Gå til innhold

Sommerbarn på vei! ♥

Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Så flink du er til å strikk! Babyen deres kommer til å få masse fint, hjemmestrikka! Så heldig!

Skummelt med den neste-besvime-opplevelsen. Håper det ikke skjer igjen, hadde sikkert sammenheng med svangerskap. Skjer mye rart med kroppen, uten at jeg vet hva som kan ha forårsaket den hendelsen.

Hormoner og humørsvingninger er også en del av pakka.. Tror dessverre ikke det blir noe bedre. Og etter ungen er ute, flyter det over til ammetåke.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arhirwen
Så bra! :biggrin:

Jeg jo ikke gravid, og har ikke vært det heller, men jeg er helt sikker på at det du går gjennom er vanlig! Jeg kan være litt opp og ned til tross for at jeg ikke har hormonene å skylde på og mitt beste tips er å prøve og forklare det til kjæresten når du er i godt humør.

Si hva som skjer når humøret ditt endrer seg, og at du er klar over det selv og fortell hva han kan gjøre for å takle det og hjelpe deg mest mulig (prate med deg, ikke prate med deg, kose på deg, la deg være i fred, hva enn som er riktig for deg).

Når jeg gikk på p-piller så virket det som verdens undergang hver gang jeg ventet TR og det hjalp veeldig å forklare den merkelige oppførselen min, både for meg og han ;)

Hehe..ja, det nytter lite å fortelle hvorfor man er sint eller lei seg når man er i den stemningen! Problemet mitt er jo det at når jeg er i godt humør og sånt, så glemmer jeg jo at jeg har vært i dårlig humør - og da har jeg ikke noe behov for å snakke om det. Hehe..

Hormoner og humørsvingninger er også en del av pakka.. Tror dessverre ikke det blir noe bedre. Og etter ungen er ute, flyter det over til ammetåke.. :ler:

Hehe... Så sant, så sant! :fnise:

Får nok bare ta det for det det er! :)

---

Var til legen i dag, men fikk ikke frem noe hjertelyd..! :sukk: Men han så vel bekymringen i ansiktet mitt, så vi skal innom neste torsdag og prøve igjen da! :ler: Merker jeg ble litt skeptisk etter at vi var der, og tankene sneik seg innpå, men jeg bestemte meg for at her skulle det bare positive tanker inn! Hehe..

Men det positive er at jeg har normalt med jern i kroppen, noe som overrasket meg STORT! Får håpe det holder seg slik fremover! :)

Og så har jeg gått opp nesten 4 kilo etter jeg ble gravid! :hoppe: Jeg har jo ikke lagt på meg siden jeg var sånn ca 14år, så dette er egentlig ganske stort for meg! :happy:

Nå er moussakaen straks ferdig her, så da får man gjøre klart til middag!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor hørte ikke hjertelyd på meg når jeg var der 13+3. Hun sa det ikke var noe å bekymre seg for, like vanlig å ikke høre som å høre. Men jeg skjønner godt tankene dine! Fikk de nemlig selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen
Må bare innom og lese litt + si god helg :blomst:

Takk for hilsenen! :happy:

Hvordan går det her da?

:vinke: Hvordan går det med deg? Innom og ønsker deg en fin uke! :klemmer:

Her går det bra, har vært på tur i helgen. Ble så hektisk før avreise at jeg ikke rakk å skrive her en gang! Hehe..

Skulle opprinnelig være på studenttur i Hemsedal i helgen, men det å være edru helt alene var ikke sååå moro! Hehe.. Var forberedt på at det kunne bli sånn, og det var mest for å møte kjente fra studentforeningen jeg er med i og delta på et styremøte. Så derfor ble det en snartur til mamma og pappa fra lørdag til søndag, siden de bare bor 1,5 time unna! :)

Det som var litt godt med den turen, er at jeg trolig har kommet meg ut av en "boble" som jeg har levd i ganske lenge - egentlig siden jeg ble gravid. Føles ut som om jeg klarer å tenke på andre ting i tillegg til graviditeten nå. Tro det eller ei, men jeg synes det har vært slitsomt jeg! Å ikke klare å fokusere på pensum, eller i forelesninger osv..

Fikk sjokk når jeg så tickeren min nå - tenk at jeg snart er 15 uker på vei!!!! :haar: Ikke spør meg hvorfor jeg reagerte akkurat nå! :fnise:

Ønsker alle som er innom en flott uke! :vinke:

Nå er jeg suuuper-sulten, så tid for frokost! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Må bare legge ut et bilde av hunden! :fnise:

Foto0382.jpg

Er alene hjemme i kveld, for den kommende pappan spiller bridge med noen kollegaer. :)

Alle dyrene er mette og sover søtt, jeg (og bebisen) er også mette og beina er slengt på bordet! :happy:

Nå er det rundt 3 uker igjen til UL, og jeg merker jeg er utålmodig! Skal til legen på torsdag igjen for å prøve å høre hjertelyd - er litt mer forberedt på at det er en fare for å ikke høre den nå. Forhåpentligvis blir jeg ikke like skuffet om det skjer!

Av en eller annen grunn synes jeg den reklamen om Jotun Sens maling (med gravide Barbie og Ken) er hysterisk morsom!! :overrasket: Ihvertfall når Ken mister beinet sitt!!! :skratte:

I kveld skal jeg kose meg med Unge Mødre på FEM kl 2100, og deretter CSI kl 2135. :hjerter: Har et vemodig forhold til CSI... Hehe.. Uten å røpe for mye av forrige episode (første episode i sesongen) for dem som ikke har sett den, så kan jeg si at jeg hylgrein under store deler av episoden! Og det var ikke bare pga hormoner! ;)

Er det noen som vet om kjerringråd for å "mane" frem hjertelyd?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden pynta seg? :ler: Er det collie? Uansett ser ut som mye pelsstell (i forhold til det vi er vant til, med en korthåra hund..)

Lykke til hos legen i morgen! Hadde vært moro å høre hjertelyd! Ble mer bekymret enn jeg trodde da jordmora ikke fant på meg, men hun sa det kunne være vanskelig å finne helt frem til uke 20. De har jo ikke tid til å lete i 10-15 minutter heller. Men nå vet du at det er helt normalt om legen ikke finner, men heller bonus om dere hører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Har hunden pynta seg? :ler: Er det collie? Uansett ser ut som mye pelsstell (i forhold til det vi er vant til, med en korthåra hund..)

Lykke til hos legen i morgen! Hadde vært moro å høre hjertelyd! Ble mer bekymret enn jeg trodde da jordmora ikke fant på meg, men hun sa det kunne være vanskelig å finne helt frem til uke 20. De har jo ikke tid til å lete i 10-15 minutter heller. Men nå vet du at det er helt normalt om legen ikke finner, men heller bonus om dere hører!

Jeg tok på han skjerfet mitt! :fnise: Det er en Shetland Sheepdog, så en mini-collie.. Hehe.. :) Det er faktisk ikke så mye stell som man skulle tro - hvis man grer hunden etter dusj så holder det. Ihvertfall på han her :)

Får bare innstille meg på at det kan hende vi hører lyd i morgen, men at det ikke er sikkert! Får bare krysse fingrene! :)

----

I dag er jeg skikkelig sliten! Tror dette var siste dagen min med de jeansene jeg har brukt å gått i (som jeg har brukt strikk-løsning på den siste tiden). Det virker som om de strammer så sykt mye på lårene at det skjer noe med blodstrømmingen eller noe.. :haar: Er kanskje ikke direkte tilfelle, men føler meg utmatta i hele kroppen og har ikke gjort noe anstrengende i dag!

Har fått vondt i skuldra også.. Vet ikke hva det kan være. Får bare håpe at det ikke er noe påbegynnende senebetennelse eller noe! :kjefte:

Dessuten føles det ut som om alt lukter veldig ekkelt for tiden!

Ble litt syte-innlegg dette, men det får gå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen
Åååh! :hoppe: Kan tenke meg lettelsen!

Nydelig hund forresten ;)

Ja, det var en stor lettelse å høre hjertelyden ja! :)

Vi ble egentlig ganske så satt ut da vi hørte den, for vi hadde egentlig forberedt oss på at vi ikke fikk hørt noe!

Tror den kommende pappan kom over "første milepæl" i dag, siden dette er første virkelige tegnet han har opplevd ennå! :happy: Jeg kjenner jo at det strekker seg og sånt der nede, og har nok kanskje blitt litt mer "vandt" til tanken - selv om det gikk opp for meg i dag at det faktisk er noe som lever inni meg! :)

Føler meg veldig heldig som har en mann som er så ivrig og interessert! :rødme: Virker som det blir flere og flere av slike menn nå, enn tidligere. Eller er det bare noe jeg tror?

Når det gjelder "cravings" og sånt for tiden, så har jeg visst fått en greie for appelsinjus! Virker som dette går veldig i perioder! Hehe..

Men det er kanskje like så greit, hvis slike cravings er tegn på ting kroppen trenger. :)

Tror det er noe snålt med tickeren min... Hver gang det er et rundt tall, så hopper den på en måte et hakk tilbake! I går stod det at jeg var 14+6, og i dag står det 14! Skulle stått 15 i dag da..hehe.. Får se om jeg lager en ny en!

Snart helg igjen gitt! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at dere har fått hørt hjertelyden da :rødme:

Appelsinjuice er vel ikke det verste å bli hektet på! :P Verre om du bare MÅTTE ha sjokolade hele dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Så morsomt at dere har fått hørt hjertelyden da :rødme:

Appelsinjuice er vel ikke det verste å bli hektet på! :P Verre om du bare MÅTTE ha sjokolade hele dagen :fnise:

Hehe... Sjokolade hadde fort kunne blitt skummelt ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Arhirwen

Har lyst til å dra til frisøren når lønna kommer nå..!! Føler meg virkelig ufresh for tiden - tuppene er sykt slitt og må klippes 10-15 cm, hårfargen er kjedelig (askeblondt/musegrått), har ingen frisyre lenger så det er umulig å gjøre noe annet enn å sette det i hestehale.... and so on!!

Så, det jeg har lyst til er å få en frisyre igjen og farge håret mørkt! :happy: Hadde vært kult å farge det svart egentlig.. Man behøver jo ikke å være deppa for å ha svart hår?! Har allitd hørt at jeg passer like bra med mørkt som med lyst hår.. Egentlig ganske greit :)

Uansett så vil jeg til frisøren og freshe meg opp! Orker ikke enda en morgen der jeg krangler med det stygge håret! :kjefte:

Nå har helgen min startet, og kjenner det er ganske deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Har funnet ut at jeg vil ha sånn hengevugge! :) Og sambo er heldigvis enig! Hehe..

Tenkte å kjøpe brukt i så fall, for prisen på Leandervuggen er jo til å hoppe i taket av! Hehe.. Burde nok ha med stativ, slik at vi kan flytte litt på den. Vi arver en sprinkelseng, så dette blir bare et supplement. Om ikke sengen blir supplementet da! :ler:

Synes formålet med en sånn vugge virker veldig bra, og jeg innbiller meg at det må være veldig deilig å sovne til gyngende bevegelser! :happy:

Noen som har erfaringer med den eller hørt om noen som har brukt den?

Nå har verdens beste mann måkt hele gårdsplassen her, og oppdaterer kommende bestefar o.l. om status etter legebesøket i går. :hjerter:

Deilig med en rolig helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spire i magen :)

Jeg brukte hengevugge til min første. Den hadde vi i stua. Dette pga at vi har hund. Men det var en kjempegod investering og småen sov som en engel oppi der :rødme:

Så det kan absolutt anbefales :)

Lykke til videre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Gratulerer med spire i magen :)

Jeg brukte hengevugge til min første. Den hadde vi i stua. Dette pga at vi har hund. Men det var en kjempegod investering og småen sov som en engel oppi der :rødme:

Så det kan absolutt anbefales :)

Lykke til videre!!!!

Takk for hilsen! :happy:

Så godt å høre at du var fornøyd med den vuggen!

Fikk enda mer lyst på den nå! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...