Gå til innhold

Israelske soldater skyter på alt som rører på seg


Far til 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan kan man være kritisk til begge sider her? I disse tider hyller vi Max Manus og de som sto for motstandskampen under naziokkupasjonen under krigen. Israel behandler palestinere på en minst like umenneskelig måte som det nazistene gjorde mot nordmenn under krigen.

Hamas og de andre gruppene som angriper Israel, gjør det først og fremst fordi Irsael okkuperer stadig større del av det landet de eier. Det blir som om svenskene skulle kommet hit til Norge og kastet oss ut av husene våre for deretter å ta over alt vi eier.

Vi hyller vår motstandkamp mot okkupasjonen under krigen, men palestinerne kaller vi terrorister fordi de gjør akkurat det samme. Det er dobbeltmoral av det mest kvalmende.

Hitling.

Den mannen er for øvrig svært populær blant palestinerne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petronella_*
Hvordan kan man være kritisk til begge sider her? I disse tider hyller vi Max Manus og de som sto for motstandskampen under naziokkupasjonen under krigen. Israel behandler palestinere på en minst like umenneskelig måte som det nazistene gjorde mot nordmenn under krigen.

Hamas og de andre gruppene som angriper Israel, gjør det først og fremst fordi Irsael okkuperer stadig større del av det landet de eier. Det blir som om svenskene skulle kommet hit til Norge og kastet oss ut av husene våre for deretter å ta over alt vi eier.

Vi hyller vår motstandkamp mot okkupasjonen under krigen, men palestinerne kaller vi terrorister fordi de gjør akkurat det samme. Det er dobbeltmoral av det mest kvalmende.

Det var da voldsomt så skråsikker ... til og med kompetente fagfolk har helt andre synsmåter på dette enn motstanderne av Israel har. Folk som ser så enkelt på konflikten som det du gjør her er ikke annet enn latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så har vi igjen fått eksempel på at "Israelske soldater skyter på alt som rører på seg".

Denne gangen var den en bilkortesje med Europeiske diplomater som måtte stå i 6 timer ved grensen etter å ha besøkt Gaza for å se på skadene etter Israels herjinger. Og for sikkerhets skyld skjøt Israelske soldater også varselskudd mot denne kolonnen med diplomater.

At det går an å bli så tjukk i hue etter den massive reaksjonen Israel har fått fra europeiske land etter krigføringen mot sivile på Gaza. Enhver idiot kan skyte et ubevæpnet barn. Enhver idiotisk statsleder kan be om at skoler og sykehus må bli bombet.

Israelske soldater føler seg tydligvis uovervinnelige, men de tenker ikke på at de som er drept er barn, kvinner, helsepersonell, telefonteknikere og bønder.

Israel har sagt at 90% av bombene traff målene. Israel har også sagt at de nådde målet med krigføringen mot Palestinerene på Gaza. Men hva har Israel egentlig oppnådd utenom å drepe kansje 1000 sivile, skade 4000, gjøre 50.000 hjemløse og få resten av verdens ledere mot seg ? At de nå også skyter varselskudd mot diplomater sier ikke så helt lite mht skytegalskapen de lider av.

Jeg er overbevist om at verden før eller senere kommer til å reagere mot Israels voldsbruk. At Israelske soldater er hjernevasket i så stor grad at de likevel skyter varselskudd mot diplomatbiler er imidlertid den Israelske regjeringen sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig sinnsykt at verdenssamfunnet aksepterer at ikke alle jøder straks tar avstand fra staten israel øyeblikkelig.

I 2003 vedtok israel å bygge en barrieremur for å stenge inne vestbredden og gaza.

I 2005 ble muren rundt gaza ferdig, den har fire innganger og alle er stengt.

i 2006 forlangte usa og israel demokratiske valg i gaza og på vestbredden.

Hamas vant.

Deretter ga Israelerne det tapende part fatah millioner av dollar og våpen og krigsutstyr, egne politistyrker, miletærtrening osv for å kjempe mot hamas i gaza.

sommeren 2007 kastet hamas det tapende fatah ut av gaza og med det resultat at siden sommeren 2007 har israel stengt de fire inngangene inn til gaza.

Det blir som om lærerne i en skolegård skal la den største ungen jule opp den minste ungen, og hver gang den minste ungen prøver å komme seg ut av skapet han er låst inn i, - så kan den største ungen denga ham inn igjen.

Tragisk er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SV-velgar
Det er egentlig sinnsykt at verdenssamfunnet aksepterer at ikke alle jøder straks tar avstand fra staten israel øyeblikkelig.

I 2003 vedtok israel å bygge en barrieremur for å stenge inne vestbredden og gaza.

