeg ikke er tynn nok, ikke er bra nok. Det er tanker jeg har slitt med siden jeg burde ha vært for ung til å tenke sånn. Prøver å være flink og spise da, men den dårlige samvittigheten kommer gjerne krypende.

Jeg forstår deg godt, men jeg håper at resultatene du ser når vil hjelpe deg til å etter hvert føle at du faktisk kan slå deg til ro med der du er nå :klem:

Hater regn, og synes inderlig synd på lucy som skal sykle birken i møkkaværet som er spådd på fredag.

:grine:

Jeg får trøste meg med at alle andre som skal sykle også blir blaute, gjørmete og jævlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens løpeøkt ble på 10,22 km og ble gjennomført på 53:36:33, en gjennomsnittsfart på 11,4. Ikke noe sånn fantastisk, men ikke så aller verst heller. Beina føltes blytunge i dag, og det var plent umulig å holde høyere fart. Sjelden har rundene rundt Sognsvann føltes så tunge. Det går treningsløp der hver onsdag rundt Sognsvann, så lurer på om jeg kanskje skal hive meg med et par ganger før 27. september. De var litt i veien i dag da, eller kanskje jeg var mer i veien for dem :gjeiper: Uansett, greit å ha litt motivasjon til å løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi kanskje på Sognsvann samtidig? Jeg var fra ca. halv fem til ni... ble lang sopptur i dag. :fnise: Hørte i alle fall roping fra høyttalerne, og lurte litt på hva det var for noe!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen trening på meg i går. Hadde egentlig tenkt å stå opp tidlig og trene før jeg skulle på seminar, siden jeg ikke ville få trent på kvelden. Prosjektet måtte bare gis opp ettersom jeg var helt tett, fryktelig slapp og fikk hosteanfall hver gang jeg rørte på meg. Men jeg klarte da å imponere noen nerder med armmusklene mine i går i det minste :ler:

Skal prøve å komme meg på trening i dag. Da blir det lite kondisjonstrening, ettersom jeg hoster masse, så blir nok ikke noen 45 min kondisjonsøkt i dag, men styrkeøkta skal jeg få gjennomført i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt ble litt ukonsentrert. Var sliten og trøtt etter mine eskapader i går. Hadde glemt treningsdagboka mi, så følte meg litt lost i forhold til hvor tungt jeg skulle løfte.

15 min løping på tredemølle, 3,05 km

60 min styrketrening 5 x 4-6 reps. Rygg, skuldre og litt mage. Skal kjøre mage i morgen også, så dermed ble det litt lettere på magen i dag så jeg har igjen noe å kjøre i morgen.

Stående, foroverbøyd roing: 45/4 - 45/4 - 45/4 - 45/4 - 45/4 (42,5 forrige gang)

Skulderpress: 11,2/7 - 11,2/6 - 11,2/5 - 11,2/6 - 11,2/4

Sittende roing: 45/6 - 45/6 - 45/6 - 45/5 - 45/6

Jentechins: 7 - 8 - 7 (føler ikke at jeg kommer noen vei på denne øvelsen)

Sidehev og shrugs annethvert sett uten pause mellom: 6/6 - 10/10 - 6/5 - 10/10 - 6/4 - 10/10 - 6/4 - 10/10

Rygghev m/omv. flies: 3/10 - 3/10

Sit ups m/med. ball: 3/15 - 3/15 - 3/15

Skrå m/med.ball: 3/20 - 3/20 - 3/20

I morgen er det bein, armer og mage som gjelder. Mulig jeg hiver meg med på spinningtimen også. Skal møte pv M i morgen også. Så det blir lang økt på senteret i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det treningsøkt og treningsveiledning.

10 min sykkel ute

10 min oppvarming på spinningsykkel

45 min spinning

70 min styrketrening bein, armer + core:

- Markløft: 57,5/6 - 57,5/6 - 57,5/6 - 57,5/6 - 57,5/6

- Tåhev: 80/6 - 82,5/6 - 82,5/6 - 85/6 - 85/6

- Utfall: 10/12 - 10/12 - 10/12 - 10/12 - 10/12

- Biceps 7 - 7 - 7: 7 - 7 - 7

- Triceps: 7/10 - 8/5 - 8/5 - 8/5 - 8/5

- Bicepscurl: 7/10 - 8/8 - 9/4 - 9/4 - 9/4

- Benhev m/med.ball: 2/10 - 2/10 - 2/10

- Sideliggende bekkenhev m/med.ball: 2/15 - 2/15 - 2/15

- Planke: 1 min - 35 sek - 30 sek, 20 sek pause.

- 10 min sykling hjem

Så var det tid for veiledning med PV M. Hun var tidligere PT-en min, og kjenner meg veldig godt. Det som er så greit med M er at hun vet at jeg kjenner meg selv god,t og vet hva jeg liker og hva som funker for meg. Dermed setter hun ikke opp et program til meg. I stedet diskuterer vi hva jeg ønsker å ha med og hvordan jeg ønsker å gjøre det, også kommer hun med forslag til forbedringer og supplerende øvelser.

I går brukte vi over 1,5 t på å sette opp programmet og gå igjennom de øvelsene som var nye for meg. Føler meg veldig priviligert som har en PV som tar seg såpass mye tid til å følge meg opp. Ble utrolig fornøyd med det nye programmet. Fikk noen skikkelige helvetesøvelser, tror det blir utrolig bra. Fikk riktnok en del kjeft av M for at jeg trener for mye, og beskjed om at jeg ikke burde trene noe annet enn en 2-splitt fram til halvmaraton for å få inn minst én hviledag i uka. Sta som jeg er kommer jeg nok ikke til å følge det rådet før de 2 siste ukene før løpet, noe som vil si at jeg får i det minste prøvd det nye programmet mitt i 2 uker først.

Det nye programmet mitt er altså en 3-splitt akkurat som tidligere, men lagt opp litt annerledes. Tidligere var det satt opp med

- Dag 1: Bryst, biceps, mage

- Dag 2: Rygg, skuldre, triceps

- Dag 3: Bein

Jeg var ikke så fornøyd med det, så i det siste endret jeg på det og kjørte

- Dag 1: Bryst, mage

- Dag 2: Rygg, skuldre, mage

- Dag 3: Bein, armer, mage.

Dette har jeg nå fortsatt med, med unntak av dag 3 hvor jeg ikke kjører mage. Fikk beskjed om at det var greit å hvile magen litt også, men fikk i stedet noen skikkelige helvetesøvelser for å veie opp for en dag mindre med mageøvelser.

Dermed ser programmet mitt ut som følger:

Dag 1: Bryst - mage:

- Skrå brystpress

- Flies

- Stående kryssdrag, med kabel.

- Serie med crunch, rotasjon med medisinball - beina opp, og benhev med medisinball. Her skal jeg kjøre 40 crunch, rett over på rotasjon med medisinball, og så benhev med medisinball, ta en liten pause og kjøre ny serie x 3

- Hofte sansemotorik med push up på bosu: her ligger jeg i slynge og holder i en bosuball med runde siden ned. Jeg skal dra til meg beina, rette dem ut igjen og gå ned i push up.

- 2 x Serie med sideliggende bekkenløft: 1 x 10 med armen opp, deretter rett over i 1 x 7 i stjerne. og så planke med teppebiter: 1 x 10 rolig "skigåing" deretter 20 sek med kjapp "skigåing".

Dag 2: Rygg - skuldre - mage:

- Foroverbøyd roing

- Nedtrekk langt bak

- Sittende roing

- Sittende hantelpress

- Shrugs

- Stående sidehev

- Foroversittende sidehev med en liten vri: Først trekke skulderbladende sammen, dra albuene opp også strekke armene ut på skrå. Da får jeg tatt både mellom skulderblader og triceps.

- 10 kg stående rotasjonssving: Står med 10 kgs vektskive i hendene, vridd mot en side, så skal jeg svinge vektskiva over hodet samtidig som jeg vrir meg over til andre sida

- Sit ups med ball

- Rygghev

- Rygghev m/rotasjon på ball

- Mageliggende benløft på ball

Det blir mye skikkelige coreøvelser som dere ser. Veldig godt fornøyd med det.

Dag 3: Bein - armer

- Utfall fram

- Strake markløft

- Bulgarske utfall

- Dyp knebøy, sumostilling

- Sittende tåhev

- Stående tåhev på step i smithmaskin

- Sideliggende ettbensløft med hælen vridd opp

- Stående hantelcurl 7 - 7 - 7

- Liggende tricepspress

- Hammercurl

- Stående tricepspress med tau eller stang

Vurderer sterkt å få hjelp av en av de andre veilederne/PT-ene på senteret nå i ukene før løpet, ettersom hun er svært god på løping og kan gi meg tips til løpsteknikk. Går jo an å kjøpe 3 klipp på PT, og fokusere kun på løping. Tror det vil være verdt det. Det var M som tipset meg om det, og hun kunne også snakke litt med F om det. Hadde vært veldig gøy å få 3 t med skikkelig løpetrening med noen som kan det, før jeg skal løpe.

I dag var det tid for løpetrening igjen. Det var hardt å komme seg opp av sofaen ettersom jeg var på innflyttingsfest i går og la meg til å sove i 5-tida. Følte det gikk bra i begynnelsen, men innen jeg kom til enden av Frognerkilen og skulle ut på Bygdøy følte jeg meg ganske sliten og fant ut at jeg skulle kutte ut turen rundt på Bygdøy og bare løpe over Skøyen, Frognerparken og så rett hjem. Gjorde det og da jeg kom hjem sjekket jeg distanse, tid og gjennomsnittsfart.

9,48 km på 43:55:44 noe som gir en gjennomsnittsfart på 12,9 km/t. Ikke rart turen føltes tyngre enn normalt. Veldig deilig å kjenne at jeg faktisk klarer å løpe såpass fort over ganske lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Nå har jeg lest gjennom programmet ditt. Det virker veldig interessant, utrolig flott at M tok seg god tid! Jeg har fått satt opp en time med D på torsdag, håper virkelig at jeg klarer å få noe skikkelig ut av den. Jeg skal i alle fall sette opp endel mål og diskutere dem med ham.

Gleder meg til å teste ut noen av øvelsene M ga til deg, har selv forsøkt hofte fleksjon med bosuball med syns den er tung, og trenger teknikkhjelp for å ikke falle i ryggen. Extreme-timen er forresten såpass bra nå at jeg virkelig anbefaler å bli med, jeg skal klare å lage en kombinasjon som gir meg mulighet til både egen splitt og 1 sirkeltreningstime. Tror variasjonen er bra! I tillegg er det så sosialt og morsomt!!

Gleder meg til å se deg fredag btw :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom programmet ditt. Det virker veldig interessant, utrolig flott at M tok seg god tid! Jeg har fått satt opp en time med D på torsdag, håper virkelig at jeg klarer å få noe skikkelig ut av den. Jeg skal i alle fall sette opp endel mål og diskutere dem med ham.

Gleder meg til å teste ut noen av øvelsene M ga til deg, har selv forsøkt hofte fleksjon med bosuball med syns den er tung, og trenger teknikkhjelp for å ikke falle i ryggen. Extreme-timen er forresten såpass bra nå at jeg virkelig anbefaler å bli med, jeg skal klare å lage en kombinasjon som gir meg mulighet til både egen splitt og 1 sirkeltreningstime. Tror variasjonen er bra! I tillegg er det så sosialt og morsomt!!

Gleder meg til å se deg fredag btw :hug:

Veldig glad for at M tok seg så god tid. Jeg ble kjempefornøyd med sånn programmet ser ut, så gjenstår det bare å få testet det ut i noen uker. Dersom jeg ikke er fornøyd så får jeg ta kontakt med henne, men stort sett tror jeg at øvelsene skal bli veldig bra.

Dessverre tror jeg ikke jeg rekker å kjøre extremetimen, rett og slett fordi jeg har et 3-splittsprogram og da er det vanskelig å få inn enda en dag med styrketrening hvis jeg skal få tid til litt restitusjon også.

Nå har jeg for øvrig meldt meg inn i bedriftshelsetjenesten. Valgte gullmedlemsskap noe som gjør at jeg må betale 950 kr selv, mens firmaet mitt betaler de resterende 1000,-. Det jeg får da er:

1. Medlemskap for den ansatte m/familie som gir tilgang på akutt-timer, prioritert plass i køen for lege og psykologtimer, tilgang på akutt fysioterapibehandling

2. Grundig helsesjekk for den ansatte årlig som omfatter

* Laboratorieprøver (blodprøver, urin, blodsukker, kolesterol, blodtrykk)

* EKG – testing av hjerterytme

* Spirometri – testing av lungefunksjon

3. Lege: undersøkelse med stetoskop og legens ”hender”, gjennomgang av prøver fra laboratorie, kvinner får tilbud om brystundersøkelse og menn får sjekket/blir vist hvordan de kontrollerer testikler.

4. Kroppsanalyse hvert halvår (isometrisk måling av fettinnhold, også viseralt fett, muskelmasse, vanninnhold og benmasse).

5. Kondisjonsanalyse hvert halvår med råd om forbedringer og personlig treningsprogram.

6. Kostholdsveiledning og personlig kosthold basert på kroppsanalysen og kondisjonsanalysen

Kroppsanalysen, kondisjonsanalysen og kostholdsveiledningen gjennomføres samtidig med helsesjekken, samt en gang til etter ca 6 måneder.

Hadde jeg valgt sølvmedlemsskap hadde jeg ikke trengt å betale noe som helst selv, men grundig helsesjekk hadde da blitt tatt annet hvert år, og kroppsanalyse og kondisjonsanalyse 1 gang i året. For meg blir det litt lite. Uansett kjempefornøyd med tilbudet, og det blir spennende å se hva de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...