Gå til innhold

Israelske soldater skyter på alt som rører på seg


Far til 2

Anbefalte innlegg

Gjest SV-velger
Så lenge Israelske soldater skjøt på alt som rørte på seg, inkludert ambulanser som forsøkte å transportere barn og kvinner til de sykehusene som Israel bombet, et det vel liten vits i å trekke inn Egypt i denne nedslaktingen.

Etter at Israel hadde trekt seg ut var det heller ikke behov for ambulanser ettersom det ikke lenger var noen sykehus å kjøre pasientene til (fordi Israel hadde bombet sykehusene).

Sykepleiere fra vesten kom inn i Gaza da de to norske legene dro. Hvor skulle de jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykepleiere fra vesten kom inn i Gaza da de to norske legene dro. Hvor skulle de jobbe?

De skulle naturligvis jobbe på de sykehusene som ikke var bombet.

Men ambulansene hadde iløpet av krigen ingen steder å kjøre de skadede fordi sykehusene var overfyllt iløpet av et par dager. Hadde ikke israelske militære fått ordre om å bombe de andre sykehusene hadde det vært flere steder å kjøre de skadede.

Det er godt mulig at Egypt tibød seg ambulanser og sjåfører, men jeg ser ikke helt nytten av det ettersom Israelerene skjøt mot ambulansene, drepte sjåførene og de ambulansene som fortsatt gikk ikke hadde noen sted å kjøre med skadede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle naturligvis jobbe på de sykehusene som ikke var bombet.

Men ambulansene hadde iløpet av krigen ingen steder å kjøre de skadede fordi sykehusene var overfyllt iløpet av et par dager. Hadde ikke israelske militære fått ordre om å bombe de andre sykehusene hadde det vært flere steder å kjøre de skadede.

Det er godt mulig at Egypt tibød seg ambulanser og sjåfører, men jeg ser ikke helt nytten av det ettersom Israelerene skjøt mot ambulansene, drepte sjåførene og de ambulansene som fortsatt gikk ikke hadde noen sted å kjøre med skadede.

I følge Mohammed Shrite, Palestinian Red Crescent Society, var transport på Gaza som var klarert med IDF på forhånd ikke et problem. Dette er hovedsaklig for å sikre at transportveien som brukes er trygg for transport av skadde. Deres største problem var at Hamas truet ambulansesjåførene til å transportere militære styrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge Israelske soldater skjøt på alt som rørte på seg, inkludert ambulanser som forsøkte å transportere barn og kvinner til de sykehusene som Israel bombet, et det vel liten vits i å trekke inn Egypt i denne nedslaktingen.

Etter at Israel hadde trekt seg ut var det heller ikke behov for ambulanser ettersom det ikke lenger var noen sykehus å kjøre pasientene til (fordi Israel hadde bombet sykehusene).

Flere israelske leger er nå dratt inn i Gaza for å hjelpe de palestinaaraberne som er blitt såret, og som dine kjære venner gjemte seg bak, under krigen.

Det er nå klart at dine kjære venner i Hamas gjemte seg i kjellere og bunkers under angrepene fra Israel, mens de sendte kvinner og barn høyere opp i husene de antok ville bli beskutt.

Men ingen meldinger fra omsorgsfulle Far til 2 om dette.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle naturligvis jobbe på de sykehusene som ikke var bombet.

Men ambulansene hadde iløpet av krigen ingen steder å kjøre de skadede fordi sykehusene var overfyllt iløpet av et par dager. Hadde ikke israelske militære fått ordre om å bombe de andre sykehusene hadde det vært flere steder å kjøre de skadede.

Dette er bare tull.

Som jeg har nevnt tidligere, så var det mange sykehussenger som sto tomme under krigen.

Men siden du bare leser terroristenes propagandaløgn, får du aldri med deg sannheten. Den hadde du heller ikke vært interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere israelske leger er nå dratt inn i Gaza for å hjelpe de palestinaaraberne som er blitt såret, og som dine kjære venner gjemte seg bak, under krigen.

Jeg tror mange Israelske leger så galskapen med den krigen Israel førte, men hadde ingen mulighet til å hjelpe sålenge Jødearaberene i det politiske sustemet nektet legene dette.

Det er nå klart at dine kjære venner i Hamas gjemte seg i kjellere og bunkers under angrepene fra Israel, mens de sendte kvinner og barn høyere opp i husene de antok ville bli beskutt.

Men ingen meldinger fra omsorgsfulle Far til 2 om dette.

Nå er det kommet massevis av meldinger om at det faktisk var ISRAELSKE soldater som sendte kvinner og barn inn i bygninger som Israel bombet dagen etterpå. Dette er også en av årsakene til at Israel nå blir gransket mht krigsforbrytelser mot sivile. Men det skal bli vanskelig å bevise det så lenge Israel nektet andre enn egne soldater å gå inn i Gaza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tull.

Som jeg har nevnt tidligere, så var det mange sykehussenger som sto tomme under krigen.

Men siden du bare leser terroristenes propagandaløgn, får du aldri med deg sannheten. Den hadde du heller ikke vært interessert i.

Hvis det var mange senger som stod tomme (hvor har du dette fra forresten ???) så baserte ant. det seg på at det ikke var nok helsepersonell tilgjengelig. Det var nok av info som kom ut om helsepersonell som var skutt at Israelske soldater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kommet massevis av meldinger om at det faktisk var ISRAELSKE soldater som sendte kvinner og barn inn i bygninger som Israel bombet dagen etterpå. Dette er også en av årsakene til at Israel nå blir gransket mht krigsforbrytelser mot sivile. Men det skal bli vanskelig å bevise det så lenge Israel nektet andre enn egne soldater å gå inn i Gaza.

Antar du viser til episoden på FN-skolen hvor det har blitt bevist at ingen ble drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange Israelske leger så galskapen med den krigen Israel førte, men hadde ingen mulighet til å hjelpe sålenge Jødearaberene i det politiske sustemet nektet legene dette.

Nå er det kommet massevis av meldinger om at det faktisk var ISRAELSKE soldater som sendte kvinner og barn inn i bygninger som Israel bombet dagen etterpå. Dette er også en av årsakene til at Israel nå blir gransket mht krigsforbrytelser mot sivile. Men det skal bli vanskelig å bevise det så lenge Israel nektet andre enn egne soldater å gå inn i Gaza.

Denne meldingen har kun kommet fra Far til 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange Israelske leger så galskapen med den krigen Israel førte, men hadde ingen mulighet til å hjelpe sålenge Jødearaberene i det politiske sustemet nektet legene dette.

Nå er det kommet massevis av meldinger om at det faktisk var ISRAELSKE soldater som sendte kvinner og barn inn i bygninger som Israel bombet dagen etterpå. Dette er også en av årsakene til at Israel nå blir gransket mht krigsforbrytelser mot sivile. Men det skal bli vanskelig å bevise det så lenge Israel nektet andre enn egne soldater å gå inn i Gaza.

Bare la disse jødehaterne granske Israel så mye de vil.

De har aldri brydd seg om å granske terroristene som holder til i Gaza og andre steder.

Ifølge Jusprofessor,internasjonal menneskerettsadvokat og folkerettsekspert Justus Reid Weiner, har ikke Israel brutt en eneste av internasjonale lover.

Han sier at de som hevder det, de kan ingenting om disse lovene.

I sin nylig publiserte rapport, International law and the fighting in Gaza, imøtegår Weiner og hans medforfatter professor Avi Bell de stadige beskyldningene om at Israel begår krigsforbrytelser og brudd på folkeretten.

Derimot hevder rapporten å finne klare brudd på flere internasjonale lover fra Hamas og andre palestinaarabiske grupperingers side.

Loven sier at alle angrep der man med vilje sikter på sivile personer eller objekter, er krigsforbrytelser.

Hvert eneste av de 6 000 angrepene fra palestinske terrorister fra 2005, er dermed en krigsforbrytelse, mener folkerettseksperten.

Internasjonal humanitær lov pålegger dessuten at våpen som benyttes må være treffsikre idet de rettes mot legitime mål. rakettene og prosjektilene som avfyres oppfyller ikke disse kravene.

Hele rapporten kan lastes ned fra nettsiden www.globallawforum.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var mange senger som stod tomme (hvor har du dette fra forresten ???) så baserte ant. det seg på at det ikke var nok helsepersonell tilgjengelig. Det var nok av info som kom ut om helsepersonell som var skutt at Israelske soldater.

Ja riktig, din info fra terroristene.

Min info kommer fra tidligere nevnte arabiske lege i Gaza og en italiensk journalist som var der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la disse jødehaterne granske Israel så mye de vil.

De har aldri brydd seg om å granske terroristene som holder til i Gaza og andre steder.

Ifølge Jusprofessor,internasjonal menneskerettsadvokat og folkerettsekspert Justus Reid Weiner, har ikke Israel brutt en eneste av internasjonale lover.

Han sier at de som hevder det, de kan ingenting om disse lovene.

Kan du ikke snart begyne å henvise til objektive kilder. Rapporten du henviser til er presentert av de ultrakonservative kristne avisa "Idag" og er neppe objektiv.

Weiner er som du vet jødisk araber og lærer i Jerusalem. Hvordan i all verden kan denne Israeleren, som tross alt sitter i Jerusalem, fortelle hva Israelske soldater gjorde i Gaza. Du MÅ bli mer kritisk til om det er info fra 3.part eller fra Israel eller Pqalestinerene. den informasjonen jeg henviser til er fra aviser og TV i den vestlige verden.

I sin nylig publiserte rapport, International law and the fighting in Gaza, imøtegår Weiner og hans medforfatter professor Avi Bell de stadige beskyldningene om at Israel begår krigsforbrytelser og brudd på folkeretten.

Derimot hevder rapporten å finne klare brudd på flere internasjonale lover fra Hamas og andre palestinaarabiske grupperingers side.

...

For meg synes det som om rapporten du henviser til er tull fra begynelse til slutt. Og det er flere som er kritiske til Bell.

Ja riktig, din info fra terroristene.

Min info kommer fra tidligere nevnte arabiske lege i Gaza og en italiensk journalist som var der nede.

Hvilke arabisk lege og hvilken italiensk journalist. Jeg ser ikke bort fra at det kan ha vært italienske journalister på Gaza da Israel drepte sivile for fote, men det er ny informasjon som jeg gjerne skulle ha evaluert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi diskuterer om det er nødvendig for Israel å drepe nærmere 1000 sivile palestinere og vi diskuterer om det var riktig av Israelske soldater å skyte på alt som rørte på seg, inkludert barn, ambulanser, skoler, etc. Vi diskuterer også Israels bombing av sykehus og skoler samt andre steder det oppholdt seg store mengder sivile.

Du kommer med dine henvisninger som er skrevet av noen jøder, og jeg kommer med noen henvisninger fra FN, vestlige journalister, radio og TV, etc.

Om du føler du ikke kan forsvare drapene til Israel , eller blir så sint at du blir usakelig, bør du heller la være å gå inn i debatten.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen Vi diskuterer om det er nødvendig for Israel å drepe nærmere 1000 sivile palestinere og vi diskuterer om det var riktig av Israelske soldater å skyte på alt som rørte på seg, inkludert barn, ambulanser, skoler, etc. Vi diskuterer også Israels bombing av sykehus og skoler samt andre steder det oppholdt seg store mengder sivile.

Du kommer med dine henvisninger som er skrevet av noen jøder, og jeg kommer med noen henvisninger fra FN, vestlige journalister, radio og TV, etc.

Om du føler du ikke kan forsvare drapene til Israel , eller blir så sint at du blir usakelig, bør du heller la være å gå inn i debatten.

Dette er så naivt at jeg knapt tror det. Nå har vi bevis for at hamas drev og skyflet sivile hit og dit, for å bruke dem som levende skjold!

I de tilfellene bombene traff sivile, var det hamas som var årsaken til at det befant seg sivile der. På den måten fikk de en propagandasak! Og denne gjør du deg skyldig i å spre. Hva i alle dager er du tenker på??

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er så naivt at jeg knapt tror det. Nå har vi bevis for at hamas drev og skyflet sivile hit og dit, for å bruke dem som levende skjold!

I de tilfellene bombene traff sivile, var det hamas som var årsaken til at det befant seg sivile der. På den måten fikk de en propagandasak! Og denne gjør du deg skyldig i å spre. Hva i alle dager er du tenker på??

Hvilke bevis er det referer til ???????????????

Utifra alle de signaler jeg har lest og hørt om var det ISRAEL som ikke ville at resten av verden skulle vite hva deres krigshandlinger ført til.

Hvis Israel hadde vært redd for Hamas propaganda hadde de sansynligvis tillat en mengde vestlige journalister å følge dem inn på Gaza. Isteden valgte de å stenge for journalisteene slik at de militære kunne lage sine egne historier om hva som foregikk i Gaza da de førte en krig mot ubevæpnede sivile.

Israel hare lagt det ene egget etter det andre. Jeg kan ikke se at noen krigsmakt i nyere tid har valgt en dårligere løsning mht propaganda hvis de samtidig var uskyldige i drapene på alle de sivile.

Gi oss like mange vitnespyrd på at du har rett som det har kommet vitnespyrd på at du tar feil. Først da vil dine påstander få en snev av troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er utsagn fra palestinere, evt. sterke palestinasympatisører med troverdige enn utsagn fra israelske militære?

Er en artikkel ikke troverdig pga den publiseres i en israelsk avis? Er Dagbladet og VGs artikler automatisk mer troverdige? Hva med de arabiske mediene?

Når du nevner journalister på Gaza, tror du at vestlige journalister ville fått tilgang til førstehåndsinformasjon om hva som skjedde på Gaza-stripen, eller tror du Hamas ville hindret dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Er en artikkel ikke troverdig pga den publiseres i en israelsk avis? Er Dagbladet og VGs artikler automatisk mer troverdige? Hva med de arabiske mediene?

En artikkel i en Israelsk avis KAN være troverdig. Denne stod bl.a. I Jersulaem Post.

Så mye oppnådde Israel ved å drepe 1300 Palestinere, skade og lemleste 5000 og bombe istykker, sykehus, vannforsyninger, veier, ambulanser, skoler, etc, etc.

Hvis Israelske politikere og militære mener det var verd det er det ikke fordi de oppnådde noe politisk, men fordi de oppnådde å drepe og lemleste så mange sivile.

Derfor er det enda en gang grunn til å spørre seg om menneskesynet til en del Israelske jøder.

Når du nevner journalister på Gaza, tror du at vestlige journalister ville fått tilgang til førstehåndsinformasjon om hva som skjedde på Gaza-stripen, eller tror du Hamas ville hindret dette?

Jeg tror det ville vært vanskeligere for begge parter å lyve om krigen. At Israel var så ivrig etter å nekte pressen adgang kan slik jeg ser det bare være basert på at de ønsket å skjule sine overgrep mot sivilbefolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SV-velger

Det beste som kan skje nå er en undersøkelseskommisjon (med mange erfarne etterforskere og militæreksperter) som har et bredt mandat til å etterforske hva som har skjedd i Gaza. De kunne etterforske påstander om forbrytelser begått av IDF og Hamas og skrive en rapport. Vi ser her på Forumet at mer eller mindre velfunderte påstander hagler i alle rettninger, og vi er bare ett mikrokosmos.

viss det er grunnlag for tiltale bør det taes ut. Ikke slik å forstå at jeg tror at noen av sjefene på noen av sidene får se innsiden av en rettssal, men da er bjella satt på katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...