Gå til innhold

Yankeecandles julelys - i Norge?


MsRP

Anbefalte innlegg

Aner ikke... foretrekker å shoppe på nett for tiden... blir stressa av alle alt julemaset i butikkene... :sprettoy:

Men må da være noen andre som vet? :)

Forresten... yankee candle er ganske nytt i norge, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

^

Yankee Candle har vært å få tak i noen år (tipper ca 5 år?)

Jeg var i Sverige i helgen og kjøpte Cinnamon Stick i medium størrelse! Lukter kjempegodt :)

Kjøpte det for 150 SEK.

Kan også anbefale Lily Flame hvis man liker duftlys! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Orker ikke lese gjennom hele tråden for å se om dette har blitt sagt tidligere, så beklager hvis det er tilfelle)

Hvis du bor i Sandefjord er jo ikke det altfor langt unna Grenland. Der har gaveartikkelforretningen Live flere filialer, og jeg mener å ha sett de lysene der ... Du kan jo alltids ringe og spørre, så slipper du bomtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

Yankee Candle har vært å få tak i noen år (tipper ca 5 år?)

Jeg var i Sverige i helgen og kjøpte Cinnamon Stick i medium størrelse! Lukter kjempegodt :)

Kjøpte det for 150 SEK.

Kan også anbefale Lily Flame hvis man liker duftlys! :Nikke:

Åå, de så lekre ut! Men nå har jeg jaggu brukt nok penger på lys.... kanskje :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være noen festbrems her, altså, men jeg synes ærlig talt ikke disse lysene later til å være verdt prisen...

Jeg bestilte medium størrelse av Clean Cotton, Home Sweet Home, Orchard Pear og Fresh Cut Roses. Tenkte å beholde et par selv, og gi bort noen i julegaver. Når jeg åpnet pakken ble jeg først skuffet over hvor små de var! Blir veldig små som julegave alene, så nå må jeg kjøpe en ekstra ting å legge i pakken. Fine krukker da.

Orchard pear og Home Sweet Home luktet ganske sterkt og godt før de ble tent, Clean Cotton luktet mindre, og Fresh Cut Roses lukter litt sånn wc-blokk aktig, litt syntetisk spør du meg. (Lukter kanskje bedre når det blir tent)

Jeg tente et av Clean Cotton lysene, men jeg kjenner egentlig ikke noe særlig lukt, selv ikke om jeg setter det på mitt 4 kvm. store bad. Må liksom helt nedpå med nesa for å kjenne lukten.

Så hvis alle lukter like svakt, synes jeg ikke jeg har fått mye for de over 800 kronene jeg betalte for 6 (ganske små) lys. Da har jeg langt bedre erfaring med duftoljene fra kremmerhuset til 29 kr pr flaske, varer myye lenger, koster mindre og lukter mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være noen festbrems her, altså, men jeg synes ærlig talt ikke disse lysene later til å være verdt prisen...

Jeg bestilte medium størrelse av Clean Cotton, Home Sweet Home, Orchard Pear og Fresh Cut Roses. Tenkte å beholde et par selv, og gi bort noen i julegaver. Når jeg åpnet pakken ble jeg først skuffet over hvor små de var! Blir veldig små som julegave alene, så nå må jeg kjøpe en ekstra ting å legge i pakken. Fine krukker da.

Du har tydeligvis ikke kjøpt medium str... For de er store!! Skal være enig i at de små krukkene er veldig små, men de som heter medium er 4 ganger så store som de minste, så kjøper du medium får du mye for pengene...

Og skal i grunn være enig i at Fresh Cut Roses ikke er den beste, lukter veldig sterkt - men den passer kanskje fint til bestemødre med dårlig luktesans?

Men den siste jeg prøvde, Sweet Strawberry er heeelt fantastisk, jeg er veldig frista til å spise den, faktisk... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel strengt tatt ikke noe som heter medium størrelse, men "små krukker" står de under på nettsiden, de som koster 125 kr pr. stk -altså ikke de minste smeltelysene. Og jeg synes de var små, ca 9 cm høye krukker, med 6 cm innhold. Og da synes jeg det var dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være noen festbrems her, altså, men jeg synes ærlig talt ikke disse lysene later til å være verdt prisen...

Jeg tente et av Clean Cotton lysene, men jeg kjenner egentlig ikke noe særlig lukt, selv ikke om jeg setter det på mitt 4 kvm. store bad. Må liksom helt nedpå med nesa for å kjenne lukten.

Så hvis alle lukter like svakt, synes jeg ikke jeg har fått mye for de over 800 kronene jeg betalte for 6 (ganske små) lys. Da har jeg langt bedre erfaring med duftoljene fra kremmerhuset til 29 kr pr flaske, varer myye lenger, koster mindre og lukter mer :)

Jeg er ganske enig med deg i dette - synes nesten det luktet mer av lysene før de blir tent. Har merket at de må brenne en stund før de avgir særlig lukt, men selv når de begynner å lukte er det relativt svakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Synes de lukter helt fantastisk jeg :) Clean cotton lukter ikke sterkt, men etter at det har brent i ca 20 min lukter det nydelig i stua... sånn behagelig lukt... :rødme:

Men ingen har lik nese og smaken er jo som baken... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg tre små lys idag, tenkte det var smart å prøve de ut før jeg bestiller de større. Men kjøpe visst noe som heter "yankee tarts wax potpourri" Aner ikke hvordan jeg får brukt de! Noen som har noen tips..? Er jo ikke noe veike der.. hm.. Og hun i butikken sa det var stearinlys, grr... Jaja, lukter iallefall kjempegodt, selv nå som de ikke er tent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt ikke noe som heter medium størrelse, men "små krukker" står de under på nettsiden, de som koster 125 kr pr. stk -altså ikke de minste smeltelysene. Og jeg synes de var små, ca 9 cm høye krukker, med 6 cm innhold. Og da synes jeg det var dyrt...

Jo. De som de kaller "større krukker" på yankeestore.no, er de som er medium. Medium er 411 gram. De har ikke de største på yankeestore, men du får de på yankeecandle.com og forskjellige andre butikker. Men er helt enig i at det er veldig dyrt om du kjøper de i Norge. Jeg sparte mange hundre kroner på å kjøpe på ebay.

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, visste ikke at det fantes større :) Personlig kommer jeg nok ikke til å kjøpe fler, vurderer faktisk å returnere de jeg har. Hadde teknkt å kjøpe på eBay jeg også, men da hadde jeg kanskje ikke fått dem til jul. Men kjekt for andre å vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jo ulempen med ebay, tar mye lengre tid. Har ikke fått mine enda, men jeg håååper de kommer til jul.

Var jo synd at du ikke likte dine da, men siden du har kjøpt de i Norge, har du iallefall 14 dagers returrett. :)

Håper jeg liker mine, for jeg har bestilt maaange, hehe. Skal gi bort noen. Kanskje dumt å kjøpe sånt på nett, når man ikke har lukta på de først, men jeg hadde lest så mye positivt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart! Kjøpte dere christmas Eve? Den og clean cotton synes jeg er aller best! Duftlysene fra Kremmerhuset liker jeg ikke. De lukter helt ok, men luktene er så difuse. Passer ikke min nese ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt både Clean Cotton og Christmas Eve smeltelys, men har ikke fått de enda. :tristbla: Har kjøpt Happy Christmas også. Vil ha de NÅÅÅ!

*edit* leif.

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hvis alle lukter like svakt, synes jeg ikke jeg har fått mye for de over 800 kronene jeg betalte for 6 (ganske små) lys. Da har jeg langt bedre erfaring med duftoljene fra kremmerhuset til 29 kr pr flaske, varer myye lenger, koster mindre og lukter mer :)

Ja, jeg BOR i denne tråden. ;) Men jeg har nå fått mine lys, og jeg er enig i at de minste (på 100 og noe gram) er forferdelig små. Men jeg har nå brent mitt Home Sweet Home flere timer i 3 dager nå, og det er enda masse igjen. Og gud så herlig det lukter!!! Det lille lyset fyller hele etasjen med julelukt. Fikk også det i medium str. jeg bestilte, og det er SVÆRT i forhold til de små (og også billigere - gotta love ebay!)

Kjøpte noen telys som het "spice cupboard" også, og de lukta så sinnsykt godt at jeg gikk rett på nett for å kjøpe flere, bare for å finne ut at de er så og si umulige å få tak i. Går det an?? :(

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

YankeeStore.no har fått flere nye lys nå!!! Sweet Strawberry lukter så godt! Fikk pakken med 3 krukker i dag! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Synes de lukter helt fantastisk jeg :) Clean cotton lukter ikke sterkt, men etter at det har brent i ca 20 min lukter det nydelig i stua... sånn behagelig lukt...
Synes det skal være sånn. Hvis det lukter for sterkt så orker man jo ikke være i rommet...

Duftelysene fra Durance lukter godt og varer lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...