*Enigma* Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #521 Del Skrevet 1. juli 2009 Fått i meg imponerende 1335 kcal i dag. Jeg har til og med spist smågodt ... Matlyst og humør er på bånn. Prosjekt disappear kan jo komme til å gå riktig så bra hvis jeg fortsetter på denne måten ... Protein 32% Fett 10% Karbohydrater 58% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #522 Del Skrevet 2. juli 2009 3 dager med lavt kcalinntak og jeg raser ned i vekt igjen. Tydelig at det er det som skal til for at jeg kommer meg ned på de magiske tallene. Ikke skal det mange dager til heller. Lurer på om jeg ved å ligge på så få kcal et par uker kan komme meg ned i 55 kg eller kanskje aller helst 54,5 og så bli liggende der, eller om jeg vil gå opp igjen umiddelbart så fort jeg begynner å spise litt mer normalt? Har litt lyst til å teste egentlig. Får ikke testet skikkelig før etter Edinburghferien min i så fall, men hadde vært gøy som et eksperiment. Må jeg ligge på 1300 til max 1500 kcal pr dag for å holde meg der så er det ganske enkelt ikke verdt det, men klarer jeg å komme ned der og så stabilisere meg der selv om jeg spiser mer så kan det helt klart være verdt å ligge svært lavt noen uker. Jeg er veldig stabil på 56,5 - 57 kg nå, og det bør jeg jo absolutt være fornøyd med egentlig. Har fått mye skryt for kroppen min av folk på jobb. Som en av kollegaene mine sa i går da jeg sa jeg trente hver dag: ja, så synes det jævlig godt på kroppen din også da. Man får ganske enkelt ikke en sånn kropp gratis. Nemlig! Derfor blir jeg frustrert de gangene jeg får kommentarer om at jeg kan jo unne meg ting jeg som er såpass slank, og jeg trenger da vel ikke passe på hva jeg spiser osv. osv. Jo visst trenger jeg det. Jeg ville ikke sett ut som jeg gjør nå hvis jeg spiste junk, sjokolade, kaker, snacks og is hele tida. At jeg kan unne meg noe i blant, ja klart det. Har ikke dårlig samvittighet for det engang, jeg trener jo så mye. Men å stappe innpå i tide og utide? Nei! At jeg også vurderer før jeg spiser noe, om det virkelig er verdt kcal har egentlig bare med at hvis jeg skal unne meg noe godt, så vil jeg at det skal være skikkelig godt, og jeg vil virkelig føle at jeg fikk noe igjen for alle kcal, i stedet for at det var bare helt greit, også har jeg fått i meg en hel haug med kcal uten å egentlig synes det var verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 2. juli 2009 #523 Del Skrevet 2. juli 2009 Derfor blir jeg frustrert de gangene jeg får kommentarer om at jeg kan jo unne meg ting jeg som er såpass slank, og jeg trenger da vel ikke passe på hva jeg spiser osv. osv. Hehe, kjenner meg igjen der. Jeg skulle gjerne ha spist akkurat hva jeg vil, jeg, men det er jo en grunn til at jeg ser ut som jeg gjør, liksom. Samtidig irriterer det meg at de to yngre brødrene mine kan stappe i seg tre poser potetgull og allikevel omtrent ha sixpack. Jeg skulle gjerne hatt samme forbrenning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #524 Del Skrevet 2. juli 2009 Hehe, kjenner meg igjen der. Jeg skulle gjerne ha spist akkurat hva jeg vil, jeg, men det er jo en grunn til at jeg ser ut som jeg gjør, liksom. Samtidig irriterer det meg at de to yngre brødrene mine kan stappe i seg tre poser potetgull og allikevel omtrent ha sixpack. Jeg skulle gjerne hatt samme forbrenning! Vi har en på jobb som er sånn. Han spiser hva som helst, og ja, han trener en del, men han har likevel en forbrenning ut av en annen verden. Han kan gafle i seg kake og sjokolade og likevel er han like tynn. Jeg derimot trener hardt og mye, og passer på hva jeg spiser. Jepp, jeg er slank, men det koster og jeg kan ikke til enhver tid spise hva jeg vil. Nå er jeg heldig sånn sett at jeg elsker frukt, grønnsaker, bær og sunn mat. Jeg kan fint sitte og spise frukt og bær som snacks en helg. Men likevel hadde det vært hyggelig om jeg kunne spist sjokolade, is og snacks uten å tenke på at dette må veies opp med trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #525 Del Skrevet 2. juli 2009 Hah! Endelig får vi som fortjener det, litt uttelling i konkurransen på senteret. Jeg vant en av premiene denne gangen, fikk vite at også lucy vant en premie. Hyggelig å vinne noe for en gangs skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 2. juli 2009 #526 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hah! Endelig får vi som fortjener det, litt uttelling i konkurransen på senteret. Jeg vant en av premiene denne gangen, fikk vite at også lucy vant en premie. Hyggelig å vinne noe for en gangs skyld Gratulerer!! Dette fortjente dere virkelig. Hva vant dere? -misa Endret 2. juli 2009 av misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #527 Del Skrevet 2. juli 2009 PM sendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 2. juli 2009 #528 Del Skrevet 2. juli 2009 PM sendt Så utrolig kult!! Men som sagt, dette har dere jobbet hardt for! Håper at de blir å kjøre denne konkurransen fast. Lurer på hvem som vant sykkel! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 2. juli 2009 #529 Del Skrevet 2. juli 2009 Så utrolig kult!! Men som sagt, dette har dere jobbet hardt for! Håper at de blir å kjøre denne konkurransen fast. Lurer på hvem som vant sykkel! -misa Jeg også, veldig nysgjerrig.. :hug: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 2. juli 2009 #530 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg kan fint sitte og spise frukt og bær som snacks en helg. Det er her jeg sliter litt. Men jeg har konkludert med at jeg får lov til å skeie ut litt i helgene, ettersom det for min del har med trivsel å gjøre. Så noe fitnesskropp har jeg ikke viljestyrke til å forme Jeg er derimot såpass heldig at jeg sjelden fristes av alkohol, og at det går ganske lang tid mellom hver gang jeg gidder å drikke. Så da kan jeg heller av og til spise noe godt i stedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #531 Del Skrevet 2. juli 2009 Det er her jeg sliter litt. Men jeg har konkludert med at jeg får lov til å skeie ut litt i helgene, ettersom det for min del har med trivsel å gjøre. Så noe fitnesskropp har jeg ikke viljestyrke til å forme Jeg er derimot såpass heldig at jeg sjelden fristes av alkohol, og at det går ganske lang tid mellom hver gang jeg gidder å drikke. Så da kan jeg heller av og til spise noe godt i stedet... Det er særlig nå som det er varmt jeg fristes mer av jordbær, vannmelon og ananas enn av varm og halvsmeltet sjokolade, snacks eller lignende. Også veldig, veldig glad i spekemat som snacks da, selv om det ikke er like kalorifattig som frukt og bær. Nå lar jeg meg selv skeie ut med god mat, is og sjokolade osv. hvis jeg har lyst på det da, men jeg kan faktisk fint kose meg like mye med bær og frukt. Alkohol har jeg fått mindre lyst på etter at jeg begynte å trene hardt. Ikke fordi alkoholen i seg selv blir mindre fristende, men det ødelegger for treninga mi, så derfor begrenser jeg meg mer. En del av vennene mine har visst problemer med å forstå det der, men de har bare vennet seg til at sånn er jeg, jeg er bare sprø og rar, og det får de ikke gjort noe med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 2. juli 2009 #532 Del Skrevet 2. juli 2009 Alkohol har jeg fått mindre lyst på etter at jeg begynte å trene hardt. Ikke fordi alkoholen i seg selv blir mindre fristende, men det ødelegger for treninga mi, så derfor begrenser jeg