Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #21 Skrevet 7. desember 2008 Jeg er enig med deg at det heldigvis er et mindretall av menn som kan få seg til å gjennomføre voldtekt. Om en definerer samleier som i ettertid oppfattes uønsket av kvinnen, som voldtekt, vil imidlertid bildet bli annerledes. Dersom en inkluderer alle andre former for seksuelle overgrep som for eksempel seksuelt betonte kommentarer (ex om utseende), uønskede blikk og berøring (ex et lett klapp på skulderen), tror jeg imidlertid at mange menn ville vært skyldige. En kan derfor ikke stole på noen menn med mindre det er så mange andre til stede at sosiale sperrer hindrer slike overgrep. Mindre alvorlige (?) overgrep som de sist nevnte vil sjelden bli pådømt, og det mest effektive er at offeret bekjentgjør gjerningsmannens nedrige handlinger for alle i hans omkrets (spesielt blant arbeidskolleger, familie og venner samt på Internett). Her kan gapestokkstraff være det mest effektive. Og vi ser du fortsatt holder på med det samme oppgulpet ditt... berøring/blikk overgrep? kan ikke stole på noen menn? Du er rett og slett ikke god i topplokket.
Pingting Skrevet 7. desember 2008 #22 Skrevet 7. desember 2008 Klart det men de må da forstå at når de går kledd. Som horer så vil mange menn se på dem som lette på tråden. Og at de ønsker sex jeg forsvarer ikke voldtekt. Men det er en grunn til at kvinner som går lett kledd blir voldtat oftere en de som ikke går slik Og? Om du vet litt om mekanismene bak voldtekt, vil du skjønne at det ikke har noen ting med sex å gjøre, men med å ha makt over et annet menneske. Pussig argument det der, forresten. Hvis det er sånn at "menn" tror at de som går lettkledd vil ha sex, er det vel strengt tatt ikke noen vits i å voldta dem? Hvis man tror at noen er lett på tråden er det vel ikke direkte logisk å overfalle dem?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #23 Skrevet 7. desember 2008 (endret) http://www.dagbladet.no/2008/12/07/nyheter...oldekt/3957999/ Jeg får helt vondt inni meg av voldtektssaker... Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan ønske å gå inn for å ødelegget livet til andre mennesker på denne måten? Hvorfor gjør de det? Hvorfor er noen mennesker rett og slett så onde...? All medfølelse til jenten... Håper de skyldige får sin straff.. Tre menn som drar en tenåringsjente inn i en bil. De kjører til en avsidesliggende parkeringsplass og voldtar henne! Jeg tror ikke dette var seksuelt begjær. Inlegget redigert, se reglerne /Furstina (mod) Endret 7. desember 2008 av Furstina
Pingting Skrevet 7. desember 2008 #24 Skrevet 7. desember 2008 Jeg er enig med deg at det heldigvis er et mindretall av menn som kan få seg til å gjennomføre voldtekt. Om en definerer samleier som i ettertid oppfattes uønsket av kvinnen, som voldtekt, vil imidlertid bildet bli annerledes. Dersom en inkluderer alle andre former for seksuelle overgrep som for eksempel seksuelt betonte kommentarer (ex om utseende), uønskede blikk og berøring (ex et lett klapp på skulderen), tror jeg imidlertid at mange menn ville vært skyldige. En kan derfor ikke stole på noen menn med mindre det er så mange andre til stede at sosiale sperrer hindrer slike overgrep. Mindre alvorlige (?) overgrep som de sist nevnte vil sjelden bli pådømt, og det mest effektive er at offeret bekjentgjør gjerningsmannens nedrige handlinger for alle i hans omkrets (spesielt blant arbeidskolleger, familie og venner samt på Internett). Her kan gapestokkstraff være det mest effektive. Oversatt: "alle menn er sexgale griser, det eneste som hindrer dem i å voldta alt som har pupper og rører på seg er at de kan bli sett. Det finnes ikke menn med moral eller omtanke for andre, det eneste som finnes i hodet deres er å få seg et ligg så snart som mulig"
K.A. Skrevet 7. desember 2008 #25 Skrevet 7. desember 2008 Om en kvinne vil, så kan hun gå splitter naken uten å måtte risikere å bli voldtatt. Jeg er så forbanna lei folk som finner på unnskyldninger for å gjøre slike ting. Det er trist at noen tror de har rett til å gjøre slikt mot noen... Joda, og om noen vil så kan de spankulere rundt omkring i alle slags bystrøk i hvilken som helst storby og vifte pengesedler rundt seg uten å måtte risikere å bli ranet. Men slik er det dessverre ikke. Om man ikke vil være offer for en viss type kriminalitet, bør man ta forhåndsregler slik at man ikke fremstår som et potensielt offer for den type kriminalitet. Ansvaret ligger selvfølgelig fullt og helt på gjerningsmannen, men det er fortsatt ingen grunn til ikke å være forsiktig.
K.A. Skrevet 7. desember 2008 #26 Skrevet 7. desember 2008 Og? Om du vet litt om mekanismene bak voldtekt, vil du skjønne at det ikke har noen ting med sex å gjøre, men med å ha makt over et annet menneske. Pussig argument det der, forresten. Hvis det er sånn at "menn" tror at de som går lettkledd vil ha sex, er det vel strengt tatt ikke noen vits i å voldta dem? Hvis man tror at noen er lett på tråden er det vel ikke direkte logisk å overfalle dem? Voldtekter som kommer som følge av mistolkninger av signaler (det er kun der dette argumentet med bekledning kommer inn) er såkalte date-rapes og lignende. Gjerningsmannen er kanskje ikke engang klar over at det er voldtekt han bedriver ("hun vil det egentlig"), fordi han er fullstendig inhabil sosialt sett. Eller han blir provosert av at dama han flørtet med/dama han mente flørtet med ham "bare var luremus", og er psykotisk nok til å tvinge seg på henne "fordi han/hun fortjener det". For de som aktivt leter etter voldtektsoffer er ikke lett bekledning/"lett oppførsel" noen faktor. Disse ser heller etter usikre kvinner, kvinner de antar kan lett domineres, og som minst sannsynlig kommer til å sette seg til motverge. Men denne type overgriper er i mindretall -- de fleste voldtekter blir begått av bekjente. Og da er det igjen helt andre motiver enn lett bekledning/"lett oppførsel" som er avgjørende.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 7. desember 2008 #27 Skrevet 7. desember 2008 Jeg er enig med deg at det heldigvis er et mindretall av menn som kan få seg til å gjennomføre voldtekt. Om en definerer samleier som i ettertid oppfattes uønsket av kvinnen, som voldtekt, vil imidlertid bildet bli annerledes. Dersom en inkluderer alle andre former for seksuelle overgrep som for eksempel seksuelt betonte kommentarer (ex om utseende), uønskede blikk og berøring (ex et lett klapp på skulderen), tror jeg imidlertid at mange menn ville vært skyldige. En kan derfor ikke stole på noen menn med mindre det er så mange andre til stede at sosiale sperrer hindrer slike overgrep. Mindre alvorlige (?) overgrep som de sist nevnte vil sjelden bli pådømt, og det mest effektive er at offeret bekjentgjør gjerningsmannens nedrige handlinger for alle i hans omkrets (spesielt blant arbeidskolleger, familie og venner samt på Internett). Her kan gapestokkstraff være det mest effektive. Denne tråden handler om overgrepsvoldtekt - 3 menn dro 1 jente inn i en bil i følge avisartikkelen. Jeg tror ikke at alle menn har en tendens eller tilbøyelighet - eller for den slags skyld LYST - til å gjøre dette. Derfor mener jeg at å generalisere at alle menn kan komme til å miste selvkontrollen og gjøre noe slikt er totalt fornedrende for menn. Når det gjelder et nachspiel der alle var fulle og ingen husker noen ting så stiller saken seg en smule anderledes. Dette er etter min mening en situasjon som svært mange kan komme opp i. Jeg tviler likevel på at det ligger i de fleste menns natur å ha sex med et bevisstløst stykke kjøtt som de aldri ville fått ja fra i edru tilstand. At noen mister alle sine hemninger når de drikker er nok dessverre et sørgelig faktum, og noe menn OG kvinner må ta inn over seg. Ikke drikk deg bort! Mannen kan bli dømt for et seksuelt overgrep og kvinnen kan dessverre risikere å bli utnyttet. Og omvendt - jeg kjenner en som våknet av at han ble tatt av en venninne på nachspiel! Det ble aldri anmeldt fordi han regnet med at han aldri kom til å bli trodd. Når det gjelder grensen mellom seksuell trakassering, uønsket oppmerksomhet og ønsket oppmerksomhet så blir jeg bare forbannet av at dette dras inn i denne diskusjonen. Det er VESENS forskjell fra det å bli voldtatt og seksuelt misbrukt og til å bli trakkasert. Det er selvsagt ikke noe behagelig å få uønsket oppmerksomhet - og spesielt ikke når det er snakk om ufine tilbud og uønsket berøring. Det har jeg vært utsatt for selv. Men jeg er ikke traumatisert, eller har fysiske skader pga dette og jeg tror heller ikke at enhver mann ville vært så åndsvak kort i hodet som den som gjorde dette mot meg var. Han var et stygt og ekkelt unntak fra en lang rekke menn jeg har arbeidet sammen med som ALDRI har gått over noen som helst strek. Jeg vet ikke hvem det er som definerer samleier som i ettertid var uønsket av kvinnen som voldtekt. I loven står det om å ha samleie med åpenbart bevisstløs person, ikke noe om "angrefrist". Så du må litt lenger ut på landet med dine definisjoner av menn som neanderthaler som ikke kan styre sine lystere. De finnes - men de er i mindretall.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #28 Skrevet 7. desember 2008 Denne tråden handler om overgrepsvoldtekt - 3 menn dro 1 jente inn i en bil i følge avisartikkelen. Jeg tror ikke at alle menn har en tendens eller tilbøyelighet - eller for den slags skyld LYST - til å gjøre dette. Jeg er helt enig med deg i at overgrepsvoldtekt er noe fundamentalt annen enn de mildere formene for seksuelle overgrep jeg nevnte. Jeg sa da også at det heldigvis er et fåtall menn som ville få seg til å bli med på noe slikt. Poenget med å nevne de andre forholdene, var å vise at kvinner må være forsiktige med å stole på menn, selv om det er helt usannsynlig mennene vil utsette dem for voldtekt. Seksuell trakassering er ille nok.
Furstina Skrevet 7. desember 2008 #29 Skrevet 7. desember 2008 Tråden er ryddet. Se reglerne /Furstina (mod)
nettvenninnen Skrevet 7. desember 2008 #30 Skrevet 7. desember 2008 Kanskje dere skal lære dere og ikke gå rundt som horer. Dere har dere selv å takke, slik dere går kledd når dere er på byen Dette er det mest dumme og tynnslitte argumentet jeg vet om (og jeg visste det kom før jeg leste svarene nedover her). Noe sånt forteller faktisk mer om deg - enn om damer. Du fremstiller menn som om de verken har viljestyrke eller skrupler. Det du sier er det samme som å mene at om du er avhengig av mat og ser et matfat, så skal man forsyne seg uten å spørre. Til og med ty til vold for å få det man ønsker seg. Vi er faktisk alle utstyrt med en menneskelig hjerne som stopper oss i å gjøre uetiske handlinger. Klær er ingen unnskyldning. Er ikke noe rart det finnes voldtekter med meninger som det du har.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #31 Skrevet 7. desember 2008 Dette er egentlig veldig enkelt, om en ser på mennesker som roboter. Statistisk sett, så ER mennesker roboter. Går du i g-streng forbi oslo S på nattestid, opp nedre karl johan, går mot festningen, så er sannsynligheten høyere for at du blir voldtatt. Det bare er sånn. Uansett hva dere syns om det eller ei.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #32 Skrevet 7. desember 2008 Gruppevoldtekt i Drammen? Sannsynligheten for at det står innvandrere bak er vel så nær 100% som det kan være. Og derfor driter jeg i det. Sosialistene og deres medløpere har seg selv å takke. Ap+SV=voldtekt+kriminalitet
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 7. desember 2008 #33 Skrevet 7. desember 2008 Dette er egentlig veldig enkelt, om en ser på mennesker som roboter. Statistisk sett, så ER mennesker roboter. Går du i g-streng forbi oslo S på nattestid, opp nedre karl johan, går mot festningen, så er sannsynligheten høyere for at du blir voldtatt. Det bare er sånn. Uansett hva dere syns om det eller ei. Jeg etterlyste dokumentasjon for dette tidligere i tråden. Kan du finne den nå? Ellers er utsagnet ditt helt latterlig. Det finnes en mengde prostituerte på Karl Johan som går i mildest talt outrerte antrekk. Det du mener er at disse må påregne å bli voldtatt. For menn - visse menn - klarer ikke styre seg. Og la oss ta det med en gang: Det er mer sannsynlig at en jente som går alene i en mørk gate i et skummelt strøk kan bli voldtatt dersom den rette mannen med de rette tendensene er på stedet. Men jeg tviler på at antrekket har så mye å si. Attitude og det faktum at hun er alene har langt mer å si enn antrekket. Vi jenter må også vise en viss form for forstand i hvordan vi ferdes, men å kalle et normalt festantrekk for horeklær blir for drøyt synes jeg. Jeg tillater meg påstanden at det er hipp som happ om en jente som dessverre er på feil plass til feil tid virker mindre fristende på en mann fordi hun går med høyhalset genser og saggebukser fremfor miniskjørt. Jeg kjøper den bare ikke.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #34 Skrevet 7. desember 2008 Gruppevoldtekt i Drammen? Sannsynligheten for at det står innvandrere bak er vel så nær 100% som det kan være. "De tre mennene i bilen skal ikke ha snakket norsk." http://dt.no/article/20081207/NYHET/425270652/1063/NYHET
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #35 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men tror ikke at jeg hadde kledd meg spesielt utfordrende hvis jeg skulle ut på byen i Drammen, hvis jeg tenker meg om hadde jeg neppe dratt på "på byen" i Drammen i det hele tatt. Hvorfor ikke det? Drammen er en fin og trygg by. Du kan gå hvor du vil når du vil hvor seom helst i dette landet.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #36 Skrevet 8. desember 2008 Det v irker faktisk som om det er innvandrermenn som står bak all elendighet i Norge: voldtekter og drap: det er de aggressive innvandrermennene. Begrens inntaket av innvandere og få ut de som ikke funker.
Gjest Lei av ekle blikk Skrevet 8. desember 2008 #37 Skrevet 8. desember 2008 Sier meg enig i at man ikke skal bagatellisere seksuell trakassering. Er faktisk en god del menn som bedriver denslags. Selv er jeg av de kvinner som synes det er ekkelt å hele tiden bli vurdert som et seksuelt objekt av menn kun i kraft av å være kvinne. Det er vemmelig å merke at menn ser på meg på en bestemt måte, annerledes enn de betrakter en mann. Selv er jeg istand til å i det daglige faktisk behandle menn og kvinner likt. Når jeg er ute og kjører bil reiser jeg f.eks. ikke hals og nistirrer i flere sekunder over rattet fordi jeg skal sjekke ut hvordan en mann som tilfeldigvis spaserer på fortauet ser ut. Jeg holder fokus på veien og de forholdene som er relevante for sikker bilkjøring. Tror menn har endel grums innad i sin egen mannskultur som avstedkommer en altfor stor aksept blant menn om at kvinner kan og skal betraktes seksuelt, i alle tilfeller. Det finnes hederlige unntak, men dessverre er det lenge mellom hver hederlige mann slik sett.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #38 Skrevet 8. desember 2008 Hvorfor ikke det? Drammen er en fin og trygg by. Du kan gå hvor du vil når du vil hvor seom helst i dette landet. Før var Drammen en trygg by, men det har forandret seg de siste årene. For voksne er Drammen stort sett en trygg by fortsatt, men ikke for ungdom. Og spesielt ikke for unge jenter. Det er mer hatkriminalitet mot nordmenn enn det som kommer frem i media.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #39 Skrevet 8. desember 2008 Sier meg enig i at man ikke skal bagatellisere seksuell trakassering. Er faktisk en god del menn som bedriver denslags. Selv er jeg av de kvinner som synes det er ekkelt å hele tiden bli vurdert som et seksuelt objekt av menn kun i kraft av å være kvinne. Det er vemmelig å merke at menn ser på meg på en bestemt måte, annerledes enn de betrakter en mann. Selv er jeg istand til å i det daglige faktisk behandle menn og kvinner likt. Når jeg er ute og kjører bil reiser jeg f.eks. ikke hals og nistirrer i flere sekunder over rattet fordi jeg skal sjekke ut hvordan en mann som tilfeldigvis spaserer på fortauet ser ut. Jeg holder fokus på veien og de forholdene som er relevante for sikker bilkjøring. Tror menn har endel grums innad i sin egen mannskultur som avstedkommer en altfor stor aksept blant menn om at kvinner kan og skal betraktes seksuelt, i alle tilfeller. Det finnes hederlige unntak, men dessverre er det lenge mellom hver hederlige mann slik sett. Jeg synes det er respektløst av deg å dra inn slike bagateller i en debatt om en grov voldtekt. Det er ikke straffbart å se på noen. Hvis du har så store problemer med at noen ser på deg burde du kanskje vurdere terapi?
Gjest Lei av blikk og ignorante folk Skrevet 8. desember 2008 #40 Skrevet 8. desember 2008 Jeg synes det er respektløst av deg å dra inn slike bagateller i en debatt om en grov voldtekt. Det er ikke straffbart å se på noen. Hvis du har så store problemer med at noen ser på deg burde du kanskje vurdere terapi? Det mest respektløse i denne tråden er vel ditt forsøk på å sykeliggjøre en person som er i sin fulle rett til å føle seg lei av å bli objektivisert. Det du tydeligvis ikke forstår er at voldtekt i mange tilfeller henger sammen med en ukultur blant menn hvor det er full aksept for å glo ned kvinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå