Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man får ikke en kropp som min gratis heller. Det er nemlig ganske dyrt å spise så mye Haagen Dazs og Ben & Jerry's som jeg gjør! :fnise:

:ler: Bra sagt!

~~~

Fy fader, 11,2 kg på flyes klarer jeg ikke! :gjeiper: Har akkurat klart å ta 6,2 kg, hehe.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Fy fader, 11,2 kg på flyes klarer jeg ikke! :gjeiper: Har akkurat klart å ta 6,2 kg, hehe.

-misa

Jeg klarte 8,8 x 10 i dag, dødsfornøyd, tror jeg kunne økt faktisk! Måtte over på PT-muskler istedet for hantler da de er så forbasket delt opp i pounds og ikke kilo. Var ikke så verst det da, mye mer motstand og mer push! Flys er kjempesnill mot den vonde skulderen min også, så jeg burde kjøre mye mer av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått i meg 1294 kcal i dag. Har faktisk slitt med å få i meg såpass til og med. Det er for varmt til at jeg orker mat.

Protein 42%

Fett 17%

Karbohydrater 41%

Ikke rart jeg blir sliten og slapp ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening 4. juli

18 min tredemølle (15 min løping, 3 min nedtrapping) 3,03 km

70 min styrketrening:

Sidehev: 6/6 - 6/6 - 6/6 - 6/6 - 6/6

Shrugs: 12/10 - 12/10 - 12/10 - 12/10 - 12/10

Sittende roing: 41,5/10 - 45/6 - 45/6 - 45/6 - 45/6

Rygghev med omvendt flies: 3/10 - 3/10 - 3/10 - 3/10 - 3/10

Biceps 7-4-4: 8 - 8 - 8 (siste sett 7 - 7 - 2)

Bicepscurl stang: 15/6 - 15/6 - 15/6 (tatt innimellom 7 - 7- 4 settene

Triceps manualer: 7/8 - 7/6 - 7/5

Franskpress: 15/8 - 15/8 - 15/6 (Tatt innimellom tricepspress manualer)

Skrå brystpress: 12/6 - 12/6 - 12/6

Crunch: 40 - 40 - 40

Liggende benhev: 10 - 10 - 10

Avsluttet med løping 16 min 3 km, 5 min nedtrapping totalt: 3,46 km

Godt fornøyd med den økta! Det meste stemte, både under kondisjonsøktene og styrkeøkta.

Dagens trening:

30 min løping tredemølle: 5,86 km

60 min styrke:

Knebøy: 20/6 - 25/5 - 25/5 (sliter fortsatt med å trene meg opp igjen etter en lang pause fra beinstyrke. Sliter også en del med knærne for tida, så det gjør vondt hvis jeg legger på for mye vekt)

Markløft: 50/6 - 55/5 - 55/5

Hip abduction: 90,6/6 - 90,6/6 - 93/5

Hip adduction: 90,6/6 - 90,6/6 - 90,6/6

Crunch: 40 - 40 - 40

Skrå crunch: 40 - 40 - 40

Liggende benhev: 15 - 15 -15

"Sideplanke" på bosu heve/senke hofta: 15 - 15 - 15 -15

Planke: 45 sek - 45 sek - 30 sek 15 sek pause mellom hvert sett.

Greit fornøyd med økta i dag. Veldig fornøyd med at jeg er oppe i 55 kg i markløft igjen, løpinga gikk også veldig fint. Alt i alt en god treningshelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Er du klar for bootcamp i morgen? ;) Få med misa, så er dere et par! Hadde vært kjempegøy å ha dere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du klar for bootcamp i morgen? ;) Få med misa, så er dere et par! Hadde vært kjempegøy å ha dere med.

Vedlikehold i morra.

Dagens treningsøkt:

20 min sykkel ute

33 min på tredemølle 6,13 km

60 min styrke overkropp. Orket ikke kjøre vanlig program i dag, litt lei, og vet ikke hvor mye eller hva jeg får trent de neste 2 ukene, så kjører litt alternativt.

Stående, foroverbøyd roing: 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/4 - 42,5/4

Nedtrekk: 36/6 - 36/6 - 36/6 - 36/6 - 36/6

Sittende roing: 45/6 - 45/5 - 45/6 - 45/6 - 45/5

Brystpress med manualer, flat benk: 9/10 - 10/10 - 10/10

Sidehev: 6/5 - 6/5 - 6/5 - 6/5 - 6/5

Shrugs: 10/10 - 10/10 - 10/10 - 10/10 - 10/10

Crunch: 30 - 30 - 30 - 30 - 30

Rygghev m/omv. flies: 3/10 - 3/10

Liggende benhev: 15 - 15 - 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Syns det virker som en bra økt likevel! :jepp: Sterka!!

Dumme vedlikehold som stjeler deg fra meg :sukk:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som en bra økt likevel! :jepp: Sterka!!

Dumme vedlikehold som stjeler deg fra meg :sukk:

:hug:

Jada, økta var helt grei den, selv om jeg ikke fulgte splitten min :) Absolutt fornøyd med hvor mye jeg klarer å løfte.

Har problemer med å få i meg nok kcal da. 1282 kcal i dag, når man da trener vekk halvparten blir det ikke mye igjen.