I 2005 ble muren rundt gaza ferdig, den har fire innganger og alle er stengt.

i 2006 forlangte usa og israel demokratiske valg i gaza og på vestbredden.

Hamas vant.

Deretter ga Israelerne det tapende part fatah millioner av dollar og våpen og krigsutstyr, egne politistyrker, miletærtrening osv for å kjempe mot hamas i gaza.

sommeren 2007 kastet hamas det tapende fatah ut av gaza og med det resultat at siden sommeren 2007 har israel stengt de fire inngangene inn til gaza.

Det blir som om lærerne i en skolegård skal la den største ungen jule opp den minste ungen, og hver gang den minste ungen prøver å komme seg ut av skapet han er låst inn i, - så kan den største ungen denga ham inn igjen.

Tragisk er det.

Alt du skriver er rett. Det er også rett at:

- Hamas har som mål å utslette Israel.

- Hamas er kategorisk mot en varig fredsavtale

- Hamas stadig prøver å drepe jødiske sivile

- Hamas er rasister. De mener de meste av kriger og revulosjoner er jødenes feil, blant annet den franske revolusjon, andre verdenskrig og kommunismen.

- Hamas bruker bare det demokratiske systemet når de passer dem, egentlig er de mot demokrati. Fatah-hovedkvarteret i Gaza er ikke åpent fro besøkende av "sikkerhetsgrunner". Egentlig er huset tomt og plyndret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SV-velger
Alt du skriver er rett. Det er også rett at:

- Hamas har som mål å utslette Israel.

- Hamas er kategorisk mot en varig fredsavtale

- Hamas stadig prøver å drepe jødiske sivile

- Hamas er rasister. De mener de meste av kriger og revulosjoner er jødenes feil, blant annet den franske revolusjon, andre verdenskrig og kommunismen.

- Hamas bruker bare det demokratiske systemet når de passer dem, egentlig er de mot demokrati. Fatah-hovedkvarteret i Gaza er ikke åpent fro besøkende av "sikkerhetsgrunner". Egentlig er huset tomt og plyndret.

Beklager, jeg leste ikke skikkelig det Waco skrev øverst. Det kan jeg ikke være med på. Er alle verdens jøder ansvarlige for Israels politikk? Tenk deg at kineserne i San Fransisco og London skulle måtte avstand fra Kina pga Tibet-politikken. De fleste ville reagert på et slikt krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig sinnsykt at verdenssamfunnet aksepterer at ikke alle jøder straks tar avstand fra staten israel øyeblikkelig.

I 2003 vedtok israel å bygge en barrieremur for å stenge inne vestbredden og gaza.

I 2005 ble muren rundt gaza ferdig, den har fire innganger og alle er stengt.

i 2006 forlangte usa og israel demokratiske valg i gaza og på vestbredden.

Hamas vant.

Deretter ga Israelerne det tapende part fatah millioner av dollar og våpen og krigsutstyr, egne politistyrker, miletærtrening osv for å kjempe mot hamas i gaza.

sommeren 2007 kastet hamas det tapende fatah ut av gaza og med det resultat at siden sommeren 2007 har israel stengt de fire inngangene inn til gaza.

- Gaza og Vestbredden er på ingen måte sperret inne. Gaza har grense mot Egypt og Vestbredden har grense mot Jordan.

- En terroristogranisasjon vant. Det er på ingen måte et krav at enhver stat plikter til å samarbeide med et regime bare pga det er demokratisk valg.

- Hamas henrettet tilstrekkelig med Fatah- medlemmer slik at de som støtter Fatah i dag må drive sin virksomheten skjult. Selv om valget var demokratisk, er det på ingen måte en demokratisk prosess som utspilles i Gaza i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gaza og Vestbredden er på ingen måte sperret inne. Gaza har grense mot Egypt og Vestbredden har grense mot Jordan.

- En terroristogranisasjon vant. Det er på ingen måte et krav at enhver stat plikter til å samarbeide med et regime bare pga det er demokratisk valg.

- Hamas henrettet tilstrekkelig med Fatah- medlemmer slik at de som støtter Fatah i dag må drive sin virksomheten skjult. Selv om valget var demokratisk, er det på ingen måte en demokratisk prosess som utspilles i Gaza i dag.

Men hvorfor kom det et krav om et valg når både Israel og USA visste at det ville være 2 store partier som kunne vinne og de samtidig ikke ville akseptere noen av dem ?

De tvang Fatah til å gi fra seg makten ved å kreve nyvalg, og de aksepterer ikke Hamas som vinner av valget. Hvor langt skal en aksepter Israels krav ? Er det slik at Israel må ha et eget parti og at manipulasjon av valget skal gi Israel frie hender på Gaza ? jeg kan ikke se noen andre alternativer enn det siste ettersom ingen vil stemme på et israelsk parti eter det Isral har gjort mot Palestinerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gaza og Vestbredden er på ingen måte sperret inne. Gaza har grense mot Egypt og Vestbredden har grense mot Jordan.

- En terroristogranisasjon vant. Det er på ingen måte et krav at enhver stat plikter til å samarbeide med et regime bare pga det er demokratisk valg.

- Hamas henrettet tilstrekkelig med Fatah- medlemmer slik at de som støtter Fatah i dag må drive sin virksomheten skjult. Selv om valget var demokratisk, er det på ingen måte en demokratisk prosess som utspilles i Gaza i dag.

En annen ting også.

Hvordan vil du definere folk med våpen som skyter mot diplomater som er på Gaza i LOVLIG ærend og etter avtale med Israelske politikere ? For meg fremstår disse skytgale folkene som like store terrorister som de som beordret bombing av Gaza og dermed skapte ekstremt mye lidelse blandt sivilbefolkningen.

Min påstand om at Israelske soldater skyter på alt som rører på seg står ved lag, og jeg skjønner ikke at ikke politikere i resten av verden tar avstand fra slike handlinger. En ting er å skyte mot en bevæpmet fiende. Noe helt annet er å drepe sivile som kvinner og barn, sykehuspersonel og det å skyte varselskudd mot utenlandske diplomater i lovlig ærend for at de selv (de israelske soldatene) skal få mulighet til å sende inn sine elitesoldater slik at de kan skyte en bonde.

Det hele er groteskt og jeg tror Israelske politikere og militære allerede har påført seg selv ubotelig omdømme i vestlige land for lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting også.

Hvordan vil du definere folk med våpen som skyter mot diplomater som er på Gaza i LOVLIG ærend og etter avtale med Israelske politikere ? For meg fremstår disse skytgale folkene som like store terrorister som de som beordret bombing av Gaza og dermed skapte ekstremt mye lidelse blandt sivilbefolkningen.

Min påstand om at Israelske soldater skyter på alt som rører på seg står ved lag, og jeg skjønner ikke at ikke politikere i resten av verden tar avstand fra slike handlinger.

Du vet at det ikke ble skutt PÅ diplomatene? Det ble skutt varselsskudd. Hvis du har vært i midtøsten vet du at dette forekommer fra tid til annen. At det også ble skutt varselsskudd mot diplomatbil skyldes at terrorister også bruker diplomatbiler i sine aksjoner, sett blant annet i aksjonen mot den danske ambassade i Islambad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det ikke ble skutt PÅ diplomatene? Det ble skutt varselsskudd. Hvis du har vært i midtøsten vet du at dette forekommer fra tid til annen. At det også ble skutt varselsskudd mot diplomatbil skyldes at terrorister også bruker diplomatbiler i sine aksjoner, sett blant annet i aksjonen mot den danske ambassade i Islambad.

Å skyte varselsskudd mot en KOLONNE med diplomatbiler, og holde denne kolonnen i 6 (seks) timer, kan ikke sammenliknes med det du beskriver.

Igjen synes det som om enhver handling gjort mot Palestinerene av Israelske militære, sivile eller politikere skal forsvares til siste rest. Dette tror jeg egentlig blir mer negativt for Israel enn positivt. Det synes som om flere av de aktuelle diplomatene bor på vestbredden, og de har sansynligvis en del kunnskap om Israels dårlige håndtering av Palestinerene fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En interesant bekreftelse på min tidligere påstand om at Israelske soldater skyter på alt som rører på seg.

Dette forteller en Israelsk soldat til "The Times":

En utvetydig ordre ble gitt israelske soldater på vei inn i bydelen Zeitoun i Gaza by 4. januar:

- Skyt på alt som rører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min påstand om at Israelske soldater skyter på alt som rører på seg står ved lag, og jeg skjønner ikke at ikke politikere i resten av verden tar avstand fra slike handlinger.

Kanskje på grunn av at de ikke ser verden så svart/hvitt som du gjør det. Igrunnen er jeg enig med deg Far til 2 i veldig mange ting når det gjelder denne konflikten, men jeg blir provosert av ditt ensidige fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på grunn av at de ikke ser verden så svart/hvitt som du gjør det. Igrunnen er jeg enig med deg Far til 2 i veldig mange ting når det gjelder denne konflikten, men jeg blir provosert av ditt ensidige fokus.

Det er nok den enorme skuffelsen over å oppdage at min "barne tro" likevel ikke var slik jeg en gang ble fortalt. Og denne skuffelsen har utvilsomt slått ut med en kraft jeg ikke trodde var mulig.

Alle "de fine flosklene" som jeg faktisk trodde på som barn har fallt i grus. Jeg er glad det ikke er samme religionsundervisning i idag som da jeg gikk på skolen, og jeg er glad det finnes andre barn med andre religioner som faktisk kan gi et nyansert bilde av verden til mine barn. De kan gjøre seg opp sin egen mening uten at jeg behøver å fortelle hva jeg synes.

Likevel har det som sagt vært en enorm nedtur å se at den religionen jeg en gang trodde var den riktige har vist seg som den mest blodtørstige og minst menneskevennlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tydeligvis ikke en sak som handler om å lese bruksanvisningen, men om å finne ut selv hva man skal tenke og tro? Det Israel foretar seg nå, er brutalt og provoserende, JA!

Men det jeg spør om er; forstår alle, at disse handler under ORDRE! ? Og at amerikanske interesser også spiller inn her...?

Fremgangsmåten viser med all tydelighet at her finnes noe annet på agendaen enn "bare" å slå tilbake terrorister. Man har snakket lenge om denne "roadmap to peace" uten at NOEN har forklart det eksakte innholdet i denne frasen!

Etter hva jeg forstår er dette bare mumbo jumbo fra både FN`s, amerikansk, engelsk, fransk, og flere involverte sin side! Ingen kan fortelle hva som egentlig er planen, og hva dette veikartet til fred betyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En interesant bekreftelse på min tidligere påstand om at Israelske soldater skyter på alt som rører på seg.

Dette forteller en Israelsk soldat til "The Times":

En utvetydig ordre ble gitt israelske soldater på vei inn i bydelen Zeitoun i Gaza by 4. januar:

<a href="http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/midtosten/article2896458.ece" target="_blank">

- Skyt på alt som rører seg.</a>

Hva er årsaken til at du nå tror på en israelsk soldat, siden du aldri har trodd på hva araberne sier til fordel for Israel?

Har du kontrollert sannheten i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsaken til at du nå tror på en israelsk soldat, siden du aldri har trodd på hva araberne sier til fordel for Israel?

Har du kontrollert sannheten i dette?

Tull.

Jeg har gjenntatte ganger sagt at det finnes mange menesker, også jøder i Israel, som er mot krigen mot de ubevæpnede sivile palestinerene, og jeg tror ikke absolutt alle soldater ønsker å drepe flest mulig barn. Derimot har jeg sagt at overnervøse soldater skyter på alt som rører på seg. At dette nå blir bekreftet av israelske soldater som tydligvis har fått ORDRE OM Å SKYTE ALLE er ikke overaskende, men bekreftende. Det forteller, slik Skvaldresjura også skriver i sitt innlegg, at det Israelske regimet med politikere og militære ledere ØNSKER Å DREPE KVINNER OG BARN.

Jeg er skremt over at verden kan akseptere at det finnes slike ledende politikere og at det finnes militære med samme mening. Slike ledere må isoleres fra resten av verden på samme måte som lederene i Burma, og verdenssamfunnet med USA og EU burde sende krigsfartøy til Gaza med nødhjelp (og om nødvendig akseptere at Israel angrep disse militærstyrkene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull.

Jeg har gjenntatte ganger sagt at det finnes mange menesker, også jøder i Israel, som er mot krigen mot de ubevæpnede sivile palestinerene, og jeg tror ikke absolutt alle soldater ønsker å drepe flest mulig barn. Derimot har jeg sagt at overnervøse soldater skyter på alt som rører på seg. At dette nå blir bekreftet av israelske soldater som tydligvis har fått ORDRE OM Å SKYTE ALLE er ikke overaskende, men bekreftende. Det forteller, slik Skvaldresjura også skriver i sitt innlegg, at det Israelske regimet med politikere og militære ledere ØNSKER Å DREPE KVINNER OG BARN.

Jeg er skremt over at verden kan akseptere at det finnes slike ledende politikere og at det finnes militære med samme mening. Slike ledere må isoleres fra resten av verden på samme måte som lederene i Burma, og verdenssamfunnet med USA og EU burde sende krigsfartøy til Gaza med nødhjelp (og om nødvendig akseptere at Israel angrep disse militærstyrkene).

Og hva da, med disse "lederne"?

Etter å ha sett denne videoen er det ikke rart om ordre om å skyte på alt som rører seg blir gitt. Barna er jo bevæpnet med khalasjnikover!! Ingen grunn til å anta at NOEN har fredelige hensikter i gaza, man! Hamas dreper flere av sine egne enn israel noensinne greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel fortsetter å terrorisere Palestinerene.

Denne gangen er det båtlast med nødhjelp som er beskutt og blitt bordet og beordret til å snu. Og det skjer ikke Israelsk farvann, ikke Palestinsk farvann, men internatsjonalt farvann.

For meg synes det som om Israel ikke eier en snev av medmennseklighet ovenfor det Palestinske folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...