Gjest Nuni Skrevet 23. januar 2009 #161 Del Skrevet 23. januar 2009 Denne uken har vært litt spesiell på andre måter også.. Broren min har nå skrevet under seperasjonspapirer, og det er vel så og si bestemt at det er slik det kommer til å være fremover. I tillegg får jeg vite at en av søstrene mine har flyttet ut fra mannen sin og at de også skal skilles..! Godt nyttår liksom..! Så det endte jo med at jeg ringte mine andre søsken bare for å forsikre meg om at deres forhold ikke går føyken. Vi har en ganske så høy galgenhumor i familien! Er godt du har et velfungerende og blomstrende forhold da! Veier litt opp liksom Hvor mange søsken har du? Så for meg den ringerunden jeg nå Stakk egentlig innom for å ønske god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 23. januar 2009 #162 Del Skrevet 23. januar 2009 Er godt du har et velfungerende og blomstrende forhold da! Veier litt opp liksom Hvor mange søsken har du? Så for meg den ringerunden jeg nå Stakk egentlig innom for å ønske god helg!! Hehe... Til sammen har jeg 5 søsken der 4 av dem er/var i et forhold. Så det ble til at jeg ringte to av dem da. Hehe.. Kan skjønne at det hørtes ut som en hel flokk! God helg til deg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 23. januar 2009 #163 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Tenkte jeg skulle legge ut det jeg driver å strikker til babyen. Dette er begynnelsen på et babyteppe Dette skal bli en genser som ikke kommer til å passe før ca 5 mnd Babyteppe som er ferdig Et mer detaljert bilde av babyteppet ovenfor Endret 23. januar 2009 av Arhirwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 23. januar 2009 #164 Del Skrevet 23. januar 2009 Hehe... Til sammen har jeg 5 søsken der 4 av dem er/var i et forhold. Så det ble til at jeg ringte to av dem da. Hehe.. Kan skjønne at det hørtes ut som en hel flokk! Ikke for å kverulere her altså, men en søskenflokk på 6 stykker er strengt tatt en hel flokk! Så utrolig flink du er til å strikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 24. januar 2009 #165 Del Skrevet 24. januar 2009 Ikke for å kverulere her altså, men en søskenflokk på 6 stykker er strengt tatt en hel flokk! Så utrolig flink du er til å strikke! Tusen takk! :D Jo, du har kanskje rett i det at 6 søsken er mye! Hehe.. Tror jeg er så vandt til det at jeg ikke tenker over det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 25. januar 2009 #166 Del Skrevet 25. januar 2009 Åh, jeg blir sprø! Går å tenker så mye på studiesituasjonen min for tiden! Og det har jeg egentlig ingen grunn til! Jeg vet jo innerst inne at det jeg studerer nå er det jeg vil jobbe med..! Tror nok egentlig at det kommer av at det kommer til å skje så mye forandringer fremover nå med tanke på bebis o.l.. Jeg studerer til bachelor i markedsføring - dvs en veldig allsidig utdannelse innenfor bransjen jeg ønsker å jobbe i og interesserer meg for. Drømmen er å bli markedsanalytiker, og det har den vært ganske lenge.. Så hvordan i all verden havner jeg innpå studier som landskapsarkitekt o.l.?! Er vel bare redd for å finne ut at jeg har valgt feil i etterkant tenker jeg.. Men jeg får til sammen 4 år innen markedsføring når jeg er ferdig utdannet om 2 år, og tror jeg skal si meg veldig fornøyd med det! Sambo og mamma er alltid flinke til å få meg ned på jorda igjen da, uansett hva det gjelder! Sambo har nesten begynt å bli litt oppgitt nå, ettersom jeg har snakka så mye om slikt i det siste! Nå tror jeg jammen meg det blir litt nachos og salsa-dip! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 26. januar 2009 #167 Del Skrevet 26. januar 2009 I dag har jeg vært flink å trent! Fortsatt veldig deilig å bevege seg på andre måter enn når man går til og fra skole/jobb! Kjenner allerede at kondisen bedrer seg og at ryggen sakte blir sterkere! Tror jeg må øke antall kilo på rygg og armer etterhvert, men det blir ikke ennå! Haha! Nå overhørte jeg nettopp kommende pappa i telefon med min pappa - og han sa "ja, hu blir bare større og større hu!!" Han er god da! :rødme: Hadde en små-ekkel hendelse på jobb i dag. Sånn ca 1 time etter jeg kom på jobb, kjente jeg at jeg ble KJEMPEvarm! Så merket jeg sånn prikking i huden og det begynte å svartne for meg..! Så jeg heiv meg på vannflaska som stod på bordet og drakk i vei uten noe resultat. Prøvde derfor å reise meg opp og gå, men det gjorde bare alt enda mer svart. Så jeg løp på do og satte meg på gulvet - og der satt jeg i kanskje 10 minutter meg øynene igjen, gjorde pusteøvelser og drakk vann. Da kom det seg heldigvis!! Creepy!! Men jeg ble helt fin igjen etterpå, og merket ikke noe mer! Mistenker enten noe med blodtrykket eller blodsukkeret.. Skal jo til legen på torsdag, så da skal jeg høre med han! Nå har vi hatt panelovnen på litt for lenge, og jeg svetter nærmest som en gris!! Forsmak på sommeren kanskje?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 26. januar 2009 #168 Del Skrevet 26. januar 2009 Flink du er til å strikke altså! Hvordan går det med deg? Er formen bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 26. januar 2009 #169 Del Skrevet 26. januar 2009 Åh! Nå skrev jeg en hel del og så skjedde det noe rart. Noe error-greier Men men.. Skrev hvertfall at jeg også syns du har strikket mye fint! Og at jeg vil veldig gjerne lære det selv. Får få mormor til å lære meg litt et par kvelder. For det er vel ikke SÅ vanskelig? Hørtes ut som en ekkel opplevelse ja.. Ikke skjedd før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drømmer Skrevet 26. januar 2009 #170 Del Skrevet 26. januar 2009 Så flink du er til å strikke Jeg strikker litt jeg også, men vil ikke begynne med baby ting før jeg blir gravid. Så nå er det håndarbeidspause her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 27. januar 2009 #171 Del Skrevet 27. januar 2009 Nå har jeg fått lest dagboken din også! Jeg må huske å følge med videre :gjeiper: Så kjekt å lese Gleder meg til å få litt mage jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 27. januar 2009 #172 Del Skrevet 27. januar 2009 Huff, den episoden hørtes ekkel ut altså.. Håper du har blitt bedre! Virker jo litt som om du holdt på å besvime, på en måte? God bedring ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 27. januar 2009 #173 Del Skrevet 27. januar 2009 Hadde en små-ekkel hendelse på jobb i dag. Sånn ca 1 time etter jeg kom på jobb, kjente jeg at jeg ble KJEMPEvarm! Så merket jeg sånn prikking i huden og det begynte å svartne for meg..! Så jeg heiv meg på vannflaska som stod på bordet og drakk i vei uten noe resultat. Prøvde derfor å reise meg opp og gå, men det gjorde bare alt enda mer svart. Så jeg løp på do og satte meg på gulvet - og der satt jeg i kanskje 10 minutter meg øynene igjen, gjorde pusteøvelser og drakk vann. Da kom det seg heldigvis!! Creepy!! Har en kollega som nå er 8 mnd på vei, som har beskrevet en veldig liknende opplevelse. Til henne har det skjedd tre ganger i løpet av svangerskapet, men legen fant ikke noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 27. januar 2009 #174 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Flink du er til å strikke altså! Hvordan går det med deg? Er formen bra? Takker! Formen er helt fin igjen nå, ikke noe antydning til noe galt! Åh! Nå skrev jeg en hel del og så skjedde det noe rart. Noe error-greier Men men.. Skrev hvertfall at jeg også syns du har strikket mye fint! Og at jeg vil veldig gjerne lære det selv. Får få mormor til å lære meg litt et par kvelder. For det er vel ikke SÅ vanskelig? Hørtes ut som en ekkel opplevelse ja.. Ikke skjedd før? Å strikke er ikke så vanskelig Men anbefaler deg til å vente litt med mønster og sånt da. Hehe.. Men f.eks en genser med striper i ulike farger er ikke noe problem for en nybegynner. Men det er lurt å ha noen man vet kan strikke i bakhånd! Ofte jeg ringer mamma i full frustrasjon! Har ikke skjedd meg før den opplevelsen nei.. Ikke på den måten ihvertfall! Har holdt på å besvime før og kjente igjen prikkingen og at det begynte å bli svart - men ikke alt det andre! Så flink du er til å strikke Jeg strikker litt jeg også, men vil ikke begynne med baby ting før jeg blir gravid. Så nå er det håndarbeidspause her. Jeg begynte faktisk med det babyteppet som nå er ferdig da vi bestemte oss for å starte prøvingen. Men det var fordi jeg var så sikker i min sak og tenkte på den tiden at barn blir det jo uansett en gang! Hehe.. Men vet med meg selv nå at hvis noe skjer, så klarer jeg ikke å se på det jeg har strikka til babyen.. Så skjønner at du venter! Nå har jeg fått lest dagboken din også! Jeg må huske å følge med videre :gjeiper: Så kjekt å lese Gleder meg til å få litt mage jeg også! Så koselig at du vil følge med videre! Det er stas å ha mage, eneste er at man må tenke seg to ganger om når man velger klær om morgenen. De tettsittende toppene i str XS begynner å bli litt korte allerede her i gården! Huff, den episoden hørtes ekkel ut altså.. Håper du har blitt bedre! Virker jo litt som om du holdt på å besvime, på en måte? God bedring ihvertfall! Ja, tror nok det var nære på at jeg besvimte der. Men føler at det er "flaut" å virke syk og dårlig ovenfor andre, så det var vel derfor jeg ikke flata ut på kontoret tenker jeg! Har en kollega som nå er 8 mnd på vei, som har beskrevet en veldig liknende opplevelse. Til henne har det skjedd tre ganger i løpet av svangerskapet, men legen fant ikke noe galt. Såpass ja! Det er nok ikke så umulig at det har med graviditeten å gjøre.. Aner at det kan være et fall i blodtrykket eller -sukkeret. Tenkte ihvertfall å høre med legen, for mest sannsynlig mangler jeg jern. Kanskje jeg skal be han om å sjekke stoffskiftet.. ? Endret 27. januar 2009 av Arhirwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 27. januar 2009 #175 Del Skrevet 27. januar 2009 Så artikkelen "Slik finner du drømmekjolen" som ligger ute her på KG nå, og kom på at jeg egentlig skulle gifte meg august 2010! Men nå blir det utsatt et år, for jeg vil bli ferdig med skolen først.. (sier hun som får baby midt i studietiden! Hehe..) Nå får vi ihvertfall en liten brudesvenn eller brudepike! :happy: I kveld har vi spist taco! Det var jammen meg lenge siden! Pappa sa han hadde spurt søstern om det var smittsomt å skille seg for tiden! Dumt å spøke med sånt egentlig, men det var bare så morsomt at pappa sier sånt! Han er den som sjelden ytrer sin innerste meninger, men i akkurat dette tilfellet er han veldig klar. Og jeg er egentlig helt enig med han, for dette er faktisk andre gangen hun går.. Og tror alt blir kjempefint. Men problemet denne gangen er at nå blir det en papirmølle uten like pga ekteskapet og ungen er 10 år nå og skjønner ganske mye mer enn forrige gang. Men nok om det! Er bare så kongeglad for at jeg har funnet mannen i mitt liv! :rødme: Og om to år blir han ordentlig MIN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 27. januar 2009 #176 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Åh, jeg tenkte på at det var snakk om folk som går fra hverandre her i tråden i dag fordi jeg fikk vite at onkelen og tanta mi skal flytte fra hverandre Jeg begynte faktisk å grine, jeg synes at de var et helt herlig par og liksom et så fint eksempel på to mennesker som passer sammen. Ser dem nesten aldri, så jeg vet jo ikke hvordan de har hatt det sammen, men var trist allikevel asså Jeg har også lyst til å bli flink til å strikke. Eller, å strikke i det hele tatt Og jeg kunne gjerne strikket baby-ting med en gang Endret 27. januar 2009 av Nuni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 27. januar 2009 #177 Del Skrevet 27. januar 2009 Å strikke er ikke så vanskelig Men anbefaler deg til å vente litt med mønster og sånt da. Hehe.. Men f.eks en genser med striper i ulike farger er ikke noe problem for en nybegynner. Men det er lurt å ha noen man vet kan strikke i bakhånd! Ofte jeg ringer mamma i full frustrasjon! Takk, det var godt å høre Er ikke så farlig med masse mønster og sånt, har bare lyst til å strikke NOE. Ikke bare skjerf liksom Trist når folk går fra hverandre ja.. Særlig de som har vært sammen i mange år og som man har sett for seg skal vare for alltid. Kan få skikkelig sjokk noen ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 28. januar 2009 #178 Del Skrevet 28. januar 2009 Åh, jeg tenkte på at det var snakk om folk som går fra hverandre her i tråden i dag fordi jeg fikk vite at onkelen og tanta mi skal flytte fra hverandre Jeg begynte faktisk å grine, jeg synes at de var et helt herlig par og liksom et så fint eksempel på to mennesker som passer sammen. Ser dem nesten aldri, så jeg vet jo ikke hvordan de har hatt det sammen, men var trist allikevel asså Jeg har også lyst til å bli flink til å strikke. Eller, å strikke i det hele tatt Og jeg kunne gjerne strikket baby-ting med en gang Usj, det var trist å høre! Jeg var heller ikke så bevisst på hvordan broren min og søsteren min egentlig hadde det, og ble desto mer overraska. Spesielt broren min, for de har virkelig holdt fasaden! Hehe..jeg satt faktisk med en tanke om å starte håndarbeidsbutikk med stikkekafè i tillegg! Hadde vært koselig da, og i tillegg vekket en del oppmerksomhet at den 22-åring starter en sånn type butikk! Takk, det var godt å høre Er ikke så farlig med masse mønster og sånt, har bare lyst til å strikke NOE. Ikke bare skjerf liksom Trist når folk går fra hverandre ja.. Særlig de som har vært sammen i mange år og som man har sett for seg skal vare for alltid. Kan få skikkelig sjokk noen ganger! Du kan evnt gå i en butikk som selger garn og strikkeoppskrifter, og bare si at du er nybegynner men vil gjerne ha noe mer avansert enn skjerf. Hehe.. Har gått lei av å strikke skjerf selv - gjorde vel det i 3 år eller noe! Noen ganger kommer slike samlivsbrudd helt uten videre - nesten værre det enn når man ser "forløpet" til det. Det jeg tenker mest på er at jeg ikke vil at broren min skal gå gjennom dette selv.. Men han er jo så selvstendig og skal jo ikke ha hjelp av noen. Tror kanskje det er en arvelig egenskap for jeg kan være slik selv..hehe.. Men blir nok til at vi tilbyr barnevakt-tjenester og sånt når ting har roa seg litt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 28. januar 2009 #179 Del Skrevet 28. januar 2009 I dag har jeg hjemmekontor, og er sjeleglad for at jeg har muligheten til det! De er veldig snille med meg på jobben!! Selv om jeg bare er der som ekstrahjelp/deltid. Er noen dager jeg varierer veldig i psyken merker jeg - er nok hormonene som herjer. Vanskelig å forklare hvordan det er, for det er egentlig ikke så mye fysisk.. Mer psykisk - generelt at jeg bare ikke føler meg i form. Snodige greier! Er jo redd for å bli tolket som "pyse" også..! Men tror det rett og slett er alle forandringene som skjer - og tanken på at vi skal bli foreldre! Og så gleder jeg meg til sommeren når babyen kommer, samtidig som jeg prøver å fokusere på å gjøre det bra på skole og jobb.. Synes det er en del frem og tilbake for tiden! Gikk opp for meg i dag at jeg ikke er så flink til å få frem sånne tanker til sambo.. Og da er det jo ikke lett for han å skjønne hva som skjer heller. Plutselig er jeg helt nede og føler meg på grensa til deppa, for så å klappe på magen timen etter og smile! Dette er første gang for oss begge, så tror jeg må fokusere mer på å ytre mine følelser for han også.. Men er vel rett for å bli sett på som sytete der også tenker jeg. Hehe.. Flere som føler seg sånn? Nesten delt mellom to verdener på en måte? Forutenom dette så har jeg det veldig bra for tiden da. Puppene er stadig ømme, magen og egentlig hele kroppen vokser, føler meg stolt over det som skjer og gleder meg SYKT! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 28. januar 2009 #180 Del Skrevet 28. januar 2009 Forutenom dette så har jeg det veldig bra for tiden da. Puppene er stadig ømme, magen og egentlig hele kroppen vokser, føler meg stolt over det som skjer og gleder meg SYKT! :happy: Så bra! Jeg jo ikke gravid, og har ikke vært det heller, men jeg er helt sikker på at det du går gjennom er vanlig! Jeg kan være litt opp og ned til tross for at jeg ikke har hormonene å skylde på og mitt beste tips er å prøve og forklare det til kjæresten når du er i godt humør. Si hva som skjer når humøret ditt endrer seg, og at du er klar over det selv og fortell hva han kan gjøre for å takle det og hjelpe deg mest mulig (prate med deg, ikke prate med deg, kose på deg, la deg være i fred, hva enn som er riktig for deg). Når jeg gikk på p-piller så virket det som verdens undergang hver gang jeg ventet TR og det hjalp veeldig å forklare den merkelige oppførselen min, både for meg og han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå