Gå til innhold

Å si at vi stammer fra aper er bare en stor fornærmelse!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg stammer ikke fra noen mongo-aper!!!!!!

"joda, du har 97,777% like gener som apene!"

vel, vi har 97,777% like gener som grisen også... så da kan jeg vel si at jeg stammer fra grisen?? den har ihvertfall ikke så mye hår på kroppen som en ape..

Papegøyer kan lære seg å artikulere ord, så da stammer vi nok egentlig i fra dem..

Delfinene har "sosiale antenner", så da stammer vi kanskje fra dem heller..?

hm.... det er bare helt latterlig å tro nå sånt.

Størsteparten av verdens befolkning tror på Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VinglePetter

Nei, for vi stammer faktisk ikke fra apene. Vi har felles forfedre.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stammer ikke fra noen mongo-aper!!!!!!

"joda, du har 97,777% like gener som apene!"

vel, vi har 97,777% like gener som grisen også... så da kan jeg vel si at jeg stammer fra grisen?? den har ihvertfall ikke så mye hår på kroppen som en ape..

Papegøyer kan lære seg å artikulere ord, så da stammer vi nok egentlig i fra dem..

Delfinene har "sosiale antenner", så da stammer vi kanskje fra dem heller..?

hm.... det er bare helt latterlig å tro nå sånt.

Størsteparten av verdens befolkning tror på Gud.

Du har helt rett borsett fra at jeg vil si at det er en stor fornærmelse for apene og bli sammenlignet med menneskene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stammer ikke fra noen mongo-aper!!!!!!

"joda, du har 97,777% like gener som apene!"

vel, vi har 97,777% like gener som grisen også... så da kan jeg vel si at jeg stammer fra grisen?? den har ihvertfall ikke så mye hår på kroppen som en ape..

Papegøyer kan lære seg å artikulere ord, så da stammer vi nok egentlig i fra dem..

Delfinene har "sosiale antenner", så da stammer vi kanskje fra dem heller..?

hm.... det er bare helt latterlig å tro nå sånt.

Størsteparten av verdens befolkning tror på Gud.

Det er noen mektige argumenter du serverer her. Tror nesten jeg blir nødt til å revurdere min tro på evolusjonsteorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen mektige argumenter du serverer her. Tror nesten jeg blir nødt til å revurdere min tro på evolusjonsteorien.

Herlig svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Størsteparten av verdens befolkning tror på Gud.

Mulig det. Hvor mange mennesker trengs for å gjøre en løgn om til en sannhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er interessant å se hvordan politikk og religion kan få folk til å uttale seg om ting de vet absolutt ingenting om. Trådstarter har tydeligvis ingen forståelse for biologi eller hvordan alt (ja, absolutt _ALT_) utvikler seg, men likevel uttaler hun seg som om det hun sier er logisk.

Trådstarter: Absolutt alt i verden begynner som noe enkelt og blir noe mer avansert. Tror du en 2009 Porsche Carrera blir fornærmet av å vite at den stammer fra en 1905 T-Ford? Tror du saltkrystaller tar det personlig hvis noen påstår at de stammer fra enklere molekyler? Det du sier er ren og skjær galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bred enighet i forskermiljøet på området om at vi IKKE stammer fra apen. Det de påstår er at ape og menneske har felles forfar. Der møter de det problemet at det tar mye lenger tid enn 150 - 200 000 år for en rase og mutere til en annen rase, og det finnes ingen arkeologiske funn som støtter påstanden. Derimot finnes det tusener av funn som støtter bibelens ord. se bare i jeriko, jerusalem, sumer (Irak) og hele veien rundt i midtøsten og asia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bred enighet i forskermiljøet på området om at vi IKKE stammer fra apen. Det de påstår er at ape og menneske har felles forfar. Der møter de det problemet at det tar mye lenger tid enn 150 - 200 000 år for en rase og mutere til en annen rase, og det finnes ingen arkeologiske funn som støtter påstanden. Derimot finnes det tusener av funn som støtter bibelens ord. se bare i jeriko, jerusalem, sumer (Irak) og hele veien rundt i midtøsten og asia...

Mener du at vi stammer bra bibelen? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bred enighet i forskermiljøet på området om at vi IKKE stammer fra apen. Det de påstår er at ape og menneske har felles forfar. Der møter de det problemet at det tar mye lenger tid enn 150 - 200 000 år for en rase og mutere til en annen rase, og det finnes ingen arkeologiske funn som støtter påstanden. Derimot finnes det tusener av funn som støtter bibelens ord. se bare i jeriko, jerusalem, sumer (Irak) og hele veien rundt i midtøsten og asia...

Når du skriver ting uten kilder, forventer du at folk skal tro på deg eller er ikke det så viktig? Bibelen sier at jorden er 6000 år gammel, at vann kan bli til vin, at pi = 3, osv. Hva er det vi skal se på i Jerusalem og Irak? At enkelte historiske hendelser i Bibelen faktisk skjedde? Eller at tryllekunstene til Jesus var ekte og steintavlene til Moses faktisk kom fra en Gud som snakket til mennesket før, men siden ikke har tatt kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Derimot finnes det tusener av funn som støtter bibelens ord. se bare i jeriko, jerusalem, sumer (Irak) og hele veien rundt i midtøsten og asia...

Om skapelsen? javel? Kan du gi noen gode eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du skriver ting uten kilder, forventer du at folk skal tro på deg eller er ikke det så viktig? Bibelen sier at jorden er 6000 år gammel, at vann kan bli til vin, at pi = 3, osv. Hva er det vi skal se på i Jerusalem og Irak? At enkelte historiske hendelser i Bibelen faktisk skjedde? Eller at tryllekunstene til Jesus var ekte og steintavlene til Moses faktisk kom fra en Gud som snakket til mennesket før, men siden ikke har tatt kontakt?

Er man virkelig nødt til å ha mastergrad i arkeologi, fysiologi, matematikk, kjemi og hele sirkuset, for å skrive noe her?????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om skapelsen? javel? Kan du gi noen gode eksempler?

Gode eksempler på skapelsen? Ta deg en tur i skogen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er man virkelig nødt til å ha mastergrad i arkeologi, fysiologi, matematikk, kjemi og hele sirkuset, for å skrive noe her?????????????????

Må man vite hva man snakker om for å kunne motsi en som vet hva de snakker om? Ja, med mindre man vil fremstå som en tulling. Hvis man ikke vet noe om det man snakker om så burde man enten diskutere med andre som ikke vet noe eller være stille, vitenskap er ikke et demokrati. Flertallet kan ta feil, flertallet kan være feilinformert, du er begge og med mindre du kan finne frem enten kilder eller bevis for de latterlige påstandene dine så blir det bare flaut for din egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man virkelig nødt til å ha mastergrad i arkeologi, fysiologi, matematikk, kjemi og hele sirkuset, for å skrive noe her?????????????????

Nei, man må bare ha et lite snev av rasjonell tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med tullet!

Trenger bare litt innblikk i historien(Konsilet i Nikea i 325, f.eks) for å forstå at kristendom bare er markedsført og iscenesatt tullball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...