Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vegan uke - så spennende. Hva vil det egentlig si å være veganer???? :klø:

At man ikke spiser noe animalsk. Ikke honning, ikke melk, ikke egg, ikke kjøtt av noe slag...

Vegan uke, dag 2.

Frokost

"Smoothie" av banan, appelsinjuice og frosne skogsbær.

Det er fortsatt ikke mulig å oppdrive soyayoghurt. Ikke engang helsekosten har det!

Lunsj

Rugknekkebrød med avocado. Banan.

Middag

Bønnegryte med ris og brød.

Mellom måltidene har det blitt litt te, kaffe (med soyamelk), nøtter, tørket frukt, eple, og litt hjemmebakt groooovt brød med aprikossyltetøy.

I morgen starter yogahelgen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegan uke, dag 3

Laget havregrøt til frokost i dag. Glemte å ha i rosiner, så det ble ikke så godt som det bruker være, men jeg fikk i meg mat. ;)

Ellers synes jeg det går ganske bra. Spiser frukt, grønnsaker, korn, nøtter og belgfrukter, så jeg får nok i meg det jeg skal.

Har holdt på med yoga i to timer i dag. Vanvittig deilig! Gleder meg til mer yoga i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegan uke, dag 4

Nok en dag med havregrøt og smoothie til frokost. :) Deretter bar det avsted på yoga. Har drevet med mye avspenning i dag, men også en del øvelser.

Lunsjen bestod av salat, vann og et eple.

Middag ble rester fra i går - bønnegryte med mais og fullkornsris.

Koser meg med en kopp te nå. Deilig! Har også tatt meg et langt og varmt bad i dag. Mmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegan uke, dag 5

Havregrøt kan bli riktig så godt, og i dag hadde jeg i masse snadder. Solsikkefrø, eplebiter, svisker, nøtter og rosiner. Nam! Det var dagens frokost.

Fikk prøve tahini som pålegg til lunsj. Det var veldig godt, så det skal jeg kjøpe meg!

Gjorde et ekspiriment til middag i dag. Lagde en rett med løk, spinat, mais og linser. Krydret godt med ymse krydderier, og hadde fullkornsris til. Det ble faktisk veldig godt! Moro!

Ellers har det vært nye 4 1/2 time med yoga i dag. Skal prøve å få inn en rutine med yoga fast. Har planer om å gjøre yoga i morgen tidlig, siden jeg starter sent på jobb. Det blir nok bra.

Føler meg ganske trøtt, enda det er helt lyst ute fortsatt. Skal nok legge meg tidlig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegan uke, dag 5

Gjorde et ekspiriment til middag i dag. Lagde en rett med løk, spinat, mais og linser. Krydret godt med ymse krydderier, og hadde fullkornsris til. Det ble faktisk veldig godt! Moro!

Ellers har det vært nye 4 1/2 time med yoga i dag. Skal prøve å få inn en rutine med yoga fast. Har planer om å gjøre yoga i morgen tidlig, siden jeg starter sent på jobb. Det blir nok bra.

Føler meg ganske trøtt, enda det er helt lyst ute fortsatt. Skal nok legge meg tidlig i dag.

Har du en litt mer utfyllende oppskrift på den middagsretten? Det hørtes utrolig godt ut :) Imponerende yogaøkt du hadde. Håper du får en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en litt mer utfyllende oppskrift på den middagsretten? Det hørtes utrolig godt ut :) Imponerende yogaøkt du hadde. Håper du får en fin uke :klem:

Oppskrift? Nei, det har vi ikke sett... :hoho:

Det jeg gjorde var som følger:

Kokte linser sånn at de ble møre.

Varmet opp spinat, og helte av vann i sil.

Stekte løk i olje i wok, hadde i hvitløk, spisskummin, ingefær, koriander og garam masala og rørte godt.

Hev oppi spinaten, rørte.

Hev oppi linsene, rørte.

Hev oppi mais, rørte.

Serverte med fullkornsris til.

Vet ikke hvor klok du ble av det?

Vegan uke, dag 7

Måltidene går greit. Ikke noe nytt og spennende i dag, annet enn at jeg hadde en såkalt soyayoghurt som jeg skulle ha i smoothien jeg laget meg til dessert. Den smakte jeg, men fysj! Den smakte EKKELT. Alt for søt. Funket heldigvis greit i smoothien, siden alt det andre dempet smaken, men den typen soyayoghurt kan jeg klare meg uten...

Fikk gjort yoga både i går og i dag. Har planer om å gjøre øvelser i morgen også, selv om jeg må pakke også. I morgen er dessuten siste dag av min vegane uke. Kommer nok til å spise mye vegan mat fremover også, det er jo relativt billige middager. ;)

Ellers tror jeg vekta mi enten er helt tullerusk eller trenger nytt batteri. Jeg tror ikke jeg har klart å gå opp 11 kg i løpet av den siste uka med den dietten jeg har hatt. (Null snop, f. eks.)

Det kan forøvrig se ut til at det er et treningssenter i nærheten av dit jeg flytter til sommeren. Hvis det er det, og senteret er OK, så kan det godt hende jeg blir medlem der. Savner å trene på treningssenter. Spesielt savner jeg spinning.

Ellers burde jeg starte å trene dans litt mer. Fokusere mer på teknikk. Kombinasjon yoga/orientalsk dans skal visst være veldig bra. Satser på å gjøre det etter at jeg kommer hjem fra min lille Osloferie. Gleder meg veldig til å dra nedover, om to dager er jeg der! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den vekten hadde jeg IKKE stolt på! Den er jo så tullerusk at jeg ikke vet om jeg skal le eller grine. :ler:

Ikke det at vår vekt er så fantastisk, all den tid den kom på jumboplass i tv2 hjelper deg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten Oslotur igjen, så deilig da. Her er det vår for fulle mugger nå.

Ting skjer her også. Veiene er bare nå, så etter Oslo-turen må jeg komme meg på sporten med sykkelen min, slik at jeg kan fikse dekket. Blir herlig å sykle til og fra jobb! :hoppe:

Nei, den vekten hadde jeg IKKE stolt på! Den er jo så tullerusk at jeg ikke vet om jeg skal le eller grine. :ler:

Ikke det at vår vekt er så fantastisk, all den tid den kom på jumboplass i tv2 hjelper deg. :sjenert:

:ler: Ikke så veldig. ;)

Det er ikke SÅ farlig, sånn egentlig. Mulig det er batteriet, og det kan jeg jo skifte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det batteriet, er det jo greit da. Det skal uansett godt gjøres å legge på seg 11 kilo på en uke. Det tror jeg ikke du hadde klart selv om du hadde gjort en innsats for å klare det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei... Og jeg ville definitivt merket det på klærne. ;) Den vsite mer normal vekt i dag, men jeg stoler nok ikke helt på den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift? Nei, det har vi ikke sett... :hoho:

Det jeg gjorde var som følger:

Kokte linser sånn at de ble møre.

Varmet opp spinat, og helte av vann i sil.

Stekte løk i olje i wok, hadde i hvitløk, spisskummin, ingefær, koriander og garam masala og rørte godt.

Hev oppi spinaten, rørte.

Hev oppi linsene, rørte.

Hev oppi mais, rørte.

Serverte med fullkornsris til.

Vet ikke hvor klok du ble av det?

Akkurat passe klok, takk :) Den må prøves :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat passe klok, takk :) Den må prøves :Nikke:

Du må holde meg oppdatert på hva du evt. synes og hvordan det gikk, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg må pakke!

Men hva skal jeg pakke for langhelg i Oslo?

Og skal man pakke kun håndbagasje, eller skal man ta med sekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pakker man for en langhelg :klø: Vårklær i hvertfall, men pass på at du har en litt god jakke - i dag har det nemlig blåst og vært ganske surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må uansett kle meg sånn at jeg ikke fryser her - vi har fortsatt snø og vinter. Relativt mildt og bare veier, men ikke noen vår enda. Det snør sånn lett inniellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...