Gå til innhold

Minnimusepuse's dagbok


Minnimusepus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, tenk nå er det ikke mange dager igjen til :babygutt: kommer...

Tickeren min er en dag feil, så jeg har en dag lengre enn det som står her, men pyttpytt.. Har man gått i 8 mnd med babis inni seg så skal det ikke stå på den ene dagen altså :ler:

I går var jeg og min kusine på stranda fra tolv til litt over fire, og det var knalldeilig, bada til og med! Var litt kaldt, men ikke sånn at man ikke kunne ha vært i vannet, så det ble hele 4 svømmetak :ironi:

Skal iallefall på stranda idag også, så det blir knall! Tror nok jeg vil føle meg litt mer vel etter fødsel med litt brunfarge på kroppen altså, huden min er jo blekere enn en :fisk:

Ellers så var jeg på vekta idag tidlig, og det var bare flaks den ikke viste de magiske tre :vekt::vekt::vekt::vekt::cry:

Har helt "glemt" å spise så sunt de siste dagene og det har blitt ganske masse sjokolade og litt brus og ikke minst masse god mat. Men så merker jeg også at jeg trenger med mat nå enn tidligere. Hvis jeg før ble mett av to må jeg nå ha tre, så det MÅ jeg bare ha! Men fra idag av må jeg passe meg litt, VIL IKKE at den skal nå det stygge tallet :kjefte:

Merker forøvrig også at jeg begynner å få vann i kroppen, men man vet jo ikke hvor masse liksom, og heller ikke om det kan være medvirkende til noe av vektoppgangen.

Jeg har iallefall ikke noe lekre føtter lengre, og fingrene mine begynner å bli småklumpete. Så det er hovedsaklig fingrer og bein jeg merker det på!

Onsdag er det ultralyd igjen, og torsdag jordmor :duskedame::duskedame::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer bare det jeg skrev i skravletråden jeg, så slipper jeg å skrive alt på ny :)

Må si jeg følte jeg taklet tanken på å skulle bli mamma bedre i begynnelsen enn jeg gjør nå egentlig, er glad mannen har ferie sammen med meg størsteparten av tiden. Tanken på å ha en liten en her hjemme er helt fjern og jeg tenker:

"hva i all verden har vi begitt oss ut på, vi har jo ikke peiling på hvordan det blir"

Føler meg nesten litt slem som tenker sånn, men jeg håper ikke jeg er alene i å felle en tåre i ny og ned når jeg tenker på det! Jeg er ikke lei meg og angrer ikke, men realiteten begynner å hente meg litt inn nå disse uker.

Blir jeg en god mor osv... Gudskjelov så VET jeg at pappaen kommer til å være flink, han er så klar som et egg for dette her, nesten mer enn meg

Vi reiser til mine foreldre på østlanet i helgen, og har bestemt oss for at vi ikke tør annet enn å ta med bilstolen og bagen til meg og babyen, DET blir skummelt det og da kommer det nok iallefall til å gå opp for meg..

--------

Idag er det iallefall ultralyd og det skal bli spennende å se hvilket leie han ligger i. Kjenner fortsatt sparkene helt nederst mot lysken/blæra og bakover i magen. Ellers er det bare dult, og har vel vært det de siste 10-12 ukene!

Håper også han ser etter hvor stor lillemann er, siden sf-målet mitt var noe høyt.. Spennende er det iallefall :fnise:

Ellers så har jeg gått opp 9,2 kilo, og føler jeg har vært veeeldig flink til å passe på hva jeg spiser! Mye flinkere under graviditeten enn før for å se det sånn, så jeg håper jeg får det vekk pluss litt til etter fødselen. Begynner å få litt vann i bein og fingre også, så en kilo kan jo komme derfra også. Har ikke ankler lengre og ser ut som to klubber, hehe..

Men hva har man ikke crogs til?

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på ultralyd og der lå han med hodet godt ned i bekkenet (festet) og han var 7% over det vanlige :rødme:

Deilig å vite at han ligger riktig og er i flott størrelse i tilfelle han skulle bestemme seg for å komme snart :)

Ellers så har jeg gått opp 9,2 kilo som jeg skrev tidligere, men er fornøyd med det!

I morgen er det jordmortime klokka 14.00, skal snakke litt om fødsel og slikt. Egentlig ikke så masse vi lurer på, tror bare mannen trenger litt "input" i akkurat begynnelsesfasen samt når babyen skal komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå :nigo: Spennende tid nå altså, i og med at han har festet seg og greier!

Skjønner godt du er nervøs jeg! Det er jo det første barnet deres, men jeg er sikker på at både du og mannen kommer til å bli de beste foreldrene altså :)

Og 9,2 kilo er da ikke mye! Man hører jo om sånne som går opp 20-30 kilo, det er litt mer på en måte :ler:

Kos dere i helgen da! Du er i hvertfall i trygge hender hos mann & foreldre, om den lille skulle bestemme seg for å komme! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå :nigo: Spennende tid nå altså, i og med at han har festet seg og greier!

Skjønner godt du er nervøs jeg! Det er jo det første barnet deres, men jeg er sikker på at både du og mannen kommer til å bli de beste foreldrene altså :)

Og 9,2 kilo er da ikke mye! Man hører jo om sånne som går opp 20-30 kilo, det er litt mer på en måte :ler:

Kos dere i helgen da! Du er i hvertfall i trygge hender hos mann & foreldre, om den lille skulle bestemme seg for å komme! :klem:

Ja, det blir veldig spennende :lur:

Hehe, ja men går man opp 20-30 kilo er det enten veeeeeldig mye vann, eller så har man kost seg fælt :ler:

Mamma gikk opp over 30 kilo med meg, men der var det meste rett og slett fett fra sjokolade o.l!

Vi skal kose oss masse i helgen (forhåpentligvis) på hotell :yvonne:

Da blir det nok litt :sengekos::fnise:

Må vel gå noen uker uten etter fødselen, så vi får nyte det nå mens vi kan :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en kjempe fin helg! :klem:

Heia :goodbye:

Vi har kost oss masse i helgen, tross bare en natt på hotell og der sov vi ikke godt, hehe.. Så det var deilig å dra hjem til mamma og de egentlig!

Har vel igrunnen bare slappet av og kost oss med god mat og godteri (litt for masse)

Så denne uka blir det å iallefall prøve å være veeeldig påpasselig med hva vi stapper i munnen. Hadde pølse til lunsj og middag på fredag pluss godteri og masse brus, pølse på lørdag og pizza på søndag! Så det er vel ikke så rart at vekta ikke var helt på min side etter helga, men igjen, det er bare min egen feil!

Skal se at på torsdag/fredag er jeg tilbake der jeg var før helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsel i helga nei ;)

Godt å høre at dere har hatt det bra i alle fall, så får vi satse på fødselen setter i gang snart, så du slipper og gå så mye lenger og vente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsel i helga nei ;)

Godt å høre at dere har hatt det bra i alle fall, så får vi satse på fødselen setter i gang snart, så du slipper og gå så mye lenger og vente ;)

Så koselig at du titter innom :klemmer:

Nei, ingen fødsel i helgen nei, er vel igrunnen forberedt på å gå over, selvom vi alle tror han kommer før :fnise:

Nå er det ikke så ille lengre, for nå kan det liksom skje når som helst, var verre fra 30 og til nå!

Så i dagboken din at dere venter ei lita jente, det var jo koselig :rødme:

Fint for deg som er glad i å strikke også (følger med i dagboka selvom jeg ikke skriver så ofte) :fnise:

Da blir det vel masse kjolestrikking og søte rosa dresser?

Gud så fort tia flyr, du er snart 30 uker jo, synes ikke de er så lenge sia du var 22 jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Tussi

Er innom så mange dagbøker om dagen at det går helt i surr. Det var Imli som akkurat har fått vite at de mest sansynlig skal ha ei jente! Du har jo visst det lenge nå, jeg tippa jo til og med riktig jo :ler:

Men koselig er det alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på tur

Vogn

Regntrekk

Myggnetting

Stelleveske

Kjørepose

Barnestol

Bæresele

Reiseseng

Bæremeis

Stelle

Stellekommode

Stelematte

Febertermometer

Frottehåndkler

Badehåndkle

Vaskekluter

Våtservietter

Kremer og diverse

Bleier

Bleiebøtte

Sove

Sprinkelseng

Madrass

Sprinkelbeskytter

Tisselaken eller overmadrass

Dyne til seng

Dynetrekk til seng

Laken til seng

Lekegrind

Madrass til lekegrind

Spise

Ammepute

Gulpekluter

Siklesmekker

Tåteflasker

Brystpumpe - Venter å ser om vi trenger

Ammeinnlegg/Albueskjell

Diverse

Smokker

Babycall

Babytepper i Ull

Fleeceteppe

Helseteppe

Korthåret soveskinn (lammeskinn)

Vippestol

Lekestativ/babygym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, idag hadde jeg gledet meg masse til å gå i kirken å se ei venninne av meg som gifter seg! Men det slapp jeg jo, var ikke i mine villeste fantasier at INGEN av kjolene mine var brukenes :sukk:

Jeg fant en jeg var SIKKER på skulle passe, og det gjorde den jo, MEN, det var en diger flekk midt på magen. Hadde jeg ikke hatt så svær mage kunne jeg nok ha klart å skjule den litt, men neida..

Har flere kjoler også, men de blir for pene, vi skal jo ikke i resten av selskapet så jeg kan ikke ta helt av!

Resten er for korte fordi magen tar så stor plass, et vindkast og hele stellet mitt ville ha syntes :sjenert:

Det var deilig å få ut litt frustrasjon her, for det var skikkelig kjipt. Hadde gledet meg til det lenge! Menmen, det er ikke bare himmelen ved å gå gravid heller :fnise:

Heldigvis er det jo mange som skal ta bilder, så vi får se det. Og svigerinnen min skulle ta med gaven, så da er jo det greit!

Det var forresten idag vi også skulle giftet oss, klokka 15.00, to timer etter min venninne. Det er litt artig å tenke på, samtidig ganske sprøtt, for nå har vi vært gift i 4 mnd og tiden har gått såå fort.

Jeg sa til mannen at det hadde vært moro om babyen kom idag, for da hadde 13.Juni blitt en merkedag alikevel, men det kjennes absolutt ikke sånn ut :)

Kom ut baby :rope::ler:

Jeg fikk satt på en vask med de to buksene jeg har å gå med i stad, så det skal snart henges ut, ellers hadde jeg ikke hatt noe å gå med i kveld heller!

Jeg og mannen skal nemmelig på kino for så å spise på restaurant! Det er lenge siden vi to har gjort noe sånt sammen, så det gleder jeg meg masse til. Skyfri himmel og det blir nok ganske varmt idag, så vi kan gå langs brygga og bystranda :)

Meg, mannen og bebisen i magen som ikke er så liten lengre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Vi skulle også egentlig gifte oss i dag. Og nå sitter vi her gift begge to og sprellendes babyer i magen ;)

Kjedelig at du ikke kom deg i bryllup da, men du får ta det igjen senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så rart. Vi skulle også egentlig gifte oss i dag. Og nå sitter vi her gift begge to og sprellendes babyer i magen ;)

Kjedelig at du ikke kom deg i bryllup da, men du får ta det igjen senere ;)

Åhh, så artig :) Ja, vi ville iallefall havært heldige med været da, hehe.

Men jeg skal absolutt ikke klage, for det var et fantastisk bryllup vi hadde :rødme:

Må si det var en rar følelse å tenke på når klokka var ett igår, dog veldig deilig å ha det overstått!

Ja, det er nok flere som gifter seg etterhvert, selvom så og si alle mine venninner allerede er gift og har både 1 og 2 unger :)

Hvordan er formen din da? Kjent noe mer "rumpevondt" :fnise:

Ikke meningen å fnise, men det var bare litt morsomt når du skrev det på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumpevondten min er her hver dag den gitt :ler: Men man venner seg til å leve med det meste ;)

Ja, den går nok ikke vekk med det første den, men det er som du sier bare å lære seg å leve med det :jepp:

Min rumpe/bekkenvondt har blirr ganske mye bedre etter hodet festa seg! I går gikk jeg en liten tur med bikkja i litt oppoverbakker og har aldri gått fortere tror jeg :ler: Men dette var litt for å prøve å få ting til å skje her da, er litt utolmodig nå merker jeg :gjeiper:

Hadde stikkinger i hele går, og tenkte at en gåtur og litt sengekos hjalp, men nå er det jammen meg heeelt stille. Kjenner ikke et eneste lite stikk engang :snurt:

Turen endte forresten med at jeg fikk KJEMPEHOVNE bein og bare ubehag!

:duskedame: Heia baby!

Ja, nå heier vi for fullt her, hehe.

Men det virker ikke som om han skal komme ennå, selvom jeg øynet et lite håp i går når jeg kjente småstikkinger i magen og ubehag i ryggen, men NEIDA :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...