Gå til innhold

Israelske soldater skyter på alt som rører på seg


Far til 2

Anbefalte innlegg

Israel fortsetter å terrorisere Palestinerene.

Denne gangen er det båtlast med nødhjelp som er beskutt og blitt bordet og beordret til å snu. Og det skjer ikke Israelsk farvann, ikke Palestinsk farvann, men internatsjonalt farvann.

For meg synes det som om Israel ikke eier en snev av medmennseklighet ovenfor det Palestinske folket.

Du verden så lett du er å overbevise når det gjelder ditt yndlingstema.

Journalister og aktivister hevdet, hva??

Var de ombord og så hva denne båten fraktet med seg?

Jeg vet at Israel har hevdet at en båt med våpen og ammunisjon er stanset på vei inn til Gaza.

Hvilke beviser har du for din påstand?

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du verden så lett du er å overbevise når det gjelder ditt yndlingstema.

Journalister og aktivister hevdet, hva??

Var de ombord og så hva denne båten fraktet med seg?

Jeg vet at en Israel har hevdet at en båt med våpen og ammunisjon er stanset på vei inn til Gaza.

Hvilke beviser har du for din påstand?

Det er nok å se på historien, og om nødvendig bare 6 uker bakover da Israel stoppet mat og medisiner på vei med biler.

Det er nok å se alle de drapene de har gjort mot barn og andre sivile Palestinere.

Det er nok å høre hvordan FN nå undersøker om det er gjort brudd mot meneskerettighetene i krigen Israel har ført mot Palestinerene.

Det er nok ved å se hvordan pressen ble nektet adgang til overgrepene som skjedde.

Det er nok å se bilder og video av det Israelske militærets hærjinger på Gaza og andre steder.

Jeg forstår ikke at du engang kan sette spørsmålstegn ved dette når indiseiene er så overveldende som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok å se på historien, og om nødvendig bare 6 uker bakover da Israel stoppet mat og medisiner på vei med biler.

Det er nok å se alle de drapene de har gjort mot barn og andre sivile Palestinere.

Det er nok å høre hvordan FN nå undersøker om det er gjort brudd mot meneskerettighetene i krigen Israel har ført mot Palestinerene.

Det er nok ved å se hvordan pressen ble nektet adgang til overgrepene som skjedde.

Det er nok å se bilder og video av det Israelske militærets hærjinger på Gaza og andre steder.

Jeg forstår ikke at du engang kan sette spørsmålstegn ved dette når indiseiene er så overveldende som de er.

Det er nok å se at innlegget er fra deg, for å forstå at nå kommer det en ny løgn.

Det står at israelerne bordet skipet, og om du ikke kjenner til det uttrykket, kan jeg forklare deg at de gikk ombord.

Da er det en selvfølge at de fant noe ombord som ga dem grunn til å nekte dem adgang til Gaza.

Men den selvfølgeligheten ser selvfølgelig ikke du.

Disse journalistene og aktivistene som du tror på, de var ikke ombord i denne båten. Men det spiller ingen rolle for din spredning av hatpropaganda, som tydeligvis er ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok å se alle de drapene de har gjort mot barn og andre sivile Palestinere.

Det er nok å se bilder og video av det Israelske militærets hærjinger på Gaza og andre steder.

Jeg forstår ikke at du engang kan sette spørsmålstegn ved dette når indiseiene er så overveldende som de er.

Vi har fortsatt til gode å høre din kommentar til denne?

Det er nok å se bilder og video, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok å se at innlegget er fra deg, for å forstå at nå kommer det en ny løgn.

Det står at israelerne bordet skipet, og om du ikke kjenner til det uttrykket, kan jeg forklare deg at de gikk ombord.

Da er det en selvfølge at de fant noe ombord som ga dem grunn til å nekte dem adgang til Gaza.

Men den selvfølgeligheten ser selvfølgelig ikke du.

...

