Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Ååååh, gleder meg sånn til lillegutten min begynner og le skikkelig! :hjerte: Han lager noen små "hehe"-er, men er liksom ingen ordentlig trillende latter enda.

Håper dere koser dere i kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Latter er en fin ting, ja :nigo:

Lille D sov så godt i natt. Ikke noe våken før 2.30, da spiste han litt. Og sov videre til 7.30! Har i det siste hatt litt oppvåkning for å putte i smokk, evt smøre på dentinox. Og han bruker alltid å våkne rundt 6 og være ganske så våken. Deilig å føle seg uthvilt når man står opp :)

Samboer var ute sammen med noen kamerater i dag, og kom hjem med blomster. Alle gutta hadde kjøpt hver sin bukett til damene sine. Koselig det da :)

Lillegutt og jeg var på egen shoppingtur, og fant Name It-butikken som jeg ikke ante eksisterte :fnise: Så da er siklesmekker innkjøpt. Og vi har ordnet med papir til invitasjoner :tommel:

Merker jeg er litt mindre hysterisk førstegangsmamma nå enn før - tidligere dro jeg med meg Lillegutt overalt. Men har nå innsett at dersom gutten sover i bilen, og jeg bare skal inn i en butikk hvor bilen er parkert rett utafor.. så går det faktisk bra å la ham sitte ;) Sjelden han våkner. Og om han våkner, så gjør det sjelden noe. Da titter han bare litt rundt seg, og tar opp leka si.

Må forresten bare spørre dere andre nybakte mammaer....... er det bare meg som er rar, som fortsatt føler innimellom akkurat som en baby som sparker i magen? :ler: Innrømmer at jeg har svidd av TO tester etter Lillegutt kom, av frykt for at noe har vært på gang. Men det er vel bare luft. Men luft føltes da aldri sånn før?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten bare spørre dere andre nybakte mammaer....... er det bare meg som er rar, som fortsatt føler innimellom akkurat som en baby som sparker i magen? :ler: Innrømmer at jeg har svidd av TO tester etter Lillegutt kom, av frykt for at noe har vært på gang. Men det er vel bare luft. Men luft føltes da aldri sånn før?? :ler:

Det kjennes sånn ut her også! :fnise: Og jeg har også brukt to tester... :sjenert: Men nå er spiralen på plass, så da slipper jeg å bekymre meg. (Vet det kan skje, men sjansen er jo minimalistisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også sånne fantomspark innimellom... Men det har jeg hørt er helt normalt :sjenert: Jeg begynner jo selvfølgelig å lure, men slår det fort fra meg fordi det mest sannsynlig ville kommet andre svangerskapstegn før sparkene :jepp:

Så koselig med Valentine-blomster! :hjerte: Romantisk samboer du har :)

Og jeg sier meg enig der; Ikke noe er bedre enn en god natts søvn :jepp:

Ha en fortsatt fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aah, nye siklesmekker her også :) Så fint at du fant butikken da så slipper du vente på Sparkjøp liksom.

Jøss så romantisk mann du har da :lur:

Ja-ja, skal ikke klage kanskje, fikk to buketter selv på morsdagen ;)

Ha en fortsatt fin søndag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er gal med de sparkene :fnise: Så for meg at jeg plutselig ble en av disse damene som tror hun har vondt i magen, også føder hun når hun er på do :hoho:

Vips, så er helga over. Vi har hatt det veldig fint, laget masse god mat og pratet og kost oss. Jeg var en tur hos mamma&pappa i sta med Lillegutt, og kom opp i en liten "diskusjon" med pappa. Så var litt lei meg når jeg kom hjem, og samboer er da verdens beste å ha. Var nok bare jeg som var litt nærtagende, men jeg merker at jeg er vane med å ha familie litt lenger unna meg. I det siste er det blitt mye og ofte :sjenert: Er jo koselig, men de (les: pappa) har ikke alltid forståelse for at jeg trenger litt alenetid også tror jeg... Jaja, det går nok over. Kjenner på kroppen at jeg er litt sliten om dagen, og da blir fort små bagateller den dråpen som tipper over ting.

Denne uka blir Lillegutt og jeg stort sett alene tror jeg. Det ser ut til at samboer kommer til å jobbe overtid de første par dagene, og på onsdag reiser han utenlands på et kurs. Kommer hjem på fredag igjen.

Ellers er Lillegutt litt annerledes i magen enn normalt, og det klør noe vannvittig for ham i munn. Så jeg håper for hans skyld at det kommer noen tenner snart, og at han får slippe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til... vekta fortsetter å rase nedover, veier mindre nå enn det jeg gjorde på videregående :tommel:

Men så på bilder fra starten av Lillegutts liv i går, og fikk litt sjokk. For jeg følte jo rett etter jeg hadde født, at "Hei, så slank og fin jeg er! Magen min forsvant jo kjempefort!". Men når jeg nå ser bildene fra dagen jeg dro hjem fra sykehuset, i relativt tettsittende singlet... :hoho: :hoho: Ser jo ut som jeg var i 5. måned ca!!! Sammenlignet med den enorme bolla jeg var før fødsel var jeg sikkert slank og fin, men alt er altså relativt!

Og snille samboer som sa alt jeg ville høre på den tida, han jugde og lurte meg inn i troen på at - joda, magen din er borte den jenta mi. Du er så fin, så. Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til... vekta fortsetter å rase nedover, veier mindre nå enn det jeg gjorde på videregående :tommel:

Men så på bilder fra starten av Lillegutts liv i går, og fikk litt sjokk. For jeg følte jo rett etter jeg hadde født, at "Hei, så slank og fin jeg er! Magen min forsvant jo kjempefort!". Men når jeg nå ser bildene fra dagen jeg dro hjem fra sykehuset, i relativt tettsittende singlet... :hoho: :hoho: Ser jo ut som jeg var i 5. måned ca!!! Sammenlignet med den enorme bolla jeg var før fødsel var jeg sikkert slank og fin, men alt er altså relativt!

Og snille samboer som sa alt jeg ville høre på den tida, han jugde og lurte meg inn i troen på at - joda, magen din er borte den jenta mi. Du er så fin, så. Hahaha!

:fnise: Men så bra at du kommer ned i vekt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Har du noen gode tips til å gå ned i vekt? Snille mannen din da, det er godt med en hvit løgn om man trenger å høre det. Jeg følte meg iallefall kjempeslank etter fødselen enda jeg hadde godt over 15 kg for mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen der også :fnise:

:ler: Godt å høre at jeg ikke er alene!

:fnise: Men så bra at du kommer ned i vekt :hoppe:

Ja, får fokusere på det positive :fnise:

Har du noen gode tips til å gå ned i vekt? Snille mannen din da, det er godt med en hvit løgn om man trenger å høre det. Jeg følte meg iallefall kjempeslank etter fødselen enda jeg hadde godt over 15 kg for mye :fnise:

Nei, vet du hva - jeg skal ikke ta på meg noe ære for at disse kiloene forsvinner. Spiser vel forsåvidt helt normalt, men absolutt ikke noe mer enn gjennomsnittelig sunt.. nå har jeg ikke drukket brus det siste halve året, men det ble jo forsåvidt delvis erstattet av saft. Er vel ikke noe bedre sånn kalorimessig det tror jeg... Det som gjør susen her er vel amminga, trilleturer (men heller ikke der er jeg den flinkeste altså) og så har jeg drukket enormt mye vann... :sjenert: Så jeg er nok bare heldig.

Han hadde nok ikke turt å si noe annet på den tida, hvite løgner ble vel en del av dagliglivet etterhvert som magen vokste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vært er morsom dag! Lillegutt har forstått at det går ann å flytte på seg av seg selv. Men han er ikke så flink enda :fnise:

Han har jo drevet og løfta rumpa i været en stund, men i dag begynte han å sparke fra med beina samtidig. Og han skjønte også at det gikk å dra seg litt fremover med armene. Så nå kommer han seg litt bortover, sakte men sikkert. Han forstår ikke helt enda at det hadde vært hakket mer effektivt å kombinere de to metodene han driver med, men det kommer vel ;)

Må le av ham. Han lufter rumpa så høyt at han omtrent står med strake bein, og dermed hodet nedover. Så når han da forsøker å skyve i fra, så dytter han jo hodet ned på matta si bare :hoho: Han blir jo så irritert og frustrert når han har skjønt at det går å bevege seg, men at det ikke går så fort som han ønsker. Så det har vært mye hoing og roping på ham i dag, og klapping og oppmuntring fra meg. Så begge har vært ganske slitne mellom øktene :ler:

Han er veldig glad i vann, den lille gutten. Så nå har vi litt vann på en flaske stående som han får litt av innimellom, og det var den som ble brukt som motivasjon. Han ble helt vill når jeg satt den et stykke foran ham, skulle komme seg bortover..

Samboer kom hjem fra jobb for halvannen time siden, og har nå lagt seg. Han må dra igjen før 7 imorgen, og blir antagelig like lenge som i dag. Så da blir det svømming alene igjen. Alenemamma en hel uke ble det da. Får jo heldigvis bil, så da kan jeg finne på litt. Så i morgen blir det venninnebesøk på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er! H driver med noe slags svømmebevegelser og tror det får ham noe sted... Så lurer på når han begynner å krabbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink han er.

Lillegutt har også begynt å komme seg litt fremover, men er ikke på langt nær så flink som lille D.

Morsomt at han er så glad i vann da. Jammen ikke den verste tingen å bruke som lokkemiddel det.

Godt du har bil til å komme deg litt ut. Slitsomt å være alene hjemme hele tida...

Kjenner til det med slitsomme pappaer... De mener det jo så godt, men kan bli i meste laget ja... Godt du har en forståelsesfull samboer. Det er viktig.

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink gutt du har!!! :tommelopp: Hos oss kommer hun ikke noen vei ennå... Hun har nok god tid hun snuppa mi :rødme:

Det må være gøy å se på når han ligger der med beina i været.. :fnise:

Virker som hektiske dager for samboeren din.. Man får tenke at det blir jo sikkert greit med penger ut av det, og så er det jo også sikkert bare for en periode :)

:klem: til deg og lillegutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er! H driver med noe slags svømmebevegelser og tror det får ham noe sted... Så lurer på når han begynner å krabbe.

Kjenner igjen de svømmebevegelsene ja :fnise:

Så flink liten gutt du har :tommelopp: Skal se på det at han ikke snart skjønner sammenhengen mellom å bruke hendene og føttene! :fnise:

Nei, vi får nå se da. Ikke noe enda i alle fall :ler:

Så flink han er.

Lillegutt har også begynt å komme seg litt fremover, men er ikke på langt nær så flink som lille D.

Morsomt at han er så glad i vann da. Jammen ikke den verste tingen å bruke som lokkemiddel det.

Godt du har bil til å komme deg litt ut. Slitsomt å være alene hjemme hele tida...

Kjenner til det med slitsomme pappaer... De mener det jo så godt, men kan bli i meste laget ja... Godt du har en forståelsesfull samboer. Det er viktig.

Ha en fin kveld :klemmer:

Altså, han kommer seg ikke så langt her heller altså. Det er mest roping i frusrasjon nettopp fordi han IKKE kommer så langt. Men han har i alle fall fattet at det går an ;)

Jeg likte visst ikke vann i det hele tatt når jeg var liten, så jeg er glad han er glad i det ja.

Så flink gutt du har!!! :tommelopp: Hos oss kommer hun ikke noen vei ennå... Hun har nok god tid hun snuppa mi :rødme:

Det må være gøy å se på når han ligger der med beina i været.. :fnise:

Virker som hektiske dager for samboeren din.. Man får tenke at det blir jo sikkert greit med penger ut av det, og så er det jo også sikkert bare for en periode :)

:klem: til deg og lillegutt!

Som sagt over, så kommer han seg ikke så langt her heller altså. Men det er utrolig moro å se på i alle fall :)

Ja, det er travelt for de på jobb om dagen. Men som du sier, det kommer penger (og godvilje) ut av det, og det roer seg vel etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvordan savnet etter kjæresten plutselig blir så mye større bare fordi jeg vet han ikke kommer hjem i kveld.. Huset føles tomt :sjenert:

Men vi har hatt en fin dag likevel, vi. Vært og besøkt lillegutts mormor på jobb. Det var stor stas - det var en enormt stolt mormor som bar gutten rundt for å vise frem :) Han var heldigvis i fin form, og taklet fint alle de rare damene som skulle prate og kose med ham.

Deretter hentet vi Lillegutts oldemor, for å besøke hennes søster (altså min pappas tante). Hun har ikke egne barn og barnebarn, og synes det er veldig trivelig med oss tror jeg. Så vi spiste lunsj der, kjempetrivelig. Lillegutt har en ting for gamle damer, han ler og tuller fælt :ler:

I morgen skal vi først på lunsj sammen med noen av babysvømmerne, og så skal vi treffe tante Midnight. Så drar jeg nok hjem til mamma og spiser middag. Pappa er også på reisejobb, så ingen vits i at vi sitter hjemme i hvert vårt hus og spiser alene ;)

Forsøkte å montere Kiddo-stolen i dag, men fant ut at det må være noe galt med skruene til sikkerhets"beltet". Altfor store til den skinna de skal passe inn i :klø: Så da får samboer være handyman og titte på det når han er hjemme igjen.

Nei, nå får jeg lage meg litt middag. Laksefilet og potetmos på menyen, gjør det enkelt når jeg er alene. Også må jeg få fyr i ovnen - det bruker å være samboers oppgave merker jeg, får liksom ikke helt fart i det her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...