Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fant problemet :sjenert:

Jeg hadde montert stavene feil vei :skratte:

:skratte: Såpass ja, godt du fant ut av det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Var når jeg skulle flytte de over sånn at de stod stille, at jeg begynte å ane ugler i mosen, for det var jo ikke plass til de den veien de stod :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt ble en del hardere og lenger enn jeg egentlig hadde tenkt. Ble litt ivrig når jeg bare kom igang, så angrer litt på at jeg ikke dro på fredag også.

Først 10 min oppvarming på tredemølle, deretter 1 t og 45 min styrke helkroppsprogram. Det er ikke så enkelt å trene på treningsstudioet jeg var på, ettersom det hovedsaklig er maskiner der, men jeg fikk da en god treningsøkt likevel.

Trente beinpress, leg extensions, sittende leg curl, brystpress, flies, skulderpress, shrugs, lateral raise, sittende roing i maskin, nedtrekk i maskin, sit-ups på ball, crunch, skrå crunch, rygghev med "omvendt flies", biceps curl 7-7-4, triceps extension og dips. Avsluttet med planke 3 x 30 sek.

Deretter stakk jeg i svømmehallen og svømte i 50 min. Rakk bare 1500 m noe som er helt elendig i forhold til svømmeformen min for 3 år siden, men så er det også 3 år siden jeg svømte sist, og da hadde jeg heller ikke trent i nesten 2 timer før jeg svømte mine 2000 m på 40 min, så jeg skal kanskje ikke klage :gjeiper:

Utrolig deilig å trene skikkelig igjen, for ikke å snakke om å svømme igjen. Tror jammen jeg skal prøve å få svømt litt i morgen også før jeg drar. Har forholdsvis god tid i morgen. Så med mindre jeg er helt ødelagt etter dagens treningsøkt, eller fryktelig fyllesyk (har ingen store planer om noe stort alkoholkonsum i dag) så blir det svømming i morgen.

Merker at det skal bli litt godt å komme tilbake til Oslo. Det skal bli godt å komme tilbake i gode, vante treningsrutiner, og gode, vante matrutiner. Jeg er nok veldig vanemenneske, og er avhengig av sunn og skikkelig mat, og mulighet for skikkelig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det sier om vaner. Hvis jeg er borte fra mitt eget hjem over en lengre periode, har jeg erklært unntakstilstand ovenfor kroppen min, for det er nesten helt umulig å følge det "regimet" jeg har pålagt meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å holde seg til strengt treningsregime når man er på ferie, nei. Men jeg merker så godt at jeg har så mye bedre av det, og at jeg faktisk blir deppa og sliten hvis jeg ikke gjør det. Så jeg bør bli flinkere.

Deilig å komme tilbake i treningsrutinene nå. 10 min oppvarming på tredemølle, 85 min styrketrening skuldre, rygg og triceps 5 x 4-6 rep. også 30 min på tredemølla til slutt.

Hadde egentlig tenkt å løpe i dag, men iPoden min har klikka, og jeg løper ikke i 70 min uten min musikk altså. Så får vi bare håpe den kommer til fornuft i løpet av de nærmeste dagene. Jeg MÅ få inn den løpeturen denne uka her. Begynner å få dårlig tid før Sentrumsløpet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå lurer jeg på hvorfor jeg vil meg selv så vondt! Har hatt løpetrening i dag. Skulle i følge planen løpe 70 min. 5 min oppvarming, løpe/jogge 60 min og 5 min nedtrapping. Etter ca 40 min skjønte jeg at det aldri i verden ville gå, og bestemte meg for at etter 10 km var jeg ferdig, enkelt og greit. Nådde målet etter 57 min og 32 sek. Helt greit i forhold til at de 5 første minuttene var oppvarming, og det er første gang på evigheter jeg faktisk løper så langt. Ikke helt fornøyd likevel, ettersom jeg ikke er i så god form som jeg hadde håpet. Målet var jo å holde i 70 min. Brukte litt over 5 min på å trappe ned etter løpeturen, så alt i alt trente jeg i 65 min.

Får håpe det bedrer seg over de neste 3 ukene. Har planer om å løpe 2 ganger i uka fram til sentrumsløpet, i tillegg til min vanlige trening så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

50 min active spinning, ikke helt fornøyd der. Var dødstrøtt pga. for lite søvn og i tillegg var ikke musikken så inspirerende at det gjorde noe. Deretter var det tid for styrke på bryst, biceps og mage. Kjørte 5 x 4-6 rep i dag, flies, skrå brystpress, push-ups på bosu som droppsett, biceps 7-7-4 (lik hver gang), biceps curl med kabel, også mage: skrå sit-ups på ball med beina i ribbevegg 2 x 20, crunch 2 x 30, skrå crunch 2 x 30, sit-ups ball 2 x 20 og "korketrekkeren" 2 x 10. Avsluttet med 3 x 30 sek planke, med 20 sek pause i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens treningsøkt ble ikke mye å skryte av. Var forkjøla, tett og hostet og lårene var stokk stive etter søndagens harde styrkeøkt på beina. Dermed ble det 30 min på ergometersykkel. Bedre enn ingenting, men langt fra fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde egentlig fryktelig kjedelig jeg da. Det ble mye det samme, kjøtt og wokede grønnsaker, kjøtt og ovnsbakte grønnsaker, kjøtt og salat. Også tunfisk til lunsj da. Tunfisk med salat. Forferdelig ensformig og kjedelig. I tillegg ble det noen proteinbarer og proteinshaker for å få i meg litt fler kcal, for matlysten forsvant totalt.

Hørtes litt kjedelig ut ja. Men du spiste alt "bart"? Det er det jeg kvier meg for, er så redd at det skal bli for tørt og kjedelig. Er veldig glad i stekte grønnsaker jeg, men da med litt woksaus på. Men den er vel ikke tillatt på PSMF? Kommer nok til å bli mye salat på meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes litt kjedelig ut ja. Men du spiste alt "bart"? Det er det jeg kvier meg for, er så redd at det skal bli for tørt og kjedelig. Er veldig glad i stekte grønnsaker jeg, men da med litt woksaus på. Men den er vel ikke tillatt på PSMF? Kommer nok til å bli mye salat på meg og.

Vel, jeg pleier å spise grønnsakene bare sånn til vanlig også jeg da, når jeg bare fikser mat kjapt til meg selv. Ellers kan du ovnsbake mye, og det er jo godt. Jeg hadde bare ikke tålmodighet til å vente på maten, og siden jeg bare testet i 5 dager, så ble jeg ikke lei heller. Tomat er jo uansett lov da, så du kan jo koke, ovnsbake eller steke tomater, så har du erstatning for sausen din.

Dagens økt: 75 min extreme spinning. Ikke veldig behagelig når jeg var så tett. Hosta til jeg omtrent brakk meg og mistet nesten pusten fullstendig noen ganger. Men samtidig er det umulig å ikke pushe seg selv med den instruktøren og den musikken. Absolutt ikke sikker på at det var så sunt, men jeg hater å la sykdom stoppe meg, særlig når det eneste sykdomstegnet er at jeg hoster og er tett. Jeg følte meg ganske fin ellers, ingen feber eller noe sånt.

Veldig deilig treningsøkt bortsett fra den fordømte hosten da. Fikk pusha meg skikkelig i dag, og var dønn sliten etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta går sakte, men sikkert nedover. Kanskje ikke så rart om dagen, siden jeg spiser mye mindre enn før. Fikk kjeft av en kompis i går fordi jeg vil ned i vekt. Han kunne ikke fatte og begripe hvorfor. Føler gutter seg forplikta til å si sånne ting, eller mener de det faktisk? Jeg sier det aldri i en sånn sutrete "se på meg så feit jeg er"-tone for å fiske etter komplimenter. Jeg vil så gjerne se 5-tallet først på vekta, og det er ikke lenge igjen før det forhåpentligvis blir permanent. Jeg var nede der etter min lille 5-dagers diett, og håper å komme meg ned dit igjen og bli liggende der.

Formen i dag er verre, tydelig at jeg ikke hadde så veldig godt av den økta i går. Er skikkelig tjukk i halsen, og hoster mer. Kjente jo i grunnen det i går også, at jeg presset meg selv litt vel hardt. Skylder på lucy jeg ;) Kan jo ikke kjøre pingletime når hun sitter ved siden av meg.

I dag er det hovedsaklig styrke som står på programmet, så da klarer jeg vel å trene selv om jeg ikke er i toppform. Det er jo også "lettere" styrke som står for tur, 3 x 8-10 reps denne uka. Har begynt å føre opp i treningsdagboka hvor lang tid jeg bruker på selve styrkeøkta også nå, for å få bedre oversikt. Har snart fyllt ut enda en, må prøve å få gått på vekta før jeg begynner på neste bok for å få målt sånn ca fettprosent. Vil så gjerne ned i fettprosent, helst ønsker jeg å ligge på rundt 21-22% noe som forhåpentligvis er overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Jeg leser jevnlig her, så nå er det vel omsider på tide å legge igjen et spor. Uansett greit å ha tråder jeg følger med på på Mine innlegg.

Det hadde vært interessant med en måling av fettprosenten. Hvordan måler du din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser jevnlig her, så nå er det vel omsider på tide å legge igjen et spor. Uansett greit å ha tråder jeg følger med på på Mine innlegg.

Det hadde vært interessant med en måling av fettprosenten. Hvordan måler du din?

Hei, hei :) Nå får jeg bare målt den med en sånn vekt på treningssenteret. Det er ikke helt optimalt, men gir en liten pekepinn. Jeg har planer om å kjøpe meg klype etterhvert, slik at jeg kanskje kan få målt litt mer nøyaktig.

Dagens treningsøkt ble litt kortere enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. 10 min på sykkel som oppvarming, og 65 min styrke bryst, biceps og mage 3 x 8-10. Økte til 8 kg på Biceps 7-7-4 øvelsen i dag. Godt fornøyd med det, har kjørt 7 kg ganske lenge nå. Klarte bare 7-7-2 på siste settet da, men kan ikke akkurat klage over det ;) Økte på alt i dag faktisk. Fra 8 til 8,8 på flies og skrå brystpress og fra 18 til 20,3 på bicepscurl med kabel.

Droppet kondisjonstreninga i dag pga. forkjølelsen. Greit å bli bedre før søndagen, da er det nemlig spinning langkjøring som står for tur. Håper å føle meg ganske mye bedre før fredag, for da skal jeg egentlig løpe, men det utgår nok dersom jeg ikke er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilken vekt de bruker? Jeg har tenkt å besøke et senter som har inbody-ett eller annet og den sier de er ganske god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b
r mer. Kjente jo i grunnen det i går også, at jeg presset meg selv litt vel hardt. Skylder på lucy jeg ;) Kan jo ikke kjøre pingletime når hun sitter ved siden av meg.

:ler:

Jeg har vært høy på melkesyre siden den økta, og får ikke sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skya: litt usikker, men kan sjekke :) Mulig det kan være den du nevner :Nikke: Det høres i alle fall litt kjent ut.

lucy: Vi må absolutt ta en styrkeøkt sammen en dag :) Fint å ha noen å trene sammen med i blant.

Herregud, dette må jo være verdens beste slankekur. Jeg fortsetter å gå ned i vekt, slankekuren kan ikke akkurat anbefales, da den gjør for jævlig vondt, men effektiv er den i alle fall ... Man må prøve å se det positive i ting, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...