Proteiner: 19%

Fett: 35%

Karbohydrater: 46%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

45 min løping (husker ikke hvor langt, får sjekke)

20 min styrke mage og armer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Har problemer med å få i meg nok kcal da. 1282 kcal i dag, når man da trener vekk halvparten blir det ikke mye igjen.

Proteiner: 19%

Fett: 35%

Karbohydrater: 46%

En idé å fylle på med noen shaker? Får du det ikke i deg gjennom fast føde så er kanskje flytende bedre? Sjokolademelk? Evt spise mer som har høyere kaloriinnhold? Hvis du faktisk VIL få i deg mer..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En idé å fylle på med noen shaker? Får du det ikke i deg gjennom fast føde så er kanskje flytende bedre? Sjokolademelk? Evt spise mer som har høyere kaloriinnhold? Hvis du faktisk VIL få i deg mer..

:klem:

Har ikke shaker, får ikke før jeg kommer tilbake fra Edinburgh. Vet ikke om jeg hadde klart å tvinge i meg noe mer heller. Sjokolademelk har jeg ikke i hus, og drikker ikke. Har ikke noe behov for masse sukker og fett :) Har ikke funnet q sjokolademelk uten tilsatt sukker i det siste, så. Den hender det jeg drikker, men den gir ikke enormt mye kcal da.

Har fått i meg litt mer i dag, i det minste.

1412 kcal

Protein: 18%

Fett: 22%

Karbohydrater: 60%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hm.. litt sukker og fett er jo ikke farlig, og hvis alternativet er å bli slapp og sliten uten så.. :klø: Jeg har bare innsett at jeg trener energi når jeg trener, men alle er jo ikke like :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. litt sukker og fett er jo ikke farlig, og hvis alternativet er å bli slapp og sliten uten så.. :klø: Jeg har bare innsett at jeg trener energi når jeg trener, men alle er jo ikke like :klem:

En ting er shaker osv. Men jeg drikker ikke sjokolademelk, enkelt og greit :) I alle fall ikke bare for å fylle opp kcal. Jeg er rett og slett ikke glad i sånne ting, og fett og sukker styrer jeg unna :) I sjokolademelk er det ikke bare litt av det heller ;) Som regel ligger jeg over 1400 kcal da, og det er egentlig helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
En ting er shaker osv. Men jeg drikker ikke sjokolademelk, enkelt og greit :) I alle fall ikke bare for å fylle opp kcal. Jeg er rett og slett ikke glad i sånne ting, og fett og sukker styrer jeg unna :) I sjokolademelk er det ikke bare litt av det heller ;) Som regel ligger jeg over 1400 kcal da, og det er egentlig helt greit.

Jepp, det er sant. Jeg vet du passer på vennen, bare tenker litt da vet du.. :klem: Har bare lest at sjokolademelk anbefales etter treningsøkter som restitusjon. Men altså, her vet du best selv ;) Bare øser litt av min "kunnskap" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er sant. Jeg vet du passer på vennen, bare tenker litt da vet du.. :klem: Har bare lest at sjokolademelk anbefales etter treningsøkter som restitusjon. Men altså, her vet du best selv ;) Bare øser litt av min "kunnskap" :lol:

Ja, har sett det jeg også :) Det er bare noe med at hvis jeg får i meg sukker og fett, så er jeg redd for at jeg ikke klarer å stoppe :) Jeg har en tendens til å bli litt "avhengig" derfor er jeg litt ekstra redd for å få i meg sånne ting unødvendig. Det er jo faktisk veldig fint å bruke sjokolademelk under restitusjon, jeg bare tør ikke fordi jeg ikke er 100% sikker på hvordan kroppen min da vil reagere. Det er jo også bekymringsverdig at jeg ikke får i meg fler kcal. Heldigvis får jeg 6 kg proteinpulver når jeg kommer tilbake, så da kan jeg begynne å fylle på med shaker hvis jeg får for lite næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b
Heldigvis får jeg 6 kg proteinpulver når jeg kommer tilbake, så da kan jeg begynne å fylle på med shaker hvis jeg får for lite næring.

Da har man nok for en stund :fnise: Jeg må bestille litt større kvantum fra nettet. Den lille pingleboksen jeg har nå rommer jo bare 8 porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, minner meg på om at jeg også må begynne å tracke kosthold litt fremover. Hvis man virkelig vil ha fremgang så må man tenke kosthold like mye som trening. Note to self!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man nok for en stund :fnise: Jeg må bestille litt større kvantum fra nettet. Den lille pingleboksen jeg har nå rommer jo bare 8 porsjoner.

Ja, jeg håper det. Skulle ha både vanilje og sjokolade, så jeg hadde litt å bytte på med, og siden jeg alltid kjøper 3 kilos bøtter, så ble det 6 kg. Greit å ha en stund og slippe å måtte kjøpe på nytt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Øker du noe særlig i styrke nå som du spiser så lite? Det er vel nær sagt en umulighet. Det hjelper sikkert med litt proteinshaker, ja. Jeg fikk smake litt fra en kamerat for noen dager siden, og den var veldig god. Tror det var Whey Gold med jordbærsmak. Jeg er som nevnt tidligere svært skeptisk til ting med kunstig jordbærsmak, men den var fjorten ganger bedre enn de shakene jeg hittil har drukket. Jeg mener å huske det var denne. Jeg vurderer å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...