Gå til innhold

Vinterbarn


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Vi blir vel snart kastet ut fra terminklubben, så jeg starter en ny tråd for oss her. Vi har ikke like god tid som før, men det hadde vært hyggelig å holde kontakten. :)

November- og desembermødre:

Scheherazade: 21. nov 07.nov - 2330 gr, 46 cm.

Monica85: 9.nov 09. nov - 3658 gr, 50 cm.

SummerJoy: 8.nov 11. nov - 4150 gr, 51 cm

*Mim*: 2.nov 11. nov - 4290 gr, 53 cm

Mirabella76: 10.nov 12. nov - 3700 gr, 51 cm

Daiquiry: 4.des 16. nov - 2820 gr, 46 cm

Mariblom: 8.nov 17.nov - 4320 gr, 50 cm

latte: 25.nov 21.nov -

kiri: 12.des 30.nov - 3575gr, 49cm

Concertina: 22.nov 1.des - 2920 gr, 49 cm

Arkana: 7.des 1.des - 4095 gr, 52 cm

Revenka: 4.des 7.des - 3732 gr, 53 cm

theamoren: 23.des 18. des - 3200 gr, 50 cm

Angelhoff: 6.des 19. des - 3750 gr, 52 cm

Edit: Ooops, jeg bare kopierte, så de søte gutte- og jentebabyene til Monica datt ut...

Endret av *Mim*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med en ny tråd så vi holder oss oppdatert. Det er jo ikke så mange månedene til neste november/desembergruppe overtar den andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in!!! :hoppe:

For å få med baby-smilyene jeg hadde laget, må du åpne innlegget med oversikten (trykk på "svar") og kopiere teksten derfra. Da kommer alle formateringene med også!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idè!

I natt var det nummeret før meieribedriften ble lagt ned for godt her! Fant plutselig en stor, vond kul i det brystet som har vært fint hele tiden da jeg skulle legge meg i tolv-tiden i går kveld. Ble kjempestresset, men bestemte oss for å se det an til neste amming. Det virket ikke, våknet klokken to og måtte opp for pumping. Jeg prøvde å massere, men det virket ikke akkurat som om det hjalp. Det kom ut melk, men det var like vondt og hardt. Kunne kjenne en pølseformet kul som gikk frem mot brystvorten også... :( Jeg måtte ta noen Ibux, og hadde tenkt meg på legevakten i formiddag, var sikker på at det var brystbetennelse igjen. Pumpet og ammet for harde livet frem til klokken halv åtte i dag, da ordnet det seg plutselig! Det var tydeligvis bare skikkelig tilstoppet. Men fy så vondt! Hadde det blitt ny antibiotikakur nå hadde jeg seriøst gitt opp ammingen.

Ellers går det veldig fint her. Nettene går stort sett greit, han knørvet mye i natt, men tror det var tett nese. Heldigvis at pappaen kunne passe ham, mens jeg hadde så vondt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt når melka tetter seg! Jeg har heldigvis aldri hatt brystebetennelse, men har massert og dusjet ut noen klumper noen ganger. Det høres helt forferdelig ut å ha betente pupper!

Her sliter vi også for tida. Ser ut til at jeg har fått sopp på brystknoppene, de er såre og vonde. Den ene går greit nok, men den andre har et skikkelig sår og noen vonde, åpne sprekker. Grøss. Har begynt å håndmelke, og Knøttet fikk prøve flaske for første gang. Litt spent, for jeg har hatt noen flaskevegrere før. Men flaske satt som et skudd, ikke noe problem. Har kjøpt inn ammeskjold, og håper det ikke blir krise i helga. Knøttet har fått noen hvite flekker i munnen, vi får dra til legen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ikke særlig godt ut Scheherazade. Jeg var litt nervøs for slikt etter at en venninne fikk tidenes brystbetennelse et par uker etter fødselen. Hun ble innlagt på sykehus og hadde feber og dårlig matlyst. De måtte operere inn dren i brystene for å få ut alt pusset og det tok vel 5 måneder før hullene lukket seg helt. Heldigvis tilhører dette sjeldenhetene da.

I natt var forresten tredje natten på rad at gutten vår har sovet lenger enn normalt. Vanligvis sover han 3-4 timer i strekk mellom hver mating, mens de tre siste har det altså vært nærmere 6 på det meste. Utrolig deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med videre :)

Synes det er veldig kjekt med en "støttegruppe" som er i samme boble som meg. Som forstår setninger som dette mye bedre enn andre venninner uten barn:

Jeg synes det er så deilig at M nå har begynt å bæsje bare 1-2 ganger i døgnet i stor motsetning til hvor mange ganger det var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis vært skånet for brystbetennelse og ordentlig såre brystvorter.

Noen som vet hvorfor man får brystbetennelse? Annet enn at man blir kald. Er det noe man er utsatt for så lenge man ammer, eller er det mest i begynnelsen? Jeg har forstått det sånn at noen er mer utsatt enn andre og har dermed tenkt at når jeg ikke har fått det til nå (6 uker) får jeg det nok ikke heller. Det er kanskje en smule naivt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg fikk kraftig brystbetennelse da ungen hennes var 5mnd gammel....så er ikke bare i begynnesen, nei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så deilig at M nå har begynt å bæsje bare 1-2 ganger i døgnet i stor motsetning til hvor mange ganger det var :)

Sånn her også. Nesten uvant å ta bleier med bare tiss.

Jeg må nok ha dårlig anlegg for brystbetennelse. Har ammet fem ganger, badet og vært ute i dårlig påkledning. Har hatt klumper noen ganger, men aldri betennelser. Men man skal aldri si aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg hører ikke til her (23+4 førstegangs), men er så veldig spent og nysgjerrig på tilværelsen med liten baby så jeg smugtitter i tråden deres.

Flinke mammaene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er så deilig at M nå har begynt å bæsje bare 1-2 ganger i døgnet i stor motsetning til hvor mange ganger det var :)

:Nikke: Det er deilig ja.

Nå har vi nettopp skiftet pysjamas for andre gang i kveld etter at han gulpet over hele seg to ganger (Det skjer heldigvis ikke veldig ofte.). Noen ganger varer klesskiftene hans helt til jeg blir lei og bytter fordi jeg vil se andre klær på ham, noen ganger varer de en hel dag og andre ganger, som nå, varer de i fem minutter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får god anledning til å prøve de ulike antrekkene... Mye bæsjing, men ikke så mye gulping som de andre gutta mine.

Hyggelig med besøk, FangeLiv. Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen tror jeg det nesten skar seg fordi han plutselig begynte å spise mye sjeldnere på dagtid. Det har vært ~3 timer mellom hver gang, så forleden ble det plutselig fire-fem timer, akkurat når jeg hadde begynt å få masse melk. Derfor har han tydeligvis ikke tømt det godt nok.

Man får vel brystbetennelse dersom man ikke er obs nok på klumper og får de vekk. Jeg får tydeligvis lett klumper. Jeg tror er risikofaktor er anatomien til melkegangene, noen får det lettere. Jeg har også merket at det ikke er så bra med noe som strammer når han spiser, slik som for eksempel en genser med mye stretch som er rullet opp kan gjøre. Eller bh-er med bøyler. Merker man ikke at man har betennelse, slik som jeg ikke gjorde, er visst ikke alle som får betennelse nemlig, kan man få abcess. Det vil dere ikke ha! :)

Vi har ikke noe særlig problemer med gulping. Men han har begynt å sikle litt i det siste, begynner å forstå hva man skal med siklesmekker. Bare litt ennå, heldigvis.

Jeg har bestilt tre tøybleier forresten! Litt impuls, var bare nysgjerrig i grunn, og så var det så kule farger. Kjøpte noen lommebleier, vil i så fall ha det mest mulig lettvint. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her gulpes det mye... hun nærmest kaster opp til tider, noe som gjør at man må skifte klær ofte og alltid ha en gulpeklut tilgjengelig. Det er når håret ditt er stivt og lukter sur melk at man virkelig føler seg som en småbarnsmor ;)

Må si jeg gleder meg veldig til hun kun bæsjer en gang om dagen, for her er det storproduksjon flere ganger om dagen og hun har plutselig begynt med det samme på natta så da hjelper det lite at bleia strengt tatt tåler å brukes hele natta... De siste dagene har hun hatt veldig grønn og slimete avføring, de fleste steder på nettet sier at det kan skyldes magevondt, men hun har faktisk vært bedre i magen disse dagenr, så ikke vet jeg :vetikke:

Scheherazade: hvilke tøybleier har du bestilt? Frøkna her har endelig vokst inn i lommebleiene, så jeg holder på å teste ut de nå :) Morsomt med fænsi bleier, selv om brettiser med pultrekk har gjort nytta. På natta er det derimot formsydde (og evt brettiser) med ullbukse som gjelder. Det er så mange fine tøybleier, og jeg kjenner jeg har tatt litt av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en BumGenius. en Fuzzi Bunz og en Bitti D'lish Snap in. Blir spennende når vi får de! Men det blir jo ganske dyrt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en BumGenius. en Fuzzi Bunz og en Bitti D'lish Snap in. Blir spennende når vi får de! Men det blir jo ganske dyrt da...

Vi har alle de tre :ler: Elsker Bitto D'lishen, den sitter godt på snuppa, holder leeenge, er veldig fin å se på (flotte farger!) og gir en ganske nett tb-stump (tb-stumper er uansett større enn engangs...). Er ellers fornøyd med passformen til FB (er riktignok en eldre variant av FB), men foretrekker å stappe de med bambusinnlegg i stedenfor mikrofiberinnlegget som følger med. BG-bleiene sitter og godt, litt klumpete med det tykke innlegget siden de er onesize, men det går seg jo fort til :)

Dyrt er det jo, det merkes jo mer enn engangs siden det er mye som må kjøpes samtidig - har regna meg fram til at vi sikkert kommer til å bruke omtrent like mye på tb som vi ville brukt på engangs, men da kan vi jo selge unna det som vi ikke er fornøyd med og ta vare på det som funker til neste barn. BG-bleiene er jo mye mer praktisk enn begge de andre siden de er onesize, blir ikke like dyrt å kjøpe inn til hele bleieperioden når man kan klare seg med en og samme type :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...