Gå til innhold

Vinterbarn


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Vi begynner også babysvømming i mars (fikk også mail i går). Skal du gå på rolvsrud?

:ler: Japp - på tirsdager, dere og? :) Valgte Rolvsrud framfor Lillestrøm siden jeg vet hvor nytt og fint det er der (gikk på bassengtrening der i høst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka
:ler: Japp - på tirsdager, dere og? :) Valgte Rolvsrud framfor Lillestrøm siden jeg vet hvor nytt og fint det er der (gikk på bassengtrening der i høst).

Ja, på tirsdager :fnise: Lurer på om jeg kommer til å "kjenne deg igjen". Litt morsomt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg ikke han reagerer på noe spesielt.

Vi sliter også med søvn om dagen. Han sover fint oppå oss eller i bæreselen da, men for seg selv i vuggen eller sengen er uaktuelt. Pussig siden det er greit om natten. Jaja, tror også det går seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på tirsdager :fnise: Lurer på om jeg kommer til å "kjenne deg igjen". Litt morsomt da.

Morsomt, får se om vi "kjenner igjen" hverandre ;)

Vi sliter også med søvn om dagen. Han sover fint oppå oss eller i bæreselen da, men for seg selv i vuggen eller sengen er uaktuelt. Pussig siden det er greit om natten. Jaja, tror også det går seg til.

Akkurat sånn som her da, for på natta sover hun godt. Satser på at det bare er en fase ja :)

Men nå skal vi nattalalle hele familien! Ha en god helg da alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også begynne på babysvømming i februar. Da er M 2 mnd. Gleder meg :) Vet noen hvorfor det er grense på 3 mnd enkelte steder?

Vi sliter med søvn om natten og det å sove i egen seng. Det kan virke som om hun har en våkeperiode mellom midnatt og ca kl 2 og da sovner hun "lett" (hahaha, ikke særlig lett, men hun sovner nå etter hvert) på meg og ikke i sengen. Om jeg bærer henne over våkner hun med det samme og når klokka er så mye og puppene ofte nokså tomme, er det ganske begrenset hvor mange ganger jeg prøver. Om hun ikke sovner på meg hender det hun sovner ved puppen. Dette er noe jeg virkelig håper er en fase som går over. Får helt angst av å tenke på at det skal være sånn "bestandig".

Hun har sovet i egen seng to netter nå i det siste, men da synes jeg hun har vært ekstra sutrete dagene etterpå. Vet ikke om det er en sammenheng og tror vel ikke egentlig det. De siste dagene har hun liksom blitt mer sutrete og misfornøyd. Det virker ikke som om det er mageknip eller at hun har direkte vondt, men hun er helt klart ikke helt fornøyd. Hun kan ligge og sprelle med bena mens jeg ammer og til og med begynne å hyle/grine mens hun har puppen i munnen. Puppen har til nå vært universalmiddel for det meste, men når hun griner med den i munn, da vet jeg ikke råd. Det har hendt at puppen har vært tom eller det har kommet en rap, men det har da skjedd mange ganger før uten grin. Om det fortsetter skal jeg bestille time hos manuellterapeut på mandag. Det kan da umulig skade.

På søndag hadde jeg en liten mental nedtur. Da hadde sambo vært borte hele fredag kveld, vi hadde besøk (veldig hyggelig) men var inne hele lørdag og søndag var sambo borte store deler av dagen igjen. Snøvær gjorde at jeg var inne hele dagen. Da kvelden kom var det udekt behov både sosialt sett og for å komme seg ut/at det skulle skje noe. En titt på kalenderen avdekte én -en- avtale på hele uka og det var 6ukerskontroll på mandag. Ikke akkurat spennende... Jeg trenger å ha noe som skjer og som "drar meg ut". Om jeg ikke har noen avtaler eller planer sklir dagene avgårde og jeg får ikke gjort noen ting og blir bare sur. Jeg må også ha noe å se fram til.

Så da var det fram med mobilen og meldinger ble sendt hit og dit. Innen kvelden var omme hadde jeg avtaler hver eneste dag og humøret steg betraktelig :) Det skal ikke mer enn én ting på en dag for å fylle hele dagen og det er nesten for mye med planer alle dagene i uka :gjeiper:

Nå har jeg begynt å ha soloppgangsklokka på kl 10. Da hender det rett som det er at vi sover videre og det kan være litt av et stress og rekke noe før kl 14. Likevel har jeg bedret meg masse for før spiste jeg frokost rundt den tiden de fleste dagene i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lei av å sove bort hele formiddagen. Vi pleier å ta en ammelur etter at gjengen er ute av huset. Å sove til ti er jo greit, men å våkne kvart over tolv er kjipt. Men det hender jeg våkner og bare tenker på å sove mer...

Det verste er å sovne fra God morgen Norge og våkne til skrikestemmen fra frokost-quiz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen begynner vi på babysvømming om legen min sier at jeg kan. Er ikke helt ferdig med renselsen...

I dag var vi på første treff med barselgruppa. Virker som en bra gjeng hvor særlig ei virket som "venninnepotensial" og hun bor heller ikke så veeldig langt ifra :) SKal møtes igjen til uka, blir spennende.

Jeg har lyst til å reise! En tur til Trondheim hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er første barseltreff neste uke. De har satt sammen både desember- og januarmammaer så da må jo vi som fikk først vente litt på de andre. :)

Ellers overgikk gutten vår seg selv når det gjelder søvn i natt. Han har pleid å sove 6 timer i strekk den første søvnrunden om natten, men i morges måtte jeg faktisk vekke ham etter at han hadde sovet 8½ timer i strekk. Hadde det ikke vært for at vi hadde en avtale å rekke skulle jeg likt å se hvor lenge han egentlig ville ha sovet. Han har helt klart arvet sin mors gode sovehjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore på barseltreff ein gang. Me var 5 mødrer med barn, og alle dei små var født i november. Veldig greit! :)

I. sovnar oftast litt seint på kvelden fortsatt, men langt frå så seint på natt som ho gjorde då ho hadde kolikk. ;) Og det som er så godt, er at I. vanlegvis søv 8-9 timar i strekk om nettene. :jepp: Og så søv ho enda litt til etter morgonamminga. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 - 9 timer? Må dere si det så høyt? :frustrert:

:flau:

Me har det ikkje berre lett me heller, sjølv om I. søv lenge når ho først sovnar. I. har hatt kolikk, og var våken og skreik masse heile nettene veldig ofte. Kolikken ga seg då ho var 2 månader gammal. Men som oftast sovnar ho seint fortsatt - og eg må alltid enten amma eller byssa henne i søvn. I. nektar nemlig å sovna i si eiga seng. Legg me henne våken i senga si, så skriker ho.

Måtte berre seia det, slik at du ikkje trur at me som har babyar som søv mange timar i strekk om nettene, berre har det enkelt. ;) Og plutseleg ein dag begynnar din lille å sova like mange timar samanhengande om nettene. :) Og kanskje me etter kvart er så heldige at me får I. i seng tidlegare på kveldane, og at ho lærer seg å sovna i si eiga seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt ikke medlem i 6-7-8-9-timers klubben. S syns det er HEEELT fint å spise hvert 3. time! :fnise:

Vi var på første barseltreff bare 11 dager etter fødselen vi, så er godt i gang!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så såresåresåre brystknopper, frykter betennelse... Frøkna har til tider dårlig sugetak (hun stresser og kaver endel mens hun dier, ikke alltid, men noen ganger), og har en tendens til å dra skikkelig i brystknoppen - det kombinert med bakterier antar jeg at er årsaken (jeg har vel kanskje ikke være like flink til å vaske hendene alltid før jeg setter på purlan...). Våkna i natt av at det stakk noe vanvittig i det ene brystet, måtte opp og pumpe meg for å lette på trykket ... huff!

Ellers så har ikke jeg vært på barselsgruppe, dvs jeg var innom den dagen det skulle starte opp, men jeg var den eneste som dukket opp! Sannsynligheten er visst liten for at resten av gruppa dukker opp (jeg var visst den eneste med norsk navn og erfaringsmessig så kommer visst ikke de utenlandske på slike treff), så jeg ble flytta til gruppa til Arkana. Satser på at flere kommer på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såre brystknopper er så vondt! Jeg får det til å funke fint med ammeskjold, ellers hadde det vært kroken på døra her.

Nei, jeg skal ikke klage. Knøttet er en snill og rolig unge, og jammen sov han ikke åtte timer i natt han også! Men det var fra to til ti, han legger seg seint. Og han sover bare i senga vår.

Må kjøpe en baby call. Hva slags har dere - og er dere fornøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Super Nova. Jeg er fornøyd med den, men andre billigere varianter er sikkert akkurat like gode. Det som er med Super nova er at det er mye mindre strålinger i den, i motsetning til andre babycaller. Så vi valgte den for ikke å utsette babyen for mer enn nødvendig med stråler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kjøpe en baby call. Hva slags har dere - og er dere fornøyde?

Vi har denne. Er fornøyde med den så langt. Den fungerer akkurat som den skal, og har ingenting å utsette på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi lurer også på å kjøpe baby call, men har ikke kommet så langt ennå. Lurer på Super Nova-en vi og, mest fordi søsteren til samboeren min var mest fornøyd med den. Men dyr, den til Arkana var jo betraktelig billigere da... Det skal sies at vi har bestemt at lillegutt har lyst til å bruke pengene han fikk fra ene oldemoren på en babycall da.

Hvordan går det ellers da? Kommer dere dere ut om dagene, eller er det mest inne? Jeg prøver å trille tur, men er ikke så flink. Ellers blir det litt besøk til ymse familiemedlemmer som måtte finne på å være hjemme, babysang om tirsdagen, veiing på helsestasjonen alt for ofte og ellers fint lite. Lurer på å prøve ut åpen barnehage eller babysang på biblioteket. Det hadde vært kjekt med noen venninner som også var hjemme på dagtid ja. :enig: Jeg har en, men hennes sønn er tre ganger så gammel og minst åtte ganger så stor som min, og hun er så erfaren med permisjon siden det er nummer to.

Vi feirer snart tre-måneders dag. Tiden går for fort!

Endret av Scheherazade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så veldig mye trilling nå på vinteren nei, det gidder jeg bare ikke når det er så kaldt og med snø overalt. Så langt har utendørsaktivitetene begrenset seg til noen byturer med en venninne og hennes baby. Ellers går dagene mest til diverse prosjekter hjemme, utenom å ta meg av gutten vår selvsagt. Det var så mye jeg hadde lyst å gjøre, men ikke orket som høygravid, så jeg koser meg med det nå.

Og tiden flyr ja. I dag er han to måneder gammel. Det føles som han ble født i går og som vi har hatt ham her i evigheter, på en gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det ellers da? Kommer dere dere ut om dagene, eller er det mest inne? Jeg prøver å trille tur, men er ikke så flink. Ellers blir det litt besøk til ymse familiemedlemmer som måtte finne på å være hjemme, babysang om tirsdagen, veiing på helsestasjonen alt for ofte og ellers fint lite. Lurer på å prøve ut åpen barnehage eller babysang på biblioteket. Det hadde vært kjekt med noen venninner som også var hjemme på dagtid ja. :enig: Jeg har en, men hennes sønn er tre ganger så gammel og minst åtte ganger så stor som min, og hun er så erfaren med permisjon siden det er nummer to.

Kjem meg ikkje så mykje ut om dagane, som eg egentlig har lyst til. Været har ikkje vore det beste. Enten regnar det, eller så er det kaldt og blåser. Men prøver å få til ein tur ut med I. i vogna, så ofte som mulig.

Har lyst til å begynna på babysang, og å gå i åpen barnehage med I., men har ikkje kome så langt enda. Sånn ca ein gang i månaden er eg med på Bergenstreff saman med andre som har fått babyar omtrent samtidig med meg. Me er nemlig ein gjeng frå SM (Snart mamma), som no har flytta over til NM (Nybakt mamma), som møtest jevnleg. Me begynte å treffast allerede då me var gravide. Koseleg! :) Du må gjerne bli med oss på treff, om du vil det. :Nikke: Berre kjekt om det er fleire som blir med!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles som han ble født i går og som vi har hatt ham her i evigheter, på en gang. :fnise:

Det der kan jeg skrive under på også!!! ;)

===

Jeg er på skolen mandager og tirsdager, barseltreff hver fjerde torsdag, trillegruppe annenhver torsdag. Ellers blir det noen besøk hit og dit i blant. Tar det egentlig ganske med ro, koser oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...