effy Skrevet 7. august 2009 #301 Del Skrevet 7. august 2009 Beibien er over 1 mnd allerede???? Gud så fort tiden går..... Håper alt er bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 10. august 2009 #302 Del Skrevet 10. august 2009 Nå må du oppdatere litt her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. august 2009 Forfatter #303 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Ja, her kommer en oppdatering vettu Var på tur til Drammen i helgen for å besøke mamma, og dere kan tro hun var vill etter å kose med den lille prinsen vår :rødme: Det var utrolig vanskelig å reise fra dem altså, spesielt når jeg ser hvordan mamma koser seg med L. Eneste gangen jeg har skifta bleier på han var på natta og morran, ellers så ville hun bade og skifte bleie på han. Hadde jeg hatt melk til overs så hadde hun gladlig passet han mens jeg og mannen var ute. *Skjønne mammaen min* L var forøvrig veldig utolig første natten der, men andre natten sov han i 6 timer sammenhengende, så han roet seg veldig fort. Bilturen gikk også veldig fint, stoppet en gang for å gi han mat pr.tur. Men jeg hadde nok ikke kjørt noe lengre med han, det holdt mer enn nok --------- Ellers så går ting veldig fint med L, var på helsestasjonen for å veie han forrige mandag, da veide han 3645, 460g mer enn ved fødsel, men han gikk ned til 2980 så han har lagt på seg 650 g siden det, og det var helsesøster veldig fornøyd med Den 24 skal jeg på 6-ukers kontroll, det blir veldig spennende å se hvor masse han veier da og hvor mye han har vokst. Nå bruker jeg mest i 56, men noe 50 passer enda. Var litt lei meg i går kveld når L ikke ville sove (han var riktignok sulten da, er ikke så lett å finne ut av). Jeg er nå drittlei at mannen ikke vil skifte drittbleie på han. Han tok han med seg på badet i går for å skifte (etter å ha drøyd det i over en halvtime i håp om å slippe) men neida, jeg måtte ta over, igjen. Jeg sa til han i natt at jeg står opp natten for å mate mens han snorker, jeg skifter bleie gjennom hele dagen. Ja, jeg føler faktisk jeg gjør mesteparten med L. Skal han gjøre noe må jeg som regel spørre. Med unntak av at han pleier å sove med han på brystet og snakke bittegrann med han. Jeg synes ikke det er rettferdig at han skal overlate alt av stell til meg og først når han er gammel nok til å prate eller leke, da skal han begynne å "bry" seg. Akkurat som at jeg gjør alt av "forarbeid" liksom. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det jeg, jeg vet bare at jeg blir veldig deppa av det. Har ikke noe fødselsdepresjon, men blir veldig lei meg når det er sånn. Er forøvrig ned 4 kilo mer enn ved svangerskapets start. Endret 11. august 2009 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 11. august 2009 #304 Del Skrevet 11. august 2009 Hmm, ikke greit det der, og jeg hadde nok ikke akseptert det hvis kjæresten her nekta! Er som du sier, du er jo hjemme hele dagen med han og mater og gjør alt av stell på natten også...du må nesten bare ta en alvorsprat med han!! Hvor gammel er han da egentlig?? Høres jo ut som en unge selv...unnskyld meg, blir bare litt provosert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. august 2009 Forfatter #305 Del Skrevet 11. august 2009 Hmm, ikke greit det der, og jeg hadde nok ikke akseptert det hvis kjæresten her nekta! Er som du sier, du er jo hjemme hele dagen med han og mater og gjør alt av stell på natten også...du må nesten bare ta en alvorsprat med han!! Hvor gammel er han da egentlig?? Høres jo ut som en unge selv...unnskyld meg, blir bare litt provosert Nei, jeg har sagt det til han så mange ganger nå at jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg. Han er 25 og er egentlig veldig voksen av seg. Så jeg er så overrasket over at han er så "lite" voksen når det gjelder dette. Ja, alt av stell tar jeg. Han har skiftet bleie 2 eller 3 ganger siden han ble født. Og hver gang han gråter (nesten) så sier han: Han er nok sulten. Virker som det er så lettvint for han å gi han til meg for å få mat for da tier han stille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 11. august 2009 #306 Del Skrevet 11. august 2009 Nei, jeg har sagt det til han så mange ganger nå at jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg. Han er 25 og er egentlig veldig voksen av seg. Så jeg er så overrasket over at han er så "lite" voksen når det gjelder dette. Ja, alt av stell tar jeg. Han har skiftet bleie 2 eller 3 ganger siden han ble født. Og hver gang han gråter (nesten) så sier han: Han er nok sulten. Virker som det er så lettvint for han å gi han til meg for å få mat for da tier han stille Høres ikke greit ut det der... Vanskelig å si hva du bør gjøre, for kan jo ikke bare la lille L ligge der til pappa`n tar han heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. august 2009 Forfatter #307 Del Skrevet 11. august 2009 Høres ikke greit ut det der... Vanskelig å si hva du bør gjøre, for kan jo ikke bare la lille L ligge der til pappa`n tar han heller.... Tror kanskje han skjønner lunta, for han har plukka han opp to eller tre ganger allerede. Nå ligger han på brystet hans å sover etter jeg gav han mat. Så får jeg bare håpe han tar litt mer del i hverdagen til L. Jeg må si jeg føler meg litt tom idag, bryr meg liksom ikke om noenting rundt meg. L da selvfølgelig, men alt virker så tomt liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 11. august 2009 #308 Del Skrevet 11. august 2009 Høres ut som om du hadde en flott tur Og ikke greit det med mannfolka.. Håper han skjerper seg Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 11. august 2009 #309 Del Skrevet 11. august 2009 Tror kanskje han skjønner lunta, for han har plukka han opp to eller tre ganger allerede. Nå ligger han på brystet hans å sover etter jeg gav han mat. Så får jeg bare håpe han tar litt mer del i hverdagen til L. Jeg må si jeg føler meg litt tom idag, bryr meg liksom ikke om noenting rundt meg. L da selvfølgelig, men alt virker så tomt liksom Så bra da...kanskje det hjelper å oppmuntre litt til det også - si at du syns de er så søte sammen, eller at det er så koselig at han lar babyen sove på brystet hans...små oppmuntringer som kanskje kan føre til at han skjønner at du vil han skal involvere seg litt mer... Får håpe det går seg til iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 11. august 2009 #310 Del Skrevet 11. august 2009 Dumme mannen! Har svart deg ang "lat far-problemet" på skravletråden. Tror desverre det er et ganske vanlig problem... Men det høres ut som om din kanskje er litt verre enn vanlig Huff, håper det bedrer seg. Har desverre ikke noen særlig gode råd, har slitt med samme problem selv og har liksom ikke funnet noen argumenter som "virker"... Det blir bedre i høyden en dag eller to, og så er det tilbake i samme sporet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. august 2009 Forfatter #311 Del Skrevet 11. august 2009 Idag har han vært betydelig mye flinkere, og et har rett og slett vært deilig. Men så tok vi en ordentlig prat også, jeg pratet til han iallefall, og han lyttet. Så får jeg håpe det hjelper i lengden også, ikke bare for en dag. Hjalp å høre at flere har hatt det sånn Imli, så det du skrev i skravletråden også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celica Skrevet 12. august 2009 #312 Del Skrevet 12. august 2009 Hei, hvordan står det til her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. august 2009 Forfatter #313 Del Skrevet 12. august 2009 Hei, hvordan står det til her? Heihei Skrev akkurat i dagboka di og lurte på hvordan ting var hos deg. Her er alt bare bra igrunnen, klagde litt over mannen her i går, for han har vært lite flink. Men nå har han virkelig skjerpet seg altså, så nå skal jeg ikke klage. Nå håper jeg bare det holder seg sånn Ellers så spiser L for harde livet, føler ikke jeg gjør annet enn å amme om dagene. Derforhar vifor det meste vært hjemme egentlig, kjedelig å gå på senteret eller i byen når han må mates annenhver time Nå skal vi prøve å jobbe for at han kommer inn i den vanlige rytmen igjen, med mat hver 3-4 time. Annenhver time blir litt mye, da må han heller spise mer når han første spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celica