Gå til innhold

Sommerbarn på vei! ♥


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid BN

Selv om det er forholdsvis tidlig ennå, og usikkerheten er stor, så vil jeg allikevel lage en dagbok!

Har så ufattelig mange tanker på en gang, og KG er jo perfekt for å lufte alle slags tanker! :popcorn:

Alle er :velkommen: !

Min historie frem til i dag:

21. oktober: mannen og jeg bestemte oss for å prøve!

22. oktober: sluttet på pillen (hadde gått en uke på nytt brett, så avbrøt rett og slett)

23. oktober: fikk TR på besøk

Så gikk det cirka to (!!) uker og jeg kjente at det var noe som skjedde med kroppen min.. Min første tanke var jo graviditet, men kom frem til at det måtte være på grunn av pilleslutt.

Men klarte aldri å gi slipp på følelsen av at jeg var gravid - en del av meg var egentlig overbevist!! Men så kort tid etter?! ...neppe.. tenkte både jeg, mannen og ei veninne!

Tok en test rundt 2 uker etter TR kom den 23. okt og de var jo negative begge to (selvfølgelig, det var jo altfor tidlig). Så derfor bestemte vi oss for at jeg skulle ta to nye tester når TR nærmet seg - og måtte bare gjette på når mensen skulle komme siden jeg kun hadde den rett etter pilleslutt.

Den 22.november testet jeg igjen, og den var positiv!!

Utrolig!! EN MÅNED ETTER PILLESLUTT!! Og får jo nesten dårlig samvittighet da, siden jeg vet det er mange som prøver lenge her inne! :frown:

Lurer på om det er fordi jeg sluttet mitt i brettet? Tenkte faktisk ikke tanken på å avslutte brettet for så å starte prøvingen - er litt utålmodig av meg da.. *ler* Kanskje det er tilfelle med nykomlingen i magen også?? Eller så skyldes det en ekstremt ivrig og klar vordende pappa! :fnise:

Får bare krysse fingrene for at alt går bra fremover nå!! :)

-------

Endring 20. januar 2009:

Så fort tiden har gått...! Tenkte bare å legge inn litt mer info nå som det har gått litt lengre tid. :happy:

I skrivende stund er jeg 22 år, men er 23 når babyen kommer! Den kommende pappa'n er 29 år men rekker å bli..ehh... 28 når babyen kommer! ;)

Jeg studerer til en bachelor i markedsføring og rekker å fullføre andre året før jeg tar et år med permisjon. Gleder meg veldig til det!! I tillegg jobber jeg i et lite firma ved siden av skolen, og trives veldig godt.

Min bedre halvdel jobber som systemutvikler i et stort datafirma i Oslo, og vi bor i Drammen by.

Jeg anser oss som en familie på 5 i skrivende stund, da vi har en hund og to katter også. Disse dyrene har så mye personlighet, og vi har oppdratt dem så godt (hmm..) at det er umulig å ikke betrakte dem som familiemedlemmer. Derfor kommer vi til å bli en..ehh.. seksbarnsfamilie til sommeren..?! :ler:

Så koselig at du er innom, og god lesning! ;)

-------

Tippeliste:

Cuba :babyjente:

Nuni :babygutt:

Småkjekset :babygutt:

evs :babyjente:

Endret av Arhirwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingrid BN

Sitter å ser for meg hvordan vi skal si dette til familien jeg.. Hihi! Det blir jo en veldig morsom jul! :)

Skal være hos familien til mannen på selve julaften, så vi skal innom min familie på veien (mannens familie i Sør-Trøndelag, min i Sogn og Fjordane). Så vi skal si det til min familie først da. Selv om det blir stas å si det til mamma og pappa, gleder jeg meg veldig til å se raksjonene til mannens familie!! For dette blir første barnebarn! Og påfølgende første oldebarn! :D I min familie er vi litt mer produktive, og for å nevne et eksempel er jeg tante til 9 stk! Hehe..

Synes eksamenstiden kan gå fort over, slik at jeg kan lage scrapbook-kort med smokk og andre baby-ting på! :D:D

---

Av en eller annen grunn tør jeg ikke helt å juble og danse for at jeg er gravid. Mest sannsynlig så er det pga de berømte 12 ukene.. Men synes det er vanskelig å ikke klare å glede seg HELT!

Men symtomer har jeg nok av da.. Sulten og "fysen" nesten hele tiden (og jeg er en person som sjelden tenker på mat utenom frokost og middag!), er sint/glad/lei meg/ensom/sosial/stressa/hyperaktiv/KJEMPEglad i løpet av et par timer, do-rutinene har blitt endret fra en gang pr 3-4 time til MINST 2 ganger i timen osv.. Hihi! For ikke å snakke om puppene! Det er et tema i seg selv.. :haar:

Har også antydning til "mage" - mye luft selvfølgelig, og den varierer litt utifra tid på døgnet og om jeg nettopp har spist osv.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Så spennende, Ingrid :jepp: Og så heldig du var, når det klaffet med en gang!

Kan jeg spørre hvor gammel du er? :)

Ja, jeg føler meg nesten for heldig siden det skjedde så fort! :fnise:

Jeg er 22 år nå, men 23 når bebisen kommer. :)

Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid BN
Jeg er snart 25, og vi kommer nok til å begynne å prøve om et år. Virker veeeldig lenge til :sukk:

Ja, et år kan plutselig virke som 5 år!

Vi hadde jo egentlig planlagt alt om hvordan ting skulle bli i årene fremover. Hehe.. Den typiske: først bli ferdig med bachelorgraden (2010), så bryllup samme året, deretter kjøpe enebolig når jeg har fått meg jobb, og deretter baby..

Tok en liten snarvei der gitt! :ler:

Så det som kommer til å skje nå, er vel at jeg gjennomfører andre året (ferdig til sommeren), tar et år permisjon og kommer sterkt tilbake høsten 2010 for å fullføre bachelor!

Begynner egentlig å føle meg litt sliten av skole nå.. Den eneste pausen jeg har hatt noensinne fra skolen er et halvt år med heltidsjobb! Så tror det kan bli godt å gjøre noe helt annet i et år! :D

Så tar vi hus og bryllup etterhvert som økonomien tilsier det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Høres ut som en god plan :jepp:

Vi skal gifte oss først vi da, i juni. :hoppe: Og jeg driver å lurer litt på å ta noe mer utdannelse til høsten. Er det ikke ganske greit å være student og ha mammapermisjon da? :klø: Har hørt at man får endel penger da. Men har ikke prøvd å undersøke det noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Høres ut som en god plan :jepp:

Vi skal gifte oss først vi da, i juni. :hoppe: Og jeg driver å lurer litt på å ta noe mer utdannelse til høsten. Er det ikke ganske greit å være student og ha mammapermisjon da? :klø: Har hørt at man får endel penger da. Men har ikke prøvd å undersøke det noe mer.

Det å være student med mammaperm er egentlig veldig gunstig. :) Slik vi har det nå, med mannen i full jobb og jeg som student, så kommer vi muligens til å ha akkurat det samme utbetalt i mnd når jeg er i perm, som nå.

Når man er student så får man støtte fra Lånekassen. Dette er det samme beløpet som man har ellers, ihvertfall med fullt lån og stipend (ca 6300 i mnd). Dessuten blir HELE lånet omgjort til stipend det året man er i permisjon. :)

Hvis man jobber ved siden av, og har over en halv G (grunnlønn) i lønn de månedene som NAV regner ut i fra, så får man dagpenger også. Og barnetrygd. :)

Så jeg bare krysser fingrene for at jeg har tjent mer enn en halv G!! I verste fall har jeg muligheten til å få engangsstønad som er på rundt 33.000kr.

Den eneste ulempen her, slik jeg forstår det er at siden jeg får 100% permisjon fra Lånekassen, og ikke har jobbet minst 50%- stilling i løpet av inntjeningsperioden, så får ikke pappaen permisjon.. :(

Men mannen her godtar det, og skal forhøre seg om muligheten til å ta ut det meste av ferien rundt termin. I tillegg har han mulighet for hjemmekontor - så tror det blir bra!

Herlighet...klarer ikke å skrive korte innlegg her...! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

Ohh! Nå er jeg bare SÅÅ utrolig sulten! *slurpe* Føles ut som om jeg kunne spist et møbel!

Så nå blir det stekte potetbåter med skall!! :hoppe:

Nå er magen nesten flat igjen..kan den ikke bare holde seg stabil da?! Får jo lyst til å kjøpe en test for å sjekke at det fortsatt er noe der! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren! :)

..det er veldig vanlig at magen varierer fasong og størrelse en del i starten, det er jo bare luft der inne! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Gratulerer med spiren! :)

..det er veldig vanlig at magen varierer fasong og størrelse en del i starten, det er jo bare luft der inne! :fnise:

Tusen takk! :)

*ler* Er på en måte klar over at det er bare luft, og at dette varierer veldig.. Men så er det den flotte angst- og usikkerhetsfølelsen.. HIhi!

Men nå har jeg spist de potetbåtene og det er en liten hump på magen igjen! *ler*

Håpløse tilstander! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid BN

Nå har jeg laget og spist masse vafler! :spise: Og det før middag!!

Men kjenner jeg meg rett, så er jeg nok klar for middag innen et par - tre timer! :fnise:

Må lese en del til eksamen i kveld også - i morgen kl 1200 starter hjemmeeksamen som varer til mandag kl 1200. Men håper at jeg blir ferdig innen søndag. *krysse fingrene* Har bestemt meg for å utfordre meg selv, og skrive eksamen alene! Håper jeg ikke angrer på det! Hehe..

Er det flere som har merket sulten så tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

Også var det denne folat og omega-3 pillen da.. *sukk* Hver dag blir den huska på i siste liten! Men heldigvis er det ikke så lenge jeg har spist da, så jeg tar den ikke på tom mage! :)

(føles ikke ut som jeg noensinne har tom mage lenger, slikt matvrak som jeg har blitt!!)

Fikk rett i spådommen om at jeg var sulten igjen noen timer etter vaflene! :fnise: Mannen ble bare oppgitt stakkar.. Så da ble det varm kylling fra Spar med salt potetgull ved siden av! *slafse*

Men jeg har ikke akkurat vondt av å legge på meg..ligger under normal BMI for å si det slik. Så jeg antar at kroppen nå har funnet ut at jeg trenger mye mer mat for at dette skal bli en sunn bebis, og da gjør jeg gjerne det kroppen sier! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

Glemte å juble i går, men da var jeg 5 uker på vei! :danser:

Det var tydeligvis noe feil med tickeren min, men nå ser det ut til at jeg har fått det til!

Datooversikt, kopiert fra Babyverden.no:

Unnfangelsen finner sted omkring: 6. november 2008

Hjertet begynner å slå: 1. desember 2008

Embryoet beveger seg: 25. desember 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 1. januar 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 1. januar 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 15. januar 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 22. januar 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 29. januar 2009

Fosteret svelger og tisser: 12. februar 2009

Tid for ultralyd: 19. februar 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 26. februar 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12. mars 2009

Fosteret begynner å høre: 2. april 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 30. april 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned: 4. juni 2009

Svangerskapspermisjonen begynner: 11. juli 2009

Antatt termindato: 1. august 2009

Krysser fortsatt fingrene for at dette går bra! Skulle ønske man kunne hoppe rett til uke 12 og være litt mer sikker..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, det var så hyggelig å lese dagboken din! Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min, da måtte jo jeg titte innom din og lese historien.

Sitter egentlig på jobb nå, men dette er jo mye mer morsomt å lese her :ler:

Håper jeg kommer meg like fort inn i denne dagbokstråden enn der jeg er nå! Blir spennende å følge deg fremover. :)

følte du magsuget med det samme? er det spesielle ting du er fysen på? man hører så mange historier, blir nysgjerig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Å, det var så hyggelig å lese dagboken din! Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min, da måtte jo jeg titte innom din og lese historien.

Sitter egentlig på jobb nå, men dette er jo mye mer morsomt å lese her :ler:

Håper jeg kommer meg like fort inn i denne dagbokstråden enn der jeg er nå! Blir spennende å følge deg fremover. :)

følte du magsuget med det samme? er det spesielle ting du er fysen på? man hører så mange historier, blir nysgjerig :)

Takk for hilsen til deg også! :)

Er lett å bli mer opptatt av dette forumet enn jobb! *ler* Jeg sitter å venter på at en 72 timers hjemmeeksamen skal bli lagt ut kl 1200.. Kunne så klart ha lest litt på faget, men så er det jo så mye mer spennende å "henge" her! :jepp:

Når jeg blir fysen/sulten, så er det som regel en reaksjon av at jeg tenker på et eller annet innen mat. Si at jeg tenker på "maiskolber".. Da kan det hende at denne tanken blir hengende fast, slik at om et par timer føles det ut som om jeg bare MÅ ha maiskolber. *ler*

Veldig snodige greier ;) Men har ikke fått dilla på noe spesifikt ennå.. Men føles ut som om jeg spiser alt og alle ut av huset her - allerede! Så håper egentlig at det roer seg etterhvert! :fnise:

Vi får følge hverandre videre og krysse fingrer for både det ene og det andre! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...