Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Det ble løpetrening i stedet. Tenkte først jeg skulle løpe på Bislet fordi jeg var så himla sliten og trøtt, men da jeg kom dit så jeg at det var masse folk der. Dermed ombestemte jeg meg og bestemte meg for å løpe hele, eller deler av den lange runden min i stedet. Løp fra Bislet, opp til Majorstua, rundt og gjennom Frognerparken ned til Skøyen, langs Frognerkilen til gangbrua før Color Line-kaia, opp Drammensveien til Solli Plass, opp Frognerveien til Skovveien, og over i Camilla Collets vei til døra mi. 1 mil, 49:00. Mildt sagt godt fornøyd med den! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, skummelt å begynne å snakke diett og trening med kollegaer. Har en kollega som har begynt å spise en del mindre og sunnere, fordi han ikke har like god tid til å trene lenger. Jeg kommenterte at maten hans i dag så litt bedre ut i enn den i går, og lurte på hvor lenge han hadde gått på diett. Han ville ikke helt være med på at han var på diett da, og snudde i stedet oppmerksomheten mot meg og min lille lunsj, noe som ble et litt ubehagelig samtaleemne en stund.

Spiser müsli med litt rosiner og 1 beger yoghurt for tida. Det er sånn passe så lenge jeg spiser med en gang jeg kommer hjem. Han kommenterte at jeg ikke akkurat spiser så mye for tida (han ser meg bare spise til lunsj, så han har ingen grunn til å kommentere). Ettersom jeg ikke helt likte vendingen samtalen tok penset jeg den inn på trening i stedet, og jeg sa at jeg hadde planer om å ta Sentrumsløpiet, Birkebeinerløpet og -rittet og også halvmaraton i Oslo Maraton neste år, så nå jeg jo bare gjøre det. Håper virkelig jeg klarer å overtale noen fler til å bli med meg ;)

I dag blir det nok styrketrening på meg, tipper jeg tar en basic overkroppstrening, med stående, foroverbøyd og sittende roing, sittende skulderpress, flies, skråbenk, sidehev + shrugs, biceps 7-7-4, rygghev med omv. flies, tricepspress med manualer + dips også mage. Vurderer sterkt å ta mage først, rett og slett fordi det er så lett å bli for sliten til å orke en skikkelig mageøkt etter tung trening. Leste et sted at det kunne være et godt tips. Blir nok lite løping i dag, men skal prøve å få klemt inn en løpeøkt etter overtid i morgen, også ny styrkeøkt på beina på torsdag. Fredag morgen må jeg komme meg ut og ta en løpetur før jeg stikker på jobb. Det blir lite trening i helga, bare langsomme fjellturer. Moren min på krykker og min 3 år gamle niese går ikke akkurat fort, og jeg har ingen dusjmuligheter whatsoever på hytta, så det frister ikke akkurat å ta noen joggetur på egenhånd heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg liker ikke å snakke om mat med folk som ikke vet hvorfor jeg har gjort de endringene jeg har gjort. Er også lei av å overbevise folk om at jeg eter som en hest i forhold til hva jeg gjorde før, bare at jeg TRENER!! Det eneste de ser er at jeg blir tynnere, og må selvsagt være skeptiske til det. :roll: Det ender med at samtalen går i retning: "Hva gjør du når du koser deg da?" "Ehh.. det samme som du gjør" "Kan du det da???"

Jeg har vel sutret om dette i div dagbøker før ;) Helst ser jeg at folk passer sine egne saker! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma! Det så ut som om du hadde en super løpeøkt! Gleder meg til formen min er på det nivået altså!

Kan jeg slenge inn et spørsmål til angående puls? :sjenert: Hvis man skal kjøre langkjøring (nå blir vel det for meg rundt 45-50 minutter, er ikke i såå god form enda?)hva bør pulsen ca ligge på da? Nå har jeg ikke målt makspulsen min, så vet ikke hva den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg liker ikke å snakke om mat med folk som ikke vet hvorfor jeg har gjort de endringene jeg har gjort. Er også lei av å overbevise folk om at jeg eter som en hest i forhold til hva jeg gjorde før, bare at jeg TRENER!! Det eneste de ser er at jeg blir tynnere, og må selvsagt være skeptiske til det. :roll: Det ender med at samtalen går i retning: "Hva gjør du når du koser deg da?" "Ehh.. det samme som du gjør" "Kan du det da???"

Jeg har vel sutret om dette i div dagbøker før ;) Helst ser jeg at folk passer sine egne saker! :Nikke:

Hehe, jupp. I alle fall på jobb. Nå kan jeg ikke spise noe særlig kake annet enn ostekake, og jeg kan ikke spise vafler fordi jeg ikke tåler hvetemel. Får stadig spørsmål, til tross for at jeg har forklart en million ganger tidligere at jeg ikke tåler hvetemel, om jeg er på diett. "Du kan spise bare littegrann, vet du" eller: "Du er da såpass tynn at du kan unne deg litt". "Jammen jeg tåler ikke for faen!" *knurr*

Møkkadag på treninga i dag også.

15 min tredemølle, 2,81 km

65 min styrke overkropp - armer. Oversiden av høyre underarm er fortsatt vond. Ingen aning om hva jeg har gjort, øm er den uansett, og jeg kjenner det hver gang jeg løfter.

Var forbanna da jeg starta, fordi jeg fikk en kjip melding rett før jeg gikk inn på treninga, og ble enda mer forbanna mens jeg trente, fordi bortsett fra under magetreninga som jeg tok først så føltes det meste av de andre øvelsene dritt. Kort oppsummert: møkkadag. Har kjøpt jordbær for å trøste meg, og kommer vel til å sette til livs hele kurven tenker jeg. Ikke akkurat den verste utskeielsen da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma! Det så ut som om du hadde en super løpeøkt! Gleder meg til formen min er på det nivået altså!

Kan jeg slenge inn et spørsmål til angående puls? :sjenert: Hvis man skal kjøre langkjøring (nå blir vel det for meg rundt 45-50 minutter, er ikke i såå god form enda?)hva bør pulsen ca ligge på da? Nå har jeg ikke målt makspulsen min, så vet ikke hva den er.

Heisann, du kom i mellom gitt :) Ved langkjøring skal pulsen ligge på mellom 55% og 85% av makspuls. Siden du ikke har målt makspulsen din ville jeg da tatt utgangspunkt i regelen om 220 - alder. Siden du lurer på om du har litt høy makspuls ville jeg da ligget i det øvre sjiktet, rundt 75-80% av det tommelfingerregelen sier er makspulsen din. Hovedregelen for rolig langkjøring er at du skal holde pratetempo hele veien, og tempoet bør være rimelig jevnt. Hold pulsen din noenlunde jevn gjennom hele økta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt min dose med irritasjon over matkommentarer på jobb. Opp gjennom årene har jeg fått så mange kommentarer at jeg etterhvert begynte å ta igjen med samme mynt. siden jeg var drittlei av herregud, så sunt du spiser, unner du deg aldri noe godt til lunsjen? (Jeg synes maten min er god jeg, jeg tiltrekkes ikke av den "beige" lunsjen, evt. McD-maten til kollegaene mine.) Skal du ikke spise mer enn det der? Skal du spise alt det der? Du som trener så mye kan vel spise hva du vil, så hiv innpå vafler nå! Driver du og boler siden du spiser så mye proteiner eller? :roll:

Etterhvert begynte jeg bare å si at jeg dytter ikke kroppen min full av drit, evt. at jeg foretrekker å ha vaskebrett fremfor vaskeball osv. :nigo: Etterhvert så har mange skjønt at det er liten vits i å kommentere, og har heller begynt å si positive ting. At folk tuller med det er forøvrig helt greit, altså, det er de slitsomme herregud-spiser-du-sånn-og-himle-med-øynene-kommentarene jeg ikke fikser.

Puh. Det ble visst litt utblåsning. Sorry spamming, *Enigma*! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden Englefjes :ler: Nå er jeg veldig glad i maten jeg spiser jeg også. Jeg hadde da ikke spist maten min med mindre jeg syntes den var god. Verste kommentaren jeg fikk var vel tidlig i sommer, da kollegaene på avdelinga mi lurte på om jeg ikke skulle være med dem ut og spise. Eneste stedene å spise ute i nærheten er kebabsjapper der de selv blir dårlige av å spise. Jeg sa nei takk og sa at jeg spiste ikke dritt. Fikk da beskjed om at det var jo lov å unne seg noe godt i blant. Jeg svarte pent at joda, men hvis jeg skulle unne meg noe godt så ville jeg heller unne meg noe skikkelig godt, som en bedre middag, god vin, ost eller lignende, ikke dritt man ble dårlig av :gjeiper: Det ble stille da gitt ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste stedene å spise ute i nærheten er kebabsjapper der de selv blir dårlige av å spise. Jeg sa nei takk og sa at jeg spiste ikke dritt. Fikk da beskjed om at det var jo lov å unne seg noe godt i blant. Jeg svarte pent at joda, men hvis jeg skulle unne meg noe godt så ville jeg heller unne meg noe skikkelig godt, som en bedre middag, god vin, ost eller lignende, ikke dritt man ble dårlig av :gjeiper: Det ble stille da gitt ... :fnise:

Fantastisk logikk! :hoho:

Og glimrende svar. :tommelsmil: De gangene jeg kommer ut for å spise skikkelig drittmat, altså kebab, gatekjøkkenburger eller mystiske microoppvarmede ting fra 7-11, er som oftest når jeg har tatt noen øl for mye. :ler:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg må si meg enig med dere, er så DRITTLEI av alle som skal kommentere maten min. Hver eneste lunch får jeg "Å, du spise så sunt", "Du kan jo ta en vaffel da", "Ikke is i dag heller?", "Du var jammenmei sulten", "Hva slags diett er dette da?", "Ja, den dietten liker jeg bedre!!" (ARG, da klikket det litt for meg og den lille kicken jeg unnet meg mistet sin søte smak!), "Du skal vel ikke ha sukker?", "Skal du HA sukker?", "Hvorfor ikke sukkerfritt?", "Du kan jo ta en øl", "Hvorfor drikker du ikke?" osv.. Jobben er verst, svigers nr 2, mamma nr 3, venninner nr 4. Heldigvis få venninner som er plagsomme på det området, de fleste trener jo selv og skjønner poenget. Jeg spiser jo bare variert og godt, og vil ikke ha kunstig søtstoff. Er det så vanskelig?

Jeg slang meg altså herved på utblåsningsbølgen *Enigma*, og håper boken ikke knakk sammen nå og at du tilgir meg for det ;)

I morgen skal jeg gå gjennom det nye programmet mitt, og så blir det 1,5t på tredemølle. Blir mao å se på senteret mesteparten av kvelden. Hadde vært koselig å se deg også :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slang meg altså herved på utblåsningsbølgen *Enigma*, og håper boken ikke knakk sammen nå og at du tilgir meg for det ;)

Helt i orden :)

I morgen skal jeg gå gjennom det nye programmet mitt, og så blir det 1,5t på tredemølle. Blir mao å se på senteret mesteparten av kvelden. Hadde vært koselig å se deg også :hug:

Jeg jobber i hele åpningstida. Vi skal hardwareoppgradere en server, så det blir overtid på meg. Gode penger i det minste, men slitsomt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Jeg jobber i hele åpningstida. Vi skal hardwareoppgradere en server, så det blir overtid på meg. Gode penger i det minste, men slitsomt ja.

Huff, jaja, som du sier, litt penger i kassa! Håper jeg ser deg snart nå, lenge siden sist :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jaja, som du sier, litt penger i kassa! Håper jeg ser deg snart nå, lenge siden sist :klem:

Skal på senteret i morgen, så kanskje vi sees da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Skal på senteret i morgen, så kanskje vi sees da?

Ja, jeg skal kjøre spinning og core. Gleder meg helt vilt til å prøve ut det nye core-programmet D satt opp for meg i går, tror det blir hardt! Jeg håper litt at jeg kan ta fri fra jobben i morgen, i såfall trener jeg core ca kl 16:30, så blir det spinn active kl 17:30. Jeg må bare sykle jeg nå altså.. Ikke noe valg lenger! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å komme meg opp tidlig i morges for å løpe, men det var bare helt uaktuelt. Var helt i koma da alarmen ringte, skjønte ingenting, var tett i nesa, sår og tett i halsen, hele huet kjentes som bomull og jeg klarte knapt å røre på meg. Da var det bare å snu seg rundt og sove litt til. Ikke snakk om å klare å komme seg opp da. Får håpe kompisen min blir med meg og jogger i kveld. Jeg har ikke de helt store forhåpningene, kan aldri ha det når det gjelder ham, men jeg bare få trent i dag også.

Formen har blitt noe bedre, men sitter fortsatt med jobb med tett nese og nyser. Lurer på hva slags allergi jeg slår ut på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Jeg må si meg enig med dere, er så DRITTLEI av alle som skal kommentere maten min. Hver eneste lunch får jeg "Å, du spise så sunt", "Du kan jo ta en vaffel da", "Ikke is i dag heller?", "Du var jammenmei sulten", "Hva slags diett er dette da?"

Det er da du skal prøve å vri det rundt og svare tilbake. Jeg har et par kompiser som er -fryktelig- opptatt av trening og kosthold, og veldig flinke på området. Dersom noen kommenterer maten deres, eller at de for eksempel skyller tomatsausen av makrellen (jeg har selv kommentert det tidligere...) så klarer de alltid å svare slik at den som spør føler seg dum etterpå. For det ER jo for dumt at man skal måtte svare for seg når man velger å spise annerledes enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da du skal prøve å vri det rundt og svare tilbake. Jeg har et par kompiser som er -fryktelig- opptatt av trening og kosthold, og veldig flinke på området. Dersom noen kommenterer maten deres, eller at de for eksempel skyller tomatsausen av makrellen (jeg har selv kommentert det tidligere...) så klarer de alltid å svare slik at den som spør føler seg dum etterpå. For det ER jo for dumt at man skal måtte svare for seg når man velger å spise annerledes enn gjennomsnittet.

Kunnskap er makt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen treningsøkt i går, men jeg får i det minste trent i helga da. Det blir ikke noen hyttetur på meg, så da får jeg kjørt skikkelig trening i stedet. Godt fornøyd med det i grunnen. Har planer om en skikkelig styrkeøkt i dag, I morgen vurderer jeg sterkt å trene spinning. Begynner å bli en stund siden sist spinningøkt, og instruktøren som skal ha timen i morgen er rimelig flink også. Kan satse på den og coretimen etterpå.

Lurer på om kroppen forsøker å fortelle meg noe om dagen :gjeiper: Er så utrolig trøtt og sliten for tida, så tror ikke jeg hadde vondt av en hviledag i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...