Gå til innhold

Sommerbarn på vei! ♥


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Lykke til med Ikea-tr :gjeiper: Ikke dumt om man klarer å holde rusle-tempo.

Vi prøvde det samme for noen uker siden. Det var vel i og for seg ikke noe problem, men jeg ble egentlig ganske småirritert av de som nærmest LØP gjennom "gangene" der :sukk:

Og for all del; IKKE kom på at du må tilbake til start for da må du brøyte deg veg MOT strømmen av en overstresset horde med vogner, barnevogner og svære ting som skal kjøpes inn..

DET var rimelig anstrengene :ler:

Gleder meg til å se hva dere fant :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der kom oppdatering ja!

Uff, synd med omgangssjuke. Det er noe dritt, bokstavelig talt! Høres ut som om du har hatt en fin jul, tross alt!

Spennende å høre hva dere endte opp med på IKEA. Der burde egentlig vi vært en tur også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Cuba: Jeg oppdaget fort at hissig-hormonene ligger litt lenger fremme nå enn før ja! Bruste meg opp for den minste kø-dannelse der inne! :fnise: Men jeg klarte heldigvis å holde munn da. Men må si at jeg blir en smule gretten på de som ikke ser seg for i det hele tatt! Men sånne er det overalt og umulig å få bukt med! :sukk:

Det ble forresten 75kr over beløpet... :sjenert: Men er ikke verst å kun punge ut med 75kr selv når man er på IKEA! :ler:

Her er listen over det vi kjøpte:

- TOFTBO baderomsmatte i lys turkis

- BORRIS dørmatte

- AGGER teppe (den bakerste på bildet) til gangen

- MELODI taklampe til kjøkkenet

- ÅRSTID vegglampe x 2, en på hver side av TV'en

- BYGEL stang til å ha over kjøkkenvasken

- BYGEL s-kroker og bestikkstativ som oppvaskkost o.l. skal være i

- LACK vegghylle 190cm lang til å ha over TV'en, brunsort

- SKUBB hengehylle til håndklær i hvit

I tillegg ble det et par oppbevaringsesker i papp, telys, duftlys og servietter.

Wow! Ser nå at det ble en del ja! :fnise: Jeg tror jeg skal ha fått med alt, men er ikke 100 % sikker.

Men nå er ihvertfall lyssettingen i stua i orden! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset litt da jeg så nicket ditt, men tittelen på dagboken stemte jo! Husker ikke helt, het du noe med I? :flau: Lenge siden jeg har vært her inne nå, men tenkte jeg kunne ønske GODT NYTTÅR!

Hvor langt er du på vei igjen? Selv har jeg få symptomer, jeg også, kvalmen og ulvehungeren har omtrent gitt seg. Har endel ømhet i magen, småstikk og "stramhet", men jeg tror det er livmoren som utvider seg. Gleder meg til ordinær UL, blir godt å få se barnet igjen! Håper det har det bra ... Når skal du på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Stusset litt da jeg så nicket ditt, men tittelen på dagboken stemte jo! Husker ikke helt, het du noe med I? :flau: Lenge siden jeg har vært her inne nå, men tenkte jeg kunne ønske GODT NYTTÅR!

Hvor langt er du på vei igjen? Selv har jeg få symptomer, jeg også, kvalmen og ulvehungeren har omtrent gitt seg. Har endel ømhet i magen, småstikk og "stramhet", men jeg tror det er livmoren som utvider seg. Gleder meg til ordinær UL, blir godt å få se barnet igjen! Håper det har det bra ... Når skal du på UL?

Heisann! Det gamle nicket var noe på I ja! :jepp:

Godt nyttår til deg også! :)

Jeg er rundt 10 uker, hva med deg? :)

Kjenner meg igjen i ømheten, stikkingen og stramheten faktisk! Og er av samme oppfatning som deg at det er livmora som herjer litt. :fnise: Synes det er litt artig også jeg da. Så lenge alt står bra til med den lille, så er jeg storfornøyd!

Har du hatt tidlig UL? Jeg har ikke bestilt noe UL ennå, skal til første legetime på tirsdag. :) Men regner med at UL blir i midten av februar. Men det føles lenge til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart i uke 16 (neste uke). Utrolig hvor fort det går!

Ja, jeg har hatt to tidlige UL, en i uke 7 og en i uke 12. Dette er fordi jeg er gravid via ICSI (prøverør), og da er det standard med en tidlig UL for å se om det er liv. I uke 7 så vi en liten bønneaktig ting med noe som blinket (det var hjertet) i midten :) UL i uke 12 var fordi mannen min har en kromosomfeil som gjør at det er en (veldig liten, men dog) risiko for noe som heter Trisomi 13, en tilstand som gjør at fosteret mest sannsynlig dør av store misdannelser i mors liv. Derfor tok de blodprøve og måling av nakkefold, og heldigvis ser det ut til at barnet er friskt! Det var fascinerende å se barnet i uke 12, da, det beveget seg, "vinket" og "hoppet"! Jeg skal ha ordinær UL 21. januar, i uke 18. Det blir spennende!

Jeg er også glad for å kjenne "noe", mht litt stikking og ømhet. Det har jeg forøvrig hatt siden jeg ble gravid. Sålenge det ikke er sterke smerter, er visst dette normalt. Har litt lett for å bekymre meg, jeg da, men må prøve å holde det i sjakk.

Blir spennede med legetimen på tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye fint dere har kjøpt da!

Sånn vegghylle har jeg hatt lyst på lenge også, og går nok snart til innkjøp av det :P

Snakket om det før, men da skrøt samboeren om at "nei, det kunne han lett lage selv". Har ikke sett noe til hylla enda, så da spørs det vel :fnise:

Neida.. men viste han bilde av den og sa den var 190 cm lang og tror han syns det var bra :enig:

Gleder meg til jeg også kan bli gravid og kjenne småubehag og draing der nede.. hehe! Tror ikke jeg vil plages så mye over det da, men heller gleder meg over det sånn som du gjør. Har det sånn nå også når jeg kjenner etter tegn på at det kanskje skjer noe der nede i forbindelse med evnt befruktning :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Jeg er snart i uke 16 (neste uke). Utrolig hvor fort det går!

Ja, jeg har hatt to tidlige UL, en i uke 7 og en i uke 12. Dette er fordi jeg er gravid via ICSI (prøverør), og da er det standard med en tidlig UL for å se om det er liv. I uke 7 så vi en liten bønneaktig ting med noe som blinket (det var hjertet) i midten :) UL i uke 12 var fordi mannen min har en kromosomfeil som gjør at det er en (veldig liten, men dog) risiko for noe som heter Trisomi 13, en tilstand som gjør at fosteret mest sannsynlig dør av store misdannelser i mors liv. Derfor tok de blodprøve og måling av nakkefold, og heldigvis ser det ut til at barnet er friskt! Det var fascinerende å se barnet i uke 12, da, det beveget seg, "vinket" og "hoppet"! Jeg skal ha ordinær UL 21. januar, i uke 18. Det blir spennende!

Jeg er også glad for å kjenne "noe", mht litt stikking og ømhet. Det har jeg forøvrig hatt siden jeg ble gravid. Sålenge det ikke er sterke smerter, er visst dette normalt. Har litt lett for å bekymre meg, jeg da, men må prøve å holde det i sjakk.

Blir spennede med legetimen på tirsdag!

Hørtes så morro ut på UL da! Gleder meg mye!!

Jeg er også en sånn person som lett bekymrer meg, men får bare innse at det er ikke så mye man får gjort fra eller til, annet enn å passe på hva man putter i kroppen o.l. :)

Koster det mye for en tidlig UL? Eller er det slik at man ikke får det uansett hvis man ikke trenger det? Noen som vet? :)

----

Cuba: Når er neste IKM? Kan tenke meg at det står i dagboken din, men for å være ærlig har jeg ikke rukket å lese den ennå! :sjenert: Men skal gjøre det i løpet av dagen eller noe! :jepp:

Den hylla er slettes ikke dum nei! :) Vi har en i 110cm også - jeg er veldig opptatt av at ting skal matche når vi først kjøper noe. Har levd noen år med blant annet en arvet sofa i rødblomstrete stoff.. :spy: Nå matcher heldigvis det meste her! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

I natt hadde jeg den sykeste drømmen hittil - det var faktisk en veldig herlig drøm!

For lenge siden leste jeg et sted at drømmene forbereder de gravide på det som kommer, og håpet at det skulle skje meg også. Og i natt skjedde det! :)

Drømmen var SÅ virkelig, og det spesielle var at jeg var "meg selv" - ikke en tredjeperson som observerte "meg", slik mine drømmer pleier å være.

Vi hadde fått en perfekt liten gutt, og jeg skulle øve på ammingen. Jeg husker at det var vanskelig i starten, men når jeg lot gutten finne ut av det selv gikk det som en lek! Jeg hadde gutten i armene mine, og jeg så ned på vidunderet som lå der.

For en drøm!! :haar: Har aldri drømt så virkelig før, og det er nesten som jeg fortsatt kan føle hvordan det var å holde en baby så nær!!!

Så om jeg ikke gledet meg fra før av, så gjør jeg det ihvertfall nå!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig drøm da! :D Fikk nesten litt frysninger :fnise:

Min neste IKM er 13. tror jeg :gjeiper:

Vi drar til Tenerife om en uke i dag, så har tenkt å holde meg med å teste til første morgenen vi våkner der nede :jepp: Det blir vel den 12. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en skikkelig koselig drøm! Leser at mange har skikkelige fæle, skrekkelige drømmer - godt å høre at man kan får fien drømmer også. Jeg har ikke hatt noen sånne drømmer enda jeg, ikke som jeg husker i alle fall.

Så mye fint dere fikk tak i på IKEA. De dørmattene har vi mange av. Vi bruker de som underlag på spiseplassen til lille jenta vår (les: bikkja). Så når den blir stygg av matsøl eller mye vannsøl bytter vi den bare ut. De er jo så billige.

Og de Lack-hyllene oppdaget vi dessverre for sent.. Vi var i en "vanlig", dyr møbelbutikk og kjøpte 18 slike hyller. De ser helt like ut, men vi betalte 350,- per stk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
For en herlig drøm da! :D Fikk nesten litt frysninger :fnise:

Min neste IKM er 13. tror jeg :gjeiper:

Vi drar til Tenerife om en uke i dag, så har tenkt å holde meg med å teste til første morgenen vi våkner der nede :jepp: Det blir vel den 12. :)

Skal sende mange tanker nedover den 12! :jepp: Må si jeg misunner deg den turen altså!!

En kollega av sambo har sagt at vi kan låne leiligheten hans i Kreta når vi vil (med litt planlegging selvfølgelig). Så vi håper på å kunne ta en tur på denne tiden neste år. Hadde vært sykt deilig! :)

Det var en skikkelig koselig drøm! Leser at mange har skikkelige fæle, skrekkelige drømmer - godt å høre at man kan får fien drømmer også. Jeg har ikke hatt noen sånne drømmer enda jeg, ikke som jeg husker i alle fall.

Så mye fint dere fikk tak i på IKEA. De dørmattene har vi mange av. Vi bruker de som underlag på spiseplassen til lille jenta vår (les: bikkja). Så når den blir stygg av matsøl eller mye vannsøl bytter vi den bare ut. De er jo så billige.

Og de Lack-hyllene oppdaget vi dessverre for sent.. Vi var i en "vanlig", dyr møbelbutikk og kjøpte 18 slike hyller. De ser helt like ut, men vi betalte 350,- per stk....

Var ikke dumt å bruke de dørmattene som spiseunderlag til hunden! Vi har en ganske pertentlig liten hund som sjelden søler (hvis han gjør det, så spiser han opp det også..hehe).

Hvilken rase har dere? Vi har en stk hyperaktiv liten Shetland Sheepdog gutt på 3 år. ;) Pluss to hannkatter.. :) Vi er veldig glad i dyr..hehehe :)

Det er kjedelig å oppdage i etterkant at man kunne fått ting til en billigere penge! Men da vet man det til neste gang ihvertfall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sende mange tanker nedover den 12! :jepp: Må si jeg misunner deg den turen altså!!

En kollega av sambo har sagt at vi kan låne leiligheten hans i Kreta når vi vil (med litt planlegging selvfølgelig). Så vi håper på å kunne ta en tur på denne tiden neste år. Hadde vært sykt deilig! :)

Tusen takk :)

Må si jeg gleder meg bra selv, håper bare været blir nogenlunde bra hvertfall!

De melder ikke det beste været de første dagene hvertfall, men får håpe de tar feil. Er hvertfall varmere enn her :fnise:

Ja, så deilig da! Det får dere gjøre vet du ;) Kan brått spare litt på det også! Man får vel ofte billigere flybilletter om man booker kun fly. Særlig når man står fritt til hvilken dag man reiser osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen
Tusen takk :)

Må si jeg gleder meg bra selv, håper bare været blir nogenlunde bra hvertfall!

De melder ikke det beste været de første dagene hvertfall, men får håpe de tar feil. Er hvertfall varmere enn her :fnise:

Ja, så deilig da! Det får dere gjøre vet du ;) Kan brått spare litt på det også! Man får vel ofte billigere flybilletter om man booker kun fly. Særlig når man står fritt til hvilken dag man reiser osv. :)

Ja, kjipt hvis været blir dårlig! :( Det er jo det man ønsker å komme bort fra..hehe..

Tror det er ganske mye å spare når det er kun fly man trenger. Og leiebil da - men tror ikke det kommer opp i samme summer som med charterferie osv. :)

---

Nå har jeg laget vafler, og skal se ekstrem oppussing! :) Får håpe jeg klarer å holde følelsene i sjakk denne gangen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta UL privat, men da koster det litt. Vet ikke hvor mye, men ... ellers må man nok ha en spesiell "grunn" for å ta UL i det offentlige, såvidt jeg har forstått. Dersom du ikke er spesielt bekymret, eller har blødninger eller noe, er det sikkert ikke nødvendig med tidlig UL. Men moro :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Tror nok ikke jeg orker å betale mye for privat UL, selv om det hadde vært veldig morro! :) Får nok bare smøre seg med tålmodighet!

Nå har jeg laget ny ticker! :danse: Så søt!

I dag er siste fridag før skole og jobb starter igjen. Blir spennende å komme på skolen med en aldri så liten mage! :fnise: Kan jo ikke gå i store gensere og skjule det.. Hehe..

Har fått en spennende oppskrift på te som skal være oppkvikkende og gi energi - noe jeg kommer til å trenge i forelesningene fremover! Jeg har levd på kaffe tidligere, men det kan man ikke nå! Har også tenkt å prøve druer, for det er kjempegodt å knaske på!

Legger ut te-oppskriften her i tilfelle det er flere som trenger et alternativ til koffein! :)

1/2 teskje johannesurt

1/2 teskje jernurt

1/2 teskje lakris

Ha blandingen i en tekanne og hell kokende vann over.

La teen trekke i 10 minutter.

Urtene fåes kjøpt på både apotek og helsekost.

Gleder meg til å prøve den! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arhirwen

Huff..nå føler jeg meg skikkelig hysterisk her! :dåne:

Nå har jeg fått tilbake den tanken som jeg hadde før jul - hva om alt er innbilning og så videre.. Skal til legen i morgen, så det kan ha noe med det å gjøre. Ser for meg den grusomme opplevelsen det hadde vært om legen hadde kommet som et spørsmålstegn og sagt at jeg ikke var gravid..

Så jeg tror faktisk jeg kommer til å ta en test i kveld.. For når man er 10 uker så vil vel resultatet synes på kvelden også? Må ikke ha morgenurin? Eller..?

Herregud, føler meg helt teit her! Men får ikke tanken bort, så da betaler jeg heller for en test slik at jeg finner ut av det!

Håper noen kan gi svar på om den gir utslag på kvelden, eller om jeg bør/må vente til i morgen tidlig. Men når man er gravid så vil det vel uansett vise?

Hjelpes...blir helt oppgitt av meg selv! Redd meg noen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg, tror nok det er heelt naturlig å få litt sånne tanker!

Tenk heller at det er heldig at du skal til legen i morgen, da får du jo et helt sikkert svar :)

Jeg har ikke vært gravid selv og vet ikke hvordan det fungerer med test o.l. Jeg bare føler med deg, overtenker det meste selv så kommer nok til å være akkurat som deg når det en dag er min tur ;)

Tror i hvert fall at du ikke har noe å bekymre deg for! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok trygt ta en test på kvelden nå ja :)

Kan godt tenke meg jeg får sånne tanker når jeg blir gravid selv. Og selv om man vet det er helt tullete, må man liksom finne det ut likevel.

Du kan nok slappe helt av ja! Det er helt sikkert ikke innbilning ;)

Så får du nok slappet helt av etter legebesøket i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase har dere? Vi har en stk hyperaktiv liten Shetland Sheepdog gutt på 3 år. ;) Pluss to hannkatter.. :) Vi er veldig glad i dyr..hehehe :)

Vi har en Boston terriertispe på 3 år. Jeg er ikke vant til andre dyr enn akvariefisk, men mannen er vokst opp med hund hele livet. Og jeg kunne ikke tenke meg et liv uten hund nå, det er så herlig!

Lykke til hos legen imorgen, alt går nok veldig bra! Husk å ta med deg urinprøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...