effy Skrevet 15. januar 2009 #141 Del Skrevet 15. januar 2009 Gratulerer med 12 uker Jeg vil også kjøpe meg bodybutter!!! Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 15. januar 2009 #142 Del Skrevet 15. januar 2009 Gratulerer med 12 uker! Husker jeg synes det var en milepæl jeg også. Nå går nok alt bra! Selv er jeg 17 uker på vei og har ordinær ultralyd neste uke - jeg gleder meg og gruer meg bittelitt. Håper alt er i orden! Ellers har jeg brukt trikset ditt med strikken på buksene mine, men nå er det omtrent håpløst å ha på seg noen av buksene jeg har. Nå MÅ jeg få ut fingeren og kjøpe mammabukse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drømmer Skrevet 15. januar 2009 #143 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei hei Gratulerer med 12 uker Kjempe fin mage du hadde ! Følger spent med videre 26 februar treffer jeg mannen igjenn, og det er jo ikke lenge til !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. januar 2009 #144 Del Skrevet 16. januar 2009 her var det en som var sulten i går tror jeg! Håper maten kom og at pizzaen smakte fortreffelig! Kan skjønne at du ikke kjøper bladet der du bor! Hvis du har veldig lyst, så kan jeg sende det i posten til deg i en konvolutt når jeg har lest det ferdig? Vil du det? Skjønne, snille deg! Jeg skjønner deg hvis du vil beholde det, og kanskje lese litt i det senere, så ikke vær redd for å beholde det! Men når det er sagt, så vil jeg gjerne lese det altså. Si i fra når du har lest det ferdig da, og om du vil beholde det eller ikke. God helg vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 16. januar 2009 #145 Del Skrevet 16. januar 2009 Takk for hilsenen effy, Harlekin og drømmer! her var det en som var sulten i går tror jeg! Håper maten kom og at pizzaen smakte fortreffelig! Vil du det? Skjønne, snille deg! Jeg skjønner deg hvis du vil beholde det, og kanskje lese litt i det senere, så ikke vær redd for å beholde det! Men når det er sagt, så vil jeg gjerne lese det altså. Si i fra når du har lest det ferdig da, og om du vil beholde det eller ikke. God helg vennen! Pizzaen smakte kjempemessig! Så det var (nesten) verdt ventingen! Hehe.. Når det gjelder bladet, så pleier jeg jo bare å kaste det når jeg er ferdig. Så da er det jo mye bedre å sende det videre! Men skal si i fra når jeg er ferdig med det jeg! Kjenner meg så godt igjen i den situasjonen med en liten bygd og overivrige snushaner som på en merkelig måte får tak i de siste nyhetene.. Spesielt de som omhandler deg, og som man ikke vet om ennå selv! --- I dag blir det hjemmelaget pizza med pølser på min del, og sambo får ha kjøttdeig og løk på sin! Og når jeg kom hjem fra skolen i dag, så tvang jeg sambo til å ta en pause i hjemmekontor-jobbingen og spise marsipankaken jeg hadde kjøpt! Nå er det endelig litt helg! I morgen skal vi på treff med motorsportklubben som vi er med i. Sambo sitter i styret, så det er jo greit å vise seg frem! Hehe.. Dessuten blir dette den nyeste Ford-bebisen! Så da må vi få tak i body med Ford-logoen på! På treffet skal vi se på bilkjøring på is - det blir artig! Og enda bedre: vi har ingen biler som potensielt kan bli ødelagt! For den eneste Forden vi har nå er min cabriolet og den står på sommerdekk! Så vi kjører den store amerikaneren oppover og bare nyter det å være på sidelinja og knipse bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 16. januar 2009 #146 Del Skrevet 16. januar 2009 Hvordan avtale fikk dere med Dolly? Bestiller aldri pizza derfra lenger, men når jeg bodde i Oslo og bestilte fra Dolly eller Peppes så satt jeg og håpet de skulle komme for sent fordi det var så ålreit med halv pris på neste pizza Og det var ikke sjelden den var sent ute! Mulig det er et dumt spørsmål, men hva gjør dere i motorsportklubben? Er det alt mulig bilrelatert, eller noe spesielt? Har et par-tre stk. i familien som drev/driver med bilcross og motocross, men ellers er jeg ganske blank :gjeiper: Motorsportklubber dekker vel begge deler? God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. januar 2009 #147 Del Skrevet 17. januar 2009 Kjenner meg så godt igjen i den situasjonen med en liten bygd og overivrige snushaner som på en merkelig måte får tak i de siste nyhetene.. Spesielt de som omhandler deg, og som man ikke vet om ennå selv! Uff ja... Og jeg er ikke vant til sånt i det hele tatt. Jeg er født og oppvokst i Oslo, så slutter ikke å forundre meg over at det virkelige finnes sånne nysgjerrige nabokjerringer... Hvorfor må de bry seg om alle andre? Jeg dr*ter i hva naboen gjør jeg, har nok med meg selv... Håper dere koser dere på motorsportklubbtreff! Her blåser det masse i dag og er skikkelig surt vær ute.. Håper det er bedre der dere er, om dere må stå ute i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 17. januar 2009 #148 Del Skrevet 17. januar 2009 Hvordan avtale fikk dere med Dolly? Bestiller aldri pizza derfra lenger, men når jeg bodde i Oslo og bestilte fra Dolly eller Peppes så satt jeg og håpet de skulle komme for sent fordi det var så ålreit med halv pris på neste pizza Og det var ikke sjelden den var sent ute! Mulig det er et dumt spørsmål, men hva gjør dere i motorsportklubben? Er det alt mulig bilrelatert, eller noe spesielt? Har et par-tre stk. i familien som drev/driver med bilcross og motocross, men ellers er jeg ganske blank :gjeiper: Motorsportklubber dekker vel begge deler? God helg! Denne gangen fikk vi gavekort på en stor pizza fra Dolly - enten i restauranten eller som take-away. Veldig kjekt! Vi er sånne som helst bestiller pizza når vi er gått litt over den sulten-grensa..og hvis den blir forsinket så..ja, refererer til tidligere innlegg! I den klubben vi er med i, så er det mest vanlig kjøring - ikke så mye cross i den forstand. Vi leier ofte baner rundt om i Norge og så kjøres det til enten bensintanken er tom eller til bilen ikke går..hehe.. Men selve begrepet motorsport dekker ganske mye. Vi er veldig opptatt av det med "kontrollert kjøring" - at man kan få rase fra seg på baner istedenfor på vanlige veier med andre trafikanter. Det er mange som kjører på bane med de samme bilene som de kjører til vanlig bruk. Uff ja... Og jeg er ikke vant til sånt i det hele tatt. Jeg er født og oppvokst i Oslo, så slutter ikke å forundre meg over at det virkelige finnes sånne nysgjerrige nabokjerringer... Hvorfor må de bry seg om alle andre? Jeg dr*ter i hva naboen gjør jeg, har nok med meg selv... Håper dere koser dere på motorsportklubbtreff! Her blåser det masse i dag og er skikkelig surt vær ute.. Håper det er bedre der dere er, om dere må stå ute i alle fall! Jeg fikk det heldigvis andre veien - flytta fra bygda og inn til byen. I den bygda var det slik at enten var man med, eller så var man ute - og var man ute så fikk man virkelig merke det! Og jeg var da en slik person som var ute.. Hehe.. Nesten ingen venner osv. Så kom jeg til byen, og fikk meg en kjempefin vennegjeng og fikk livsgnisten tilbake! Det var artig på treff, men det ble kaldt nok!! Var heldigvis en lavvo der, så det endte med jeg satt der og gumla pølser. Hadde jeg ikke hatt en liten en å passe på, så ville jeg nok ha ymta frempå om å sitte på med noen av de som kjørte.. Hehe.. Men med faren for å fyke rett inn i ei snøfonn er for stor til at det frister som gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 17. januar 2009 #149 Del Skrevet 17. januar 2009 Nytt bilde! Synes dette går fryktelig fort fremover altså! Hvor stor kommer jeg til å bli til slutt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 17. januar 2009 #150 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Så kjempefin mage! Ikke tenkt over at man kan kjøre fra seg på bane, men det er jo absolutt et tilbud flere som har behovet burde utnytte seg av! Kjempefint å kunne gjøre sånt i tryggere omgivelser. Jeg har ikke engang lappen selv, så bilinteressen er så där Gavekort er gull da! Kjenner igjen behovet for å bare få maten levert når sulten-grensa er nådd, så da har dere et frikort neste gang! Edit: Feil smiley Endret 17. januar 2009 av Nuni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. januar 2009 #151 Del Skrevet 19. januar 2009 Så fin mage! Men ja, den synes godt ja. Men tror ikke at den synes tidlig er noe indikasjon på at du kommer til å bli veldig stor. Disse babymagene vokser vel i perioder. Nyt at du ser gravid ut du, jeg ser bare ut som jeg har lagt på meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 19. januar 2009 #152 Del Skrevet 19. januar 2009 Enig, du har en fin mage! Det synes nok lettere på deg som er så slank at det er "noe på gang". Jeg hadde jo litt mage fra før, så det er nok ikke så veldig enkelt å se at det er baby inni der. Jeg og samboeren ser jo det lett, for nå er magen blitt ganske stor, men jeg synes fremdeles jeg bare ser tykk ut med klær på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 20. januar 2009 #153 Del Skrevet 20. januar 2009 Hilse på! Så stilig mage, det synes jo skikkelig allerede jo! Må ta noen før-bilder snart jeg også tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 20. januar 2009 #154 Del Skrevet 20. januar 2009 Har blitt glad i magen min ja! :happy: I går opplevde jeg noe skikkelig rart: jeg satt i sofaen, og plutselig kjentes det ut som noe som beveget seg i magen!! Det kjentes ut som noe som "sklei på plass" eller noe..! Men det var ikke noe vondt, så satser på at alt er fint. Kanskje bebisen bare fikk en rykning? Absurde greier egentlig..! Den siste tiden har jeg hatt veldig mye vondt i hodet på kveldene.. Sånn type vondt at man pleier å ta en tablett for å lindre. Trodde jeg drakk nok vann og andre ting jeg, men tydeligvis ikke.. Tror det også kan være fordi jeg ikke har tatt hensyn til trøtthetsfølelsen. Har ikke sovet på ettermiddagen på et par uker eller noe, så tror jeg skal gå tilbake på det og se om det blir noe bedre. I tillegg har jeg blitt så stiv i nakken - tror det er senga eller puta eller noe. Heller mest mot senga egentlig, for den er egentlig moden for utskiftning. Har også lyst til å skifte sofa.. Funderer på å sjekke ut finansieringen IKEA har. Så lenge man er flink til å betale tilbake, så er det jo ikke noe stress. Synes det er mye enklere å betale eks. 1000kr i måneden på slik finansiering eller sette av 1000kr i mnd som skal gå til sofa etc om ca et år.. Hehe.. Er det bare jeg som tenker sånn? Synes det med finansiering er så tabu å snakke om..?? I dag blir jeg hjemme fra forelesningen - jeg snubler ikke gjennom tonnevis med våt snø for å sitte våt i et klasserom i 4 timer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 20. januar 2009 #155 Del Skrevet 20. januar 2009 Nå har jeg lagt ut litt mer info i starten av dagboken. Syntes det var på tide! --- I dag er jeg hjemme alene helt frem til rundt kl 22-23! Er glad jeg har dyrene til å holde meg med selskap! Har også begynt å se på leiligheter nå, for vi må flytte før babyen kommer. Badet er mest sannsynlig fuktskadet, og det er noe tull med ventilasjonen i hele leiligheten. Inngangen til badet er på soverommet, så det blir ikke aktuelt at babyen skal ligge å puste inn sånn luft! Heldigvis har vi folk som kan hjelpe oss med flyttingen når den tid kommer! Håper bare vi finner noe som vi kan trives i et par år - vi avventer kjøp til jeg er ferdig med skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 21. januar 2009 #156 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg har også følelsen av at finansiering er "tabu". Jeg har kjøpt mac`en min på finansiering, og betaler 1000,- kr mnd på den (de mnd jeg har råd til det, ellers så er det 6-800,-) Synes det går kjempefint jeg Jeg har beklageligvis ikke råd til å punge ut med over 8000,- med en gang. Sånn er det bare.. Du er velkommen inn i dagboken min også, hvis du vil. Jeg er ikke så flink til å oppdatere hver dag da men. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 21. januar 2009 #157 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg har også følelsen av at finansiering er "tabu". Jeg har kjøpt mac`en min på finansiering, og betaler 1000,- kr mnd på den (de mnd jeg har råd til det, ellers så er det 6-800,-) Synes det går kjempefint jeg Jeg har beklageligvis ikke råd til å punge ut med over 8000,- med en gang. Sånn er det bare.. Du er velkommen inn i dagboken min også, hvis du vil. Jeg er ikke så flink til å oppdatere hver dag da men. Ha en fin dag. Godt å høre at det er flere som bruker finansieringsløsninger! Er inne å smugtitter i boken din også! Er bare ikke så flink til å si hei hele tiden! Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 21. januar 2009 #158 Del Skrevet 21. januar 2009 Godt å høre at det er flere som bruker finansieringsløsninger! Er inne å smugtitter i boken din også! Er bare ikke så flink til å si hei hele tiden! Hehe.. Godt å høre Men ja, finansløsninger er ikke dumt, hvis man bruker det riktig. Men, det er mange som misbruker det, og ender opp med masse gjeld. Betal ned så mye du kan på det i mnd, gjerne fordoble terminbeløpet, da burde det ikke gå galt. Og ikke ha flere nedbetalings-saker samtidig. Tror nok dette skal bli bra Kunne godt tenkt meg å prøvd ut den IKEA finansieringen selv. Skulle hatt ny kjøkkeninnredning.. Men, masse annet som må bli tatt før den blir fornyet tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 21. januar 2009 #159 Del Skrevet 21. januar 2009 Nå har vi flere nedbetalings-saker samtidig, men vi klarer det vi. Nå har ikke vi verken huslån eller billån (foreløpig) da. Har ihvertfall som mål at all sånn "smågjeld" skal bort før huslån skal tas opp! Billån blir det nok lenge til vi tar opp da vi har to knallgode biler i dag. Det eneste som er litt viktig slik jeg ser det ang. IKEA-finansiering er å betale ned i store beløp. For renta er ganske høy, og tok følgende priseksempel: Kjøp: 15 000kr Ønsket beløp pr. mnd: 500kr Her ble antall nedbetalingsmåneder 45 mnd!! For 12 mnd nedbetalingstid var det rundt 1500kr eller noe tror jeg. Men det trenger ikke absolutt være noe problem det. Men de fleste andre tilbydere av sånn kreditt har langt lavere minstebeløp. Hadde jeg fått meg seng og sofa, så hadde jeg blitt storfornøyd jeg altså! Men må regne litt mer på det først! Kjøkkeninnredning er ikke akkurat billig nei! Men det er så deilig å fornye litt innimellom!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 23. januar 2009 #160 Del Skrevet 23. januar 2009 Da var helgen her igjen gitt! Merker at dagene er fryktelig lange for tiden..! Blir så forferdelig sliten! Kan hende jeg bare trenger å ta meg selv litt i nakken og våkne litt mer, men samtidig synes jeg det er litt godt å bare nyte at jeg er gravid og ta dagene som det kommer. Når det gjelder skolen så leser jeg jo hjemme også.. Og prioriterer heller å være på jobben slik at det ikke blir noe tull der. Wow! Sitter å ser på God Morgen Norge, og Erlend Bratland dukket opp på skjermen med skikkelig rosa hår! Stemmen hans er helt fantastisk da.. Og det hadde jo vært utrolig moro om han vant en spellemannspris! Denne uken har vært litt spesiell på andre måter også.. Broren min har nå skrevet under seperasjonspapirer, og det er vel så og si bestemt at det er slik det kommer til å være fremover. I tillegg får jeg vite at en av søstrene mine har flyttet ut fra mannen sin og at de også skal skilles..! Godt nyttår liksom..! Så det endte jo med at jeg ringte mine andre søsken bare for å forsikre meg om at deres forhold ikke går føyken. Vi har en ganske så høy galgenhumor i familien! I dag skal jeg lage pølsegryte-lapskaus! Hehe.. Kjempegodt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå