Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 http://www.dagbladet.no/2008/12/07/nyheter...oldekt/3957999/ Jeg får helt vondt inni meg av voldtektssaker... Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan ønske å gå inn for å ødelegget livet til andre mennesker på denne måten? Hvorfor gjør de det? Hvorfor er noen mennesker rett og slett så onde...? All medfølelse til jenten... Håper de skyldige får sin straff..
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Kanskje dere skal lære dere og ikke gå rundt som horer. Dere har dere selv å takke, slik dere går kledd når dere er på byen
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Kanskje dere skal lære dere og ikke gå rundt som horer. Dere har dere selv å takke, slik dere går kledd når dere er på byen En kvinne må ha lov til å kle seg presis som hun vil uten å risikere å bli utsatt for voldtekt eller andre former for seksuelle overgrep. La oss håpe at de skyldige blir tatt og buret inne lengst mulig.
Rødtoppen86 Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Om en kvinne vil, så kan hun gå splitter naken uten å måtte risikere å bli voldtatt. Jeg er så forbanna lei folk som finner på unnskyldninger for å gjøre slike ting. Det er trist at noen tror de har rett til å gjøre slikt mot noen... Den eneste unnskyldningen som i det hele tatt kan være aktuell, er hvis kvinnen er beruset og sier ja til sex, og så angrer seg dagen etterpå og lyger om voldtekt. Da er det ikke mannens feil.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 En kvinne må ha lov til å kle seg presis som hun vil uten å risikere å bli utsatt for voldtekt eller andre former for seksuelle overgrep. La oss håpe at de skyldige blir tatt og buret inne lengst mulig. Klart det men de må da forstå at når de går kledd. Som horer så vil mange menn se på dem som lette på tråden. Og at de ønsker sex jeg forsvarer ikke voldtekt. Men det er en grunn til at kvinner som går lett kledd blir voldtat oftere en de som ikke går slik
Gjest Mann1 Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 OK, jeg visste ikke at jeg pleier å være med i gruppevoldtekter og ødelegge livet for andre. Men takk for at jeg fikk litt mer innsikt i meg selv.
Bellatrix Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Klart det men de må da forstå at når de går kledd. Som horer så vil mange menn se på dem som lette på tråden. Og at de ønsker sex jeg forsvarer ikke voldtekt. Men det er en grunn til at kvinner som går lett kledd blir voldtat oftere en de som ikke går slik Har du noe dokumentasjon på at klær og voldtekt hører sammen? Jeg har ikke sett noe statistikk som forteller at lettkledde jenter oftere blir voldtatt en andre. OK, jeg visste ikke at jeg pleier å være med i gruppevoldtekter og ødelegge livet for andre. Men takk for at jeg fikk litt mer innsikt i meg selv. Jeg tenkte også på det da jeg leste overskriften, at noen menn har voldtatt behøver ikke bety at alle gjør det. Da jeg leste linken forsto jeg hva ts mente. De var tre menn, altså det er ikke generaliserende å si "forbanna menn".
-Susanne- Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 En kvinne må ha lov til å kle seg presis som hun vil uten å risikere å bli utsatt for voldtekt eller andre former for seksuelle overgrep. Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men tror ikke at jeg hadde kledd meg spesielt utfordrende hvis jeg skulle ut på byen i Drammen, hvis jeg tenker meg om hadde jeg neppe dratt på "på byen" i Drammen i det hele tatt.
Balooa Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Det er ikke en kvinne sin feil når en mann har null selvkontroll.
Dåsa Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Om en kvinne vil, så kan hun gå splitter naken uten å måtte risikere å bli voldtatt. Jeg er så forbanna lei folk som finner på unnskyldninger for å gjøre slike ting. Det er trist at noen tror de har rett til å gjøre slikt mot noen... Den eneste unnskyldningen som i det hele tatt kan være aktuell, er hvis kvinnen er beruset og sier ja til sex, og så angrer seg dagen etterpå og lyger om voldtekt. Da er det ikke mannens feil.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Jeg rettet "menn" i overskriften til de tre mennene som voldtok, kan skjønne at det virker litt misvisende, men hvis du leser innlegget så skal det ikke være så gæli å forstå at det var dem "forbanna" var rettet mot. Det er absolutt ingen unnskyldning for en mann å voldta en jente fordi hun går lettkledd. Og i denne saken står det faktisk IKKE EN ENESTE PLASS at jenten gikk "horete" kledd uansett, så at noen kan ta dette opp er helt forkastelig! For alt vi vet så kan hun ha gått kledd som en søndagsskolelærer, og først hvis dette var tilfellet ville voldtekten liksom blitt sett som ulovlig i dine øyne? Du skulle søren meg hatt i ræven, du gjest, som tør påstå noe sånt som at hvordan en kler seg avgjør hvorvidt man "fortjener" å bli voldtatt eller ikke!!!
Top Gun Skrevet 7. desember 2008 #12 Skrevet 7. desember 2008 Den eneste unnskyldningen som i det hele tatt kan være aktuell, er hvis kvinnen er beruset og sier ja til sex, og så angrer seg dagen etterpå og lyger om voldtekt. Da er det ikke mannens feil. Men da er det jo ikke noe å si unnskyld for i utgangspunktet.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 7. desember 2008 #13 Skrevet 7. desember 2008 Klart det men de må da forstå at når de går kledd. Som horer så vil mange menn se på dem som lette på tråden. Og at de ønsker sex jeg forsvarer ikke voldtekt. Men det er en grunn til at kvinner som går lett kledd blir voldtat oftere en de som ikke går slik Har du noe statistikk å vise til?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 7. desember 2008 #14 Skrevet 7. desember 2008 Det er ikke en kvinne sin feil når en mann har null selvkontroll. Synes du dette handler om selvkontroll? Det gjør ikke det. Det handler om å ha makt over et annet menneske og forvolde skade fordi man har denne makten. Å si at en mann som voldtar er en som har mistet selvkontrollen er en grov forenkling og en fornedrelse av de fleste menn - for det indikerer at en mann - en hvilken som helst mann - i en eller annen situasjon kan komme til å miste selvkontrollen og voldta en kvinne. Det hender jeg mister selvkontrollen - jeg blir sint, eller jeg drikker for mye. Men jeg ville aldri mistet selvkontrollen på et nivå som gjorde at jeg med vitende og vilje skadet et annet menneske. Jeg tror de aller fleste menn vil ha seg frabedt å være vesener som dessverre av og til mister selvkontrollen og dermed kan komme til å voldta. En voldtektsforbryter gjør sin ugjerning med vitende og vilje. Dersom grunnen til at han gjør det er fordi han blir tulling når han drikker så har han likevel satt seg i en situasjon der han mister forstanden. Altså er det hans feil. En annen kan være usikker på hvordan de skal forholde seg til kvinner og dessuten har de hørt at vi egentlig mener ja når vi skriker NEI så derfor tar han seg til rette. Og skjønner aldri at det han har gjort er galt. Jeg tror med hånden på hjertet at jeg kan si at 100% av de mennene jeg kjenner og omgås vil ha seg frabedt å bli klassifisert inn i den typen menn jeg beskriver i forrige avsnitt. Det er ikke snakk om manglende selvkontroll - det er snakk om en perversitet som gjør at man tenner på en kvinne som man kan ta seg til rette over. Sånn sett har det derfor null å si om denne jenten er kledd i burka, nonnedrakt eller utringet topp og miniskjørt. Det eneste som har noe å si er om man har mulighet til å utføre ugjerningen fordi ens perverse drift krever det av en. Noen ganger blir dette også kontrollert av muligheten for å bli oppdaget og gjenkjent. Andre ganger kontrollerer man dette selv ved å drepe offeret.
A.P.Katt Skrevet 7. desember 2008 #15 Skrevet 7. desember 2008 Kanskje dere skal lære dere og ikke gå rundt som horer. Dere har dere selv å takke, slik dere går kledd når dere er på byenKlart det men de må da forstå at når de går kledd. Som horer så vil mange menn se på dem som lette på tråden. Og at de ønsker sex jeg forsvarer ikke voldtekt. Men det er en grunn til at kvinner som går lett kledd blir voldtat oftere en de som ikke går slik Så du mener altså at det er greit å voldta horer da eller? Når et slubbert av en mann ser en hore eller noe han tror er en hore så er det bare å voldta? Hvor i huleste har du det fra?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #16 Skrevet 7. desember 2008 Så du mener altså at det er greit å voldta horer da eller? Når et slubbert av en mann ser en hore eller noe han tror er en hore så er det bare å voldta? Hvor i huleste har du det fra? Hvor har jeg skrevet at det er greit å voldta horer ?
A.P.Katt Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 Hvor har jeg skrevet at det er greit å voldta horer ? Slik du skrev det ble det tolket sånn. Når du skriver at dersom vi går kledd som horer er det ikke rart at vi blir voldtat! Da virker det som du mener at en hore er det bare å voldta. Mulig det ikke var slik du mente det, men det ble tolket sånn.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #18 Skrevet 7. desember 2008 Slik du skrev det ble det tolket sånn. Når du skriver at dersom vi går kledd som horer er det ikke rart at vi blir voldtat! Da virker det som du mener at en hore er det bare å voldta. Mulig det ikke var slik du mente det, men det ble tolket sånn. Var ikke det jeg mente
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #19 Skrevet 7. desember 2008 Å si at en mann som voldtar er en som har mistet selvkontrollen er en grov forenkling og en fornedrelse av de fleste menn - for det indikerer at en mann - en hvilken som helst mann - i en eller annen situasjon kan komme til å miste selvkontrollen og voldta en kvinne. En voldtektsforbryter gjør sin ugjerning med vitende og vilje. Dersom grunnen til at han gjør det er fordi han blir tulling når han drikker så har han likevel satt seg i en situasjon der han mister forstanden. Altså er det hans feil. En annen kan være usikker på hvordan de skal forholde seg til kvinner og dessuten har de hørt at vi egentlig mener ja når vi skriker NEI så derfor tar han seg til rette. Og skjønner aldri at det han har gjort er galt. Jeg tror med hånden på hjertet at jeg kan si at 100% av de mennene jeg kjenner og omgås vil ha seg frabedt å bli klassifisert inn i den typen menn jeg beskriver i forrige avsnitt. Jeg er enig med deg at det heldigvis er et mindretall av menn som kan få seg til å gjennomføre voldtekt. Om en definerer samleier som i ettertid oppfattes uønsket av kvinnen, som voldtekt, vil imidlertid bildet bli annerledes. Dersom en inkluderer alle andre former for seksuelle overgrep som for eksempel seksuelt betonte kommentarer (ex om utseende), uønskede blikk og berøring (ex et lett klapp på skulderen), tror jeg imidlertid at mange menn ville vært skyldige. En kan derfor ikke stole på noen menn med mindre det er så mange andre til stede at sosiale sperrer hindrer slike overgrep. Mindre alvorlige (?) overgrep som de sist nevnte vil sjelden bli pådømt, og det mest effektive er at offeret bekjentgjør gjerningsmannens nedrige handlinger for alle i hans omkrets (spesielt blant arbeidskolleger, familie og venner samt på Internett). Her kan gapestokkstraff være det mest effektive.
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. desember 2008 #20 Skrevet 7. desember 2008 (endret) Unnskyld meg, hvis noen tar meg på skulderen og jeg ikke liker dette så er det da for pokker meg ikke et overgrep allikevel. Og det kan uansett helt sikkert gå begge veier, nekter å tro at alle menn liker all fysisk kontakt som kvinner tar initiativet til heller, så da er vi i grunn en fordømt gjeng med overgripere alle sammen i følge din definisjon! Edit: Og nei, en kvinne kan ikke i ettertid bestemme seg for at et samleie var et overgrep så lenge hun var med på det når det skjedde. Endret 7. desember 2008 av Wolfmoon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå