Gå til innhold

Orker ikke mer

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvis alle kvinner skulle gitt etter for press fra mann, samfunn, familie, ja da hadde det jaggu vært et større antall av aborter - og selv ville jeg aldri vært født.

Og det skal være et motargument?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og det skal være et motargument?

Du klarer sikkert trekke konklusjoner fra mine andre innlegg.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet av den oppfatningen at når to mennesker som ikke er i et forhold har sex, med prevensjon, og resultatet blir en graviditet, så må det være ok for mannen å si at han ikke er interessert i å være pappa. Uavhengig av om kvinnen velger å beholde eller ikke. Det er, og må, være kvinnen som bestemmer om hun vil ta abort eller ikke, men å påtvinge en mann et farskap når han har vært tydelig på at dette er han ikke interessert i, det blir feil. Både ift mannen og barnet. Da får man heller si at faren er ukjent og leve i henhold til det.

Problemet i situasjonen som TS beskriver er at han vært pappa i 6 år. Da blir det helt uholdbart å trekke seg spør du meg.

Skrevet
Jeg er i utgangspunktet av den oppfatningen at når to mennesker som ikke er i et forhold har sex, med prevensjon, og resultatet blir en graviditet, så må det være ok for mannen å si at han ikke er interessert i å være pappa. Uavhengig av om kvinnen velger å beholde eller ikke. Det er, og må, være kvinnen som bestemmer om hun vil ta abort eller ikke, men å påtvinge en mann et farskap når han har vært tydelig på at dette er han ikke interessert i, det blir feil. Både ift mannen og barnet. Da får man heller si at faren er ukjent og leve i henhold til det.

Problemet i situasjonen som TS beskriver er at han vært pappa i 6 år. Da blir det helt uholdbart å trekke seg spør du meg.

Dette syns jeg var godt skrevet og du har gode poeng. Jeg er veldig enig i at det å la mannen få mulighet til å fraskrive seg farsskapet kan være en mulighet, absolutt. Min biologiske far er ikke annet enn et navn på fødselsattesten, det kunne like gjerne stått "ukjent" for min del.

Skrevet (endret)

Liker du ikke barnet ditt eller?

Liker du ikke barnet ditt fordi du ikke liker moren hans?

Det er ditt barn og jeg har ingen forståelse for at du ikke lenger vil ha kontakt med barnet ditt! Jeg forstår at du ikke liker moren, men barnet ditt kan ikke noe for det!

Tenker du ikke på at barnet ditt er glad i deg og stolt av deg?

Driter du i barnets følelser for deg og din nye familie?

Hva er problemet med barnet? Ikke si at moren er problemet, for det har ingenting med barnet ditt å gjøre når det gjelder følelser!

Om det er slik at du har null følelser for barnet så er det bedre at du betaler høyeste barnebidrag for barnet, og ikke har noe mere med barnet å gjøre, for dersom barnet merker at du gir faen i dette søte søkende barnet så er det ille for barnet!

Om familien støter deg vekk, så hva så? Hvordan tror du det er for et lite barn å bli støtt bort fra sin egen far!

Skam deg!

Innlegget er endret. -jolie (mod)

Endret av jolie
Skrevet
Det er, og må, være kvinnen som bestemmer om hun vil ta abort eller ikke, men å påtvinge en mann et farskap når han har vært tydelig på at dette er han ikke interessert i, det blir feil. Både ift mannen og barnet. Da får man heller si at faren er ukjent og leve i henhold til det.

Nå vet jeg lite om det rettslige rundt dette, men jeg antar at mannen ikke har krav på å frasi seg farskapet, at det skal stå "far ukjent" på fødselsattesten. Men hvis moren går med på dette, så antar jeg det innebærer at hun mister all krav til fremtidig bidrag, barnet vil aldri kunne gjøre krav på fremtidig arv etc?

For er det først satt "far ukjent", så er dette bindene, dette kan ikke gjøres om?

Skrevet (endret)
Nå vet jeg lite om det rettslige rundt dette, men jeg antar at mannen ikke har krav på å frasi seg farskapet, at det skal stå "far ukjent" på fødselsattesten. Men hvis moren går med på dette, så antar jeg det innebærer at hun mister all krav til fremtidig bidrag, barnet vil aldri kunne gjøre krav på fremtidig arv etc?

For er det først satt "far ukjent", så er dette bindene, dette kan ikke gjøres om?

Jeg kan aldri tenke meg at det er lov å skrive far ukjent når far faktisk bevist er far til et barn!

Faren kan sikkert si fra seg ansvar, men ALDRI fraskrive seg farskape sålenge han faktisk beviserlig er far til barnet! Hva i huleste skal det være godt for!

Far (trådstarter) skal betale fullt bidrag med 0 samvær med barnet om det er det han higer etter.

Stakkars barn. Bedre med en far som bryr seg og elsker sitt barn enn et stakars barn med null interesse fra ens egen far.

Trådstarter fortjener faktisk selv å bli sviktet av sine nærmeste, så kanje han forstår hva som virkelig er av verdi her i verden....

Innlegget er endret. -jolie (mod)

Endret av jolie
Skrevet
Jeg er i utgangspunktet av den oppfatningen at når to mennesker som ikke er i et forhold har sex, med prevensjon, og resultatet blir en graviditet, så må det være ok for mannen å si at han ikke er interessert i å være pappa.

KLART DET, MEN NÅR KVINNEN ALIKEVEL VELGER Å BEHOLDE OG FAREN HAR HATT BARNET I 6 ÅR SÅ BLIR DET ANNERLEDES.

(skriver ikke med store bokstaver fordi jeg er sint på det du skriver, men for at det skal syns at jeg svarer)

Uavhengig av om kvinnen velger å beholde eller ikke. Det er, og må, være kvinnen som bestemmer om hun vil ta abort eller ikke, men å påtvinge en mann et farskap når han har vært tydelig på at dette er han ikke interessert i, det blir feil. Både ift mannen og barnet. Da får man heller si at faren er ukjent og leve i henhold til det.

DETTE BLIR IKKE FEIL. AT KVINNEN VELGER Å BEHOLDE BARNET PÅ TROSS AV AT FAREN IKKE VIL, BETYR IKKE AT FAREN TIL BARNET KAN MER RETTMESSIG FRASI SEG SITT EGET BARN!

Skrevet
Jeg kan aldri tenke meg at det er lov å skrive far ukjent når far faktisk bevist er far til et barn!

ei venninne tilbød barnefaren til sitt barn å skrive "far ukjent", såvidt jeg forstod så var dette fullt mulig. Nå tok han ikke imot tilbudet og betaler motvillig barnebidrag, men har aldri sett barnet sitt annet enn de gangen de har løpt på hverandre i sentrum, og han snur ryggen til og løper sin vei.

Skikkelig mannfolk dette ;)

Skrevet
Et verdisyn er et valg. Ikke stikk av fra ansvaret du og andre kvinner har fått gjennom lovfestet 100% selvbestemt abort.

Hva slags ansvar mener du kvinnen har ved selvbestemt abort?

Skrevet
ei venninne tilbød barnefaren til sitt barn å skrive "far ukjent", såvidt jeg forstod så var dette fullt mulig.

Hei, det er fullt mulig å skrive far ukjent når far er ukjent eller mor og far har blitt enige om å skrive dette.

Men etter å få omgjort far som ukjent etter 6 år der far har stilt opp blir nok værre.

Skrevet
Hei, det er fullt mulig å skrive far ukjent når far er ukjent eller mor og far har blitt enige om å skrive dette.

Men etter å få omgjort far som ukjent etter 6 år der far har stilt opp blir nok værre.

Ja selvsagt, denne avgjørelsen må taes når barnet er født, og mor til barnet må samtykke.

Gjest nobilian
Skrevet
Hvis alle kvinner skulle gitt etter for press fra mann, samfunn, familie, ja da hadde det jaggu vært et større antall av aborter - og selv ville jeg aldri vært født.

Neivel, så ville kanskje ikke du vært født, men det kan ikke være et argument verken for det ene eller det andre.

Jeg har ikke sagt at mannen skal bestemme, at samfunnet skal bestemme eller at familien skal gjøre det - men å ta et valg uten å ta med i betraktningen disse faktorene - det er egoisme.

Da er ditt ønske om å bli mor plutselig det eneste som teller, og igjen - det er egoisme.

Det er ingen menneskerett å få barn, stikk i strid med hva mange later til å tro.

Det finnes selvsagt mange nok som fint greier å ta seg av barn uten en delaktig barnefar, men om man ikke har tenkt at faren skal være far, da kan man like gjerne la være å føre ham opp på attesten.

Skrevet (endret)

Da er ditt ønske om å bli mor plutselig det eneste som teller, og igjen - det er egoisme.

Nei det er følelsen av å ta livet av sitt barn som teller, ikke et opprinnelig desperat ønske om å bli mor.

Edit: og jeg kan ikke forstå hvordan du kan kalle det egoisme. Det å få barn og bli en forelder må vel være noe av det mest uselviske vi gjør her i livet.

Endret av Pjukset
Skrevet

Men hva plager deg mest? Eksen din eller barnet?

Dette kan jo ikke handle om at du har et anstrengt forhold til eksen din, om du ikke føler noe for ditt barn?

Ønsker du virkelig å ikke se barnet ditt vokse opp?

Hva har gjort at du har endt opp med en slik følelse? Tror flere her sliter litt med å forstå det, men jeg skjønner jo at det fins mennesker som ikke er glad i barna sine.

Gjest nobilian
Skrevet
Edit: og jeg kan ikke forstå hvordan du kan kalle det egoisme. Det å få barn og bli en forelder må vel være noe av det mest uselviske vi gjør her i livet.

Det burde ha vært det, men tror du virkelig ikke mange barn settes til verden av rent egoistiske årsaker? Flere enn du liker å tenke på?

Skrevet

TS: Hadde jeg vært den nye samboeren din, og du hadde vurdert å kutte ditt eget barn ut pga du ikke likte moren, da hadde jeg gått ifra deg på flekken.

Syntes dette var veldig trist å lese, håper du klarer å se dette gjennom ditt første barns øyne etterhvert.

Skrevet

Jeg ville ikke ha overlatt barnet mitt til en far som følte det slik. Fortell om vansklighetene dine til barnemoren du, TS. Så blir du nok kvitt det problemet.

Heller 100% alenemor enn å dele barnet mitt med en som ikke føler noe for det, barnet må da merke at faren gir faen.

Skrevet

Det burde ha vært det, men tror du virkelig ikke mange barn settes til verden av rent egoistiske årsaker? Flere enn du liker å tenke på?

Joda, noen får barn av feil grunner, jeg skal ikke si imot det. Men hvorfor skal det bety at TS sin eks fikk barn av feil grunner? Er det at TS "ikke var klar til å bli far" god nok grunn til å inngå det største kompromisset man trolig kan inngå med seg selv? Gjør det henne til en egoist?

Skrevet

Sjokkerende lesning!!

Aksepterer virkelig din nye kjæreste som selv er mor at du ikke vil ha ditt eget barn lenger???????

Hva for noen folk er dere to egentlig??

Spør du meg, bør dere adoptere bort begge to og flytte til månen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...