Skrevet 12. august 2009 #314 Del Skrevet 12. august 2009 Heihei Skrev akkurat i dagboka di og lurte på hvordan ting var hos deg. Her er alt bare bra igrunnen, klagde litt over mannen her i går, for han har vært lite flink. Men nå har han virkelig skjerpet seg altså, så nå skal jeg ikke klage. Nå håper jeg bare det holder seg sånn Ellers så spiser L for harde livet, føler ikke jeg gjør annet enn å amme om dagene. Derforhar vifor det meste vært hjemme egentlig, kjedelig å gå på senteret eller i byen når han må mates annenhver time Nå skal vi prøve å jobbe for at han kommer inn i den vanlige rytmen igjen, med mat hver 3-4 time. Annenhver time blir litt mye, da må han heller spise mer når han første spiser. Aah, jeg så du hadde skrevet. Skal inn å lese det etterpå Huff, jeg leste det. Det må være slitsomt når det er slik. Heldigvis har jeg en som er med å skifter, mater og går tur med henne. Ja, får håpe det fortsetter slik da. Hehe, er det ikke godt han spiser? Ja, jeg kan godt forstå det ikke er så lett å gå ut når du har en som vil ha mat så ofte. Slik var det med meg også i begynnelsen. Men nå har jeg mistet melka helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 12. august 2009 #315 Del Skrevet 12. august 2009 Så flott å lese at mannen er så flink! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. august 2009 Forfatter #316 Del Skrevet 12. august 2009 Aah, jeg så du hadde skrevet. Skal inn å lese det etterpå Huff, jeg leste det. Det må være slitsomt når det er slik. Heldigvis har jeg en som er med å skifter, mater og går tur med henne. Ja, får håpe det fortsetter slik da. Hehe, er det ikke godt han spiser? Ja, jeg kan godt forstå det ikke er så lett å gå ut når du har en som vil ha mat så ofte. Slik var det med meg også i begynnelsen. Men nå har jeg mistet melka helt.. Ja, det er jo sånn det skal være da. Sa til han rett ut i går at jeg faktisk føler meg som aleinemamma, og at hvis det fortsatte slik kunne han like godt være borte så mye han ville, for han tar ikke del i det hele tatt. Virker enda som han skjønte poenget mitt, og skiftet til og med en liten tiss&bæsje bleie før han dro på jobb stad Og han har hatt han masse. Tror han skjønner at L faktsk prøver å snakke tilbake til han når de "snakker" sammen. Da ligger han der å former munnen og skal prate :rødme: Joda, godt han spiser, og nå har han faktisk gått 4 timer siden forrige måltid. Så nå er mamma fornøyd, til tross for ganske harde bryster, hehe Kjedelig det der med melka altså, men ser flere og flere som gir mme altså. Viktigste er at du har prøvd og at hun får i seg mat Så flott å lese at mannen er så flink! Ha en fin dag Jupps, han skiftet bæsjebleie her i stad til og med, men jeg fikk ikke se på da. Men det gjør ikke noe, for jeg vet han fester den skikkelig (sjekket etterpå når han ikke så da ) Takk det samme Hvordan går det med den damen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. august 2009 Forfatter #317 Del Skrevet 12. august 2009 Forresten så flytter vi inn i vårt eget hus til fredag eller lørdag, og jeg gleder meg kjempemasse Det er 184 kvm med 2 etager så der er det plass til både kattene,bikkja,ungen(e) og oss to :rødme: Gjett om det er en mamma som gleder seg stort til å innrede barnerommet da, det er faktisk det jeg gleder meg mest til. Henge opp blå gardiner, kanskje male det blått. Henge opp bilder, lamper osv osv.. Det skal ikke mangle en ting der inne, det er helt sikkert Redd L vil bli litt bortskjemt jeg, men så lenge han blir skjemt bort på rette måten så gjør det da ingenting? Med kos, lek og moro. Driver iallefall å pakker litt imellom mating, bleieskift og kos. Men det går fort halvannen time på mating og kos. Han spiser i ca halvtime,så står vi ved stellebordet å skravler i et kvarter også må vi kose litt etterpå, hehe :rødme: Og da er det plutselig bare halvannen til to timer til neste måltid. Herre som tiden flyr altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celica Skrevet 12. august 2009 #318 Del Skrevet 12. august 2009 Det er godt du sier ifra.. Man hører jo om, og får så mye informasjon om hvordan parforholdet kan bli etter en fødsel. Det er viktig begge tar del i ting, og at dere også setter av litt tid til hverandre. Samboer har vært flink med hun lille her, men vi snakker nesten ikke sammen lenger, bruker ikke tid på hverandre osv for all tiden går på lille S. Derfor fant vi ut at vi skulle ta oss en liten kose-tur til Sverige nå i helga. Det gleder jeg meg veldig til. Og da skal mamma ha hun lille. Blir nok tungt å være vekke fra henne, men det skal også bli godt å få noe tid med samboer. Hehe, ja, det er greit når de spiser litt regelmessig også. Jeg har (endelig!) fått lille S inn i rutiner nå, så nå spiser hun hver 4. time! Og forresten; jeg føler også jeg "skjemmer" ut hun lille.. Men tror igrunnen ikke det er noe som heter bortskjemte spedbarn! Det er jo nå vi kan skjemme dem ut- for nå vet de ikke hva det er! Og kjærlighet kan man ikke få nok av uansett =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 12. august 2009 #319 Del Skrevet 12. august 2009 Jupps, han skiftet bæsjebleie her i stad til og med, men jeg fikk ikke se på da. Men det gjør ikke noe, for jeg vet han fester den skikkelig (sjekket etterpå når han ikke så da ) Takk det samme Hvordan går det med den damen da? Så bra! Også så utrolig koselig at dere skal flytte! Det blir godt kan jeg tenke meg Så koselig å ordne barnerom da :rødme: Meg? Går bra med meg Deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. august 2009 Forfatter #320 Del Skrevet 12. august 2009 Det er godt du sier ifra.. Man hører jo om, og får så mye informasjon om hvordan parforholdet kan bli etter en fødsel. Det er viktig begge tar del i ting, og at dere også setter av litt tid til hverandre. Samboer har vært flink med hun lille her, men vi snakker nesten ikke sammen lenger, bruker ikke tid på hverandre osv for all tiden går på lille S. Derfor fant vi ut at vi skulle ta oss en liten kose-tur til Sverige nå i helga. Det gleder jeg meg veldig til. Og da skal mamma ha hun lille. Blir nok tungt å være vekke fra henne, men det skal også bli godt å få noe tid med samboer. Hehe, ja, det er greit når de spiser litt regelmessig også. Jeg har (endelig!) fått lille S inn i rutiner nå, så nå spiser hun hver 4. time! Og forresten; jeg føler også jeg "skjemmer" ut hun lille.. Men tror igrunnen ikke det er noe som heter bortskjemte spedbarn! Det er jo nå vi kan skjemme dem ut- for nå vet de ikke hva det er! Og kjærlighet kan man ikke få nok av uansett =) Ja, det er veldig viktig å snakke sammen, det har jeg lært nå. Enda vi var flinke fra før av, så må vi nå kommunisere og si meningene våre istedet for å bare gå rundt å være irritert eller lei. Forøvrig mener jeg jordmødre bør sette litt fokus på mannen mot slutten av svangerskapet, altså forberede han på hva slags ansvar han vil komme til å få. Og faktisk gi beskjed om at han må vaske klær, han må skifte bleier osv.. Nytter ikke bare å sitte med henda i lomma å vente på at noe skal skje. Det samme gjelder på sykehuset, når man skal hjem. Ha en samtale med barnepleier eller ei jordmor som "minner" dem på at de må hjelpe til, for det er noe de kunne trengt. Iallefall min Men idag og fra jeg snakket med han i går skal jeg absolutt ikke klage, han skiftet bare ei bleie, MEN han har hatt han mye mer Jeg kan godt skifte bleier hvis han har han så masse som han har hatt nå. Så koselig med Sverige-tur, misunner dere der altså. Er det med overnatning eller? Hadde jeg hatt masse melk til overs så kunne vi også reist, men han tåler ikke mme heller så. Vi får bare kose oss mellom ammingene imens:ler: Så bra! Også så utrolig koselig at dere skal flytte! Det blir godt kan jeg tenke meg Så koselig å ordne barnerom da :rødme: Meg? Går bra med meg Deg da? Så bra Går du på skole forresten? Skal bli godt å flytte ja, gleder meg masse. Fra 70 til 184 kvm skal bli stooor forskjell Med meg er alt bare fint vettu, men kunne godt tenke meg å ha noen timer "fri" en dag snart. Men jeg har liksom bare nok melk til han da, så er begrenset hva en kan finne på, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå