Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Feberen til snuppa steg endel igjen. Er jo vanlig at den stiger på kvelden, men syntes den ble høyere enn hva jeg hadde regnet med. Så i morgen tidlig blir det nok tur til legen. Sønnen til ei venninne ble nettopp lagt inn med RS-virus, og N er jo med i barnehagen i hytt og pine...så hun blir jo utsatt for mye rare bakterier. Så da hører vi med legen om ikke vi bør sjekke ut noe, hun har jo nå hatt feber i tre hele dager. Lille jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært supermamma og laget masse mat til N i fryseren :nigo: En stor porsjon fiskeboller/potet/gulrot/erter, og en stor porsjon kyllinggryte (kylling/søtpotet/gulrot/squash/erter/couscous/mango), OG en stor porsjon fruktmos (eple/mango/aprikos) - som forøvrig ble så god at jeg gjerne hadde spist den opp helt selv!

N hadde litt feber i dag tidlig, men nå er hun nede i 37,1. Så da håper vi den holder seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femte dag med feber, legetime kl 12.20.. Håper jenta mi snart er helt frisk og helt seg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke noe gøy med syk baby altså. Var nettopp til legen med A selv, siden en i barselgruppen har vært lagt inn med RS-viruset. Håper det går bra i dag! :kose:

(Så flink du er til å lage mat! :spise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen, og vi fikk med en diagnose på mycoplasma lungebetennelse. Fått respept på en tredagers-kur av et slag, som vi starter med i kveld. Lav CRP og lav feber, men tydelig noe "grums" i lungene var grunnen til konklusjonen hans - i tillegg til at det har vært ekstremt mye av den typen forkjølelse nå i vinter, og det er ganske smittsomt.

Så da håper jeg at vi er på rett spor!

Flinke, gode jenta mi da..kom ikke med en lyd når hun ble stukket for å ta blodprøve, og sjarmerte legekontoret i senk! Bare pludret og var blid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

N er heldigvis mye bedre. Medisinen var bare nam-nam, så var ikke noe problem å få den i henne. Feberen forsvant etter en dag, og hun er mye bedre i pusten. Men hun surkler og hoster fortsatt littegrann, så jeg håper dette også forsvinner straks.

I helga har jeg vært i bursdag hos ei venninne, og hele familien sov hos svigers. Veldig trivelig!

Nå skal jeg fortsette med prosjekt babyalbum. Som i flertall. For D sitt er da heller ikke ferdig, så klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er snuppelure 9 måneder :rodmer:

Mannen er på reisejobb frem til fredag, så i dag blir D hentet i barnehagen av mormor. Spurte han om vi skulle invitere henne hit på middag, men nei - han ville være med henne hjem, alene. Så da ble det sånn ;) Er nok litt stas å få alenetid med besteforeldre også! Og så er det godt for meg med litt avlastning innimellom.

N og jeg har vært på babysvømming igjen i dag, og nå har de kommet så langt i kurset at de sitter på kanten og dykker uten at vi teller først. Og i dag sklei de også på sklie ut i vannet - søtingene! Vi er jo en god gjeng som har vært med på alle kursene siden august, så vi begynner jo å bli godt kjent. N og jeg skal hjem til hun ene på lunsj neste uke. Noen av de største ungene har begynt å gå rundt også. Skjedd mye siden første gang vi traff hverandre ja!

N er også nærmere og nærmere krabbing nå. Hun er oppe med rumpa endel, og nå har hun også begynt å "klatre" litt. I går fant jeg henne klatret opp på hylla vi oppbevarer lekekasser på i stua. Ikke mange cm høy, men dog. Hun kommer seg i alle fall stadig nye steder.

I går fikk jeg vasket alle vinduene i første etasje - deilig!! Endelig går det an å se sola også ;) Belønnet meg selv med en tur på Mango i går, og kjøpte meg en dressbukse. Under to måneder til jeg skal tilbake på jobb, og da skal jeg straks kaste en haug med slitne "amme"singleter etc. Garderoben må nok oppgraderes litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke program om graviditet eller fødsel. Fødsel spesielt. Likevel sitter jeg nok klistret til TV2 onsdagskveldene fremover.

Tårene renner, kroppen setter seg spent modus og jeg klarer nesten ikke puste :grine: Ikke av vonde følelser, for fødslene har vært fantastiske. Men får et ras av så mange følelser gjennom meg når jeg ser.

For et mirakel at jeg har fått oppleve det to ganger, med både fantastisk prosess underveis OG med det perfekte resultatet.

9 mnd siden N gikk inn i sin første natt, bare hun og meg i den store senga på sykehuset. Jeg sov ikke mye, bare tittet på den vakre skapningen. Jenta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er bare helt perfekte - dette er en av dem.

Sol og knallblå himmel hele dagen, så N og jeg ruslet oss en lang tur før hun skulle sove lur. Mannen kom hjem i natt fra reise, så han tok kort dag på jobb i dag. Så etter lunsj kom han hjem og tok over N, og jeg dro på jobben en tur. Fikk skrevet under kontrakten på nye stillingen, og ellers bare skravlet med en haug av kollegaer. Deilig å bare være meg et par timer!

Hentet D på vei hjem fra jobb, og når vi kom hjem hit satte jeg deig til burgerbrød. Så tok D og jeg en tur til nærbutikken for å handle det jeg hadde glemt, D med sparkesykkel og jeg tidvis løpende etter! Han har virkelig fått opp farta på den nå ;) Hjem igjen, og bakte sjokoladekake (avsporing: D spurte meg i går om ikke vi kunne bake en kake. Jeg påpekte at han skulle jo i bhg, så det rakk vi ikke. "Men mamma, du kan jo gjøre det du!". Ja, jeg kan jo det.. men hvorfor vil du vi skal bake da? "Så vi kan glede pappa til han kommer hjem! :fnise: ). Mens jeg sto og bakte, så bygde resten av familien høøøøyt duplotårn. Det er da jeg er glad for åpen kjøkkenløsning, for det var familieøyeblikk. Hjemmelagde burgere til middag etterpå, og D spiste gigamye og koste seg sånn. Han har også dyttet i seg store mengder kakedeig, gjennom å slikke bollen og vispen ;) Små barn, store gleder.

Avsluttet dagen for ham nå, etter å ha sett Dyrepasserne sammen mens vi smakte på et stykke sjokoladekake hver. Den gutten er så vanvittig god :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heldigvis fortsatte helga i samme tralten. I går gjorde vi vel egentlig ikke noe spesielt, men mannen og jeg skrudde av TV og PC i går kveld, og satt på musikk. Så satt vi med et glass rødvin hver og bare skravlet. Fineste mannen :rodmer:

I dag var vi ute med to vennefamilier på skogstur. Pølser, kakao og muffins - alle ungene storkoste seg. Og vi voksne undrer oss stadig over hvor store ungene våre er.. trekløveret med treåringer ruslet rundt alene og lekte så fint. Ingen konflikter, ingen krangling. Og når toåringene (som dalter etter) forsøkte å stikke av eller gjorde noe annet dumt så kom en av de store barna bort og sladret :fnise: Praktisk! N gjorde ikke så mye ut av seg enda, men spennende var det uansett.

Og SÅ deilig at N spiser så godt med brødskive nå!! Veldig mye enklere å smøre med to brødskiver med leverpostei på tur, enn å styre med grøtpulver, varmt vann på termos osv ;)

Nå er det en gigahaug med klær som må brettes. Evighetsarbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

N har forresten utviklet seg endel over helga! Nå er hun oppe i krabbestilling heeele tiden, men slenger seg ned på magen når hun skal avgårde :fnise: Og så drar hun seg opp etter meg, og har kommet seg opp på knærne, og over til å sitte på rumpa derfra. I tillegg drar hun seg nå bortover mens hun sitter på rumpa, dumma :fnise: Men i alle fall, ikke lenge til snuppa krabber nå. Tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har stjålet sovejenta mi? :grine:

10 minutter på første duppen i dag. Nå har hun sovet 35 min, og våknet nå og gråt. Har stått og rugget vogna et kvarters tid, og tror kaaaanskje jeg lurte henne tilbake i søvnen. Vanligvis sover hun i 2-2,5 timer på denne luren. Men ikke de siste dagene.

Hiv på netter som ikke er allverdens, og man får ett stk frynsete mamma. Jammen godt dagene er fine sånn ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh :haar: Antisovebaby er ikke noe greier!! Håper det går over sånn at det blir mer søvn på både deg og din lille!! Vi har det litt sånn vi også altså, hun har det så travelt etter hun lærte å åle seg, at hun har ikke "tid" til å sove lenge av gangen :roll: Masse spennende som skjer i livet deres nå, så ikke rart om de blir litt urolige :sjenert: Ikke helt usannsynlig at det er et lite utviklingssprang på gang heller, det er vel rundt denne tiden de har det igjen mener jeg :klo: Uke 37 + / - ....Liten er 39 uker nå, og har tullet et par uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiognei, så kjedelig. :sukk: Men det er godt mulig hun holder på å kutte en dupp gjerne? A gjorde det for en måneds tid siden. Nå er det sjelden hun sover etter klokken 2 på dagen. :overrasket:

Så flink N er da. Trodde jeg hadde kommentert her ang. rumpeskliing, men... :fnise: Jeg gjorde det da jeg var baby. Jeg krabbet visst ikke i det hele tatt, bare akte meg bortover på rumpa. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men..hun sover stort sett bare to dupper. En fra ca 9/930 til 10 (rundt 40 min), og en fra 12/1230 til ca 1400/1430. Problemet er da de dagene hun ikke sover lenger på lur nr 2, da må jeg lure inn en liten dupp til. For hun klarer seg ikke fra 13 og til kvelden...eller? :klø:

Nåja. I dag sov hun bare til 13.30, og vi bestemte oss for å holde henne oppe til kvelden. Så får vi se hvordan det går i en periode. Men utviklingssprang er nok muligens tingen...tror jeg må lese litt mer om det, merket nemlig ikke så mye til det med storebroren.

Dagen i dag startet 0530 forresten. Prøve å lure henne til å sove ved siden av meg, men hun bare slappet av. Fant ikke roen til å sovne. Selv om jeg ammet henne (for gang nr 2 i natt.......).

Ellers har dagen vært veldig koselig. D hadde lyst til å være hjemme med oss i dag, så jeg tok med begge ungene på besøk til oldeforeldre, og resten koste vi oss her hjemme. Det store nå om dagen er å spille stigespill :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...