meg mer. En del av vennene mine har visst problemer med å forstå det der, men de har bare vennet seg til at sånn er jeg, jeg er bare sprø og rar, og det får de ikke gjort noe med Jeg syns liksom det er så totalt utrolig logisk at man ikke drikker mye når man trener hardt: - Energi man ikke får benyttet seg av - Gift for kroppen - Jeg gidder ikke ha at kroppen bruker energi på å forbrenne alkohol istedet for å bruke det på en god treningsøkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 2. juli 2009 #533 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg er helt enig ift. alkohol, unngår det mest fordi det er drepen for trening og vekt. Men et par glass nå og da unner jeg meg. Ellers kan jeg varmt anbefale fersk ananas, jordbær, kiwi og ulike typer sukkermeloner, med en (stor) dæsj vaniljekesam til! Nammenam. Og is selvfølgelig, jeg elsker is! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #534 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg er helt enig ift. alkohol, unngår det mest fordi det er drepen for trening og vekt. Men et par glass nå og da unner jeg meg. Ellers kan jeg varmt anbefale fersk ananas, jordbær, kiwi og ulike typer sukkermeloner, med en (stor) dæsj vaniljekesam til! Nammenam. Og is selvfølgelig, jeg elsker is! -misa Jeg storkoser meg med sånt om sommeren Det er så friskt og godt, samtidig som det er søtt. Også ligger det ikke så tungt i magen. Jeg som elsker vin unner meg selvsagt en tørr og crisp hvitvin hvis jeg har godt selskap, men det begrenser seg litt i forhold til sånn jeg hold på før. Is er også et must nå på sommeren Is er nam! Which reminds me, jeg har fortsatt litt hjemmelaget is igjen i fryseren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 2. juli 2009 #535 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg storkoser meg med sånt om sommeren Det er så friskt og godt, samtidig som det er søtt. Også ligger det ikke så tungt i magen. Jeg som elsker vin unner meg selvsagt en tørr og crisp hvitvin hvis jeg har godt selskap, men det begrenser seg litt i forhold til sånn jeg hold på før. Is er også et must nå på sommeren Is er nam! Which reminds me, jeg har fortsatt litt hjemmelaget is igjen i fryseren Si fra hvis du trenger hjelp til å "rydde" i fryseren da. Ja forresten, nå etter at jeg har lest så mange ganger om din nye favorittsalat med jordbær og melon i, så måtte jeg prøve å ha melon i salaten her på jobb. Blandet med spinat, forskjellige typer rød og grønn salat, grønn/gul/rød paprika, oliven, linser, krutonger, kremet balsamico, pastarør, marinert sjampinjong, litt fetaost, tomat og rødløk. Det var nyyyyydelig! Men skal prøve en enklere variant med grønn salat, rucola, balsamico, melon og jordbær også. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. juli 2009 #536 Del Skrevet 2. juli 2009 Som en av kollegaene mine sa i går da jeg sa jeg trente hver dag: ja, så synes det jævlig godt på kroppen din også da. Man får ganske enkelt ikke en sånn kropp gratis. Nemlig! NEMLIG!! Derfor blir jeg frustrert de gangene jeg får kommentarer om at jeg kan jo unne meg ting jeg som er såpass slank, og jeg trenger da vel ikke passe på hva jeg spiser osv. osv. Jo visst trenger jeg det. Jeg ville ikke sett ut som jeg gjør nå hvis jeg spiste junk, sjokolade, kaker, snacks og is hele tida. At jeg kan unne meg noe i blant, ja klart det. Har ikke dårlig samvittighet for det engang, jeg trener jo så mye. Men å stappe innpå i tide og utide? Nei! At jeg også vurderer før jeg spiser noe, om det virkelig er verdt kcal har egentlig bare med at hvis jeg skal unne meg noe godt, så vil jeg at det skal være skikkelig godt, og jeg vil virkelig føle at jeg fikk noe igjen for alle kcal, i stedet for at det var bare helt greit, også har jeg fått i meg en hel haug med kcal uten å egentlig synes det var verdt det. Dette frustrerer meg og. Folk har en tendens til å bry seg med hva jeg putter i munnen, og blir fornærmet om jeg ikke spiser som de PM sendt Eehhmm... nysgjerrig... er det mulig å få vite hva du vant...