Gå til innhold

Vinterbarn


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Vi prøver å trille en tur hver dag, men får det ikke alltid til. Det har vært så kaldt her, men vi dristet oss ut i tretten minusgrader i går. Det gikk helt fint, med flere lag ull på oss begge.

Dagene går! Vi har formiddagene for oss selv, når ungene er på skolen. Når Knøttet sover, prøver jeg å jobbe litt med noen skriveprosjekter eller jeg gjør husarbeid. Men som oftest sover jeg selv... Ellers er vi på forelesning omtrent annenhver uke, kjører bil for å hente og bringe søsken, er på kafe eller besøker venner. Har en venninne som har gått ut i permisjon nå og har termin snart, håper å få sett litt mer til henne nå. :)

Synes vi har det veldig fint, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi også prøver å gå tur hver dag. Men om jeg er sliten og bare har lyst å sitte i sofaen, så gjør jeg også det - med god samvittighet :)

Sender i såfall snuppa ut med pappaen og hunden, så hun får frisk luft hver dag.

Veide snuppa idag, 6,5 kg og 62 cm. Deilig bolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å begynna på babysang, og å gå i åpen barnehage med I., men har ikkje kome så langt enda. Sånn ca ein gang i månaden er eg med på Bergenstreff saman med andre som har fått babyar omtrent samtidig med meg. Me er nemlig ein gjeng frå SM (Snart mamma), som no har flytta over til NM (Nybakt mamma), som møtest jevnleg. Me begynte å treffast allerede då me var gravide. Koseleg! :) Du må gjerne bli med oss på treff, om du vil det. :Nikke: Berre kjekt om det er fleire som blir med!

Det hadde selvsagt vært kjekt, om du tror det er greit. Dere kjenner jo hverandre litt fra før...

Jeg er på skolen mandager og tirsdager, barseltreff hver fjerde torsdag, trillegruppe annenhver torsdag. Ellers blir det noen besøk hit og dit i blant. Tar det egentlig ganske med ro, koser oss! :)

Det er ikke å ta det med ro i min bok iallfall! :)

Nå har vi akkurat kommet hjem fra babysang. Hun er så koselig hun som har det, og hun har masse forskjellige rytmeinstrumenter, diverse leker og silketørkler som hun bruker i sangene. Selv om det er stor forskjell på F og de eldste babyene, storkoste han seg en times tid, lå og smilte og stirret fascinert, før han sovnet som en stein siste kvarteret. Kan iallfall anbefale babysang! :Nikke:

Nå storkoser jeg meg i permisjon, det er så herlig når jeg forstår hva han vil, i motsetning til tidligere. Han er mye mer våken, smiler og det er rett og slett utrolig morsomt å følge utviklingen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde selvsagt vært kjekt, om du tror det er greit. Dere kjenner jo hverandre litt fra før...

Ja, det er heilt sikkert greit for dei andre også! :) Me snakka nettopp om at på neste treff måtte me prøva å få med nokon fleire. Det er heller ikkje slik at me kjenner kvarandre så godt frå før. Nokre av dei som har vore med på treff, har eg berre møtt eit par gangar.

Me pleier å senda private meldingar til kvarandre inne på NM, når me planleggjer treff - slik at med kan bli enige om tid og stad. Du kan jo melda deg inn der du også, om du har lyst. Eller så kan jo berre eg gi deg beskjed om når det blir nytt treff! Det er faktisk treff i dag - men eg kunne ikkje bli med denne gangen, for eg er heime hos foreldra mine for tida. Så då er det vel ein månads tid til neste treff - og då er det veldig kjekt om du også blir med! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst barselstreff her i morgen, jeg har dobbeltbooka meg, så hvor lenge varer vanligvis slike barselstreff på helsestasjonen? ;)

Edit: har fikset det slik at jeg kun har en avtale ;)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst barselstreff her i morgen, jeg har dobbeltbooka meg, så hvor lenge varer vanligvis slike barselstreff på helsestasjonen? ;)

Edit: har fikset det slik at jeg kun har en avtale ;)

Jeg var på barseltreff på helsestasjonen på mandag, og det varte i ca. 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene her i huset går unna som en vind. Vi sover lenge og har de siste ukene hatt minst en avtale så godt som hver dag. Det er nødvendig at det skjer noe ca 3 av 5 dager for at jeg skal trives hjemme har jeg funnet ut.

Dagene går som sagt bra, kveldene derimot er ikke like bra. Da er det en god del grin og det eneste som funker er å ha henne i bæresjal, gå ørten ganger rundt i stua til hun sovner og deretter ha henne på seg til jeg legger meg, med stadige gåturer når hun våkner. Så sover hun i min seng og må ofte sovne oppå meg.

Jeg har nå fått det sånn som jeg i hvert fall IKKE skulle ha det før jeg fikk barn! Vi trener litt på å legge henne over i egen seng når jeg merker at hun sover dypt nok, men da sover ofte jeg også, og dermed blir det ris til egen bak. I kveld har jeg forsøkt å legge henne i egen seng før hun ble så veldig trøtt, men da ligger hun bare og kikker og spreller med armer og bein og finner ikke roen selv. Dermed blir hun overtrøtt igjen og sånn holder vi det gående.

Om noen har noen tips, så kom med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det livlig om dagene for snuppa har nemlig oppdaget stemmen sin... :fnise:

Hyler av full hals, og smiiiiiler etterpå...

Så søt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soving har egentlig så godt som hele tiden gått bra her. Hadde noen kvelder/netter i starten som vi kranglet en del og kjempet for å få det som vi ville, men premien har jo kommet i ettertid, da S er supersnill og legge!! :)

Da er vi vel i gang med 3mnd-kontroller her? :duskedame: Vi var i dag:

5890gram

63,5cm

Hvor ble det av de bittesmå babyene våre? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi vel i gang med 3mnd-kontroller her? :duskedame: Vi var i dag:

5890gram

63,5cm

Hvor ble det av de bittesmå babyene våre? :fnise:

Gutten vår var 5800 gram da han var seks uker, så han har ikke vært noen bitteliten baby på en god stund. ;) Har ikke veid ham siden da og har ikke tre månederskontroll for om ca 2 uker, så er spent på hvor mye han har gått opp i vekt på alle disse ukene.

Ellers har vi en tydelig mer våken baby nå. Han sover ikke i det hele tatt fra ca 18 til 23-24. Derimot sover han 8 timer i strekk om natten, og når han har fått litt mat sover han gjerne 3 timer til, så vi har ganske late morgener noe jeg som B-menneske setter veldig pris på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her var vel rundt 5800 gram da hun var 8 uker hun ;)

Vi har litt trøbbel med soving på dagen, hun er helt klart trøtt, men sperrer opp øynene og vil ikke sove. Eneste måten jeg får henne til å sove er å knyte henne i sjalet og gå rundt til hun sovner, litt slitsomt, men heller det enn overtrøtt baby. Men heldigvis sover hun godt på natta, gjerne 6-7 timer før første amming, og deretter sover hun gjerne 2-3 timer til før hun er våken :)

Vi var forresten hos manuellterapaut i går og sjekket frøkna - hun har låsning i nakken, så det er ikke så rart at hun har hatet både vogn og bilsete! Hun har jo hylt og hylt hver gang vi har forsøkt å sette henne i sete eller trille tur, i vogna sovner hun stort sett etter 5-10-15 min i følge sambo (jeg har ikke hatt hjerte til å legge henne i vogna, klarer ikke å høre på slik gråt i 10 min...), i bilsetet så har hun til tider hylt i 20-30 min, så vi har endt opp med å begrense bilbruken rett og slett. Men nå fikk hun heldigvis behandling i går, og vi skal tilbake om 4 uker for videre sjekk :)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi... :hakeslepp:

Her har vi innøvd leggetid klokka 20 nå, det er deilig. Men gutten våkner hvert fall hver 3. time for mat. Jaja...skal ikke klage så lenge han sovner igjen med en gang han er ferdigspist! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal på tremånederskontroll i morra. Kommer tilbake med rapport!

Det er vanskeligere og vanskeligere å sove... Å trille tur og kjøre bil funker kjempefint, men ellers er det ikke lett å sove lenge.

Jeg venter så på at han skal le! Gleder meg til å høre latteren hans! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det er så herlig med babylatter! :) I. har begynt å le ordentlig no, og det er jo berre så utrulig koselig. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg ennå mer! Jeg gjøgler og gjøgler, og får de mest fantastiske smil, men latteren sparer han foreløpig. Nå ligger han i vogna og prater og koser seg. Sove? Neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gleder meg til latter jeg også. :) Han har så smått begynt med noen slags hikst når han smiler så det varer nok ikke lenge før det går over i ordentlig latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også veldig til han ler ordentlig!! :hjerte: Han kommer med noen "Hehe"-er, ofte, men ikke sånn rungende latter akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet nick nå, bare så dere vet! :nigo: Prøve å anonymisere meg litt mer heretter.... :sjenert: Prøve å huske å bare bruke S også, ikke hele navnet hans. (Selv om det selvfølgelig står litt rundt omkring fra før av likevel... Prøve å ikke spre det noe MER hvert fall...! ;) )

Fikk bare plutselig for meg at jeg skulle prøve å bli ørlittegranne mer anonym ang identiteten min. Er jo ganske åpen i alt jeg skriver... :sjenert: Og når navnet mitt, navnet på S, mitt fødselsår og hans fødselsdato var offentlig overalt, så skal det ikke mye til for å legge sammen og finne ut hvem jeg er, hvis noen jeg kjenner skulle dumpe innom..... ;) Jaja...ikke at det er sååååå farlig heller, men....jaja, fra nå av er jeg hvert fall en smule mer anonym! ;)

Endret av Coxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...