Gjest Arhirwen Skrevet 11. januar 2009 #121 Del Skrevet 11. januar 2009 Så godt å høre at det ikke bare er oss. Er så mange som ler av oss og min pertenlighet når de ser/ hører vi har tre skittentøyskurver. Det er jo så deilig å sortere med en gang man tar av seg tøyet. Da er det bare å ta med en kurv på vaskerommet og vaske den kurven som er fullest. Hehe.. Helt enig! Men akkurat i skrivende stund måtte vi nok hatt en industri-vaskemaskin om jeg skulle fått vasket en helt kurv av gangen! Men jeg har tro på at det blir bedre nå når det er mer system. Før har det vært et ork rett og slett fordi det måtte sorteres først. Ny og motivert husmor i farta! --- Våkna av skikkelige stikninger på ene siden i dag. Ble litt redd og tanken slo meg jo at det kunne være noe galt - det er vel vanskelig å unngå den tanken. Men det var ikke noe som tydet på at ting var endret, og nå ligger sambo og dyrene og sover, og jeg ser på barne-tv og nyter en kopp te! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drømmer Skrevet 11. januar 2009 #122 Del Skrevet 11. januar 2009 Stikker innom og sier hei og at jeg er litt misunneli på deg. :gjeiper: Men det er veldig godt å lese at det faktisk går fint ann å bli gravid ved første forsøk. Man kan fort bli litt skeptisk av bare å lese inne på prøver dagbøkene.. Jeg har hatt 2 eller 3 prøve perioder, men har liksom ikke vert så mye rundt tiden for eggløsning, så håper fruktbarheten din er veldi smittsom, og at det klaffer for meg når jeg og mannen møtes igjen. Jeg også elsker IKEA !! Kanskje vi har gått forbi hverandre der. Snakkes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 11. januar 2009 #123 Del Skrevet 11. januar 2009 Stikker innom og sier hei og at jeg er litt misunneli på deg. :gjeiper: Men det er veldig godt å lese at det faktisk går fint ann å bli gravid ved første forsøk. Man kan fort bli litt skeptisk av bare å lese inne på prøver dagbøkene.. Jeg har hatt 2 eller 3 prøve perioder, men har liksom ikke vert så mye rundt tiden for eggløsning, så håper fruktbarheten din er veldi smittsom, og at det klaffer for meg når jeg og mannen møtes igjen. Jeg også elsker IKEA !! Kanskje vi har gått forbi hverandre der. Snakkes Jeg tror at mye av grunnen til at det skjedde så fort her, er fordi jeg brøt midt i et pillebrett og som bare det! Hehe.. I tillegg har både mamma og søstern vært kjappe, så det kan jo være noe familiært også. Jeg hiver ihvertfall masse smittende gravid-støv over til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 11. januar 2009 #124 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg bare må... Endret 11. januar 2009 av Arhirwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 11. januar 2009 #125 Del Skrevet 11. januar 2009 Så søt mage!! Skulle ønske jeg var så tynn i utgangspunktet. Men, sånn er det ikke Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 11. januar 2009 #126 Del Skrevet 11. januar 2009 Mistenker at dette blir et litt filosofisk innlegg, men det får så være! Snakket med ene broren min i går, og det viser seg at det er problemer mellom han og kona. Det har visstnok vært problemer i 1,5 - 2 år, men at de har nådd toppen nå. Så det kan tenkes at det blir skilsmisse som løsning.. Jeg ble ganske overraska når han fortalte dette, for de har jammen meg klart å holde det godt skjult så lenge! Men det virker ihvertfall som om de har prøvd å løse problemene, men at det rett og slett ikke fungerer. De har forresten 2 små barn sammen. Hormonell som jeg er så brast jeg jo sammen i gråt med en gang vi la på, og i etterkant ble det litt fundering. For det første er jeg sjeleglad for at sambo og jeg har et så bra forhold som vi har. Det har jo ikke alltid vært 100% på topp, men jeg kan faktisk med hånden på hjertet si at de siste 2 årene har vært en dans på roser! Og det ser ikke ut til at det skal endre seg heller, heldigvis! Men det jeg ble sittende å fundere på, er om jeg ser livet mer rosenrødt enn jeg bør.. Siden jeg ble så utrolig satt ut av det med broren min, lurer jeg på om jeg skyver alle negative impulser unna og kun fokuserer på det positive. Helt ærlig vil jeg jo si at det er et kjempebra fokus å ha. Men blir jo litt skeptisk da, om jeg overser viktige ting eller lignende på grunn av et slikt fokus. Er en person som sjelden gir opp, og tråkker enda hardere på i motbakker. Prøver alltid å se muligheter istedenfor å henge meg fast i negativiteter.. Er det en forsvarsmekanisme kanskje? Føles ut som jeg svever på en sky høyt oppe... Burde jeg komme meg nærmere bakken?! Det rare er at jeg alltid tenker realistisk selv om jeg da svever på en sky! Jeg vet jo for eksempel at det ikke bare blir fryd og gammen med en liten baby, MEN derimot vet jeg at det kommer til å bli så mange gode stunder at de overskygger de mindre hyggelige.. Kanskje det eksempelet viser hvordan jeg pleier å tenke? Sikkert et veldig snodig innlegg dette, men jeg fikk ihvertfall luftet det jeg har fundert på - om jeg svever for høyt oppe til å få med meg viktige ting som kanskje ikke er så hyggelige..! Men samtidig: er det ikke sunt å ikke dvele ved det negative?! ...tror vi stopper her, for ellers tror jeg Sokrates på inn på banen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 11. januar 2009 #127 Del Skrevet 11. januar 2009 Så søt mage!! Skulle ønske jeg var så tynn i utgangspunktet. Men, sånn er det ikke Kos deg! Takker! Hehe.. Er ikke bare lett å være så tynn heller! Har veid det samme siden jeg var 14-15 år. Nå er jeg 22! Har vendt om slankedietter, lekt sofagris i et halvt år med potetgull ved siden av, og mye mer.. Det eneste som skjedde var at jeg fikk kviser! Hehe.. Men takket være graviditeten så spiser jeg mye mer! :happy: Må bare holde det sånn etter svangerskapet også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 11. januar 2009 #128 Del Skrevet 11. januar 2009 Takker! Hehe.. Er ikke bare lett å være så tynn heller! Har veid det samme siden jeg var 14-15 år. Nå er jeg 22! Har vendt om slankedietter, lekt sofagris i et halvt år med potetgull ved siden av, og mye mer.. Det eneste som skjedde var at jeg fikk kviser! Hehe.. Men takket være graviditeten så spiser jeg mye mer! :happy: Må bare holde det sånn etter svangerskapet også! Jeg kan tenkte meg at det er like slitsomt å være tynn, som å være kraftig. Du sliter med å legge på deg, jeg sliter med å gå ned. Sånn er det dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 11. januar 2009 #129 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg kan tenkte meg at det er like slitsomt å være tynn, som å være kraftig. Du sliter med å legge på deg, jeg sliter med å gå ned. Sånn er det dessverre.. Ja, det er nok det! Men jeg synes uansett at vi bør være fornøyde med den vi er. Får ikke gjort noe mer med det uansett. Dessuten er det det indre som er viktig! Uansett hvor klisje det høres ut! Hehe.. Det indre stråler jo utad også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 11. januar 2009 #130 Del Skrevet 11. januar 2009 Takk for kommentaren, Aricept! Sier meg enig når det gjelder enkelte forhold som blir snakka om på forumet! Vi får bare være stolte over at vi faktisk har sterke forhold der begge parter er trygge på hverandre! --- I dag har jeg shina hele leiligheten, og sambo har hjelpt meg med å fjerne julepynten. Det var på tide nå! Hehe.. Har fått vasket kjøkkengardinene i dag, så de skal henges opp imårra når de har tørka. Strikker babyteppe nr. 2 nå, og det har et ganske så avansert mønster. Men det gjør det mer moro å strikke da! Største problemet mitt er vel at det har blitt strikking istedenfor lesing av vårens pensum... Får skylde på at det tar litt tid å komme tilbake til hverdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 11. januar 2009 #131 Del Skrevet 11. januar 2009 Må innom en tur og si hei. Søt mage ja!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 12. januar 2009 #132 Del Skrevet 12. januar 2009 Må innom en tur og si hei. Søt mage ja!!!! Takk for hilsenen! --- Merker at det er mye mer slitsomt å sitte på kontor foran en data nå enn før jeg ble gravid!! Og før underet skjedde røyket jeg, og da fikk jeg jo beveget meg litt mer. Nå er det veldig lett å bare bli sittende! Og så er jeg jo livredd for at de andre på jobben skal tro jeg fortsatt røyker hvis jeg går ut! Hehe.. Er det noe som skaper blest, så er det jo gravide røykere! Men det må jeg si altså: det har ikke vært bare, bare å slutte heller - selv om motivasjonen er diger! Det suget henger lenge igjen! Men skal ikke utsette babyen for verken surstoffmangel eller andre plager i svangerskapet, og jeg vil heller ikke ha dårlig morsmelk! Var på trening etter jobb i dag, og det var herlig å få løsnet opp litt etter mange timer foran dataen! :happy: Skal prøve å holde meg unna saker som marsipankake og sånt denne gangen da! Hihi! Ble heldigvis vanlige brødskiver når jeg kom hjem! I dag skal jeg virkelig prøve å lese litt pensum.. Irriterende egentlig, at jeg begynner å "stresse" med det allerede. Men greit å få en start - da er det mye lettere å lese videre. Nå skal jeg sette på kaffe til verdens beste mann kommer hjem fra jobb! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 13. januar 2009 #133 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Motivasjon mottas med takk!! Hvorfor skal det være så vanskelig å sette seg ned med pensum?! Tror det må være noe ubevisst som ligger og gjør alt med skole vanskelig.. Og som gjør alt mer spennende! Nå er det jo snart lunch og jeg har vært oppe siden ca halv 8...! Jaja, får lage meg noe mat, sette på en klesvask og SÅ lese.. Gleder meg til å ha et år uten pensum-press!!! (og er klar over at det ikke blir et hvileår...hehe.. Men hvileår fra skolen!) Nydelig vær her på Østlandet i dag! Blå himmel og et par plussgrader! Synd at påsken er så sen i år, for ellers kunne jeg snart begynt å glede meg til våren! Hehe.. Ha en fin dag alle som er innom og leser! Endret 13. januar 2009 av Arhirwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 13. januar 2009 #134 Del Skrevet 13. januar 2009 Men samtidig: er det ikke sunt å ikke dvele ved det negative?! JOO!!! Det er ingenting å lure på, jeg er helt motsatt, tar sorgen på forskudd og det er min store last! Kjemper hardt for å snu tankegangen, men er vanskelig å endre måten hjernen min fungerer på (les: litt dårlig ) Og kjempesøt, herlig babymage du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 14. januar 2009 #135 Del Skrevet 14. januar 2009 Takk, Nuni! Man hører jo alltid at man skal tenke positivt og se muligheter, men vet hvor vanskelig det er å gjøre motsatt. Har vært sorgen sjøl tidligere. Hehe.. Vet ikke helt når og hvordan/hvorfor jeg endret det synet, men tror det var i forbindelse med da jeg fant ut hva jeg skulle bli her i livet - sånn ca for et par år siden. Men så lenge man er klar over det, så er det lettere å la være å grave seg ned med negativiteten ihvertfall. --- I går kveld når jeg la meg hadde jeg noen skikkelige murringer i nedre del av magen! Til og med sambo kjente det når han la hånden over! Synes det er morro jeg da, for det kiler en liten smule! Var også veldig "sliten" i hele magen i går kveld, og tror det har med at ting strekker seg. Murringen er fortsatt her, og jeg synes magen har blitt ørlite større! Synes det er så merkelig å tenke over at det er noe som lever inni meg!! Sambo og jeg lå å filosoferte over det i går kveld etter vi la oss, og tenk at det er et resultat av oss som jeg bærer på! Når jeg ser bleie-reklamer på tven blir jeg så utrolig glad, og jeg gleder meg sykt mye til en liten krabat skal krabbe rundt her!! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 14. januar 2009 #136 Del Skrevet 14. januar 2009 I dag fikk jeg innkallelse til UL!! 26. februar er datoen! Så gøy! I dag fikk jeg det bodybutteret jeg snakket om, og jeg tror faktisk ikke det er så dumt! For det ga virkelig fuktighet til huden! Og det roet ned den "strammingen" som jeg føler. Kjøpte også nyeste nummer av bladet Gravid i dag - mye moro i det bladet! Og fine linker til nettsider o.l. Til og med mote! I morgen må jeg hive på meg en slags lederrolle/representant for studentorganisasjonen som jeg er i hovedstyret til og ta meg en prat med den lokale studentorg. på skolen min. Litt rot og forsinkelser og uvisshet på gang, og siden jeg er den nærmeste representanten så.. ja.. Hehe.. Vanskelig når jeg og lederen lokalt her ser problemene, mens resten av staben ikke skjønner hva vi rister på hodet for.. Hehe.. Vanskelig å forklare hva det dreier seg om når jeg ikke kan kaste ut alt mulig av info! I dag merket jeg at ene buksa mi har krympa i vask.... Eller var det noen som sa gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. januar 2009 #137 Del Skrevet 15. januar 2009 :hoppe: 12 uker :hoppe: Og litt til for innkallelse til ultralyd! Ikke mange ukene igjen det... Det er mye nedtelling i en graviditet.. Jeg har også lyst på bladet Gravid (kjøpte forrige nummer da jeg var på besøk i en annen by), men kan ikke kjøpe her på lokale butikken. Da kommer jo alle til å skjønne.. Ja, jeg bor på et lite bondeknøl av et sted.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 15. januar 2009 #138 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) for 12 uker! Edit: Hvordan duft var det forresten på det bodybutteret? Jeg har med kokos og jeg bare elsker å gå rundt og lukte sommer! Endret 15. januar 2009 av Nuni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 15. januar 2009 #139 Del Skrevet 15. januar 2009 :hoppe: 12 uker :hoppe: Og litt til for innkallelse til ultralyd! Ikke mange ukene igjen det... Det er mye nedtelling i en graviditet.. Jeg har også lyst på bladet Gravid (kjøpte forrige nummer da jeg var på besøk i en annen by), men kan ikke kjøpe her på lokale butikken. Da kommer jo alle til å skjønne.. Ja, jeg bor på et lite bondeknøl av et sted.... Takker :D Det gikk faktisk ikke opp for meg før nå at jeg faktisk er over den første fasen nå! I starten syntes jeg det var SÅÅÅ lenge til 3 mnd, men nå er jeg søren meg der! Og magen strutter som aldri før! Kan skjønne at du ikke kjøper bladet der du bor! Hvis du har veldig lyst, så kan jeg sende det i posten til deg i en konvolutt når jeg har lest det ferdig? Har selv vokst opp på ei lita bygd, så kjenner til alt det der ja! Det tok ca 2 dager fra jeg sa at jeg var gravid til halve bygda visste det.. for 12 uker! Edit: Hvordan duft var det forresten på det bodybutteret? Jeg har med kokos og jeg bare elsker å gå rundt og lukte sommer! Takk takk :D Det bodybutteret jeg har er med kakao-duft. Synes den var veldig behagelig egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 15. januar 2009 #140 Del Skrevet 15. januar 2009 Advarsel: Dolly Dimples og lignende bør ikke surre bort ordrer til gravide kvinner og dems samboere.....!! Sikker på at til og med ungen sitter klar med kniv og gaffel, for nå er vi sultne altså!! Men nå skulle det ta 20 minutter fra vi snakket med dem til den skal være her, så da gjenstår det å se! I tillegg så skulle vi komme frem til en kompensasjon i etterkant - me like!! Så det skal de ha: Dolly Dimples er eksperter på service! Tatt rett ut av lærebøkene jeg har på skolen! ....mat....maaaat.....pizza med marinert biffkjløtt.... MAT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå