Gå til innhold

Vinterbarn


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Hvordan får du så masse melk? Jeg vil også ha.. Vi må gi erstatning på kvelden for han vil i kke ha pupp. Han blir bare sutrete og blir aldri ferdig med å suge på puppen. Etter et par timer så blir jeg veldig sår.

Hva slags pumpe har du forresten?

Jeg har hatt så mye melk hele tiden... og det er ikke bare morsomt, for hvis jeg ikke pumper så har jeg en baby med vanvittige magesmerter pga for stort trykk og sluking av luft. Synes det er slitsomt å måtte pumpe 1-2 ganger om dagen... :sjenert:

Har en Medela Swing, veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har latt Knøttet suge og suge om kvelden. Det har vært litt lange kvelder, men det virker som om mengden er passe nå.

Så kjedelig at han ikke går opp i vekt, Scheherezade! :klem: Hva trodde helsesøster kunne være årsaken?

Hun hadde noen teorier, men egentlig ingen jeg tror stemmer. Syns jo han virker rimelig happy. Jeg tror som sagt det har vært litt mageknip kanskje. Han bæsjet ikke fra tirsdag til lørdag, men så har antall bleier virkelig akselerert.

Jeg har fått streng beskjed om at han ikke skal spise lengre enn et kvarter per pupp, senest i dag av to helsesøstre. Tror de er i overkant av bekymret for puppene mines ve og vel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så mye melk hele tiden... og det er ikke bare morsomt, for hvis jeg ikke pumper så har jeg en baby med vanvittige magesmerter pga for stort trykk og sluking av luft. Synes det er slitsomt å måtte pumpe 1-2 ganger om dagen... :sjenert:

Det er det jeg lurer på om er problemet her også, syns jeg har fått mer melk i det siste, ser det plasker fint i flasken når jeg pumper. ;) Lurer på om han har svelgt mer luft nå enn tidligere rett og slett fordi jeg prøver å drukne ham? Det skal ikke være lett dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...de der lange amme-tidene deres høres forferdelig ut.... :sjenert: S gjør seg ferdig på 5-10min, han...... :jepp:

I dag har jeg for første gang dratt ut av huset et par-tre timer uten baby. Jeg var hos ei venninne, og lillegutten var igjen her hjemme med pappa'n sin! Gikk kjempebra! Men sååå herlig å se han igjen! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir dere av begge pupper ved hvert måltid?

Jeg har bare gitt en og en - han sovner jo ved puppen hver gang, og ligger og koser seg i lange tider samtidig som han sover. Men skal prøve å gi av begge nå, så blir det mer et ordentlig måltid.

Jeg tror dessverre ikke jeg kommer til å amme lenge (som jeg ønsker). Jeg får sprekker på brystknoppen stadig vekk, uansett hva jeg prøver. Nå bruker vi skjold, og det fungerer noenlunde greit, men jeg har vonde pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir også bare ett bryst. Hun blir mett av det... Varierer litt hvor lenge hun suger. Kan gå alt fra 10 min til 25 min.

Har de fleste her prøvd å gi flaske til babyene? Har ikke prøvd det jeg enda... Men tenker jo at det hadde vært kjekt å ha muligheten til å stikke ut av huset litt alene også. Men jeg er så redd for å "ødelegge" ammingen på en måte, siden den går så strålende flott.

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fleste her prøvd å gi flaske til babyene? Har ikke prøvd det jeg enda... Men tenker jo at det hadde vært kjekt å ha muligheten til å stikke ut av huset litt alene også. Men jeg er så redd for å "ødelegge" ammingen på en måte, siden den går så strålende flott.

Jeg har ikke prøvd flaske enda, og tenker akkurat det samme som deg. Redd for å "ødelegge" ammingen..... :sjenert: Har hørt om flere som ikke har villet hatt pupp noe særlig lenger etter de har fått flaske, da melka kommer mye lettere fra flaska.. Og dette vet man jo aldri på forhånd. Men ser jo absolutt den deilige biten med å kunne pumpe seg, sette igjen flaske og baby hos barnevakt, og ha noen timer/en kveld for seg selv. Men tror jeg drøyer det til jeg MÅ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd flaske enda, og tenker akkurat det samme som deg. Redd for å "ødelegge" ammingen..... :sjenert: Har hørt om flere som ikke har villet hatt pupp noe særlig lenger etter de har fått flaske, da melka kommer mye lettere fra flaska.. Og dette vet man jo aldri på forhånd. Men ser jo absolutt den deilige biten med å kunne pumpe seg, sette igjen flaske og baby hos barnevakt, og ha noen timer/en kveld for seg selv. Men tror jeg drøyer det til jeg MÅ...

Jeg stresset litt før vi prøvde, men så leste jeg et sted (var det i Gro Nylander-boken kanskje?) at man nå mener at det er mer slitsomt å spise av flaske, fordi man da må suge hele tiden, mens ved brystspising "spruter" det mer.

Vi bruker fortsatt mest ener-smukk, har såvidt gått over til toer. Da kommer det jo ikke så veldig mye melk ut heller. Nå måtte jo vi bruke flaske da, men tro likevel jeg ville prøvd såvidt, har hørt så mange som sier at babyene deres ikke vil ta flaske? :vetikke: Det har ikke vært noe problem her iallfall, men det er jo sjeldent vi bruker flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresset litt før vi prøvde, men så leste jeg et sted (var det i Gro Nylander-boken kanskje?) at man nå mener at det er mer slitsomt å spise av flaske, fordi man da må suge hele tiden, mens ved brystspising "spruter" det mer.

Jeg har hørt at det handler mer om teknikk enn at det ene er vanskeligere enn det andre. Å suge fra flaske innebærer at babyen må slippe vakuumet med jevne mellomrom for at melken skal komme ut, mens ved brystsuging må de holde vakuumet hele tiden. Så en baby som har lært seg den ene teknikken for å få ut melk kan ha problemer med å forstå at det må en annen teknikk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ammar som oftast berre på eitt bryst om gangen. I. er som oftast fornøyd då. Enten vil ho ikkje suga meir, eller så sovar ho ved brystet. Hender ein sjelden gang om kvelden at eg gir henne frå begge brysta når eg ammar, for då hender det at eg har litt lite melk.

I. brukar alt frå 10 min. til bortimot ein time på å bli ferdig. Så enkelte gangar går amminga raskt unna, andre gangar går det lang tid. Jo mindre melk eg har i brysta, jo lengre tid går det før I. er fornøyd. Om morgonen når brysta er fulle, blir ho vanlegvis raskt ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd litt flaske da jeg måtte melke den ene puppen. Var spent på det, har hatt noen flaskevegrere før. Men den satt som et skudd, han suger på alt han kommer over.

Var hos legen i dag, på utsatt seksukerskontroll. Var ikke så mye hjelp å få mot kløen, det eneste hun eventuelt kan tilby er hydrokortison, og det vil vi selvfølgelig ikke. Vi fortsetter med oljebad og smøring med nøytral krem.

Knøttet ble veid og målt, han var 5770 g og 61 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to siste dagene har jeg lagt lille snuppa kl 21 i stedenfor 23-24. Virker nemlig som hun blir trøtt tidligere på kvelden nå. Gnir seg i øynene og gjesper. Fremdeles en drøm å legge... putter henne under dynen i senga, stapper tutten inn, slukker lyset og går ut. 5 min senere ligger hun og sover. Utrolig deilig altså. Men fremdeles våkner hun hver 2-3. time natten igjennom for pupp.

Inatt fikk jeg meg et lite støkk... hun har begynt å sparke så fælt når hun sover nå, særlig om hun har litt luft i magen som irriterer. Så når jeg våknet av henne fant jeg henne altså i bunnen av sengen uten dyne, og med det ene beinet ut av sprinkelsengen. :hakeslepp: (mellom sprinklene liksom...) Sengekanten har liksom seget ned en del, og jeg har ikke vært så nøye på det for trodde virkelig ikke at hun kunne komme seg såpass langt borti kanten på sengen, da jeg plasserer hun midt i og sengen er jo stor.. Men joda... det har hun klart på en eller annen måte. Og ikke nok med det, hun var i tillegg klissvåt. Bleien hadde rett og slett løsnet så der hadde tiss sluppet ut ja...

Uffameg. Strammet sengekanten godt opp idag og beien ekstra godt klistret på . ;)

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Varte det? ;)

Fem minutter...

Summerjoy: merker at de er mer aktive nå! Mye mer sprelling, og da kan man sparke seg både hit og dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her reagerer dersom jeg spiser egg ser det ut til, hun får vannvittige magesmerter og mye luft, skjedde senest i går: jeg var dum nok til å bestille cæsarsalat til lunsj... tenkte ikke på at det er egg i dressingen... Jeg tror også at hun reagerer på kullsyre, men det er mulig at jeg spiste noe med egg de dagene, det var før jul så jeg husker ikke helt...

Vi sliter litt med at hun ikke vil sove på dagen. Sambo gikk en laaaang trilletur i dag og da hadde hun vært våken lenge før hun endelig sovna, våkna selvfølgelig i det han stoppa opp utenfor døra, så ingen soving ute her nei. I sjalet sover hun godt, men da må vi og være i bevegelse... Var på omvisning på Operaen i går, og i dag er jeg helt gåen i symfysen pga den konstante vugginga. Vugga er ok i ca 5 min, senga på soverommet likeså. Hun sovner ved puppen innimellom, men selv om hun sover som en stein så våkner hun i det jeg skal legge henne over i vugga/senga... Litt lei, men jeg satser på at det går seg til som alt annet.

I mars begynner vi på babysvømming, det gleeeder jeg meg til :) Fikk mail om det i går og fikk heldigvis plass der vi ville. Noen andre som skal gå på babysvømming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka
I mars begynner vi på babysvømming, det gleeeder jeg meg til :) Fikk mail om det i går og fikk heldigvis plass der vi ville. Noen andre som skal gå på babysvømming?

Vi begynner også babysvømming i mars (fikk også mail i går). Skal du gå på rolvsrud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...