-Fisken- Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter #101 Del Skrevet 28. oktober 2003 Koselig med hilsner :D Fisken er litt lei seg for tiden.. Derfor litt fraværende. Natt til i går la jeg meg tidelig- var så trøtt for hadde nesten ikke sovet de siste nettene. Klarte å sovne klokken 10. Klokken 12 våknet jeg. lys våken.Hadde ikke sjangs til å få sove igjen. ENdte med at jeg så på TV (noe jeg ALDRi gjør ellers, kan ikke fordra TV, eneste jeg klarer å se på er filmer som jeg vet er bra) til klokken 5. Da hadde jeg fått med meg to episoder av Ungkaren, en Farmen (er det ikke det det heter da? hm..) episode og en film på Hallmark. Pluss at jeg hadde drukket masse kamille-te, spistet knekkebrød og tatt 4 sovepiller. Klarte heldigvis å sovne klokken 5. Skrudde av vekkeklokken i søvne og sov til kvart på 9. Var hos akupunktøren min samme dag. Er der en gang i uken. Han satte noen nåler som skulle få meg til å sove bedre. Heldigvis sovnet jeg med en gang da jeg la meg i går! MEn gruer megtil å legge meg i kveld :-? SKal til psykolog nå, håper det hjelper meg litt. Prøver å få timehos han der Finn etellerannet som ar skrevet boken "Uro".Han skal ringe i morgen. JA Middie, jeg erveldig glad i å lage mat Men mest mat uten fett og sukker.. Kanskje like greit, men ganske slitsomt å måtte tenke på det i lengden.. Går heldigvis ikke rundt å tenker på mat konstant lenger som jeg gjorde før. Sitter ikke å legger opp allemåltidene jegskal spise neste dag før jeg sovner lenger. Og det er i alle fall deilig! Har kontroll over meg selv og spiser det jeg må. SLiter heller ikke med dårlig samvittighet lenger. MAt er godt! Hvor gammel jeger? Hehe, ikke sånn super gammel akkurat.. La oss si at jeg erover fjortis-stadiet, men bor fortsatt hjemme :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. oktober 2003 #102 Del Skrevet 28. oktober 2003 Ok...over 15 og under 18 da kanskje? Du virker uansett ganske voksen synes jeg. Så trist at du ikke har det helt bra og at du sliter med å sove. Nå vet jo ikke jeg akkurat hva det er og hvordan livet ditt er og har vært, men jeg har også hatt mine perioder som er tunge og triste og har vært plaga med å ikke få sove. Får håpe at psykolog-timer hjelper deg. Gode tanker går din vei. Håper du får sove i natt. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 29. oktober 2003 #103 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei og hå og sånn! En klem til deg fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter #104 Del Skrevet 29. oktober 2003 Tusen takk for trøst.. Det hjelper! Dere er så snille.. Eneste gangene jeg egentlig er meg selv og i godt humør er når jeg er alene og hjemme. Merkelig egentlig.. Skulle tro det var omvendt? Men sitter å og nynner for meg selv til musikken min, tusler en tur innom her, fikser med bilder i album osv. Akkurat da har jeg det bra.. Men skolen er helt jævlig. Har alltid vært vant til toppkarakterer i alle fag, men klarer rett og slett ikke konsentrere megom noen ting lenger. Har forsåvidt ikke godtr noe ned i noen fag, men det kommer nok. Jeg har vært deprimert før, det er ikke det. Har vært nær ved selvmor.. Men det er noe helt annet nå. på en helt annen måte. JEg vil leve, det har ikke noe med det å gjøre. Problemet er egentlig at jeg ikke helt vet hva jeg vil eller hva som skjer. Jeg har jo ingen grunn til å være deprimert! Mistet matlysten i ca 2 uker, men har heldigvis kommet igjen nå. Det er helt jævlig å måtte sitte å tvinge i seg noe som bare vokser i munnen :-? Alle og alt på skolen irriterer meg, til og med alle som går der. Føler at de er så barnslige og har heltandre tanker om effitivitet, en helt anen lærevilje enn meg, osv. Virker som de bare går der fordi de må. De fleste av dem tenker virkelig ikke. Er helt blåst i hodet. Skjønner virkelig ikke at det er mulig! Trening er heller ikke noe gøy lenger. JEg må tvinge meg ut av døren hver dag. Har heldigvis såpass selvdisiplin at jeg klarer å tvngemeg gjennom de fire timene med trening hver dag. Ønsker å kunne løpe inn på do - å bli der, men det kan jeg jo ikke. Spesielt ikke når vi har tropps trening, da er jo de andre avhengig av meg. Men det hadde liksom vært så deilig å bare la tårene strømme.. Hvis jeg kunne gråte ville jeg fått tømt meg på en måte. Tar meg ofte i å være sint på mennesker jeg går forbi på vei til treningen. Sint, fordi de kan gå hjem å gjøre hva de vil, mens jeg må på trening. Men jeg kan ikke slutte heller, det er en del av meg. Treningsiveren min har alltid gått i bølger, får bare håpe det går bedre snart i alle fall. Det rare er at når jeg tenker tilbake på når det hele egentlig negynte, så vet jeg det ikke sikkert. HAr kanskje glidd inn sånn sakte, men sikkert? Har i alle fall holdt på i 1 1/2måned, men værst nå i det siste.. Jaja, får bare trøste meg med at mange har det mye verre enn meg; jeg har jo ingen grunn til å være deprimert en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter #105 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei og hopp, her kommer mitt 600de innlegg! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter #106 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ah, så deilig.. Sitter å hører på CD'n jeg nettopp har kjøpt, Celtic Circle 2.. Den er bare helt skjønn.. *sukk* Sånn musikk man drømmer seg bort til. Spesielt Nocturne. Må være en av de nyeligste melodiene ever. Ser frem til en avslappende og deilig kveld - ingen skole i morgen. KAn ikke sove lenger allikevel (ikke det at jeg har håp om å få sove så mye uansett da men) fordi jeg har linsetime klokken ett :-? Er så utrolig lei det linsegreiene nå altså. DEt har så og si bare vært tull siden jeg begynte med dem for 1 1/2 år siden. For ca 2 måneder siden var jeg på ny kontroll og trengte sterkere linser. Fikk prøvelinser der og da, og neste pakkeforsendelse, som kom litt over en måned senere, skulle inneholde linser med den nye styrken. Men nei da. Det var de gamle. Altfor svake! Dro opp til Brilleland på lødag å forklarte situasjonen slik at jeg kunne bytte linser. Den gang ei. Dama trodde ikke på meg, for han fyren jeg hadde vært på kontroll hos hadde ikke skrevet opp at jeg hadde vært der og hadde fått svakere syn! Så utrolig irriterende. DEn dama fikk jeg bare så lyst til å kvele. Grrr.. Passet veldig dårlig ettersom jeg var i et ikke så altfor godt humør. Hun bare så dumt på meg og sa: Ja, da setter jeg deg opp på ny linsetime da, så får vi se da. Dvs at jeg må ned dit igjen, ta linsekontroll, dra hjem, ringe dit å melde fra at linsene er passe og alt sånn, og så, endelig, få tilsendt nye linser. Er det mulig! I mellomtiden går jeg med linser jeg skulle ha byttet for en måned siden. Deandre er jo altfor svake, ser bare skygge.. Blir så sint! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 30. oktober 2003 #107 Del Skrevet 30. oktober 2003 Huff, teite linsefolk... Jeg var faktisk på linsesjekk hos Brilleland i dag. Nok en ting vi har felles. Heldigvis har jeg ikke hatt noe trøbbel, og optikeren er veldig hyggelig. Grattis med innlegg nr. 600! Håper det går bedre med deg etter hvert. Syns du er kjempeflink som har motivasjon til å gå og trene selv om det er hardt. Men du? Håper du koser deg i morgen. Fredag, jippi! Jeg skal på kg-treff.. Og så er det jo Halloween i morgen! Skummelt... Sjekk rosetråden. :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter #108 Del Skrevet 30. oktober 2003 Halloween, ja. En anledning til å stelle i stand en jentekveld Men ikke i år. I år skal jeg til pappa, lenge siden jeg har vært hos han. Han er så søt, blir kjempeglad når jeg er hos han. Mamma gjorde et stort feilgrep i sta. Jeg sa: -Du syntes vel ikke jeg spiser lite nå for tiden, vel? -Nei, du er flink, svarte hun. Bïg mistake. BIG. Vet veldig godt at jeg stilte spørsmålet på en måte som egentlig hadde et eneste svar. Men allikevel.. Hvis jeg spiser nok i mammas øyne :-? Hm.. Er det noe jeg har så er det selvkontroll. Nå blir det absolutt null småspising eller nøttespising (nøtter er noe av det beste jeg vet og det eneste med masse fett i jeg godtar å spise..) på lenge. Jeg vet jo det er dumt av meg.. Men kan ikke noe for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cloe Skrevet 30. oktober 2003 #109 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei Fisk! Spiste fiskepinner i dag jeg forresten Takk for koslig melding i boka mi. Deeeilig med helg nå! (selv om jeg må til svigermor :-? ) Leste du hadde problemer med brilleland. Hvilken butikk er det? Jeg vet det er stooor forskjell på hver butikk, og når de pakket feil linser til meg i sommer (halvparten av den styrken jeg skulle ha) OG jeg dro på ferie til utlandet med de linsene OG måtte kjøpe nye der jeg var, så fikk jeg faktisk trekt fra de kronene jeg brukte til linser, på neste regning. Phew.. lang setning.. Du får kose deg masse i helgen da! (Kom aldri i spagaten da jeg var mindre så det ble ikke RS på meg.. Måtte nøye meg med vanlig turn jeg) Klem Cloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 1. november 2003 Forfatter #110 Del Skrevet 1. november 2003 Var faktisk mye bedre på Brilland på Bryn senteret! For det første virket det mye mer ordentlig der, og for det andre var de som var ansatt derav et annet slag. På det stedet jeg gikk til før var alle ganske "fjortiser" for å si det sånn, og vet ikke helt om jeg stoler på dem når det gjelder øynene mine. I hvert fall ikke når de er mye mer interessert i telefonsamatelene med venner i jobbtiden og å blåse svære tyggisbobler. I hvert fall, hun jeg var til på linsekontroll nå, sa at øynene mine ikke tåler den typen jeg bruker nå. (jaha ja, og det har de tydligvis aldri sett før - selv om jeg har brukt linser nå i 1 1/2 år..) Hun ga meg en annen type og den nye styrken, så nå ser jeg perfekt igjen! JA :D Æsj, lørdag kveld.. Snart søndag morgen, snart trening (fem timeri morgen :-? ) snart søndag kveld, snart natt til mandag, snart mandag - snart skole! *snufs* Er bare så utrolig lei :evil: Det verste med det er at jeg overhode ikke vet hvorfor jeg er det heller. Væææææ, blir snart gal av meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. november 2003 #111 Del Skrevet 2. november 2003 Hehe, du Fisk. Du tenker sånn som meg du. Snart søndag, snart mandag, snart jobb. BLÆ!! Kjempelei jeg også og trives overhode ikke med den hverdagen jeg har nå. Vi får se fram mot lysere tider, men skulle så gjerne hatt det anderledes NÅ med en gang!! *stor klem* Vi får bruke hverandre som klagemur. Greit å få det ut på en måte også. Send gjerne en PM om du føler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 2. november 2003 Forfatter #112 Del Skrevet 2. november 2003 Væææææææææ! Hersens mensen :-? Har helt ekstreme menssmerter, hjelper ikke med smertestillende i det hele tatt.. Uff, det er helt jævlig. Trodde liksom ikke at man fikk så veldige menssmerter nårman gikk på p-piller? hm.. Mensen er noe dritt :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. november 2003 #113 Del Skrevet 2. november 2003 Åjo du, det går fint an. Hadde smerter helt til jeg gikk over til p-ringen. Aldri om jeg går tilbake til p-piller igjen. Legg varmeflasker på magen/ryggen, der du har vondt. Det hjelper litt på meg i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 2. november 2003 #114 Del Skrevet 2. november 2003 Har du prøvd ibux? Ta to når du kjenner smerten komme. Eller helst før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. november 2003 Forfatter #115 Del Skrevet 3. november 2003 Ja, da har jeg blitt filletante, takket være Bluebird! :D *yeah* Gleder meg til torsdag. Torsdag kommer til å bli en nydelig dag. Fri fra trening! Deilig.. Klarer å holde ut trening i morgen og onsdag da, ja. Men det er egentlig ganske deppende å være på trening for tiden.. Det er en periode hvor mange sliter virker det som. Hun ene løper ut i garderoben ganske ofte, sitter der og griner. Vi får heller ikke lov å løpe etter.. Men stakkars, hun haregentlig ikke noen spesiell grunn, som hun selv sier. Hun er bare superdeppa. Litt av det "flink pike" oppleget hos henne. Det er så viktig for henne at hun er perfekt til all tid, at alle syntes hun er perfekt. Derfor skjuler hun det hun har inni seg og har et flott ytre. Ikke åpner hun seg for venner. Hun slipper skjeldent folk innpå seg. Meg snakker hun med fordi hun vet at jeg vet hvordan hun har det, ettersom jeg har slitt litt ennå, men nå på en helt ny måteog at jeg skjønner henne. Men det er egentlig ganske jævlig.. Blir deppa på hennes vegne. Nå har hun store sår på knokene på den ene hånden. Hun sier hun har skrapt seg opp, men vil ikke si grunnen. Begynner å bli alvorlig bekymret for henne.. Lurer på om hun kanskje har prøvd å kaste opp. Med hennes vilje kan hun holde på til hun får sånne sår. Hun har nemmelig fortalt meg før at det er umulig for henne å kaste opp, uansett hvor lenge hun holder fingrene i halsen. Før har hun også hatt et kjempestort sår på den ene hoften, hun fortalte ikke hvordan hun fikk det. Mat er også noe hun sliter med. Ikke så mye nå lenger, mer før. Det jævlige er at hun ikke vil innrømme at hun har eller noen gang har hatt en spiseforstyrrelse. Og det er jo bare kjempeinnlysende! Uff, det er bare helt forjævlig. Dagens samfunn - fy faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. november 2003 #116 Del Skrevet 3. november 2003 *klem* til yndlingsfisken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cloe Skrevet 4. november 2003 #117 Del Skrevet 4. november 2003 Godt å høre at brilleland på bryn var bedre. Skal prøve den selv tenker jeg. Hatt en fin helg? Så trist at treningen er så deppende om dagen... Vil forresten også anbefale p-ring. Gud så deilig å slippe disse pillene. Godt å ha noe å glede seg til i disse deppe dager. Håper torsdagen din blir avslappendes! Klem Cloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 4. november 2003 #118 Del Skrevet 4. november 2003 Hei sveis i akvariet! Skal jeg synge litt for deg? Takk for mange gode forslag til kattenavn. Kanskje jeg bør rope ut alle og se hva pus reagerer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 4. november 2003 Forfatter #119 Del Skrevet 4. november 2003 Vakker sang, Bluie :blunke: Uff, denne dagen.. Ja, vet egentlig ikke hva jeg skal si. Dritt, møkk, jævlig. En dag man kunne ønske aldri hade vært. Forsvinn, dag! Forsvinn.. Jeg er ekstremt lei for øyeblikket. Orker virkelig ikke mer.. Vil ikke! Skolen er bare dritt. Orker ikke, kan ikke, klarer ikke konsentre meg. Jeg som alltid har vært så utrolig flink til å være effetiv og jobbe i timene! Det er så rart.. Men blir ikke så veldig oppmuntret til å jobbe heller, med de nye lærerne. Når man lærer mer på egen hånd er det noe galt :-? Kom på trening i dag og fikk helt sjokk. JEg skrevjo et langt innlegg i dagboken i går om venninnen min som jeg trener med. I dag fikk jeg vite noe som sjokka meg noe helt utrolig. Jenta kutter seg selb opp! H_ar svære arr ogsår. Hun har gjort det på hoftene slik at vi andre ikke kan se det. Vi har jo bare sett det på hånden, men som jeg skrev forrige gang, de kommer nok fra å ha blitt stappetinn i munnen og skrapt mot tennene. Grunnen til at vi egentlig merket det med skjæringen var pga noen sår hun har hat på armen som hun hele tiden har skjult med sportsteip under unnskyldningen at det vare brannsår. da hun satt i garderoben og gråt i går, hadde den ene treneren forlangt å få se under teipen. Arr etter arr etter arr etter sår.. Fy faen. Jeg har så utrolig skyldfølelese. JEg kunne gjort så mye mer for å hjelpe henne! Jeg har jo prøvd, vi har snakket masse sammen og hun vet veldig godt at hun alltid kan komme til meg hvis hun trenger å snakke, men allikvel, jeg skulle gjort mer.. Det er også flere ting jeg angrer på at jeg sa. Føler at jeg på en måte har "hjulpet" henne til å synke dypere.. Men det var bare et så utrolig sjokk. Ettersom hun bare har fortalt en del av problemene sine til meg, visste jeg ikke denne siden. Det fortalte hun om etil en annen på treningen som hun harkjent siden hun var liten. Hun fortalte på en måte litt til oss hver. Til meg dreiet hun mer over til spising. Det er en ting jeg anger så sinnsvakt mye på. Hun sendte meg melding en dag å lurte på navn på noen avføringspiller ettersom internetten hennes ikke funket. Jeg var selvfølgelig så dum at jeg ga henne det! Jeg tenkte som så at hun ville finne ut av det uansett, men fy faen så sinnsykt dumt gjort av meg.. Jeg har vært med på å ødelegge for henne jo. En bra ting har kommet ut av dette, heldigvis. Hun har fortalt det til moren, i alle fall deler av det, så nå skal hun til psykolog. Det jeg er redd for er at hun kommer til å lyve. Lyve så hun tror det selv. For det er jo ikke noe i veien med henne sier hun, nei da. Dette har selvfølgelig fått meg til å synke dypere ned i min egen depresjon. Jeg orker ikke stå opp av sengen, ikke sjangs om jeg går på skolen i morgen. Vondt i hodet. Dundring. Jeg vil så gjerne hjelpe henne! Jeg klarte det ikke. Å heregud, jeg føler meg så maktesløs.. En annen venninne av meg, som prøvde å ta selvmord, klarte jeg i hvert fall å snakke med og hjelpe, men ikke denne gangen. Hvordan kunne jeg unnvære å se at hun skjærte seg opp? Kan jo ikke kalle meg en ekte venn da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 4. november 2003 #120 Del Skrevet 4. november 2003 Joda, du er en ekte venn! Ikke din feil at hun har gjort det hun har gjort! Hadde du sagt noe til henne hadde hun sikkert nektet uansett. Dessuten har hun jo snakket med deg om andre ting og det har sikkert hjulpet henne. Hun syns sikkert det er fint å ha en å snakke med, selv om hun ikke har avslørt problemene sine til deg. Nå får hun jo forhåpentligvis hjelp. Ikke få skyldfølelse du, Fisk. Vil du være hjemme fra skolen i morgen så gjør det. Kos deg og slapp og tenk på andre ting. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå