Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Flott at grøtspisinga går så bra. Vet om flere som har prøvd alle sortene uten at ungen ville spise grøt, brødskive eller middag, det må være slitsomt.

3 timers dupp var lenge ja! Nesten så man føler man må sjekke om alt er bra i vogna/senga da..

Babynettverk ja :) Det blir så man søker kontakt med andre med små barn. Det er jo veldig koselig for både foreldre og barn å møtes, og fint når man har flere å finne på ting sammen med. Babysang virker koselig, skulle ønske det var tilbud om det her.

Ha en flott uke videre :klemmer:

Ja, jeg føler meg nesten litt for heldig om dagen, siden både mat og soving går så bra. Men jeg fikk vel mitt i starten da. Og plutselig så får man seg en trøkk med noe igjen vel :ler:

Ja, jeg begynte å sjekke på ham etter 1 time, jeg. Men merket da at han sov veldig tungt, og siden jeg husket at han var slik sist også, så tok jeg det ganske med ro. Men går hele tiden og forventer at han skal våkne, så får jo ikke gjort noe fornufitg.

Det er så koselig å lese i boka di :rødme: Drømmer meg bort til hvordan livet mitt kan bli når jeg får barn :fnise:

Takk :) Vi har veldig koselige dager også, så det er bra jeg får formidlet det slik. Men det er virkelig annerledes enn hva jeg hadde sett for meg, både på godt og vondt. Men totalt sett er alt mye bedre enn forventet :tommel:

---------------

Da er bloggen oppdatert. De vokser jo så fort, så gøy å vise frem litt da vet dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg føler meg nesten litt for heldig om dagen, siden både mat og soving går så bra. Men jeg fikk vel mitt i starten da. Og plutselig så får man seg en trøkk med noe igjen vel :ler:

Må bare innom her, for det lønner seg ikke å være kjekkas :ler:

Makan til sutrete gutt i dag, altså. Men han har sovet litt dårlig i natt tror jeg, så håper det gir seg nå etter denne luren. Han har snart sovet en time, så han var vel trøtt.

Er ikke så lett når man skal forsøke å underholde en gutt som egentlig ikke vil underholdes. Men han vil i alle fall ikke ligge alene noe sted heller. Og han vil i alle fall ikke kose. Raringen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet for å få tilgang til bloggen din *smile pent* :nigo:

Lagt til :)

----

Heldigvis sovna sutreklumpen med en gang jeg la ham i sta. Så håper jeg at i morgen er han litt gladere enn i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har vært *skjemmes* :sjenert:

Håper lillegutt har sovet godt i natt.

Er ikke alltid man skjønner hva de vil disse små og da blir man både oppgitt og fra seg. Men som regel går det over etter kort tid og alt er bare kos og herlig :hjerte:

God helg!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg igjen, Jekka!

Jeg merker vel det ekstra godt nå som jeg har en liten en, at jeg er et overenkende og overanalyserende menneske... :ler: For her vil jeg gjerne vite hvorfor og hvordan på alt mulig, noe som rett og slett ikke går.

Jeg vil f.eks. veldig gjerne vite hva som skjer i den lille kroppen til Lillegutt om dagen, for noe rart er det. Han har vært enormt sutrete denne uka. Men i går var det plutselig bedre igjen. La seg normalt i går kveld, og alt var fint. Plutselig kl 2230 HYLSKRIKER han, og det fortsatte han med i en times tid. Tror ikke det var magevondt, for beina sprellet ikke slik de brukte å gjøre da i alle fall. Og ser ingenting til noe tenner. Men så desperat som han var i går kveld har jeg ikke sett ham på leeenge.. :sjenert: Han skriker jo så sjelden også, er mest sutring og litt gråt om det er noe. Både samboer og jeg ble egentlig litt redde til slutt, for det var så intenst. Men han roet seg etterhvert, og sovnet etter litt mat. Sov som normalt resten av natta. Smurte på litt dentinox da, i tilfelle det var noe med tennene.. og var etter det han roet seg litt. Så får vente og se de neste par dagene, kanskje det er det.

Ellers har helga vært fin. Koste oss masse med besøk på fredagskvelden. De har ei jente som er 14 dager eldre enn Lillegutt, så de kan jo få mye glede av hverandre etterhvert. I dag kommer det ei venninne fra Trondheim hit og blir over til i morgen. Har ikke sett henne siden Lillegutt var 2 måneder, så gleder meg.

I morgen skal jeg på et møte med jobben.. vi skal avklare litt hva som skjer videre - jeg vet ikke om jeg har 100% stilling der etter i sommer. Men jeg vet heller ikke om jeg kommer til å fortsette.. :sjenert: Men blir spennende å høre i morgen hvilke tanker de har. Trives godt der. Men ser jo etter å ha vært i permisjon en stund at hjemmekontor kan bli i overkant ensomt. Jeg trives altfor godt med å ha mennesker rundt meg. Blir nok en ordning på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig og skummelt når de skriker uten at man kan finne årsaken til det. Bra han roet seg etter hvert da, men håper det ikke skjer igjen :klemmer:

Det ordner seg sikkert med jobben :) Er det kun hjemmekontor det er snakk om hvis du fortsetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Innom og oppdaterer meg! Jeg blir med å følger deg inn i det nye året og er spent på hva fremtiden din bringer MellonCollie! :)

I motsetning til deg så ser jeg etter en jobb hvor jeg har mulighet til å jobbe hjemmefra.. Hadde vært så kos å være hjemme med prinsessa en liten stund til! Også er vi jo igang med litt annen planlegging også :rodme:

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig og skummelt når de skriker uten at man kan finne årsaken til det. Bra han roet seg etter hvert da, men håper det ikke skjer igjen :klemmer:

Det ordner seg sikkert med jobben :) Er det kun hjemmekontor det er snakk om hvis du fortsetter?

Ja, da hadde det kun vært hjemmekontor. Før permisjonen syntes jeg det hørtes veldig greit ut, for å kunne kombinere med å passe Lillegutt litt. Men jeg merker jo nå at ikke det er lett å skulle forsøke å jobbe samtidig med å ha Lillegutt hjemme. Blir mest til at den jobbinga jeg har gjort nå i permisjonen min gjør jeg på kvelden / i helgene. Ikke lett å konsentrere seg om noe annet når han er hjemme. Og tror ikke det blir noe enklere når han er 1 år ;) Så da forsvant litt av min fine tanke bak hjemmekontor.

Hei på deg! Innom og oppdaterer meg! Jeg blir med å følger deg inn i det nye året og er spent på hva fremtiden din bringer MellonCollie! :)

I motsetning til deg så ser jeg etter en jobb hvor jeg har mulighet til å jobbe hjemmefra.. Hadde vært så kos å være hjemme med prinsessa en liten stund til! Også er vi jo igang med litt annen planlegging også :rodme:

:klem: til deg!

Så hyggelig å se deg igjen, Simpleminded! Og jenta di er så enormt nydelig :rødme:

Jeg er enig i at det hadde vært koselig å være hjemme litt lenger, men samtidig så "lengter" jeg etter å ha litt voksenkontakt uten at man må prate barn hele tiden :sjenert: Så det å ha et fagmiljø å tilhøre er nok viktigere for meg enn jeg trodde. Men nå får vi se hva som skjer, kommer litt update under her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, denne dagen ble litt rar.

Hadde møte med jobben, og som forventet kunne de ikke tilby meg 100% stilling etter permisjon. Men det de hadde å tilby var litt mindre stilling enn hva jeg trodde også, så det går ikke å leve på den alene. Men de ønsket å ha meg med videre, og det de kan tilby er en slags konsulentrolle, så det går eventuelt å ha det som en veldig fleksibel ekstrajobb.

Men da er spørsmålet - hva gjør jeg. Jeg tenkte at dette kunne være en mulighet til å da være litt lenger hjemme med Lillegutt. Ha jobben min nå som er faglig relevant, og kanskje få meg en deltidsjobb til på kveldstid eller noe. Da kunne Lillegutt hatt f.eks 1 eller 2 dager i barnehagen i uka, mens jeg jobber med nåværende jobb den tida. Og kanskje jobbet 1-2 kvelder i uka ellers. Da får vi vel kontantstøtte også, om vi bare har deltidsplass i barnehage.

Men jeg har også øynene åpne etter en relevant fulltidsjobb, og skulle jeg få det, så blir det jo slik som vi opprinnelig har tenkt - at Lillegutt starter i barnehage i august, og alt går fint økonomisk sett. Og jeg er vel i tilfelle berettiget til å få dagpenger om jeg ikke finner noe med en gang. Men synes det virker litt skummelt og rart (sikkert jeg som er teit).

Men samboer, som alltid bruke å være så positiv og støttende, reagerte helt annerledes enn jeg hadde trodd.. :sjenert: Litt sånn gretten og oppgitt. Så da ble jeg litt lei meg i stedet, er jo ikke min feil at ikke de hadde en fulltidsstilling lenger. Men han ble vel kanskje litt redd for hva som skjer fremover, da. Heldigvis ordnet vi opp, og han ba om unnskyldning. Men jeg som var så positiv, ble plutselig litt stressa likevel. Tenk om jeg ikke får meg noe nytt :sukk:

Men det ordner seg for snille jenter. Har ikke vært arbeidsledig siden jeg startet å jobbe deltid når jeg var 14, så da kan jeg jo ikke bli det nå heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg helt sikkert, men er jo litt vanskelig med en sånn situasjon i forhold til å søke plass i barnehage kanskje?

Hørtes jo veldig fint ut med hjemmekontor/barnehage 2 dager i uka, og en liten ekstrajobb, men samtidig er det jo veldig greit med full jobb og full lønn ;) Må nesten finne ut hva dere vil prioritere, og hva som passer dere best...

Men brikkene faller nok på plass :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du holder motet opp så går nok dette kjempebra! Bare se på meg! Jeg ble gravid den måneden jeg ble arbeidsledig, og var gravid da jeg fikk ny jobb!... :sjenert: Alt ordner seg for snille jenter ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Det ordner seg sikkert skal du se. Gjør gjerne det for snille jenter. :)

Ikke bare bare med hjemmekontor og en liten en nei. De tar gjerne litt oppmerksomhet, og ikke så lett å skjønne at mamma jobber. Jeg er veldig enig med deg også, greit å ha kolleger rundt seg.

Får håpe rømmejobben dukker opp om ikke så lenge.

Stor :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ordner seg helt sikkert, men er jo litt vanskelig med en sånn situasjon i forhold til å søke plass i barnehage kanskje?

Hørtes jo veldig fint ut med hjemmekontor/barnehage 2 dager i uka, og en liten ekstrajobb, men samtidig er det jo veldig greit med full jobb og full lønn ;) Må nesten finne ut hva dere vil prioritere, og hva som passer dere best...

Men brikkene faller nok på plass :klemmer:

Ja, jeg kjenner nok på at det jeg håper mest på er å finne enn "normal" fulltidsjobb. Det tærer fort på dersom man sliter økonomisk, og det var jo fulltidsjobb som var opprinnelig plan. Vi har jo allerede søkt barnehageplass også, men om vi får det er jo en annen sak. Så det er jo litt spenning knyttet opp mot det også.. :)

Håper det ordner seg ift jobb. Det er hodebryet her også for tida.

Ja, for deg er det vel kanskje enda mer hodebry, nå som du har en graviditet i tillegg. Er vel ikke alle jobber du kan tenke deg å starte opp i, sånn i forhold til bekken og sånt. Ordner seg nok for oss begge!

Så lenge du holder motet opp så går nok dette kjempebra! Bare se på meg! Jeg ble gravid den måneden jeg ble arbeidsledig, og var gravid da jeg fikk ny jobb!... :sjenert: Alt ordner seg for snille jenter ;)

:klem:

Jepp, ting bruker jo å dukke opp når man minst venter det. Så jeg må bare slutte å tenke på det, så skjer nok noe av seg selv :ler:

Alt ordner seg for snille jenter :nigo:

Håper det ordner seg mtp. jobb da - det er jeg sikker på at det gjør :)

Vi satser på det!

Innom og hilser på :klemmer:

:klem:

:vinke:

Det ordner seg sikkert skal du se. Gjør gjerne det for snille jenter. :)

Ikke bare bare med hjemmekontor og en liten en nei. De tar gjerne litt oppmerksomhet, og ikke så lett å skjønne at mamma jobber. Jeg er veldig enig med deg også, greit å ha kolleger rundt seg.

Får håpe rømmejobben dukker opp om ikke så lenge.

Stor :hug:

Ja, satser på at noe dukker opp. Får ta en runde på rekrutteringsbyråene her i byen, og se om hellet er på min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett i litt dagbøker i det siste, og å ha sett på "Da damene dro" (morsomt program!) tenker jeg over hvor heldig jeg er som har samboeren min :)

Han ønsker å være med på babysvømminga, og tar med glede Lillegutt i garderoben dersom det passer seg. I helgene tar han og står opp tidlig med Lillegutt minst en morgen slik at jeg får sovet ut litt. Det er han som tar nattstellet hver kveld. Og han triller gjerne en tur med Lillegutt og hunden når han kommer hjem fra jobb slik at jeg får litt alenetid.

Det er så godt å vite at vi hele tiden er to om ansvaret - jeg må ikke mase om så mye. Han ser stort sett når jeg trenger alenetid. Og så lenge han tar Lillegutt så mye når han er hjemme, så tar jeg med glede en større del av husarbeidet enn han, men han er flink der også altså.

(Han kan også være en stor dust innimellom altså, men tenkte jeg måtte huske på det positive her også :ler: )

Har vært på svømming i dag, og tatt "stup" fra kanten for første gang :fnise: De er så rare! I morgen er det sang, og så kjører vi på en liten shoppingtur (jeg er jo fortsatt i permisjon og ikke arbeidsledig enda, så da shopper jeg mens jeg kan :hoho: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må være deilig mes lik mann :) Vet heldigvsi at min også blir super der, han er så flink alt nå med meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drømmemann du har!!! Sambo er ikke så verst han heller, men jeg trenger liksom å spørre han om hjelp av og til..(noen ganger mase også..). Hadde alle menn hatt de positive sidene til din mann, så er jeg sikker på verden hadde vært et bedre sted ;) Eller?...

PS: Jeg er kjempefornøyd med min sambo altså :rødme: Tenk så kjedelig verden om alle hadde vært like! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...