Gå til innhold

Sommerbarn på vei! ♥


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid BN
Den var skikkelig koselig den reklamefilmen :jepp: Åååå, jeg har så lyst på hund :sur:

Ja, den er helt fantastisk den filmen! :)

Jeg har en hund her som ikke er så kjekk akkurat nå for tiden.. *ler* Han er en ukastrert hannhund, og nabohunden er ei jente med løpetid nå... *sukke* Så vi har en stk. pipete, masete og rastløs hund her! Forhåpentligvis går det over i løpet av neste uke.

Men ellers er det veldig koselig med hund! :) Har også to katter da.. :fnise: Så det kan jo bli artig når bebisen kommer! For alle disse tre dyra er like sjalu på hverandre hver gang en av dem får kos.. Gid jeg hadde tre armer! ;) Får håpe de ikke oppfører seg slik ovenfor bebisen!

Så lenge de får rikelig med oppmerksomhet, så tror jeg det går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingrid BN

Nå er det tid for hjemmeeksamen her, så da blir det nok lite action her frem til mandag! :)

Fikk bestilt legetime istad, så skal inn 6 januar! Wee! :hoppe:

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt fantastisk ut å bli gravid på første forsøk! Du/dere er virkelig heldige!

Selv har vi vært prøvere siden september. Jeg har veldig uregelmessig mens, så er bare i PP2. Har heldigvis testet positivt på EL-test i dag, så nå gleder jeg meg til 12. desember for da kan jeg ta en graviditetstest :)

Er veldig koselig å lese i dagbøkene her på KG. Kanskje jeg skulle lage meg en selv? :)

Masse lykke til med hjemmeeksamen! Jeg har 4 eksamener før juleferie! Den første på mandag! Hjelp!

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Det høres jo helt fantastisk ut å bli gravid på første forsøk! Du/dere er virkelig heldige!

Selv har vi vært prøvere siden september. Jeg har veldig uregelmessig mens, så er bare i PP2. Har heldigvis testet positivt på EL-test i dag, så nå gleder jeg meg til 12. desember for da kan jeg ta en graviditetstest :)

Er veldig koselig å lese i dagbøkene her på KG. Kanskje jeg skulle lage meg en selv? :)

Masse lykke til med hjemmeeksamen! Jeg har 4 eksamener før juleferie! Den første på mandag! Hjelp!

Vi ble ganske overrasket når det klaffa så fort gitt! *ler* Får bare krysse fingrene for at det går bra :)

Oh! 12. desember ja, da må du gi meg en oppdatering på hvordan det går! :jepp:

Det er moro å lese/skrive dagbok, og ihvertfall når man får kommentarer tilbake! =) Du burde absolutt lage en selv også, slik at jeg kan følge med videre i prøvingen din! ;)

Lykke til med eksamener du også! Jeg hadde totalt skrivesperre i hele går, kom først i gang rundt kl 23 i går! *sukk* Får håpe det går lettere i dag, for ellers begynner jeg å bli stressa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid BN

Etter at jeg skrev det forrige innlegget, løsnet heldigvis skrivesperren en god del!!

Måtte ta meg en luftetur med hunden i stad for å forebygge en skrivesperre, og tviler på at han hadde noe mot det! :) Meg var det vel værre med som ble ganske klissvåt at snø/slaps/nesten-regnet..! Kan ikke snøen bare få ligge i fred når den først kommer? :sukk:

Er sulten i dag også gitt! *ler* Merker allerede at jeg har lagt på meg! :sjenert: Men er egentlig glad til - litt kjøtt på beina er ikke farlig! :fnise:

Men må innrømme at jeg har levd et luksusliv hittil når det gjelder mat, vekt osv.. Har alltid spist det jeg har hatt lyst på, uten å tenke noe mer på det. Forbrenninga har tatt bort overskuddet med en gang virker det som!

Men bra at forbrenningen holder seg litt lavere nå da, slik at bebisen får det den skal ha uten at jeg ser syk ut! :fnise:

Ha en fortsatt god helg folkens!

Ser at naboer begynner å sette adventsstaker i vinduene nå! :happy: Jeg får ikke hentet julepynten før på mandag, så dette blir en kjip første advent..! Men tar det igjen til neste helg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske deg lykke til videre på eksamen. håper skrivesperren har lagt seg for godt :-)

Her har julestjernen kommet opp i vinduet, det gjør det så koselig når det er så mørkt ute! Håper du får opp en hos deg snart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser for meg hvordan vi skal si dette til familien jeg.. Hihi! Det blir jo en veldig morsom jul! :)

For en perfekt tid å kunne fortelle da! Drømmer selv om å gi for eksempel et krus med "verdens beste mormor" eller en bitteliten body med "bestefar er best". Hadde vært såå kult å se reaksjonen :jepp:

Uansett, gratulerer så mye! Så heldige som slapp å vente så lenge :)

PS: Hvordan hund har dere? Samboeren og jeg leter etter rette hunden for oss, så er veldig "hundenysgjerrig" om dagen :fnise:

Endret av Nuni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Ville bare ønske deg lykke til videre på eksamen. håper skrivesperren har lagt seg for godt :-)

Her har julestjernen kommet opp i vinduet, det gjør det så koselig når det er så mørkt ute! Håper du får opp en hos deg snart også :)

Skrivesperren la seg til slutt, men har en følelse av at jeg har fokusert litt feil i oppgaven. :sukk: Men får håpe det går bra...! Hvis jeg i verste fall skulle stryke, så er det ikke fordi jeg ikke kan pensum! :) Men litt surt er det uansett!

Men da er 2 eksamener unnagjort, 3 igjen! :hoppe:

For en perfekt tid å kunne fortelle da! Drømmer selv om å gi for eksempel et krus med "verdens beste mormor" eller en bitteliten body med "bestefar er best". Hadde vært såå kult å se reaksjonen :jepp:

Uansett, gratulerer så mye! Så heldige som slapp å vente så lenge :)

PS: Hvordan hund har dere? Samboeren og jeg leter etter rette hunden for oss, så er veldig "hundenysgjerrig" om dagen :fnise:

Ja, gleder meg sykt til reaksjonen dems jeg også! Men jeg må finne på noe lurt når det gjelder magen..

For selv om jeg ikke er mer enn 5 uker på vei, så synes magen siden jeg er så oppblåst! :ler: Så jeg må ha på meg en vid genser eller noe, men jeg er kjent for å alltid gå i figurnære klær.. Derfor lett for å bli mistenkt ganske fort! Vanskelige greier!!

Ellers må vi gi førjulsgaven (blir nok en kopp eller noe til besteforeldrene) i døra, mens vi er på vei inn! *ler*

Må nok klekke ut en lur plan her! Bare å komme med tips!! :jepp:

Vi har en Shetland Sheepdog, også kalt "mini-lassie". En veldig flott hund, med mye klokskap og personlighet. Det er en veldig aktiv hund, som elsker fart og spenning (tenk på agility-sporten).

Hvis man ikke kjører disiplin og kustus fra dag en, så er sjansen stor for å få en nervøs hund. Men til gjengjeld er rasen ekstremt lærevillig, og vår lærer seg kommandoer på 2-3 dager - og han er nå 3 år! :)

Vår hund har en litt kjedelig fortid med to ulike eiere, flytting osv. Han har aldri hatt noen ordentlig ledere, så vi jobber hardt for å få han til å bli rolig og mindre nervøs. Men igjen, han er 3 år og vi har hatt han siden i sommer - og alle kommenterer at han har endret oppførsel til det positive! :jepp:

Men dette er vår første hund, og vi takler det helt fint. :) Kommer litt an på hva du er ute etter i en hund. Om det er familiehund, turer på kvelden, en hund som kan bli med overalt (og mer enn gjerne vil det!) osv du liker, så sjekk ut Shetland Sheepdog mer. :) Men tenk over det med nervøsiteten til rasen. :)

...enda et lang innlegg gitt..!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

I dag leverte jeg hjemmeeksamenen, og jeg er ikke sikkert på hvordan dette gikk! Men men, gjort er gjort! Og nå er det bare 3 eksamener igjen! :danse:

Etter eksamen var levert, ble jeg påspandert lunch av ei veninne som jeg hjalp med noen data-ting! Det var så koselig at jeg holdt på å begynne å sippe når hun spurte!! :dåne: Hormoner altså...!

Nå har jeg endelig fått pynta til jul jeg også!! :happy: Mm..liker julen og juleforberedelser jeg! Ihvertfall nå når jeg har en liten en som skal få oppleve neste jul!! :rødme:

I dag står hjemmelaget pølsegryte på menyen. :) Da snakker vi skrelling av poteter og hele pakka! Hehe.. Må bli mer av sånn type mat nå fremover gitt!

Formen er merkelig fin for tiden - det eneste jeg kjenner er puppene som vokser til nye høyder, og at magen stikker litt ut. :ler: Får SÅ lyst til å ta en test til bare for å dobbeltsjekke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Hei :)

Legger igjen spor her slik at jeg kan følge litt med :)

Jeg også er sulten som en ulv!

Så koselig at du hilser på og vil følge med videre! Skal få fulgt med i din også! :jepp: Håper helgen har vært fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med en liten spire i magen :)

Moro at dere fikk full uttelling på først forsøk!!

Sitter og leser litt i prøverdagbøker her, og virker som om det ikke klaffer før i 3 eller 4 PP vanligvis...

Begynner å lengte litt selv her.. :ler:

men vi skal sette i gang om ca 1 år!

Lykke til!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn en hilsen her, jeg. Så heldig dere var som klarte det på første forsøk! Vi klarte det ikke helt selv, med klarte det på 1. ICSI-forsøk (prøverør). Jeg anser meg som heldig likevel, jeg, for det finnes mange som prøver forsøk etter forsøk uten at det lykkes.

Jeg spiser også som en hest. Dessverre var jeg ikke akkurat syltynn da jeg ble gravid, og ikke blir det bedre nå ... men det er verdt det! Er du kvalm enda?

Jeg er forresten 11 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer så mye med spire i magen :D

Håper vi kan gjøre en reprise på dere.. :fnise: I dag er det nemlig 2 uker siden jeg fikk mensen etter å ha sluttet på p-pillene.

Så skal se om jeg kan klare å vente hvertfall 11 dager før jeg tester.

Spørs nok veldig men.. Samboeren har vært på jobb fra mandag til torsdag den siste tiden, så skal vel litt til. Selv om jeg har en følelse av at jeg har hatt EL i helgen.

Hadde vært så utrolig morsomt å kunne fortelle det til besteforeldrene på en søt "julemåte" :gjeiper:

Hørtes litt slitsomt ut med disse symptomene, selv om de selvfølgelig er hjertlig velkommen når det betyr at man har en liten baby i magen.

Kvalme i flere uker er vel det verste, så får håpe du slipper det :)

Blir koselig å følge med i daboken din framover :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingrid BN
Gratulerer med en liten spire i magen :)

Moro at dere fikk full uttelling på først forsøk!!

Sitter og leser litt i prøverdagbøker her, og virker som om det ikke klaffer før i 3 eller 4 PP vanligvis...

Begynner å lengte litt selv her.. :ler:

men vi skal sette i gang om ca 1 år!

Lykke til!!! :klemmer:

Jeg begynner jo å lure litt på hvorfor det gikk på første forsøk for oss, men det er jo veldig individuelt da. Så det kan jo hende at den kommende pappa'n var superivrig! *ler* Vi har jo vært klare i 3-4 år.. :)

Får håpe det klaffer fort for dere også når den tid kommer! :jepp:

Jeg legger inn en hilsen her, jeg. Så heldig dere var som klarte det på første forsøk! Vi klarte det ikke helt selv, med klarte det på 1. ICSI-forsøk (prøverør). Jeg anser meg som heldig likevel, jeg, for det finnes mange som prøver forsøk etter forsøk uten at det lykkes.

Jeg spiser også som en hest. Dessverre var jeg ikke akkurat syltynn da jeg ble gravid, og ikke blir det bedre nå ... men det er verdt det! Er du kvalm enda?

Jeg er forresten 11 uker på vei nå.

Gratulerer så mye selv!! :hoppe: Har hørt tilfeller av dem som prøver i evigheter, og føler med dem!

Jeg har hatt kun 1,5 dag med kvalme - ellers ingenting! Så jeg lurer jo på om det er noe galt da, siden jeg ikke har den kvalmen! De symptomene jeg har er sult, ømme pupper, hardt område på magen (så jeg kjenner at det ER noe der..hehe), humørsvingninger.. I tillegg er huden rundt magen og ryggen utrolig øm.

11 uker ja, du er heldig! Bare en uke igjen, så kan du slappe av litt mer! :happy:

Hei!

Gratulerer så mye med spire i magen :D

Håper vi kan gjøre en reprise på dere.. :fnise: I dag er det nemlig 2 uker siden jeg fikk mensen etter å ha sluttet på p-pillene.

Så skal se om jeg kan klare å vente hvertfall 11 dager før jeg tester.

Spørs nok veldig men.. Samboeren har vært på jobb fra mandag til torsdag den siste tiden, så skal vel litt til. Selv om jeg har en følelse av at jeg har hatt EL i helgen.

Hadde vært så utrolig morsomt å kunne fortelle det til besteforeldrene på en søt "julemåte" :gjeiper:

Hørtes litt slitsomt ut med disse symptomene, selv om de selvfølgelig er hjertlig velkommen når det betyr at man har en liten baby i magen.

Kvalme i flere uker er vel det verste, så får håpe du slipper det :)

Blir koselig å følge med i daboken din framover :jepp:

Jeg drysser litt "fort gravid" - pulver på deg jeg! :fnise:

Ja, håper jeg slipper kvalmen! Har sett at folk har fått kvalmen i uke 5-6, så vi får se hvordan dette går! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

Det var dette med at man gjerne skulle hatt både det ene og det andre, og når man får det - så er det ikke like interessant lenger! Jeg snakker nå om den kjære, flotte kvalmen... I dag kom den for fulle mugger!!

Og det kunne ikke ha vært værre timing: skoleeksamen på 4 timer i et ganske krevende fag som jeg ikke følte meg komfortabel med i utgangspunktet. Hadde rett og slett ikke sjangs til å møte opp! Det var veldig kjedelig da.. Men jeg tok den beslutningen at jeg utsetter både den her og den jeg har på fredag. Heller det en å møte opp for å løpe på do og spy.. eller ikke få sjansen til å løpe på do i det hele tatt!

Kjipt er det, men det var også en lettelse egentlig.. :)

Er jo litt glad for at kvalmen kom da, for da vet jeg at det er noe der! Fikk jo helt panikk her om dagen da jeg uheldigvis kom over et innlegg der det stod noe om at sjansen for SA er større hvis kvalmen ikke er der?!

Nå er formen mye bedre da, men tror jeg nå forstår hva alle mener med trøtthet! Så nå kommer nok symptomene etterhvert ja! Hehe.. Hadde jeg bare klart å få bort tankene om "tenk om, hvis at noe skjer.." osv.. !!

Ønsker alle en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også kom kvalmen i uke 6. Men jeg er mye bedre nå, uke 9 i morgen :)

Jeg skjønner hva du mener med at da skjønner man at man er gravid, men man kan fint være i god form og gravid også :ler:

Synd med eksamen men forstår deg så godt.

Jeg skjønner også at du tenker mye hvis at dersom at...

Jeg kan trøste deg at nå i uke 9 så er de tankene mye mindre enn i uke 6.

Kan jeg også få trøste deg med 50% aborterer før uke 4-5, mens bare 10-15% etter uke 6. Så sjansen er først med en gang man blir gravid og da mister man før man nesten vet at man er gravid.

Så nå skal vi bare ta det helt med ro, å satse på at de små nurkene klamrer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Her også kom kvalmen i uke 6. Men jeg er mye bedre nå, uke 9 i morgen :)

Jeg skjønner hva du mener med at da skjønner man at man er gravid, men man kan fint være i god form og gravid også :ler:

Synd med eksamen men forstår deg så godt.

Jeg skjønner også at du tenker mye hvis at dersom at...

Jeg kan trøste deg at nå i uke 9 så er de tankene mye mindre enn i uke 6.

Kan jeg også få trøste deg med 50% aborterer før uke 4-5, mens bare 10-15% etter uke 6. Så sjansen er først med en gang man blir gravid og da mister man før man nesten vet at man er gravid.

Så nå skal vi bare ta det helt med ro, å satse på at de små nurkene klamrer seg fast!

Tusen takk for et hyggelig og beroligende innlegg! :) Prosenter og tall hjelper alltid - så fremt de er positive! Hehe..

Ja, får håpe de klamrer seg fast nå!

---

I dag er jeg egentlig ikke så dårlig, og begynner å lure på om jeg ikke bør prøve på den eksamenen i morgen.. Men det er kjipt hvis jeg får legeerklæring på onsdagen og ikke fredagen, og så blir jeg dårlig allikevel. Uansett så har jeg ikke så mye tid til å øve til eksamen da.. Vanskelige greier!!

Blir nok mest sannsynlig til at jeg prøver å utsette den i morgen, for jeg er veldig sliten ellers også - mest sliten i hodet! Og konsentrasjonen er jo deretter..! :) Har fått litt nok av det eksamenskaoset som er hvert halvår nå... Det skal bli herlig med et permisjonsår!! Selv om det ikke blir noe roligere, så kan jeg ihvertfall holde på med helt andre ting! :jepp:

Håper legen ringer tidlig i dag.. Ellers blir jeg usikker på om jeg i det hele tatt får legeerklæring..?! Har aldri bedt om noe sånt tidligere, så har jo ikke peiling på hva som skjer eller hvordan! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...