Gå til innhold

Sommerbarn på vei! ♥


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid BN

I dag skal jeg faktisk male siste del av kjøkkenet! Dette er en aktivitet som har blitt utsatt ganske mange ganger! :sjenert: Pusset opp kjøkkenet i sommer, malte det i cappucino - farge (det var blått). På ene veggen var det skrudd opp en hylleløsning formet som en opp-ned L..vanskelig å forklare! Den var ihvertfall laget slik at man kan sette et kjøleskap inni slik at det ble en hylle over skapet i tillegg til hyllene på siden.

For en forklaring!! :dåne:

Ihvertfall så valgte vi å ikke ta bort denne når vi pusset opp. Men når vi kjøpte nytt kjøleskap i høst måtte vi fjerne hylleløsningen fordi kjøleskapet var for høyt! :fnise: Og etter det har det vært en blå opp-ned L på kjøkkenet.. !

I morgen skal jeg ha juleverksted/jule-skravle-kveld med to veninner, og tenkte jeg skulle få bort denne blåmalingen før det!

Skal kjøpe julegardiner i morgen, så da blir det koselig her! :hjerter_rundt:

Formen er mye bedre i dag, men fikk sykemelding hele denne uken. Hadde ikke klart å konsentrere meg om eksamen og pugging uansett. Mye murringer og lyder inni magen for tiden!

Og litt små-stikkninger i siden.. Er det normalt? Kan gjøre litt vondt innimellom hvis det stikker til akkurat når jeg reiser meg opp eller noe..

Ønsker alle en god helg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ingrid :)

Jeg får komme inn å betrygge deg igjen :ler:

I uke 6 hadde jeg masse sånne stikninger og det er et tegn på at livmora strekker seg, helt ufarlig.

Så fint at formen er bedre :)

Juleverksted og nye gardiner høres koselig ut! Jeg elsker adventstiden og har allerede fått opp julegardiner på kjøkkenet. Så nå venter jeg bare at julen skal ringes i!

Ha en flott dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Hei Ingrid :)

Jeg får komme inn å betrygge deg igjen :ler:

I uke 6 hadde jeg masse sånne stikninger og det er et tegn på at livmora strekker seg, helt ufarlig.

Så fint at formen er bedre :)

Juleverksted og nye gardiner høres koselig ut! Jeg elsker adventstiden og har allerede fått opp julegardiner på kjøkkenet. Så nå venter jeg bare at julen skal ringes i!

Ha en flott dag :hug:

Hehe..setter veldig pris på at du kommer med de innspillene!! :jepp:

Hvordan er formen din for tiden?

Har alltid elsket advent og jul, men snøen har jeg egentlig alltid lagt for hat - helt til i år! Nå er det helt annerledes, og jeg synes det er SÅÅÅ koselig med snø! *ler* Har kanskje noe med at jeg ser for meg neste vinter med akebrett og ståhei og en liten en! :happy:

Nå er kjøkkenet helt cappucino!! :danse:

For å oppdatere symptomer, så har jeg nå blitt småtett i nesa. Det merkelige er at jeg ikke er snørrete, ikke renner det, og heller ikke helt tett! Men det ligger bare sånn latent "baki der".. :fnise:

Min svigerinne var visst konstant tett i nesa, og snorka som et uvær! Den vordende pappan måtte ligge på sofaen for å få noe søvn, stakkar! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

Kom på en ting til! Hadde et raid på nettbutikken til Hennes og Mauritz her om dagen! :sjenert:

Siden magen min allerede står litt utover pga luft og diverse, fant jeg ut at det mest behagelige på julaften ville være en lang topp/kjole/genser og strømpebukse.

Har leita i evigheter - helt til det dumpa et salg-bilag fra H&M i postkassa!

Så da ble det til at jeg bestillte følgende:

Denne skal jeg ha på julaften

Med denne strømpebuksen

I tillegg bestilte jeg denne for fremtidig bruk

Får håpe det blir bra! Svart er kanskje ikke den beste fargen på julaften, men hvit hadde de ikke igjen i min størrelse.. Og lilla tenkte jeg egentlig ikke på, for jeg var så oppsatt på å ha de vinrøde strømpebuksene.. :sjenert: Angrer litt nå, kjenner jeg!

Får håpe det går greit med sort allikevel! :) Får smile som en sol hele kvelden, så går det nok fint! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er utmerket nå! Føler meg så god form at det nesten er rart at jeg er gravid. Men småraper litt og har ikke lyst på all verden enda, men så lenge jeg ikke er uggen/kvalm lenger så klager ikke jeg :)

Fortsetter det sånn her så skal jeg være fornøyd. Jeg også er litt småtett i nesa men sliter med allergi, og får tabeletter for det. Ellers sliter jeg med magen. Går dagevis uten å gå på do :ler: Hyggelig info ;)

Men sånn er det visst!

Får heldigvis i meg mat om dagen så det er bra!

Fikk brev om ultralyd 10 februar, spennende :)

To måneder til jeg får bekreftet at jeg har en gutt i magen :skratte:

Jeg er overbevisst!

Jeg liker heller ikke snø men må innrømme det er så koselig når granhekkene er fylle av snø. Skikkelig postkortaktig utenfor huset her nå! Den julestemningen!

Tenkte lage sånne lykter av is! Ikke prøvd det før!

Bare å ha en bolle med vann og en bolle til oppe, og pynte litt inni der. Så fryser man det :)

Må ikke puste inn for mye maling nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Formen min er utmerket nå! Føler meg så god form at det nesten er rart at jeg er gravid. Men småraper litt og har ikke lyst på all verden enda, men så lenge jeg ikke er uggen/kvalm lenger så klager ikke jeg :)

Fortsetter det sånn her så skal jeg være fornøyd. Jeg også er litt småtett i nesa men sliter med allergi, og får tabeletter for det. Ellers sliter jeg med magen. Går dagevis uten å gå på do :ler: Hyggelig info ;)

Men sånn er det visst!

Får heldigvis i meg mat om dagen så det er bra!

Fikk brev om ultralyd 10 februar, spennende :)

To måneder til jeg får bekreftet at jeg har en gutt i magen :skratte:

Jeg er overbevisst!

Jeg liker heller ikke snø men må innrømme det er så koselig når granhekkene er fylle av snø. Skikkelig postkortaktig utenfor huset her nå! Den julestemningen!

Tenkte lage sånne lykter av is! Ikke prøvd det før!

Bare å ha en bolle med vann og en bolle til oppe, og pynte litt inni der. Så fryser man det :)

Må ikke puste inn for mye maling nå da ;)

Spennende med ultralyd! :jepp: Du må legge ut bilde etter det.. ;) Så du skal vite kjønnet? Skal dere si det videre også, eller skal bare dere vite det? Og godt å høre at formen er på topp!

Sånne islykter ser så koselige ut!! Men de holder vel ikke så lenge om det er lys oppi dem? Selv om de står ute? Eller er jeg helt på jordet..? Hehe..

Har heldigvis brukt vannbasert maling. Hehe.. Hadde det vært oljebasert, så hadde jeg nok blitt svimmel etter 2 minutter. ;) Reagerer på det til vanlig også, og nå som luktesansen føles tidoblet så hadde nok reaksjonen blitt deretter. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får vel sette telyset på en stein eller noe slik at det ikke smelter.

Er det over 1 minus så skal de vel holde seg? Jeg aner ikke, jeg har ikke prøvd enda :ler:

Ja vil jo vite det :) Tror nok vi forteller det til familien ja, jeg er ikke så hemmelighetsfull av meg!

Vannbasert høres bra ut!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Man får vel sette telyset på en stein eller noe slik at det ikke smelter.

Er det over 1 minus så skal de vel holde seg? Jeg aner ikke, jeg har ikke prøvd enda :ler:

Ja vil jo vite det :) Tror nok vi forteller det til familien ja, jeg er ikke så hemmelighetsfull av meg!

Vannbasert høres bra ut!! :)

Du får gi meg en oppdatering på hvordan det gikk med de lysene! :jepp:

Apropo hemmelighetsfull.. Jeg er SÅ sprekkferdig etter å fortelle at vi skal ha bebis til alle i familien!! Nå er det heldigvis ikke så lenge igjen!

Jeg fikk et skikkelig problem når det gjelder utsettelsene av de 2 eksamene da.. Jeg pleier aldri å juge til mamma, men nå måtte jeg jo late som om jeg brygget på noe influensa eller lignende siden jeg ikke klarte å møte opp på eksamen. Skyldte også på at det har skjedd mye i høst og at jeg er sliten.. Fikk SKIKKELIG dårlig samvittighet! :sukk:

Sånn sett er det greit at foreldrene mine bor på Vestlandet og familien til mannen bor i Trøndelag, mens vi bor på Østlandet. Får skjult det litt mer. Hehe..

Nå skal jeg inn på www.emmaljunga.se og sikle på vogner! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

I går hadde jeg juleverksted med to veninner, og det var kjempekoselig! Vi går på samme skole og da består de fleste dagene av skole-prat, så det var deilig med en kveld der vi pratet om helt andre ting! :jepp: Det utartet seg vel mer til en skravlekveld enn juleverksted, men jeg fikk lært meg makrame da! Så da blir det nok noen armbånd under juletreet tenker jeg! ;)

I dag har vi vært på et idyllisk område ved en gård og tatt bilder av hunden i masse snø! Det ble skikkelig bra bilder også, så noen av dem skal nok rammes inn tenker jeg! :hjerter:

Formen i dag er veldig variert synes jeg! Sovnet på sofaen i stad, og tydeligvis liggi veldig sammenkrøllet, for når jeg våkna så føltes det ut som om jeg hadde puls i hele kroppen - skikkelig dunking!

Ellers litt sånn småuggen, føler at en dag snart nå så kommer slik intens kvalme igjen. Men krysser fingrene for at det ikke skjer! :) Virker som om jeg har perioder på 1,5 dag med kvalme en gang innimellom..

I morgen må jeg begynne å lese til siste eksamen. Det er heldigvis en hjemmeeksamen på 72 timer og jeg skal være med to andre. Og de er så snille at de kommer til å beordre meg til å ta pauser og sånt for at jeg ikke skal bli dårlig! Føler meg litt som en "freerider" i det tilfellet, men det får vel kanskje være slik denne gangen - og prise meg lykkelig for at de er så snille! :)

Ha en flott 2. søndag i advent alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

Nå har jeg nettopp sett, etter min mening, en av de skumleste episodene av "Åndenes makt"! :haar:

Kroppen min er snodig for tiden altså.. Hvis jeg sitter for lenge i en krøkete stilling (slik jeg alltid gjør), så begynner blodet å pumpe noe helt sinnsykt. Det hjelper å bevege på beina eller endre stilling da.. Men så tidlig?!? Trodde det her var noe som kom etterhvert som magen begynte å bli tyngre og slikt..? :klø:

I morgen skal besøke broren min sin familie pga bursdag. Hvordan skal jeg klare å holde graviditeten skjult?! Bare jeg ikke forsnakker meg eller noe.. Hehe. Jeg vet at de har en del ting fra deres barn var bleie-barn (ca 1 år siden minstemann var det), og vi skal høre med dem om å arve en del.. Men det skal jeg jo ikke spørre om før i jula når vi publiserer det for alle!! :fnise: Tviler på at de klarer å holde det hemmelig! Vi er en sånn type "forsnakker-seg-familie".. Spennende! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp sett, etter min mening, en av de skumleste episodene av "Åndenes makt"! :haar:

Kroppen min er snodig for tiden altså.. Hvis jeg sitter for lenge i en krøkete stilling (slik jeg alltid gjør), så begynner blodet å pumpe noe helt sinnsykt. Det hjelper å bevege på beina eller endre stilling da.. Men så tidlig?!? Trodde det her var noe som kom etterhvert som magen begynte å bli tyngre og slikt..? :klø:

I morgen skal besøke broren min sin familie pga bursdag. Hvordan skal jeg klare å holde graviditeten skjult?! Bare jeg ikke forsnakker meg eller noe.. Hehe. Jeg vet at de har en del ting fra deres barn var bleie-barn (ca 1 år siden minstemann var det), og vi skal høre med dem om å arve en del.. Men det skal jeg jo ikke spørre om før i jula når vi publiserer det for alle!! :fnise: Tviler på at de klarer å holde det hemmelig! Vi er en sånn type "forsnakker-seg-familie".. Spennende! ;)

Hei hei!!!

Hvordan gikk det på besøk hos din bror?

klarte dere å holde igjen brødboksen? :ler:

Skal dere røpe overraskelsen på selveste julaften?

Spennende!!!

ps: kjenner til "forsnakker-seg-familie-fenomenet" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hilser-pent-på*

Så moro å se at du er rimelig likt på vei som meg, en dag lengre..

Kjenner meg igjen det her med å holde det skjult for familie, og alle egentlig.

Føler jeg har en stor hemmelighet inni meg, som alle kan se! Jeg liker ikke å ljuge, men det må jeg jo gjøre nå. ..så det renner... hihi!

Hvordan gikk bursdagen? Klarte du å ikke si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Hei hei!!!

Hvordan gikk det på besøk hos din bror?

klarte dere å holde igjen brødboksen? :ler:

Skal dere røpe overraskelsen på selveste julaften?

Spennende!!!

ps: kjenner til "forsnakker-seg-familie-fenomenet" :ler:

Når det gjelder når vi skal røpe det, så vil det skje hos min familie helgen før jul, og familien til mannen på mandagen etter. :) Tror for det første at jeg ikke klarer å holde meg helt til julaften. For det andre vil de fleste legge merke til at det er noe på gang, siden jeg er ganske tynn (og da synes det med en gang har jeg funnet ut!) og jeg har jo slutta å røyke og drikke.. Så det vil merkes ganske fort! ;)

*hilser-pent-på*

Så moro å se at du er rimelig likt på vei som meg, en dag lengre..

Kjenner meg igjen det her med å holde det skjult for familie, og alle egentlig.

Føler jeg har en stor hemmelighet inni meg, som alle kan se! Jeg liker ikke å ljuge, men det må jeg jo gjøre nå. ..så det renner... hihi!

Hvordan gikk bursdagen? Klarte du å ikke si noe?

Hei! *hilse tilbake på* ;)

Så gøy at vi er så og si likt! :jepp:

Siden dere begge lurte på hvordan det gikk med bursdagen, så kan jeg si at ble det litt endring i planene gitt!! :fnise: Jeg overtalte rett og slett mannen til å bli enig med meg i at vi skulle si det.. :rolleyes: Jeg hadde seriøst ikke klart å holde meg! Hadde nok kommet røyk ut av ørene mine etter en liten stund om vi ikke skulle sagt noe! *ler*

Men det var litt godt å si det til dem, da det viser seg at de har spart på det meste av utstyr fra dems barn var små!! Og dette er bare 1 og 2 år siden! :hoppe:

Så det kom veldig mye godt ut av at vi sa det i dag, for nå er følgende utstyr i boks:

- vogn (kombi - altså bag OG sportsdel!)

- stoor, firkantet lekegrind med justerbar bunn

- seng med "himmel"

- muligens sånn hoppe-huske-ting som man fester i døråpning

- diverse leker

:danser: Mange penger spart!

Aricept: Prøvde du lenge før spiren satt eller? :)

Endret av Ingrid BN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro å ha mange ting i boks allerede da! Har funnet ut at det er dyrt å få barn. Så en sånn gjennomsnittsutregning en gang.. Det første leveåret kostet et barn over 100 000,- ( det var inklusiv tapt arbeidsinntekt da..)

Ang. prøving: prøvde ikke i det hele tatt vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Så moro å ha mange ting i boks allerede da! Har funnet ut at det er dyrt å få barn. Så en sånn gjennomsnittsutregning en gang.. Det første leveåret kostet et barn over 100 000,- ( det var inklusiv tapt arbeidsinntekt da..)

Ang. prøving: prøvde ikke i det hele tatt vi...

Hehe.. Synes det blir litt rart å inkludere tapt inntekt i slik beregning jeg. :) Kan ihvertfall trøste seg med det at det blir dyrere for hvert år omtrent! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingrid :)

Det første året må jo være det billigste om man ser bort fra utstyr man trenger.

Maten er jo omtrent gratis. Slik jeg ser det blir det bare dyrere og dyrere etterhvert. Bare vent til de trenger parkdresser og skikkelig utesko :ler:

Koster like mye som til voksne.

Håper formen din er fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingrid BN

Nå står jeg på "gamlejobben" siden det er krise med vakter her for tiden, og jeg må si det er uvant!!

I høst var jeg så utrolig heldig å få meg en tidlig start på karrieren min i form av kontorjobb i et lite IT-selskap, og jobbet i butikk som selger mobiltelefoner inntil dette. Siden jeg har hatt oppsigelsestid i den butikkjobben, må jeg steppe inn litt innimellom. Det å stå fem timer rett opp og ned er veldig slitsomt plutselig! Er glad jeg slipper det etterhvert som magen kommer! :fnise:

Men en ting er koselig med gamlejobben: jeg kan spille musikk! :jepp: Denne butikken ligger i et senter, så jeg spiller nå i skrivende stund julesanger til alle som går forbi! Hihi! Fikk faktisk beskjed fra nabo-butikken i stad om å spille høyere! :ler:

I dag blir det Big One Classic og Grandis til middag! :fnise: *glede seg til klokken er 20.00*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere foralte om det i bursdagen da! Fortalte det bare rett ut? Hvordan reagert de? kan tenke meg at det ble en ekstra koselig stemning etterpå :-) :jepp:

Lurer litt på hvordan min egen jul blir også. Siden vi er midt i prøvingen holder jeg meg unna alkohol. (plutselig er man jo på vei...). Men det blir vanskelig. Det er jo familie-middager hele tiden og alle er vant til at jeg takker veldig ja takk til rødvin til maten. hehe, de tror vel jeg er gravid før jeg faktisk er der :)

så super heldig du er som kan arve så mye! Det satser jeg på også, har en niese og nevø på et år og en kommende nevø som skal komme i januar. Praktisk med sånt! Og man får jo så mange gaver til fødsel, man trenger jo nesten ikke kjøpe noe klær det første året :ler:

Koselig å følge med på dagboken din! Koselig å følge utviklingen. Spennden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Så koselig at dere foralte om det i bursdagen da! Fortalte det bare rett ut? Hvordan reagert de? kan tenke meg at det ble en ekstra koselig stemning etterpå :-) :jepp:

Lurer litt på hvordan min egen jul blir også. Siden vi er midt i prøvingen holder jeg meg unna alkohol. (plutselig er man jo på vei...). Men det blir vanskelig. Det er jo familie-middager hele tiden og alle er vant til at jeg takker veldig ja takk til rødvin til maten. hehe, de tror vel jeg er gravid før jeg faktisk er der :)

så super heldig du er som kan arve så mye! Det satser jeg på også, har en niese og nevø på et år og en kommende nevø som skal komme i januar. Praktisk med sånt! Og man får jo så mange gaver til fødsel, man trenger jo nesten ikke kjøpe noe klær det første året :ler:

Koselig å følge med på dagboken din! Koselig å følge utviklingen. Spennden :)

Når vi spiste, så sa jeg bare "ja, det blir spennende til sommern!" Og så smilte jeg..hehe.. De skjønte nok hva jeg mente, men jeg måtte si det i klartekst før de svarte. :fnise: De ble paffe for at det gikk så fort da, og det skjønner jeg jo! :) Så ble det litt snakk om utstyret og slikt, men tror de var litt tilbakeholdne fordi det er såpass tidlig ennå. :)

Kan skjønne at det blir vanskelig å holde seg helt unna alkohol i jula ja! Får skylde på sykdom eller noe. ;) Akutt vondt i magen hver gang det tilbys vin! :fnise:

Tror du er ganske sikra utstyrsmessig du også da, med så mange nevøer og nieser så tett! :jepp: Det liker vi!

---

Nå hadde jeg nettopp et raseri-/hormonutbrudd på jobb her.. Idiotiske Windows Vista sier jeg bare - det er en grunn til at jeg bruker Windows XP!! Dataen klikka, jeg klarte å trykke feil passord (da jeg ikke har fått vite at passordet er skiftet siden forrige gang) når kassen starta opp igjen, og nå er jeg låst ute! :haar: Får ikke tatt oppgjør eller noe! Men det gikk visst greit da, siden det ikke var helt min skyld! :dåne: Mer jobb på de andre imårra! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raseriutbrudd ja. Det er jeg kjent med! Det er bare å skylde på hormonene.

I det ene øyeblikket er jeg kjempesinna for en filleting, og neste øyeblikk griner jeg av en tv-serie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...