Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herlig med en så dyktig samboer :) Mannen min er ikke like flink, han trenger en liten dytt. Men han lærer stadig ;)

Kos deg på shopping! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må være deilig mes lik mann :) Vet heldigvsi at min også blir super der, han er så flink alt nå med meg :fnise:

Det er veldig godt! Man trenger å være to om ting, for det er nok å gjøre med både babyh hund og hus.. :)

For en drømmemann du har!!! Sambo er ikke så verst han heller, men jeg trenger liksom å spørre han om hjelp av og til..(noen ganger mase også..). Hadde alle menn hatt de positive sidene til din mann, så er jeg sikker på verden hadde vært et bedre sted ;) Eller?...

PS: Jeg er kjempefornøyd med min sambo altså :rødme: Tenk så kjedelig verden om alle hadde vært like! ;)

:klem:

Ja, han er ganske så fin :nigo: Men som du sier, alle er ikke like - og mannen her har nok helt sikkert sine negative ting han også :ler: I tillegg er jo samboer litt eldre enn meg, og var nok minst (om ikke mer) klar for baby enn hva jeg var. Så han er veldig opptatt av barn, og det hjelper nok på.

Håper du får det hyggelig med sang og shopping :smilbla:

Ble ikke noe sang, men shopping fikk vi til :lur:

Herlig med en så dyktig samboer :) Mannen min er ikke like flink, han trenger en liten dytt. Men han lærer stadig ;)

Kos deg på shopping! :klemmer:

Ja, det tar vel litt tid før de også "forstår" hva som kan hjelpes til med. Men jeg er veldig glad samboer er så flink til å ta initiativ der.

Innom og sier hei! :goodbye:

:vinke:

Er innom og titter litt.... Så koselig å lese om din hverdag...

:klemmer: fra Myrthel

Hyggelig å se deg Myrthel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Flinke lillegutt holder på å få bedre netter :strix:

På tirsdagskveld ga jeg ham litt sviskemos på kvelden når vi spiste middag, og den natta sov han for første gang på mange mange uker til klokka 3 før han våknet for mat! Så i går forsøkte jeg meg på å gi grøten på kveldstid i stedet for på dagen, og i natt sov han til nesten 4 før han ville ha mat :nigo: Så i natt var første natt på evigheter med kun 1 nattmåltid - da sov han videre til 7.30 før han ville ha frokost.

Så da blir det å fortsette med grøten på kveldstid i stedet, og jeg er litt glad for at jeg da tydeligvis leste signalene hans riktig - og at det var mer mat han trengte.

Virker som systemet har hengt seg opp litt da. Her er vi jo vane med en bleie om dagen, men nå har han ikke produsert noe siden mandag :sjenert: Men virker ikke som det plager ham, og jeg fortsetter med malt og sviskemos. Også krysser jeg fingrene for at han produserer den bleia som kommer en gang når pappaen er hjemme :ler:

Ble ingen babysang på oss i går, for lillegutt ville ikke sovne. Vanligvis er han våken i 2 - 2,5 timer av gangen før han er skikkelig trøtt. Men i går var han plutselig våken kjempelenge, nektet å sove. Før han endelig sovnet ca 15 minutter før vi skulle dra på sang. Fant ut at å dra med ham dit da hadde blitt mer stress enn kos, så da dro vi heller på besøk til oldeforeldrene hans når han våknet. Var veldig trivelig det også, da. De er jo så tussete etter ham :)

Nei, nå er det tid for litt leking på gulvet.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snill lillegutt er da som sover så godt om natta, det er gull verdt :) Håper det fortsetter framover.

Kos med oldeforeldre, her har vi ingen oldeforeldre, alle har gått bort :(

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lillegutt har begynt å sove bedre om nettene :biggrin:

Lenge siden jeg har lagt igjen noe inne hos deg nå. Er som regel innom og leser, men har jo ikke så mye å bidra med på babyfronten da :sjenert:

Men veldig gøy å følge med dere :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Her sparer vi også de "tunge" bleiene til pappaen :fnise: Husker det var en lørdag som han skulle passe henne noen timer, mens jeg var på shopping. Da hadde det vært 1 uke siden hun sist hadde fylt bleia. Så fikk jeg plutselig en telefon fra en stresset pappa som sto med hendene fulle! :ler: Jeg måtte bare le.. Sånt har de godt av å oppleve syns jeg :) Så vet de hvordan vi har det :jepp:

Ja, den søvnen er viktig! Hadde nok gjort det samme som deg i den situasjonen. Merker hvor irritert og sinna V blir når hun ikke får den søvnen hun pleier. Da er hun ikke noe særlig å ha med på babysang hvertfall... :)

Hørtes ut som du hadde hatt en koselig dag :)

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han sover bedre på natten. Vi driver med grøt-tilvenning nå og har planer om å flytte den til kvelden vi også etter hvert.

Hehe, kom på noe jeg også angående å spare bleier til mannen. Det samme skjedde med Sandramannen en gang jeg skulle ut.

10 min. etter at jeg var ute av døra hadde det eksplodert i bleia til lillebror, og det hadde til og med truffet både storebror, Sandramannen og sofaen. :sjokkert:

Alt og alle måtte vaskes :fnise:

Og jeg var trygt på vei på t-banen til kaffe med en venninne :tommel:

Hadde gjort det samme jeg også med sangen, det er ikke noe vits i å dra med seg en stuptrøtt baby på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med bedre netter :tommelopp:

Jeg glemte nok å banke i bordet når jeg skrev det, for i natt var det ikke så bra nei :ler:

Så snill lillegutt er da som sover så godt om natta, det er gull verdt :) Håper det fortsetter framover.

Kos med oldeforeldre, her har vi ingen oldeforeldre, alle har gått bort :(

:hug:

Ja, Lillegutt er heldig sånn sett. Her er det 4 oldeforeldre igjen, jeg har alle mine 4 besteforeldre. På samboers side er alle borte dessverre. Merker jo at mine også begynner å bli eldre, så har vært noen litt skumle episoder siste året :( Men jeg ser hvordan de lyser opp når jeg er der med lillegutt, så jeg passer på å få tatt turen innom med jevne mellomrom. Han er fin medisin, den lille gutten!

Så bra at lillegutt har begynt å sove bedre om nettene :biggrin:

Lenge siden jeg har lagt igjen noe inne hos deg nå. Er som regel innom og leser, men har jo ikke så mye å bidra med på babyfronten da :sjenert:

Men veldig gøy å følge med dere :)

Ha en fin dag :klem:

Det er veldig hyggelig at du kommer innom, Ulva! Det har lett for å bli mye babyprat, da størsteparten av dagen min går med til ham.. men jeg setter veldig pris på å prate om annet også altså, så her er det bare å fylle dagboka mi med hva som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. Her sparer vi også de "tunge" bleiene til pappaen :fnise: Husker det var en lørdag som han skulle passe henne noen timer, mens jeg var på shopping. Da hadde det vært 1 uke siden hun sist hadde fylt bleia. Så fikk jeg plutselig en telefon fra en stresset pappa som sto med hendene fulle! :ler: Jeg måtte bare le.. Sånt har de godt av å oppleve syns jeg :) Så vet de hvordan vi har det :jepp:

Ja, den søvnen er viktig! Hadde nok gjort det samme som deg i den situasjonen. Merker hvor irritert og sinna V blir når hun ikke får den søvnen hun pleier. Da er hun ikke noe særlig å ha med på babysang hvertfall... :)

Hørtes ut som du hadde hatt en koselig dag :)

:klem: til deg!

:ler: Ja, vi hadde en periode hvor tunge bleier som regel kom mellom 15/1530 hver dag, og det passet så fint med når samboer kom fra jobb. Så da krysset jeg alltid fingrene for at han drøyde de lengst mulig! :ler:

Nei, babysang med trøtt unge er ikke noe stas. Så lenge vi jo gjør stort sett det samme hver gang, så synes jeg ikke det er så ille å droppe heller.

Så bra at han sover bedre på natten. Vi driver med grøt-tilvenning nå og har planer om å flytte den til kvelden vi også etter hvert.

Hehe, kom på noe jeg også angående å spare bleier til mannen. Det samme skjedde med Sandramannen en gang jeg skulle ut.

10 min. etter at jeg var ute av døra hadde det eksplodert i bleia til lillebror, og det hadde til og med truffet både storebror, Sandramannen og sofaen. :sjokkert:

Alt og alle måtte vaskes :fnise:

Og jeg var trygt på vei på t-banen til kaffe med en venninne :tommel:

Hadde gjort det samme jeg også med sangen, det er ikke noe vits i å dra med seg en stuptrøtt baby på sånt.

:hoho: Det er godt de får det ut, men det var da ikke måte på til kraftsaker haha! Det er da man føler seg ekstra heldig med timingen i alle fall ;)

Håper du får en super helg! :klemmer:

Takk det samme :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså den natta som vi hadde i natt. Den bare glemmer vi. Det var et unntak som bekrefter regelen om at "Lillegutt skal heretter sove godt, og lenge" :ler: Som dere skjønner - lite søvn på både gutten og meg, noe som selvsagt fører til grinete unge utpå morgenkvisten. Rart det der - han er kjempeblid og våken mens han ligger i senga si og skravler hull i hodet på meg. Men når vi står opp, DA skal han starte med sutringa si etter en halvtime. Men skal i alle fall ikke sove mer heller :fnise:

Heldigvis fikk han en skikkelig lur når han først sovnet, og våknet opp som ny baby. Og i tillegg fikk han produsert den herlige bleia vi har venta på. Skikkelig grøtbleie :sjenert:

Advarsel om prump og bæsj, men artig liten greie: Lillegutt lå på magen på gulvet og lekte, og hadde skikkelig prumpefest for seg selv. Blid og fornøyd, men det lukta ikke akkurat blomster for oss andre... Hunden lå på teppet sitt ca 3 meter unna, og plutselig våkner hun skikkelig - setter seg opp og snuser i vei. Snuser seg nærmere og nærmere mot lillegutt og bleia hans, og når hun er fremme får hun et raaart uttrykk i ansiktet :hoho: Skjønner ikke når hun ble så selektiv på lukt altså! Men det var vel bare en advarsel til meg, for 5 minutter etter startet jo produksjonen ;)

Samboer tok med seg Lillegutt og voffs ut på handletur når han kom hjem fra jobb, så da satt jeg på høy musikk og fikk unna husarbeid. Så nå har vi hatt et bedre biffmåltid i en shina leilighet, og jeg koser meg med et glass vin. Har kjøpt med noe ulike typer for å teste ut til bryllupet - en god unnskyldning til et lite glass hver kveld ;)

I morgen skal vi til mamma og pappa, de har kommet hjem fra ferie i dag. Så da må de jo se Lillegutt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Revenka

Tihi, syns jeg ser bikkja di. Det er jo veldig morsomt da. Teste vin til bryllupet høres koselig ut. En veldig god anledning til et glass vin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg en liten tur...

Det ordner seg nok med jobb, du er dyktig i det du gjør og virker som du kan få gode referanser og diverse hvis det dukker opp en fulltidsjobb. Det gikk jo bra med din kommende ektemann og jobbsøkingen! Får bare tenke positivt, det går nok helt fint :klemmer: Men det er klart at det blir en del tanker og bekymringer rundt sånne ting..

Så godt at Lillegutt får bedre netter! (med unntak av den natta som vi skulle glemme :fnise: ) Syns jeg ser for meg hunden og Lillegutt :fnise: Høres ut som de kommer veldig godt overens de to :hjerte:

Ha en fin uke, så håper vi på gode netter igjen denne uka! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper natta i natt var bedre :kose:

Ingen regel uten unntak ;) Men helst ikke så mange unntak da! :fnise:

Håper dere har en fin helg.

Nei, nå er det litt regel og unntak annenhver natt, så da gjelder det vel kanskje ikke som regel likevel :fnise:

Tihi, syns jeg ser bikkja di. Det er jo veldig morsomt da. Teste vin til bryllupet høres koselig ut. En veldig god anledning til et glass vin ;)

Ja, rare fine hunden. Veldig godt med litt vintesting, ja! Er ikke så glad i rødvin, så der er mannen hovedtester. Men kald hvitvin... namnam!

:vinke:

:vinke: tilbake! :)

Innom og oppdaterer meg en liten tur...

Det ordner seg nok med jobb, du er dyktig i det du gjør og virker som du kan få gode referanser og diverse hvis det dukker opp en fulltidsjobb. Det gikk jo bra med din kommende ektemann og jobbsøkingen! Får bare tenke positivt, det går nok helt fint :klemmer: Men det er klart at det blir en del tanker og bekymringer rundt sånne ting..

Så godt at Lillegutt får bedre netter! (med unntak av den natta som vi skulle glemme :fnise: ) Syns jeg ser for meg hunden og Lillegutt :fnise: Høres ut som de kommer veldig godt overens de to :hjerte:

Ha en fin uke, så håper vi på gode netter igjen denne uka! :klemmer:

Åh, nå kom jeg på at det er lenge siden jeg har vært hos deg også! Må en tur innom etterpå :) I forhold til jobb så er jeg overraskende rolig nå. Har et par søknader inne på jobber hvor søknadsfristen går ut denne uka. Den ene vil jeg ha, og den andre vil jeg egentlig ikke ha :ler: Men må jo nesten søke på det som er aktuelt også. Så jeg er spent, men tar det med ro. Har fortsatt god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...