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 2. juli 2009 #537 Del Skrevet 2. juli 2009 Man får ganske enkelt ikke en sånn kropp gratis. Nemlig! Man får ikke en kropp som min gratis heller. Det er nemlig ganske dyrt å spise så mye Haagen Dazs og Ben & Jerry's som jeg gjør! Gratulerer med premie. Vel fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #538 Del Skrevet 2. juli 2009 NEMLIG!! Dette frustrerer meg og. Folk har en tendens til å bry seg med hva jeg putter i munnen, og blir fornærmet om jeg ikke spiser som de Eehhmm... nysgjerrig... er det mulig å få vite hva du vant...? Pm sendt Det er visst noe med at hvis man fokuserer på hva man spiser, og man er opptatt av å spise riktig så er det greit å kritisere, men spiser man usunt så er det på en måte ikke lov. Irriterende! Dessuten så er jeg jo så skinnhellig og irriterende når jeg ikke spiser like usunt som andre folk Man får ikke en kropp som min gratis heller. Det er nemlig ganske dyrt å spise så mye Haagen Dazs og Ben & Jerry's som jeg gjør! Gratulerer med premie. Vel fortjent! Sant nok. B&J og Häagen-dazs er alt for dyrt Tusen takk jeg synes også at vi fortjente det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 2. juli 2009 #539 Del Skrevet 2. juli 2009 Takk for PM Hadde nok trigget folks motivasjon, om det var flere slike premier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #540 Del Skrevet 2. juli 2009 Dagens trening ble sånn passe. Sykling ute: 7 km fra jobb innom treningssenteret (som er direkte på vei hjem) og hjem + 6 km hjemmefra - senteret - hjem for å hente premien min. Tilsammen ca 50 min sykling. Jogging: 15 min 2,78 km Styrketrening bryst, biceps, mage 5 x 4-6 60 min Flies: 11,2/6 - 11,2/5 - 11,2/5 - 11,2/5 - 11,2/4 Brystpress skråbenk: 11,2/6 - 13,8/2 - 11,2/6 - 13,8/2 - 11,2/6 (11,2 var for lett, men å gå opp 2,6 kg var i meste laget, så da ble det bare 2 reps på hver av de settene) Biceps kabel: 31,6/5 - 31,6/5 - 31,6/5 - 31,6/5 - 31,6/4 (27/6 + 4x29,3/5 forrige gang) Biceps 7-7-4 + enhånds bicepscurl innimellom: 8 - 10/5 - 8 - 10/5 - 8 (8 kg på 7-7-4, 10 kg/5 reps på "mellomsettene") Liggende benhev: 15 - 15- 15 Crunch: 40 - 40 - 40 Crunch skrå: 30 - 30 - 30 "Sideplanke" på bosu, heve/senke hofta: 15 høyre, 15 venstre, 15 høyre, 15 venstre Trengte litt forandring i dag så kjørte "mellomsett" mellom settene på 7-7-4. Dvs. kjørte 7-7-4 med 8 kg, tok en liten pause, kjørte 10/5 på enhånds bicepscurl, 7-7-4 med 8 kg, liten pause, 10/5 enhånds bicepscurl, liten pause, 8 kg 7-7-4. Merket vel egentlig ikke noen stor forskjell i hvor sliten jeg ble, så ikke sikker på om det var noe poeng. Litt umotivert i dag siden det var så himla varmt. En ting er helt sikkert, jeg skal ikke trene der 8. juli. Da skal de støpe nytt belegg så det blir enda mer støy enn det er nå (og nå er det ille) og det skal bli enda varmere og nå er det så varmt at man renner bort der. Herlig! Tipper det blir en tur opp til Sognsvann med E, også skal jeg tvinge ham til å ta 3 runder rundt vannet der oppe. Torsdag 9. tenker jeg vi tar min lange runde fra Uranienborg via Frognerparken til Skøyen, ut på Bygdøy og rundt hele Bygdøy, langs Frognerkilen til Color Line-kaia opp via Drammensveien og hjem. Fin runde det. Tror E kommer til å dø, men det har han bare godt av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg