Gå til innhold

Vinterbarn


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Revenka

Jeg er ute på tur hver dag så lenge det er varmere enn -10 grader. Har hund som må luftes så ut må jeg uansett. Ellers gjør jeg ikke så mye. Har akkurat flyttet så vi koser oss hjemme i nytt hus.

Lillebaby sover veldig lite på ettermiddagen/kveld, men når han er klar for å sove så kan han fint sove helt til 10-12 dagen etterpå kun avbrutt av ammepauser. Veldig deilig. Han våkner når jeg står opp da, så jeg får ikke noe alene tid om morgenen.

Hva driver dere ellers med på dagtid? Noen tips til aktiviteter man kan gjøre med babyene? Begynner på babysvømming i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har noen tips, så kom med dem.

Du kan jo prøve å innføre rutiner? Vi er i gang, håper det hjelper. Bruker noen tips fra sove-karinboken, ellers følger jeg metoden på sovecoach.dk ganske slavisk. Sistenevnt koster visst også penger nå, men jeg har teksten... ;)

Ellers skjer det mye nytt for tiden og det er så morsomt! Babylatter, gripe ting og putte ring i munnen. Og dønn fascinert av tv-en! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv er spennende, ja! Men latteren venter jeg ennå på...

Skal sjekke ut sovecoach.dk. Litt vanskelig med soverutiner her, Knøttet klør sånn at jeg ofte må ligge rett ved for å holde hendene hans så han ikke klorer seg helt istykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Hos oss er også tven superspennende. Litt morsomt, han blir veldig ivrig når tven er på. Jeg får iallefall tid til å lage frokost til meg selv og bikkja om tven står på. Huff, blir jo litt utnytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi også en liten tv-slave. Det har hun egentlig vært lenge.. Nå prater hun til tven også...

Prøver å unngå at hun ser for mye bort på den da, men ikke alltid like lett. (også er det jo faktisk litt deilig når hun blir så opptatt av den... får tid til å gjøre andre ting jeg da..... :sjenert: )

Ellers har vi hørt babylatter to-tre ganger. Det har vært når pappaen har "blåst" på magen hennes på stellebordet... :fnise:

Gleeder meg til det blir mer av det! Så søtt da :)

Hun laller seg rundt 20 om kveldene. Våkner en del om natten enda, men det er ikke pga hun vil ha pupp, men fordi hun har luft i magen som irriterer. Må hjelpe henne å prumpe/rape fleere ganger om nettene. Slitsomt.. Plages dere andres av luft ??

Hun har ikke vondt..men hun ligger å vrir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite luftplager, men her er det kløen som gjør det vanskelig å sove sammenhengende. Han legger seg samtidig som oss, funker ikke å ligge alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen luftplager her heller.

Gutten vår har nå i mange uker sovnet for natten rundt 23 og sover da 8 timer i strekk før han vil ha mat igjen. Vi har hittil bare latt ham sovne i hengevuggen sin, som er der vi er, og så tar vi ham med på soverommet når vi selv legger oss, uansett når det måtte være. Men siden han nå har laget seg denne rutinen helt på egen hånd har vi den siste uken lagt ham rett i sengen sin kl 23 i stedet, og det fungerer veldig bra. Så våkner han en gang mellom 7 og 8, får litt mat og sover 3-4 timer til. Det passer meg veldig bra. :)

Han blir 3 måneder i morgen, og har nå begynt med str 68 i klær. 62 blir rett og slett for kort, både i kroppen og i armene. Tre månederskontroll i neste uke. Da måler de lengde for første gang siden fødselen og jeg har ikke veid ham siden seksukerskontrollen (flyr ikke ned helsestasjonen her nei :fnise:), så det blir litt spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Vi har også begynt med str. 68. Huff, har masse klær i str 50-62 som enten aldri har blitt brukt eller kun en gang. Får håpe 68 varer en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begynt med str. 68. Huff, har masse klær i str 50-62 som enten aldri har blitt brukt eller kun en gang. Får håpe 68 varer en stund.

Samme her. Alle klær vi fikk i gave var i str 62. Det forutså vi forsåvidt, så vi kjøpte svært lite i 62 selv, men det er en del plagg vi aldri fikk brukt i 62 og en del vi bare fikk brukt en gang eller to. Dette både fordi vi fikk så mye og valgte å bruke favorittklær framfor klær vi ikke likte så godt, og så oppdaget vi at noen bodyer i 62 var mer som 56 i størrelse, så de passet han aldri (så nå sammenligner jeg alle klærne han slik at vi får brukt de som er små i størrelsen først).

Vi hadde nesten ingenting i 68, og prøvde å kjøpe bare akkurat det vi antar at vi trenger, for jeg synes det er litt synd med plagg som blir brukt bare noen få ganger. Så nå håper jeg 68-klærne blir "godt brukt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi også på vei ut av 62, men håper en del varer en stund til. Har som alle andre fått masse i str 62 som jeg har forsøkt å bytte, men jeg klarer ikke å finne riktig butikk. Det synes jeg er veldig synd (at de hverken blir brukt eller byttet..)

Søndag var vi på vår første skitur som familie :) Hun satt i bæresjal på faren og sov for det meste. Ikke lange turen det var snakk om, men jeg følte meg skikkelig "crazy" som tok med en baby på så vidt 3 mnd på skitur. Det er godt å oppdage at det går helt fint å gjøre ting selv om man har små barn. Nå blir det fjellet i påsken, om vi får med oss noen venner :)

Ellers har det blitt mer grin her igjen. Etter runden sist med alt mulig av alternativ behandling ble hun bedre, men nå har det blitt mer grin igjen. Kjedelig.

Men en annen ting som er veldig bra er at hun nå sover i egen seng og har lagt seg tidlig flere kvelder i det siste :hoppe: Det å ha noen timer alene synes jeg er utrolig deilig.

Føler av og til at det kan bli litt mye med en baby som "krever" meg hele tiden og en seksuelt frustrert mann...

Flere enn meg som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka
Men en annen ting som er veldig bra er at hun nå sover i egen seng og har lagt seg tidlig flere kvelder i det siste :hoppe: Det å ha noen timer alene synes jeg er utrolig deilig.

Føler av og til at det kan bli litt mye med en baby som "krever" meg hele tiden og en seksuelt frustrert mann...

Flere enn meg som har det sånn?

Ja jeg har faktisk savnet jobben og det sosiale man får der, så vi gjør om på permisjonen. Ikke store greiene da, men jeg skal begynne å jobbe litt tidligere enn planlagt. Ikke før i midten av august da, så jeg har fortsatt litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi vært på tre månederskontroll. 64 cm lang og 6,8 kg tung har han blitt (52 cm og 4,1 kg ved fødsel). Vaksinene var visst ikke morsomme å få, men det verste var nok å bli holdt i ro heller enn stikkene så det ut som. Ellers alt i skjønneste orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana: da var dere nok der sånn rett før vi kom ;) Vi har nemlig også vært på kontroll i dag, frøkna har blitt stoooor! 62 cm lang og i overkant av 6,8 kg! Hun har altså nesten gått opp 4 kg siden fødselen! Lille bolla mi! :ler: Vaksine var ikke veldig populært, men hun roet seg heldigvis rimelig fort.

Før turen på helsestasjonen så var vi på babysvømming for første gang! Og det var stor stas ja!! Frøkna smilte og pludra og koste seg masse! Hun storkoste seg, men klart, hun ble sliten ja! Mye inntrykk på en gang! :)

Så nå sover hun søtt i vugga, og jeg er vel omtrent like trøtt som hun er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde time tidlig (synes jeg da), kl 10. :Gjesp: Føler meg litt bortskjemt når jeg syntes det var et ork å stå opp halv ni for å rekke timen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom den første skikkelig babylatteren. Han har liksom hikstet mens han smiler i lange tider nå, men i dag bare trillet latteren ut og det var ordentlig moro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Revenka

Vi har også hørt den første latteren i dag. Helt komisk, vi lo litt alle sammen. Bare så søtt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt ler når noe er ekstra morsomt, det har han gjort i flere uker. Det er likevel ikke slik at han ler med lyd hver gang, det er litt uregelmessig. ;)

Når tenker dere å begynne med grøt? Jeg har kjøpt en eske, og vurderer å prøve såvidt en gang i nærmeste fremtid. Jeg er spent på om han legger på seg mer av grøt nemlig. Da må jeg frem med pumpen igjen for å ha melk til å tynne ut med, så det blir jo litt styr. Rart at han er blitt så stor at jeg vurderer slike ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å begynne i påsken, da er han rett over 4 mnd. Siden han kun får mme nå er det ingen verdi i seg selv å fortsette med kun det til han blir 6 mnd, slik det er med morsmelk.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her "snakkeler" jenta mi, men det blir mer og mer trillende. Gleder meg til hun ler ordentlig.

Hvor mye rutine har dere på mat og søvn? Hun har nå begynt å legge seg i åttetida om kveldrn og det er helt fantastisk. Vil fortsatt ha mat flere ganger iløpet av natten, men vi står sjelden opp før kl 10. Kl 12 har hun flere dager på rad blitt overtrøtt, så nå er det dagsovingen vi jobber med. Hun vil helst sove i sjal, i bilen eller i vogna så lenge jeg triller. Om jeg stopper våkner hun.

Målet er at hun skal sove ute i vogna uten å gå tur, men dit er det et stykke ennå.

Ellers smiler hun masse og hun har blitt ganske sterk i rygg og nakken. Det synes jeg er veldig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...