Gå til innhold

Israelske soldater skyter på alt som rører på seg


Far til 2

Anbefalte innlegg

Det strømmer inn meldinger om katastrofen som nå utspiller seg på Gaza. Antall døde barn passerte tidligere idag 80, og vi må regne med at ca 100 barn er drept før dagen er omme.

Det er hittil 2500 skadde av disse er 45% (Førtifem prosent) av de skadde kvinner og barn.

Ihht meldingene er det mennesker som har fått sprengt bort underkroppen, tarmer som faller ut og ansikter som er sprengt bort.

Willoch har nå gått hardt ut mot det Israelske angrepet og mener at vestens posisjon er undergravet ettersom "vi ikke griper inn". Som Willoch sier kan ikke Israel si at de vil ha forhandlinger SAMTIDIG MED AT DE FORLANGER AT HAMAS SKAL AKSEPTERE ALLE ISRAELS KRAV FØR DE GÅR I FORHANDLINGER. Det samme angrepet kommer Høyre og Erna Solberg med. Venstre har fordømt Israel for flere dager siden. I realiteten er det bare Frp og KrF som støtter drapene som Israel nå gjennomfører på Gaza

Israel visste at det ville være farlig for soldatene å gå inn i Gaza. Soldatene er tydligvis også overnervøse og Israelske soldater skyter derfor på alt som rører på seg. I verdens tettest befolkede område (Gaza) må dette naturligvis få følger. Derfor har over 1000 sivile nå blitt drept eller skadet.

Bildet under har jeg "stjålet" fra et annet innlegg som en gjest skrev. Det viser skadde og drepte barn som ligger på rad og rekke Det finnes naturligvis ikke likhus som kan ta vare på de døde etter Israles drapmaskin har satt igang. Sykdommer er neste skritt og jeg ser ikke bort fra at Israelske soldater aktivt har fått beskjed om å spre litt av de sykdommene som jeg tror vil komme når Israel trekker seg ut.

Israelske drap og lemlestelse av sivile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velger å legge til en link som forteller at en mor og hennes 4 barn nå er drept av Israelske militære. Dette "forsvaret ???" som Israel gjennomfører er ikke noe annet en nedslakting av sivile.

Jeg begriper ikke at ikke Israel forstår at deres handlinger vil skape ENORMT sinne mot Israel i årene som kommer og de israelske angrepene vil derfor vil ha stikk motsatt effekt av hva de påstår de ønsker. Jeg tror mao at ikke engang israelske politikere er så dumme, og da er eneste årsaken til krigen mot de sivile at de vil vise handlekraft slik at de kan beholde sin korrupte makt i Israel.

Linken viser en Palestinsk gutt som er skadet av Israelske soldater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trist_*

Tekst melding fra Mads Gilbert.

«Fra lege Mads Gilbert i Gaza: Takk for all støtte. De bombet det sentrale grønnsakmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drept, alt kom hit til Shifa-sykehuset. Hades! Vi vasser i død, blod og amputater. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så fryktelig. Nå hører vi tanks. Fortell videre, send videre, rop det videre. Alt! GJØR NOE! GJØR MER! Vi lever i historieboken nå, alle! Mads G, 3.1.09 13:50, Gaza, Palestina»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Hadde ikke staten Israel eksistert hadde verden vært spart for mange kriger, død og fordervelse.

At staten Israel eksisterer, er strengt tatt ikke de nålevende israelernes feil, men resten av verdensamfunnet som opprettet staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Petra_*
Tekst melding fra Mads Gilbert.

«Fra lege Mads Gilbert i Gaza: Takk for all støtte. De bombet det sentrale grønnsakmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drept, alt kom hit til Shifa-sykehuset. Hades! Vi vasser i død, blod og amputater. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så fryktelig. Nå hører vi tanks. Fortell videre, send videre, rop det videre. Alt! GJØR NOE! GJØR MER! Vi lever i historieboken nå, alle! Mads G, 3.1.09 13:50, Gaza, Palestina»

Mads Gilbert er ikke akkurat den kilden jeg har lit til i denne konflikten .. han har støttet palestinerne så lenge han har vært aktiv ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Gilbert er ikke akkurat den kilden jeg har lit til i denne konflikten .. han har støttet palestinerne så lenge han har vært aktiv ..

Og fordi han støtter Palestina så tror du at han lyver i forhold til skadene den israelske hæren nå forårsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det meldinger om at ambulanser ikke får lov til å hente døde som ligger i ruinene eller døde som ligger i rennestenene i gata (kloakken har brutt sammen så de døde ligger sammen med kloakken).

Dette skjer kansje fordi Israel ikke ønsker at verden skal få vite hvor mange sivile som drepes. Pressen nektes adgang, og Israelske soldater får muligens ordre om å lempe likene på lastebiler og kjøre de ut av Gaza før pressen får komme inn. Det er derfor sansynlig at det er langt flere døde og sårede enn det sykehusene melder om.

Samtidig ser jeg at telefonsambandet bryter sammen fordi teknikerene som skal reparer det blir skutt eller bombet. Ambulqansene som ikke er bombet istykker har problemer pga flere månders sperring av grensen slik at det ikke har kommet inn reservedeler.

Det Israel nå gjør vil utvilsomt bli nesten umulig å skjule eller rette opp etterhvert som verdenssamfunnet blir informert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wrangler

Blir også meget oppgitt og lei meg av dette gigantiske steget tilbake i forhold til konflikten mellom Israel og Palestina. Dette er IKKE veien å gå!

Fy faen om verden hadde reagert militært og økonomisk og moralsk hvis det var omvendt.

Alle burde bære grønt i morgen, samme reaksjon som når folk ble oppfordret til å bære rødt under kinas masakre på de tibetanske munkene for ca 1 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Hadde ikke staten Israel eksistert hadde verden vært spart for mange kriger, død og fordervelse.

Hadde ikke staten Israel eksistert, hadde Europa smakt mye mer av den medisinen Israel får servert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke staten Israel eksistert, hadde Europa smakt mye mer av den medisinen Israel får servert nå.

Israel er en stat som aktivt benytter apartheid i sin behandling av en hel folkegruppe. Gaza har i praksis fungert som en konsentrasjonsleir. Nå er 1,5 millioner mennesker sperret inne på et lite område som Israel bomber. Det virker som om Israel nå har funnet "den endelige løsningen". Og alle vet hvem som sist snakket om dette.....

Og FRP og KRF sitter og applauderer, og lever ufattelig godt med at det drepes 100 palestinere for hver Israelitt som dør. Det er det disse partiene kaller rettferdighet. Jeg ser ingen forskjell på den okkupasjonen nazistene hadde her i Norge under krigen og den okkupasjonen som Israel gjennomfører. Og det betyr i praksis at jeg sidestiller den Israelske stat med Hitlers nazistyre. Jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun Israel som dreper i denne krigen, i natt drepte de sine egne soldater. Men de finner vel en måte å skylde på Hamas for DET også. Krigsmakten Israel dreper kvinner og barn BEVISST, fordi i et hvert barn bor det ifølge israelerne en potensiell terrorist. Og kvinnene føder disse terroristene. KVINNER OG BARN ER MÅLET FOR KRIGEN! Eller har Israel upresise våpen? Hvorfor er 60% av de drepte kvinner og barn? HVorfor bomber de boligområder og grønnsaksmarkeder? FORDI DET ER DER KVINNENE OG BARNA ER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SV-velger
Det strømmer inn meldinger om katastrofen som nå utspiller seg på Gaza. Antall døde barn passerte tidligere idag 80, og vi må regne med at ca 100 barn er drept før dagen er omme.

Det er hittil 2500 skadde av disse er 45% (Førtifem prosent) av de skadde kvinner og barn.

Ihht meldingene er det mennesker som har fått sprengt bort underkroppen, tarmer som faller ut og ansikter som er sprengt bort.

Willoch har nå gått hardt ut mot det Israelske angrepet og mener at vestens posisjon er undergravet ettersom "vi ikke griper inn". Som Willoch sier kan ikke Israel si at de vil ha forhandlinger SAMTIDIG MED AT DE FORLANGER AT HAMAS SKAL AKSEPTERE ALLE ISRAELS KRAV FØR DE GÅR I FORHANDLINGER. Det samme angrepet kommer Høyre og Erna Solberg med. Venstre har fordømt Israel for flere dager siden. I realiteten er det bare Frp og KrF som støtter drapene som Israel nå gjennomfører på Gaza

Israel visste at det ville være farlig for soldatene å gå inn i Gaza. Soldatene er tydligvis også overnervøse og Israelske soldater skyter derfor på alt som rører på seg. I verdens tettest befolkede område (Gaza) må dette naturligvis få følger. Derfor har over 1000 sivile nå blitt drept eller skadet.

Bildet under har jeg "stjålet" fra et annet innlegg som en gjest skrev. Det viser skadde og drepte barn som ligger på rad og rekke Det finnes naturligvis ikke likhus som kan ta vare på de døde etter Israles drapmaskin har satt igang. Sykdommer er neste skritt og jeg ser ikke bort fra at Israelske soldater aktivt har fått beskjed om å spre litt av de sykdommene som jeg tror vil komme når Israel trekker seg ut.

Israelske drap og lemlestelse av sivile.

Har du linker til gode kilder for påstandene i dette innlegget? Jeg tror FN sine tall er at 25 % av de drepte er sivile, har du nye tall? At Israel skyter på alt som rører seg, hvor har du det fra? Og her holder det ikke med kjente opplysninger om at mange sivile er skadet og drept eller et blodig bilde. Det beviser bare at sivile blir hardt rammet, ikke at Israel skyter på alt som rører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SV-velger

For at folk ikke skal få inntrykk av at jeg ikke er kritisk til Israels hadlinger i Gaza, så må jeg presisere at det er jeg. Blant annet er det opprørerende at de bruker klasevåpen mot Gaza, verdens mest tettbyggde område. det kan ikke forsvares!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kritisk til begge sider

Det er ikke bekreftet at Israel har brukt klasevåpen. I en slik situasjon vil pro-israel og pro-palestina grupper komme med en rekke påstander. Det er viktig å være kritisk i en slik fase.

Det er vanskelig å skyve all skyld på Israel synes jeg (for ordens skyld jeg sympatiserer ikke med pro-israel gruppene). Hamas sa selv opp avtalen om våpenhvile før jul. Samtidig har Hamas over lang tid daglig skutt raketter mot Israel. Disse har voldt liten skade, men det er ikke vanskelig å forstå den frykt slike rakettangrep skaper i befolkningen (på det annen side er det heller ikke vanskelig å forstå frykten og sinnet hos palestinere som daglig blir utsatt for overgrep fra Israel). Hamas har plassert disse rakettutskytingsrampene i sivile områder (neppe tilfeldig). Hamas må følgelig også bære deler av ansvaret for at sivile nå drepes i stort omfang.

Nå høres det ut som jeg er pro-israel (jeg synes blant annet at Norge gjorde det riktige da vi anerkjente Hamas som styrende myndighet etter valget). Jeg er ikke pro-israel, men jeg begynner å bli lei medias ensidige dekning hvor palestinske myndigheter slipper meget lett fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når andre land alltid går til krig mot Israel er det ikke rart at de må forsvare seg. Israel har vel omtrent aldri startet en krig engang? Og så legger dere skylda på de?

Blir utrolig irritert på dere som sier at Israel har all skylda. Hvordan kan dere si noe sånt? At langt flere palestinere dør istendefor israelere er vel ikke noe nytt? Slik har det jo vært i nesten alle krigene. Og det er vel ikke akkurat tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man være kritisk til begge sider her? I disse tider hyller vi Max Manus og de som sto for motstandskampen under naziokkupasjonen under krigen. Israel behandler palestinere på en minst like umenneskelig måte som det nazistene gjorde mot nordmenn under krigen.

Hamas og de andre gruppene som angriper Israel, gjør det først og fremst fordi Irsael okkuperer stadig større del av det landet de eier. Det blir som om svenskene skulle kommet hit til Norge og kastet oss ut av husene våre for deretter å ta over alt vi eier.

Vi hyller vår motstandkamp mot okkupasjonen under krigen, men palestinerne kaller vi terrorister fordi de gjør akkurat det samme. Det er dobbeltmoral av det mest kvalmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...