Det står at Israelske soldater avfyrte skudd mot skipet mens det oppholdt seg i internasjonalt farvann etter at det ble omringet av 18 Israelske kanonbåter. Deretter ble det bordet I INTERNASJONALT FARVANN.

Skipet ble bedt om å snu. Det står INGENTING om at noe ble funnet. Ikke engang Israelske myndigheter har kommet med slike påstander.

Med hvilke rett stenger Israel for nødhjelp til et område som har sin egen kyststripe ?

Med hvilken rett stenger Israel for nødhjelp gjennom eget landområde ?

Med hvilken rett forsøker Israel å stenge varetransport mellom Gaza og Egypt ?

En hel verden ler av Israel og rister på hodet over at de viser en totalt fraværende omtanke for andre mennesker enn seg selv. En stadig større del av verden er på vei til å si at nok er nok. Til og med USA kan ikke lenger se på det som skjer, selv med jøden og den frivillige Israel soldaten Rahm i Det Hvite Hus.

Israel blir av stadig flere sammenliknet med juntan i Burma, et regime som viser nesten like liten respekt for mennesker som det Israel gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortsatt til gode å høre din kommentar til denne?

Det er nok å se bilder og video, eller?

Det er klart det er tragisk om Hamas har drept et menneske.

Men du har tydligvis ikke fått med deg at Israel nettopp har drept 1300 Palestinere, ca 500 av disse var barn.

Vi må ikke overse det ene drapet du nevner, men det er viktig å prioritere. Da blir 1300 drepte mye værre tall, og det er tall som Israel må stå til rette for.

Endret av Far til 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står at Israelske soldater avfyrte skudd mot skipet mens det oppholdt seg i internasjonalt farvann etter at det ble omringet av 18 Israelske kanonbåter. Deretter ble det bordet I INTERNASJONALT FARVANN.

Skipet ble bedt om å snu. Det står INGENTING om at noe ble funnet. Ikke engang Israelske myndigheter har kommet med slike påstander.

Med hvilke rett stenger Israel for nødhjelp til et område som har sin egen kyststripe ?

Med hvilken rett stenger Israel for nødhjelp gjennom eget landområde ?

Med hvilken rett forsøker Israel å stenge varetransport mellom Gaza og Egypt ?

En hel verden ler av Israel og rister på hodet over at de viser en totalt fraværende omtanke for andre mennesker enn seg selv. En stadig større del av verden er på vei til å si at nok er nok. Til og med USA kan ikke lenger se på det som skjer, selv med jøden og den frivillige Israel soldaten Rahm i Det Hvite Hus.

Israel blir av stadig flere sammenliknet med juntan i Burma, et regime som viser nesten like liten respekt for mennesker som det Israel gjør.

Det står heller ikke at det var Israel som ga disse opplysningene.

Da var det sikkert fra Hamas, og da er det sikkert sant?

Og bevis at hele verden ler av Israel, ellers kaller jeg deg atter en løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er tragisk om Hamas har drept et menneske.

Men du har tydligvis ikke fått med deg at Israel nettopp har drept 1300 Palestinere, ca 500 av disse var barn.

Vi må ikke overse det ene drapet du nevner, men det er viktig å prioritere. Da blir 1300 drepte mye værre tall, og det er tall som Israel må stå til rette for.

Joda, - men hvis du så igjennom videoesnutten, kunne du da ikke unngå å se at disse barna var BEVÆPNET MED KHALAHSNIKOVER!

At hamas skyter villt mot en folkemengde som synger, - i et BRYLLUP!

Og engasjementet ditt kommer fullstendig ut av PROPORSJONER!!

Når vi sammenligner med konflikten i kongo, ble 51.000 mennesker drept i samme tidsrom som konflikten i gaza pågikk. Ca 50.000 flere drepte. Jeg synes måten du legger frem dette på lukter sterkt av rasisme. Du liker ikke hverken farvede mennesker eller jøder, og hva står du igjen med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er tragisk om Hamas har drept et menneske.

Men du har tydligvis ikke fått med deg at Israel nettopp har drept 1300 Palestinere, ca 500 av disse var barn.

Vi må ikke overse det ene drapet du nevner, men det er viktig å prioritere. Da blir 1300 drepte mye værre tall, og det er tall som Israel må stå til rette for.

Det jeg har fått med meg, er at disse opplysningene du kommer med, er kommet fra Hamas.

Ifølge en arabisk lege og en korrespondent for det italienske nyhetsbyrå CORRIERE DELLA, Lorenzo Cremonesi, overskrider antall "palestinere" som ble drept i denne krigen ikke 500-600.

Og ikke mer enn 150 var sivile. Resten var Hamas-terrorister med våpen.

De baserer sine tall på besøk på sykehusene i Gaza og på intervjuer med familier.

Antall sårede er også sterkt overdrevet, langt under 5000, et tall som ble oppgitt av Hamas, og gjentatt av FN.

I det europeiske hospital i Rafah var mange senger tomme.

9 israelske soldater ble drept i kamp i Gaza under krigen, mens 4 sivile israelere ble drept av raketter herfra.

780 soldater og sivile ble behandlet rundt om i Israel. Også noen fra Hamas.

35 israelske familier mistet sine hus etter treff med rakettene fra Gaza.

Den 31.12.08 fikk en skole i Beer-Sheba en fulltreffer av en rakett.

Den 2.01.09 fikk igjen en barnehage i Ashdod en fulltreffer.

Den 8.01.09 traff en stor Katyusha fra Libanon et gamlehjem og ødela de to øverste etasjene. Beboerne var da nede i nederste etasje til frokost, og sparte dermed livet.

Den 11.01 gikk en rakett rett inn i et klasserom i en skole i Sderot.

I alle disse tilfellene var skoler og barnehager tomme, fordi israelerne verner om sine barn.

En rakett rakk ikke fram til grensen, og drepte to "palestinske" tenåringsjenter.

Men alt dette visste du kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står heller ikke at det var Israel som ga disse opplysningene.

Da var det sikkert fra Hamas, og da er det sikkert sant?

Og bevis at hele verden ler av Israel, ellers kaller jeg deg atter en løgner.

Ser du virkelig ikke hvor håpløs argumentasjonen din er ???

Du sier at det ikke var Israel som ga opplysningene. Indirekte sier du at det bare er opplysninger fra Israel som er troverdige. Jeg håper du selv innser at krigen Israel har ført mot Palestinerene på Gaza ikke betyr at det er Israel som snakker sant. Veldig få regimer vil tilstå at de har drept så mange sivile som det Israel har gjort i sitt korstog mot sivile.

Joda, - men hvis du så igjennom videoesnutten, kunne du da ikke unngå å se at disse barna var BEVÆPNET MED KHALAHSNIKOVER!

At hamas skyter villt mot en folkemengde som synger, - i et BRYLLUP!

Og engasjementet ditt kommer fullstendig ut av PROPORSJONER!!

...

Jeg har også lagt merke til at det stadig har vært bilder og video av barn med skytevåpen i USA. Jeg har så langt ikke sett noen kritikk av Israels part i de krigene Israel har ført mot sivile.

Det er derfor Israels venner og den dobbeltmoral de legger for dagen som er helt ute av proposjoner.

Det jeg har fått med meg, er at disse opplysningene du kommer med, er kommet fra Hamas.

Ifølge en arabisk lege og en korrespondent for det italienske nyhetsbyrå CORRIERE DELLA, Lorenzo Cremonesi, overskrider antall "palestinere" som ble drept i denne krigen ikke 500-600.

Og ikke mer enn 150 var sivile. Resten var Hamas-terrorister med våpen.

De baserer sine tall på besøk på sykehusene i Gaza og på intervjuer med familier.

Antall sårede er også sterkt overdrevet, langt under 5000, et tall som ble oppgitt av Hamas, og gjentatt av FN.

I det europeiske hospital i Rafah var mange senger tomme.

...

Nå baserer ikke jeg meg på tall fra Israel eller Hamas, men offisielle tall fra FN.

Jeg gjorde et 10 sekunders søk i Google og fant bl.a. denne siden hos FN Sambandet.

FN-sambandet fordømmer angrep på FN i Gaza

Den sier bl.a., sitat:

"Over 1000 palestinere er drept siden Israels angrep på Gaza startet, over 300 av dem er barn, ifølge palestinske helsemyndigheter og FN.

750 000 innbyggere i Gaza er avhengige av mathjelp fra UNRWA

200 000 barn går på UNRWAs skoler over hele Gaza".

Dette var de tallene FN hadde 16.1. i år.

Vi vet at samtidig med dette bombet Israel matlagere og medisin lagere. De nektet nødhjelp til sivilbefolkningen og sendt sivile inn i den sikre død ved å sende dem inn i såkalte "sikre bygninger" og bombe disse bygningene etterpå.

Det er ikke uten grunn at stadig flere mister respekten for Israel så lenge de benytter slike metoder som de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du virkelig ikke hvor håpløs argumentasjonen din er ???

Du sier at det ikke var Israel som ga opplysningene. Indirekte sier du at det bare er opplysninger fra Israel som er troverdige. Jeg håper du selv innser at krigen Israel har ført mot Palestinerene på Gaza ikke betyr at det er Israel som snakker sant. Veldig få regimer vil tilstå at de har drept så mange sivile som det Israel har gjort i sitt korstog mot sivile.

Jeg har også lagt merke til at det stadig har vært bilder og video av barn med skytevåpen i USA. Jeg har så langt ikke sett noen kritikk av Israels part i de krigene Israel har ført mot sivile.

Det er derfor Israels venner og den dobbeltmoral de legger for dagen som er helt ute av proposjoner.

Nå baserer ikke jeg meg på tall fra Israel eller Hamas, men offisielle tall fra FN.

Jeg gjorde et 10 sekunders søk i Google og fant bl.a. denne siden hos FN Sambandet.

FN-sambandet fordømmer angrep på FN i Gaza

Den sier bl.a., sitat:

"Over 1000 palestinere er drept siden Israels angrep på Gaza startet, over 300 av dem er barn, ifølge palestinske helsemyndigheter og FN.

750 000 innbyggere i Gaza er avhengige av mathjelp fra UNRWA

200 000 barn går på UNRWAs skoler over hele Gaza".

Dette var de tallene FN hadde 16.1. i år.

Vi vet at samtidig med dette bombet Israel matlagere og medisin lagere. De nektet nødhjelp til sivilbefolkningen og sendt sivile inn i den sikre død ved å sende dem inn i såkalte "sikre bygninger" og bombe disse bygningene etterpå.

Det er ikke uten grunn at stadig flere mister respekten for Israel så lenge de benytter slike metoder som de gjør.

FN får hele tiden sine opplysninger fra Hamas.

Hvor mange fra FN tror du var inne i Gaza og telte drepte under krigen?

Hver gang jeg leser det du skriver, blir jeg minnet om en LP-plate med hakk i, og som ikke kommer videre fordi den har hengt seg opp i et enkelt spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet har en fin og grei artikkel som forklarer hvorfor kristne elsker israel.

Skal jesus komme tilbake er det viktig at israel er udelelig, hvis ikke blir Gud sint, og venter med å sende sin messias.

Forøvrig må vi også sprenge hele al aqsa moskeen og bygge en synagoge der.

Problemet er at al aqsa moskeen ligger på palestinsk side av jerusalem, så skal vi blidgjøre Gud er det viktig at vi okkuperer moskeen. Men det har allerede jødene gjort så vi er på vei, håper Gud skjønner at dette tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet har en fin og grei artikkel som forklarer hvorfor kristne elsker israel.

Skal jesus komme tilbake er det viktig at israel er udelelig, hvis ikke blir Gud sint, og venter med å sende sin messias.

Forøvrig må vi også sprenge hele al aqsa moskeen og bygge en synagoge der.

Problemet er at al aqsa moskeen ligger på palestinsk side av jerusalem, så skal vi blidgjøre Gud er det viktig at vi okkuperer moskeen. Men det har allerede jødene gjort så vi er på vei, håper Gud skjønner at dette tar litt tid.

Slutt på alle ideer og argumenter?

Da er det lett å gå i barndommen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare trykk på artikkel-linken fra dagbladet så skjønner du hva jeg snakker om.

Ikke jeg som venter på at jesus skal komme tilbake, men jeg skjønner jo at det er en motivasjonsfaktor for visse kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt på alle ideer og argumenter?

Da er det lett å gå i barndommen igjen.

Heller ikke denne gangen ble jeg imponert over argumentasjonen du kom med, og jeg antar at stadig fler ser det samme. Dermed blir dinne innlegg tatt til inntekt for Palestinerenes sak.

Ikke rart Israel mister fler og fler tilhengere med den aktiviteten og den argumentasjonen de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heller ikke denne gangen ble jeg imponert over argumentasjonen du kom med, og jeg antar at stadig fler ser det samme. Dermed blir dinne innlegg tatt til inntekt for Palestinerenes sak.

Ikke rart Israel mister fler og fler tilhengere med den aktiviteten og den argumentasjonen de har.

De bør være sjeleglade for hver tilhenger av din kvalitet de mister.

Det blir til en stor velsignelse for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok å se på historien, og om nødvendig bare 6 uker bakover da Israel stoppet mat og medisiner på vei med biler.

Det er nok å se alle de drapene de har gjort mot barn og andre sivile Palestinere.

Det er nok å høre hvordan FN nå undersøker om det er gjort brudd mot meneskerettighetene i krigen Israel har ført mot Palestinerene.

Det er nok ved å se hvordan pressen ble nektet adgang til overgrepene som skjedde.

Det er nok å se bilder og video av det Israelske militærets hærjinger på Gaza og andre steder.

Jeg forstår ikke at du engang kan sette spørsmålstegn ved dette når indiseiene er så overveldende som de er.

Og nå har Hamas tatt to hjelpesedinger fra FN på tre dager...samtidig nektet Hamas Egypt å stille med ambulanser under krigen. Hvem er det som er verst og holder befolkningen som fanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har Hamas tatt to hjelpesedinger fra FN på tre dager...samtidig nektet Hamas Egypt å stille med ambulanser under krigen. Hvem er det som er verst og holder befolkningen som fanger?

Så lenge Israelske soldater skjøt på alt som rørte på seg, inkludert ambulanser som forsøkte å transportere barn og kvinner til de sykehusene som Israel bombet, et det vel liten vits i å trekke inn Egypt i denne nedslaktingen.

Etter at Israel hadde trekt seg ut var det heller ikke behov for ambulanser ettersom det ikke lenger var noen sykehus å kjøre pasientene til (fordi Israel hadde bombet sykehusene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge Israelske soldater skjøt på alt som rørte på seg, inkludert ambulanser som forsøkte å transportere barn og kvinner til de sykehusene som Israel bombet, et det vel liten vits i å trekke inn Egypt i denne nedslaktingen.

Etter at Israel hadde trekt seg ut var det heller ikke behov for ambulanser ettersom det ikke lenger var noen sykehus å kjøre pasientene til (fordi Israel hadde bombet sykehusene).

Du klager over at hjelpesendinger stoppes, men det er helt ok at hjelpesendinger stoppes så lenge de stoppes av andre enn Israel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...