Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det faktisk er respektløst av enkelte her og ikke lese at trådstarter sliter med sorg og skyldfølelse.

Det virker som om det er glemt oppi det hele.

Lettere sagt enn gjort ts, men du skal ikke ha skyldfølelse. Jeg lover deg at personen vet at du har denne følelsen, og ikke vil du skal ha den. Sånn er det alltid.

Forstår godt at du kunne tenke deg en avsluttning da. For din del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvordan vet du alt dette, eller har du lært alt dette? det med musikk stemmer jo bra. :)

Jeg har ikke studert annet enn at jeg har lest to bøker om det, og selvfølgelig googlet meg til forskjellige ting på mange alternative nettsider, og dannet noe av min retning/syn (som da har vist seg så treffende stemme overens med mye av det jeg begynte å lese, før jeg begynte å "studere" det) og prøvd så godt å videreutvikle det uten å ta til for mye av andres informasjon, siden man lett blir farget og forrviret av det. Vi har jo alle så forskjellige sinn og fantasier (måter å fantasere på).

I skogen av alt det alternative har jeg også syntes at mye er "humbug", eller kanskje mye som ikke har passet for meg, så jeg fant det for godt å kontakte mediumet jeg møtte for noen år siden. Siden leste jeg en bok av Sherron Mayes som inneholder mange gode øvelser. Gikk i flere måneder og gjentok disse øvelsene. :)

Det er denne.

Etterhvert ble det som enkelte medium selv skriver; som å gire og bremse. Leste og en bok av Lena Ranehag, men ble litt skuffet. Var bare historier om henne og hva hun har opplevd på åndenes makt, kun en øvelse (men den fungerte virkelig husker jeg), så nei. Etter det har jeg ikke kjøpt mye litteratur, men er veldig "sulten" på noe nytt nå.

Har og pratet med en del av mediumer som skal være så gode, men syns enkelte kan bli litt for, tja flytende og letter litt for mye fra bakken, og farger igjen spådommene ut i fra sin egen moral, og det er noe jeg har lest meg til.

Det med at enkelte blir for oppheng i et hjelpemiddel har jeg og erfart, og hørt og lest om, og jeg er selv enig i det. Greit å bruke det som en liten puff i gang iblandt, men alt skal ikke gå ut på en ting, mener jeg da.

Jeg begynte også med affirmasjon. Altså å gjenta positive ord og uttrykk (sgtår og litt om musikk der). Det virker skikkelig. Men man må være litt tålmodig.

Fant og ut aller først til å begynne med for det var slik jeg startet. Å legge frem stener, og etter hvert fant jeg ut at jeg og krystallstenen samarbeidet så godt. Den stenen er jo allsidig men står og for det åndelige.

Stener var virkelig for min del nøklen til alt. Man forstår liksom alt av seg selv etter hvert. Spesielt jeg forsto mye at av den boken.

Jeg begynte og litt med pendler. Ting kom naturlig. Tror det gjør det for alle som vil det Tanita. Hadde nok kommet til deg.

Husker jeg en gang tenkte. Hva er det verste som kan skje?

Jo, jeg kan dø. Etter hvert gikk det opp et lys for meg, som gjorde det hele litt skremmende et øyeblikk. Jeg kunne ikke dø allikevel (jeg ser jo virkelig sånn på det nå, og jeg sluttet helt å frykte døden). :fnise:

Angående musikk så fant jeg ut at man kan og bruke sanger som popsanger etc, så lenge det føles godt for sinnet og får deg til å tenke på noe godt. Det tror jeg utretter mirakler og jeg tror kan klarer det utroligste da. Både her på jorden og i kontakt med det åndelige hvis man vil.

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Det at trådstarter sitter med sorgfølelse gjør det hele mer lugubert. En person som har opplevd et tap VIL så gjerne tro, uten at det nødvendigvis har noe som helst med virkeligheten å gjøre. Derfor burde du slutte å fôre henne med det psuedovitenskapelige tøvet ditt.

Skrevet (endret)
Det at trådstarter sitter med sorgfølelse gjør det hele mer lugubert. En person som har opplevd et tap VIL så gjerne tro, uten at det nødvendigvis har noe som helst med virkeligheten å gjøre. Derfor burde du slutte å fôre henne med det psuedovitenskapelige tøvet ditt.

Jeg syns vi alle kan få svare her. Ellers vet jeg moderatorene modererer vekk upassende kommentarer.

Hadde jeg vært deg hadde jeg fjernet meg fra denne tråden, siden det virker som om den påvirker deg i en negativ retning. Skjønner ikke hvorfor du klikker deg inn på "pseudovitenskapelig tøv" i det hele tatt?

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Fordi vrøvlet du hele tiden utbasunerer som sannhet ikke har det eneste fnugg av underbyggende bevis?

Skrevet
Fordi vrøvlet du hele tiden utbasunerer som sannhet ikke har det eneste fnugg av underbyggende bevis?

hva er det slike mehè som deg ikke skjønner?

Fortell oss hva vigtenskapen er og hvor den begynner førsgt og fremst er du snill, så regner jeg med at cancan kan svare for seg da. Du kommer jo ikke med noe annet enn oppgulp fra en fjortissmunn.

Gjest Gjest_medium_*
Skrevet
hva er det slike mehè som deg ikke skjønner?

Fortell oss hva vigtenskapen er og hvor den begynner førsgt og fremst er du snill, så regner jeg med at cancan kan svare for seg da. Du kommer jo ikke med noe annet enn oppgulp fra en fjortissmunn.

Slike som h*n overser jeg Heming. ;)
Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Jeg vurderer fortsatt dette. Jeg sliter voldsomt med å klare å gå videre, med tanke på hvordan ting ble. Jeg prøver å jobbe med meg selv, med å forstå meg selv osv. men jeg vil egentlig bare å snakke med han. Jeg er åpen både for at det kan være sant at de virkelig får kontakt med døde og at det kan være bare humbug. Om jeg kaster bort litt penger er det irrelevant, så lenge jeg bare går derfra med en følelse av at alt er som før jeg gikk dit. Da har jeg bare kastet bort litt penger, egentlig ganske uvesentlig i det store, og verdt den sjansen for meg. Det jeg er redd for er at det skal bli en ubehagelig opplevelse, på et eller annet vis, eller at jeg skal sitte igjen med masse spørsmål og tvil, om det virkelig var han osv. Derfor lurer jeg litt på hvor konkrete de er disse mediumene. Jeg mener at det holder ikke for meg om de gir meg en del svevende ting om han, som kan passe hvis man legger godviljen til osv. Eller om en del detaljer stemmer og en del ikke. Så jeg lurer på, vil de for eksempel gi meg slikt som hans navn, etternavn, fødselsdato og sånne helt konkrete opplysninger som de ikke vet på forhånd? I tillegg til kanskje å nevne hendelser som bare han og jeg vet om? Før vi begynner å snakke videre om det jeg vil si og spørre han om? Eller er det ikke sånn det funker i det hele tatt?

Jeg tenker at hvis de har kontakt med han bør de ville kunne gi meg disse opplysningene?

Skrevet (endret)
Jeg vurderer fortsatt dette. Jeg sliter voldsomt med å klare å gå videre, med tanke på hvordan ting ble. Jeg prøver å jobbe med meg selv, med å forstå meg selv osv. men jeg vil egentlig bare å snakke med han. Jeg er åpen både for at det kan være sant at de virkelig får kontakt med døde og at det kan være bare humbug. Om jeg kaster bort litt penger er det irrelevant, så lenge jeg bare går derfra med en følelse av at alt er som før jeg gikk dit. Da har jeg bare kastet bort litt penger, egentlig ganske uvesentlig i det store, og verdt den sjansen for meg. Det jeg er redd for er at det skal bli en ubehagelig opplevelse, på et eller annet vis, eller at jeg skal sitte igjen med masse spørsmål og tvil, om det virkelig var han osv. Derfor lurer jeg litt på hvor konkrete de er disse mediumene. Jeg mener at det holder ikke for meg om de gir meg en del svevende ting om han, som kan passe hvis man legger godviljen til osv. Eller om en del detaljer stemmer og en del ikke. Så jeg lurer på, vil de for eksempel gi meg slikt som hans navn, etternavn, fødselsdato og sånne helt konkrete opplysninger som de ikke vet på forhånd? I tillegg til kanskje å nevne hendelser som bare han og jeg vet om? Før vi begynner å snakke videre om det jeg vil si og spørre han om? Eller er det ikke sånn det funker i det hele tatt?

Jeg tenker at hvis de har kontakt med han bør de ville kunne gi meg disse opplysningene?

Det beror ikke alltid på mediumet, men mediumet kan jo få inn "dårlig kontakt" eller ikke være helt i kontakt med seg selv.

Noen forklarer det med at de ofte ikke var flinke til å uttrykke seg her på jorden, derfor vil det være "lite å hente" fra de på den andre siden og, selvom de sikkert ville bekreftet noen små-ting her og der.

Et medium gir en ofte et cirka-tall på alder, dødsårsaken (selvom mediumet "mitt" ikke fortalte meg dette, viste hun meg det med kroppsspråk - hvordan han falt om som er veldig symbolsk), og en rekke ting som visr at de og leser tankene våre, hører på musikk med oss, er med oss på mange turer (mediumet fortalte meg om en artig episode hvor min veileder fulgte meg på shopping - i ettertid forstår jeg hva hun mente - han var veldig motebevisst).

Du får en del aha-opplevelser i ettertid, og kan og bli mer obs på signaler fra han/hun på den andre siden etter et ordentlig møte med et ordentlig medium.

Jedg fikk lov å spørre "mitt" mediums ånd (min avdøde onkel).

Han svarte han.

Ikke ha forventninger. Det hadde ikke jeg. Jeg var skeptisk og lo av tanken inntil hun oppga innformasjon kun jeg og tankene mine vet om.

Ikke gjør det hvis du sørger. Det er ikke sikkert du blir fortalt det du vil høre, for du har kanskje forhåpninger?

Eller kanskje ikke..

Enkelte medium kan sette deg ut. Andre skuffer deg. Dessverre...

Prøv for det å virkelig sette deg inn i å finne et godt medium (bruk litt tid den dagen du føler for det), og ikke bare velg hvem som helst. Men finn først ut om du virkelig vil det.

Enkelte går inn i en slags depresjon etter et møte med et treffende medium. Gråter mye osv. For det meste gledestårer. :)

Endret av LilleCanCan
Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Han var veldig flink til å uttrykke seg, det var jeg som ikke var det… så det burde ikke bli noe problem… Jo, jeg har jo en slags forhåpninger. Likevel er jeg ganske sikker på hva han ville sagt til meg om han hadde kunnet. Nemlig at han tilgir meg og er glad i meg og vil at jeg skal ha det bra. Det er jeg som er hard og ikke vil tilgi meg selv, jeg vet at han gjør det. Så hva skal jeg med et medium? Vel, jeg har et stort behov for å få en visshet i at han vet hva jeg tenker og hvor ekstremt glad jeg er i han. Jeg forteller han det hele tiden, men jeg vil så gjerne ha noen tegn som beviser at han hører meg… Ellers blir alt så meningsløst. Om den siste kommunikasjonen vi hadde blir den siste, så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal gå videre. Hvordan går jeg eventuelt frem for å finne et godt medium?

Skrevet

Hvis kontakt med døde var mulig, hvorfor kan INGEN gi oss NYTTIG informasjon om "etterlivet"?

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Vel nå er det jo de som mener at de har en del slik informasjon, hvis du leser litt om temaet.

Jeg tenker slik at det kan hende at dersom vi visste alt om livet etter døden, ville dette livet bli meningsløst? Dersom dette er en slags reise for at vi skal kunne utvikle oss videre, så ville ikke det gi noen mening dersom vi var 100 % sikker på at det var slik det hang sammen. Om du skjønner hva jeg mener?

Selv vet jeg ikke hva jeg skal tro, men er åpen for både det ene og det andre. Og kanskje villig til å ta en sjanse for å prøve å få til en kommunikasjon med en som jeg er så inderlig glad i.

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Vet du hva, jeg er fullstendig klar over at du og mange andre ikke forfekter muligheten av et liv etter døden, og det er helt greit. Jeg vet ikke selv, men er åpen for at det kan være at det ikke er det og at det kan være det. Hvis du ikke har mer konstruktive innspill å komme med, så synes jeg heller du kan finne på noe annet å gjøre. Takk.

Skrevet

Hei HI.

Svarer utifra det første innlegget ditt. Jeg har vært hos ett medium, som jeg kan anbefale. Men det kommer jo ann på hvor i landet du bor.

Denne bor på Østlandet, Oslo og omegn.

Veldig treffsikker, en trenger ikke å gi informasjon, og koster ikke så masse penger.

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Det høres jo bra ut, og østlandet er fint. Hvem er det du har vært hos?

Skrevet

Åpenhet er én ting, sannsynliggjørelse en annen. Når det ikke eksisterer noen indisier for liv etter døden (selve frasen "liv etter død" utelukker de to delene logisk) er det irrasjonelt å påstå det. Hadde det bare vært noen underbyggende bevis som man kunne utlede noe fra. Men det eksisterer ikke, og påstått "åpenhet" styrker ikke det manglende seriøse inntrykket.

Skrevet

Jeg er 0.00001% åpen for healing/medium o.l, fordi det ikke eksisterer bevis som sannsynliggjør en mulighet. Man kan aldri si sikkert, men det kan man ikke om noe som helst. Likevel er det tåpelig å gå rundt og tro det blir bevist "any day now!".

Skrevet (endret)
Jeg er 0.00001% åpen for healing/medium o.l, fordi det ikke eksisterer bevis som sannsynliggjør en mulighet. Man kan aldri si sikkert, men det kan man ikke om noe som helst. Likevel er det tåpelig å gå rundt og tro det blir bevist "any day now!".

Yes. I agree!

Eller.. det blir for tåpelig å be om bevis når man ikke ønsker en gang å åpne seg, men det er dems sak.

Endret av Bolledeig
Gjest Gjest_lulla_*
Skrevet

Er det ikke finurlig, at når vi i levende livet blir kontaktet av villt fremmede mennesker. Som kommer med masse høyst privat informasjon og kjærlighetsbudskap. Så blir vi hissige som f og :kjefte: ivei. Tenk å bli forulempet på den måten der!!

Men når vi er døde. Så synes vi det er aldeles ok å ta en prat med hvem som helst raring som "tar kontakt".

Hallooooooooooooooooooooo......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...