Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Har hatt en så fin helg!

Natt til i går var ikke så bra - Lillegutt våknet klokka 2 og var lysvåken. Vanligvis sovner han jo på natta igjen med en gang han får pupp, men nå hjalp ikke det en gang. Bare lå og skravlet og var irritert og urolig. Etter en times tid fant jeg ut at kanskje jeg skulle forsøke Dentinox (glemmer alltid å tenke på det som en mulighet), og da tok det 2 minutter før han sov..! Så det var vel kløe som plaget ham, da. Men i natt var det kjempebra igjen, han sov til 4.30, og deretter til ca 7.30 :tommel:

Ellers fikk jeg fiiint morsdagskort i går, og en bok. Koselig med en liten oppmerksomhet :) Lillegutt og jeg var en tur på besøk hos ei venninne i går, ellers har jeg bare kost meg med mannen. Vi har det så bra om dagen, og jeg er så heldig som har ham. Fikk endelig laget ferdig en bryllupsinivtasjon vi var fornøyd med, så da er det bare å starte masseproduksjon denne uka og få de ut! Heldigvis kjempeenkelt å lage, stort sett bare å printe ;)

Det er en nydelig dag ute, -16 grader og ca 25 cm med snø. Sol og knallblå himmel! Men blir vel innedag siden det er såpass kaldt. Når lillegutt er litt større, da blir det ut og lage snømann på slike dager :nigo:

Ellers er det vel vinterferie denne uka, så det er ikke noe babysang vet jeg. Men lurer på om det er svømming i morgen :klø: Får ringe noen og høre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann hoppsann!

Håper du har det bra, koselig at det går såpass greit med gutten deres også! -15 er jommen kaldt, dere får fyre i peisen og kose dere inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig å lese om dere. Godt å høre at dere har det bra.

Gjelder å sette pris på det også :jepp:

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en fin morsdag! Er så deilig med litt omtanke fra kjæresten :rødme:

Godt Lillegutt sovnet etter Dentinoxen var smørt på :) Den har jeg helt glemt bort at vi har. Men kanskje jeg skulle prøvd den i natt i stedet for alltid å gi etter og gi henne mat for å få nattero!? Er jo verdt å prøve..

Her har det også vært nydelig vær i dag! Men det har liksom ikke fristet å komme seg ut pga. minusgradene... :sjenert: Litt lat ja :rodme:

Ha en fortsatt fin kveld! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til jobb så er jeg overraskende rolig nå. Har et par søknader inne på jobber hvor søknadsfristen går ut denne uka. Den ene vil jeg ha, og den andre vil jeg egentlig ikke ha :ler: Men må jo nesten søke på det som er aktuelt også. Så jeg er spent, men tar det med ro. Har fortsatt god tid!

Oi, så spennende! Skal krysse fingrene for deg! Fremdeles god tid ja, det er godt at du tar det med ro og ikke stresser med det. Lurer på hvordan jeg kommer til å være nå om et års tid og må finne meg en fulltidsjobb med en gang studiene slutter :sjenert: Tror ikke jeg klarer å holde meg like rolig som du er nå *imponert*

Så kaldt det var der! :overrasket: Men det høres jo nydelig ut da, så lenge man kan sitte inne :) Ser at alle barna her i gaten har lagd seg snøhuler i brøytehaugene, snølykter og snømenn :hjerte: Skikkelig koselig å gå forbi hver dag!

Ha en fin dag med Lillegutten! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann hoppsann!

Håper du har det bra, koselig at det går såpass greit med gutten deres også! -15 er jommen kaldt, dere får fyre i peisen og kose dere inne ;)

Ja, det er blitt mye fyring de siste dagene - kulda har tydligvis kommet for å bli en stund :)

:vinke:

Så koselig å lese om dere. Godt å høre at dere har det bra.

Gjelder å sette pris på det også :jepp:

Ha en fin kveld :klem:

Ja, jeg nyter virkelig dagene for tiden. Plutselig er man tilbake til full jobb, og mer stress for hele familien. Da må man huske på denne tida!

Det hørtes ut som en fin morsdag! Er så deilig med litt omtanke fra kjæresten :rødme:

Godt Lillegutt sovnet etter Dentinoxen var smørt på :) Den har jeg helt glemt bort at vi har. Men kanskje jeg skulle prøvd den i natt i stedet for alltid å gi etter og gi henne mat for å få nattero!? Er jo verdt å prøve..

Her har det også vært nydelig vær i dag! Men det har liksom ikke fristet å komme seg ut pga. minusgradene... :sjenert: Litt lat ja :rodme:

Ha en fortsatt fin kveld! :kose:

Jeg har også gitt mat litt på "gammel vane" på natta. Men jeg kom til et punkt hvor jeg skjønte at han egentlig ikke var sulten, det var bare veldig praktisk for begge med puppen.. men han kan jo ikke blir avhengig av å måtte ha pupp for å sovne heller. Han gråter jo så sjelden på natta - gjør han det, så kommer kanskje puppen frem. Men når han bare er våken og urolig, da måtte det andre løsninger til ;)

Oi, så spennende! Skal krysse fingrene for deg! Fremdeles god tid ja, det er godt at du tar det med ro og ikke stresser med det. Lurer på hvordan jeg kommer til å være nå om et års tid og må finne meg en fulltidsjobb med en gang studiene slutter :sjenert: Tror ikke jeg klarer å holde meg like rolig som du er nå *imponert*

Så kaldt det var der! :overrasket: Men det høres jo nydelig ut da, så lenge man kan sitte inne :) Ser at alle barna her i gaten har lagd seg snøhuler i brøytehaugene, snølykter og snømenn :hjerte: Skikkelig koselig å gå forbi hver dag!

Ha en fin dag med Lillegutten! :klemmer:

Jeg var heller ikke så rolig når jeg skulle ha første jobben etter studiene :ler: Og det spørs om jeg er så rolig om det ikke er skjedd noe innen en måned eller to ;) Men foreløpig har jeg jo god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til deg!

:hug: Ha en fin onsdag!

:klem:

Hei igjen!

Du behøver ikke kjøpe de smekkene, Pysepus har kjøpt med HelloKitty på :hoppe:

Så flott :tommel: Jeg skulle faktisk skrive til deg i dag, for var innom i sta igjen, og de visste ikke om de fikk dem nå... jaja, da ble det ingen på meg heller ;)

Innom og ønsker deg en fortsatt fin torsdagskveld :vinke:

:kose:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg tenkt til å ta dagboksrunde, men så ble jeg sittende med jobb i 3 timers tid, og nå er det jo plutselig snart natta :sjenert: Dagene flyr sånn for meg for tiden.

I går var vi på playdate med 3 andre mammaer og babyer. 2 av de er vi på svømming sammen med, og hun siste var ei venninne av hun ene der. Var utrolig trivelig, ungene koste seg - og vi mammaene skravlet og spiste lunsj. Så vi har allerede avtalt nytt treff neste uke. Lillegutt var den yngste av babyene, og jeg ser at han nok er litt treigere motorisk enn de (selv tatt alder i betraktning). Han snur seg fortsatt ikke selv, og flytter seg ikke noe særlig rundt. Er kjempeflink til å ligge på magen og leke, men han klarer ikke skyve seg bakover eller noe. Men han er derimot langt foran de andre på prating!! Skravla går jo nesten i ett, og nå er det ikke bare uforståelige lyder lenger, men han hermer mer. Kommer forsøk på hei i samme tonefall jeg bruker, og når han er irritert roper han baba, baba! :ler: Jeg tolker det til mamma, mens samboer tolker det til pappa ;) Er nok lenge til forståelige, bevisste ord. Men han er flink til å prøve i alle fall.

Så var Lillegutt og jeg alene på svømminga i går, for samboer var ute og reiste med jobben. Men det gikk kjempefint, og vi kom litt videre tror jeg. Må jobbe litt ekstra med at Lillegutt er litt ufokusert :ler: Han er så nysgjerrig vettu, så har jo ikke sjangs til å få øyekontakt med ham. Alt annet skal utforskes. Men har trent litt i balja her hjemme siste uka, og så ut til at det hjalp.

Han koser seg skikkelig på svømminga nå da. Smiler og til og mer ler innimellom.

I dag var det babysang igjen, og så dro vi en tur til oldeforeldre.

I morgen blir det nok en hjemmedag igjen, trenger å få gjort endel husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er såååå mange fine smekker på Name It :jepp: *smelt*

Hmm, takk for tipset. Nå må jeg google litt for å se om det er en butikk i nærheten. Vet om en, men den er et stykke unna her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
Hmm, takk for tipset. Nå må jeg google litt for å se om det er en butikk i nærheten. Vet om en, men den er et stykke unna her... ;)

Går gjerne på gutteshopping jeg :nigo: Det er sånne gode med fleece under :) Nesten så jeg skulle hatt noen selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*leiter etter smilyen som synker nedi et hull i bakken, men finner den ikke* :hakeslepp:

Såååååå lang tid skulle det ta før jeg plutselig fant ut at du har ny dagbok... :sjenert:

Jaja....Fra NÅ henger jeg hvert fall med!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, så kos det hørtes ut med babysvømming! Gleder meg til vi skal igang med det! :)

Kjenner igjen den nysgjerrigheten gitt!... :rødme: Det gjelder nok alle bebiser fra 4 måneder og oppover tipper jeg.. :fnise: Sliter til og med å få henne konsentrert mens hun spiser pupp jeg :sjenert:

Ha en fortsatt fin torsdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går gjerne på gutteshopping jeg :nigo: Det er sånne gode med fleece under :) Nesten så jeg skulle hatt noen selv ;)

Takk for tilbudet, men fant ut nå at det er en Name It rett borti gata her omtrent :ler: Så amatør er jeg på shoppinga! Men skal en tur til det kjøpesenteret i morgen, så da titter jeg litt da.

*leiter etter smilyen som synker nedi et hull i bakken, men finner den ikke* :hakeslepp:

Såååååå lang tid skulle det ta før jeg plutselig fant ut at du har ny dagbok... :sjenert:

Jaja....Fra NÅ henger jeg hvert fall med!!! :klemmer:

:fy_fy::ler:

Jeg skylder fortsatt på ammetåka for småting omtrent hver eneste dag, så du har jo god grunn ;) Sånn er det når jeg driver og skifter bøker på den måten!

Å, så kos det hørtes ut med babysvømming! Gleder meg til vi skal igang med det! :)

Kjenner igjen den nysgjerrigheten gitt!... :rødme: Det gjelder nok alle bebiser fra 4 måneder og oppover tipper jeg.. :fnise: Sliter til og med å få henne konsentrert mens hun spiser pupp jeg :sjenert:

Ha en fortsatt fin torsdagskveld! :klemmer:

Han her er heldigvis så glupsk at amminga stort sett går bra - ialle fall de første minuttene. Så blir det verre, ja ;)

Babysvømming er kjempefint - gled dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner straks Norske Talenter, så skal kose oss med det! Men kjapt innom bare. Kort oppsummering:

Hatt svigers på besøk i kveld, og de tok med seg hunden til seg denne uka. Vinterferie :ler: Utrolig deilig her - stille og rolig!!

Baby klør og klør, men gråter ikke. Men urolig.

Baby holder på å le seg i hjel om dagen! ALT er morsomt :ler: Og han spiser nå full porsjon grøt - og litt fruktmos på dagen. Ny favoritt er fersken med pære (både for meg og for ham ;) ).

Skal få gjort ferdig bryllupsinvitasjoner denne helga. Må få kjøpt inn papir i morgen.

Sånn, nå blir det TV2 resten av kvelden. Samt sjokolade og brus og kjærestekos :hjerte: Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...