Gjest Arhirwen Skrevet 5. januar 2009 #101 Del Skrevet 5. januar 2009 Tusen takk for oppmuntrende ord alle sammen! Hysteriet har roa seg nå, og jeg kjøpte kun glass til urinprøve og ikke test på apoteket i dag! Hehe.. Så får jeg bare be om at de tar en test mens jeg er hos legen i morgen. Stakkars sambo vet jo ikke hva godt han skal gjøre! Måtte ta meg en dupp i stad for jeg hadde så innmari vondt i hodet, og da kom han med kald klut til panna! Og når jeg våknet hadde han gjort klart til varm te til meg! Er fryktelig tett i nesa for tiden også! Har hørt at det er en kjent greie ved graviditet.. Slitsomt! Gleder-gruer meg til legetimen altså! Håper legen lar oss høre hjertelyd!! Har lang forelesning etter legetimen, men slenger nok inn en oppdatering her i morgen kveld tenker jeg! Ha en flott kveld alle som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 5. januar 2009 #102 Del Skrevet 5. januar 2009 Lykke til hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 6. januar 2009 #103 Del Skrevet 6. januar 2009 Takk for hilsen Nuni! --- Legetimen gikk virkelig bra i dag! Da jeg leverte urinprøven i resepsjonen ba jeg hun i resepsjonen om å ta en test i samme slengen, og det virket som om de har hatt sånne som meg før! Da vi kom inn til legen tenkte jeg egentlig ikke noe mer på de hysteriske tankene jeg har hatt, og vi snakket om det helsekortet og lignende. Det var moro å se sambo, for da legen spurte han om han var pappan, retta han seg opp i ryggen og så kjempestolt ut da han sa ja! :rødme: Mens legen satt å trykte inn info på dataen, sa han plutselig: "ja, og forresten så var testen positiv!" Og så smilte han. Og min reaksjon ble et kjempelettet stønn, og fortalte hvilke tanker jeg hadde hatt. Da lo han godt! :dåne: Men det er jo bare til å le av! Noe så tåpelig.. Fikk ikke høre noe hjertelyd og sånt nå, men skal inn igjen 29 januar og da skal vi lytte!! Gleder meg sykt allerede! Virker som om legen er veldig dyktig, og han var veldig bestemt på at vi skulle komme en gang i måneden. Så nå kan jeg bare nyyyte at jeg faktisk er gravid, og kose meg med magen som viser ganske mye allerede! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 6. januar 2009 #104 Del Skrevet 6. januar 2009 Det var deilig å få ut av verden kan jeg tenke meg! Ikke lenge til 29. januar og da får du virkelig bevis på at det er full aktivitet der Og så herlig å se for seg pappaen, gleder meg innmari til det selv, vet han kommer til å være inderlig stolt når det er vår tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. januar 2009 #105 Del Skrevet 7. januar 2009 Det hørtes jo ut som en positiv legetime Håper du klarer å nyte at du er gravid, og stolt vise frem magen! (men den er vel ikke kjempetydelig enda, eller?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 7. januar 2009 #106 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Det hørtes jo ut som en positiv legetime Håper du klarer å nyte at du er gravid, og stolt vise frem magen! (men den er vel ikke kjempetydelig enda, eller?) Magen er faktisk litt tydelig. Men det er nok mest de som kjenner meg som ser det. For jeg har vært innmari tynn hele livet mitt, så magen startet egentlig å synes allerede 1,5 mnd på vei. Dessuten varierer det litt - den blir på en måte mer synlig utover dagen. Har nok noe med matinntaket å gjøre. Men moro er det! Jeg begynner faktisk å tippe på gutt jeg da! :rødme: For det første fordi jeg er så lite dårlig, for det andre fordi magen synes så tidlig. Søstern var akkurat sånn hun også da hun skulle ha gutt. Har ikke noe i mot en storebror, for så å få ei lita jente.. Hehe.. Så lenge dem ikke kommer samtidig!!! Apropo tvillinger og sånt: var i en matvarebutikk i dag, og så ei på rundt 30-35 med stor tvillingvogn, SAMTIDIG som hun var høygravid!! Ble sliten av å se på henne, men allikevel super-imponert! Dagens gode tanke går til henne altså! Endret 7. januar 2009 av Arhirwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 8. januar 2009 #107 Del Skrevet 8. januar 2009 Er noen dager siden jeg har vært innom KG nå, men måtte jo så klart gå rett inn på siden din. Var spent på legetimen din. Men det høres jo kun ut som en kjempe positiv opplevelse! Var det trygt og godt og ha med pappaen? Dessverre skal jeg gå dit alene første gang, gleder/gruer meg til det. Men er jo nesten fire uker til da. Tror det blir endel dager med akkurat de samme tankene som deg "tenk om dette er innbilning". Man blir jo helt gal i hodet av sånne tanker Det er så koselig å følge dagboken din videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 8. januar 2009 #108 Del Skrevet 8. januar 2009 Er noen dager siden jeg har vært innom KG nå, men måtte jo så klart gå rett inn på siden din. Var spent på legetimen din. Men det høres jo kun ut som en kjempe positiv opplevelse! Var det trygt og godt og ha med pappaen? Dessverre skal jeg gå dit alene første gang, gleder/gruer meg til det. Men er jo nesten fire uker til da. Tror det blir endel dager med akkurat de samme tankene som deg "tenk om dette er innbilning". Man blir jo helt gal i hodet av sånne tanker Det er så koselig å følge dagboken din videre Så koselig at du stikker rett innom her med en gang du er på KG! Hormonene gjorde meg nesten litt rørt.. :dåne: Det var trygt og koselig å ha med pappan, ja! Men han rømte da jeg skulle ta blodprøver (og jeg har sprøyteskrekk), så da ble jeg jo alene. Hehe.. Men det gikk helt fint altså! Hvis du ender opp med de samme hysteriske tankene som jeg har hatt, så får du lese gjennom de innleggene her som handler om dem! Hehe.. Men du har rett i det du sier: slike tanker er å bli gal av! --- I dag hadde jeg veiledningstime/oppfølgingstime på treningsstudioet jeg trener på. Og for all del - jeg er ikke noen fitnessguru, for jeg startet der i høst. Hehe.. Fikk laget et treningsprogram som er litt mer tilrettelagt graviditeten, og spesielt ryggen. Er litt bekymret for den..! Det har seg slik at jeg alltid har slitt litt med kink i korsryggen som noen ganger går videre til hekseskudd.. Dette kan komme ved en brå bevegelse eller å stå rett opp og ned i lang tid. Altså - når som helst! Jeg har jo allerede begynt å få mage, og mistenker at jeg kan bli ganske stor etterhvert. Derfor vil jeg trene opp ryggen mest mulig slik at jeg gjør alt jeg kan for å minske risikoen for unødvendige plager. Kondisen må også pyntes på, og litt mage, armer og lår/rompe. Mest for å få styrke rett og slett. Det var tungt å starte igjen etter jul altså!! Men et par treninger til nå, så er jeg "up and running" igjen! --- Marsipankake og italiensk is var utrolig, infernalskt, ufattelig godt i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. januar 2009 #109 Del Skrevet 9. januar 2009 Bittelitt misunnelig på babymage..... Neida, kjempekoselig! Har du tenkt noen på jordmor da, har du planer om å gå til jordmor også? Det anbefalte legen meg, så har bestilt time der i slutten av måneden. Var så herlig å lese om trening og sunnhet, og så en liten bisetning på slutten om kake og is Variasjon er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 9. januar 2009 #110 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg har tenkt en del på dette med jordmor, og skal snakke mer med legen om det når jeg skal inn den 29 januar. Mamma og pappa bor jo i Sogn og Fjordane der jeg vokste opp (bor på Østlandet nå), og har lyst til å føde i Sogn.. Rett og slett fordi det er nærme foreldrene mine, og føler meg tryggere. Sambo må nok jobbe til ganske tett opp til termin, og da er det godt å ha min pappa i nærheten om det skulle skje noe tidligere! Så legen min var helt med på dette, og det blir vel til at jeg samkjører litt. Første UL blir mest sannsynlig her jeg bor, og så oppretter jeg nok kontakt med sykehuset jeg vil føde på etter det. Har også hørt at man får ei jordmor å forholde seg til der, og hun forsvinner ikke i løpet av fødselen pga vaktskifte og sånt - slike faktorer spiller mye inn på min trygghet! ---- Skremte vettet av ei veninne i dag! Sambo og jeg var på et kjøpesenter og stakk innom butikken der min veninne jobber. Da jeg kom bort til henne, pekte jeg på sambo og sa at "han skal bli pappa, han!!" Så måpte hun og gispet, deretter så hun magen min og rygga to steg bakover og holdt seg for munnen! Hun jobber på BodyShop, og anbefalte et bodybutter som visstnok skal forhindre/dempe strekkmerker! Skulle få det av henne sa hun! Skader ikke å prøve! Er det noen andre som har hørt om dette bodybutteret? Det var en brun boks, men husker ikke hvilken duft det var.. God helg alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 9. januar 2009 #111 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei! Titter innom og leser litt i boken din jeg.. Jeg skal på legetime på onsdag, nettopp fordi jeg er litt ekstra bekymret. Men skal jeg ha med urinprøve? Begynner å lure jeg Men, kan jo alltids tisse i en kopp der også, hvis det nødvendig. Kos deg i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 9. januar 2009 #112 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei! Titter innom og leser litt i boken din jeg.. Jeg skal på legetime på onsdag, nettopp fordi jeg er litt ekstra bekymret. Men skal jeg ha med urinprøve? Begynner å lure jeg Men, kan jo alltids tisse i en kopp der også, hvis det nødvendig. Kos deg i helgen! Hei hei! Koselig å se deg her! Jeg fikk beskjed om å ta med en urinprøve.. Virker som om det er ganske mange som ber om det. Men har du ikke fått beskjed om det, så har du ditt på det rene! Tror ikke det koster dem mye å gi deg en kopp heller! Men det er vel kanskje for å få morgenurinen.. Er ikke helt sikker! Skjønner hvorfor du er litt ekstra bekymret (leste det i dagboken din). Men det er jo ganske lenge siden, så jeg håper virkelig at det går bra denne gangen! Jeg tror man føler det litt selv også når det gjelder fremgang - selv om det kan skjære seg selv om alt virker bra. Skal ihvertfall tenke på deg på onsdag, og krysse fingrene for deg! Er sikker på at det vil gå bra! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 9. januar 2009 #113 Del Skrevet 9. januar 2009 I dag måtte jeg faktisk gjenopprette mine kreative evner som jeg utvikler på tegning, form og farge på VGS.. !! Passer noen av jeansene lenger? Nope..! Gidder virkelig ikke å gå i den militær-grønne baggy-buksa mi hver dag heller! Derfor var jeg i går innom H&M for å kjøpe en mammabukse, men det minste de har er jo str 36!! Jeg bruker 34.. Prøvde en i 36, men det endte i latter på prøverommet for det så virkelig teit ut! Så..i dag tidlig startet jeg i gang den kreative delen av meg. Jeg fant frem en 1 cm bred strikk (sånn man bruker i bukselinninger osv) og tredde den gjennom knappehullet på buksa. Her snakker vi altså 5 cm som skiller knappen fra hullet... Jeg tilpasset strikken og klipte et hull i hver ende og tredde knappen igjennom. Perfekt!! Har man en litt lang genser over, så passer jeansene mye lenger! It's not only only, but but! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 10. januar 2009 #114 Del Skrevet 10. januar 2009 I dag måtte jeg faktisk gjenopprette mine kreative evner som jeg utvikler på tegning, form og farge på VGS.. !! Passer noen av jeansene lenger? Nope..! Gidder virkelig ikke å gå i den militær-grønne baggy-buksa mi hver dag heller! Derfor var jeg i går innom H&M for å kjøpe en mammabukse, men det minste de har er jo str 36!! Jeg bruker 34.. Prøvde en i 36, men det endte i latter på prøverommet for det så virkelig teit ut! Så..i dag tidlig startet jeg i gang den kreative delen av meg. Jeg fant frem en 1 cm bred strikk (sånn man bruker i bukselinninger osv) og tredde den gjennom knappehullet på buksa. Her snakker vi altså 5 cm som skiller fra hullet... Jeg tilpasset strikken og klipte et hull i hver ende og tredde knappen igjennom. Perfekt!! Har man en litt lang genser over, så passer jeansene mye lenger! It's not only only, but but! Haha!! Så kreativ du er! Jeg bruker str L (40/42) Så jeg har en del store klær, har alltid likt store baggy klær også :knise: Tror det skal holde for magen min en stund. Må nok på H&M for å få tak i noen mammaklær, eller kanskje jeg bare bestiller fra nett.. Alltid litt av hvert i outleten der. Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. januar 2009 #115 Del Skrevet 10. januar 2009 Det var en kreativ løsning, det! Jeg må nok gjøre noe snart jeg også, det er få klær jeg kan gå i for tiden, så det blir litt ensformig ... føler meg skikkelig tykk når jeg ikke får på meg noe, men så kommer jeg på hvorfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. januar 2009 #116 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg har ikke hørt om det bodybutteret, men det skader i alle fall ikke å smøre seg med bodylotion/ butter. Det gir jo bare fuktighet, og kan jo tenkes at det mykner opp huden litt. Uansett så er det jo deilig å smøre seg med gode dufter da! Du hadde en mye mer fancy strikk-i-buksa-løsning enn det jeg har. Har foreløpig kun måtte gjort det på en jobbukse. Mine egne klær er alltid veldig store, så de går det bra med lenge. Men denne ene jobbuksa måtte jeg lage kriseløsning på her for noen uker siden. Tok ut hårstrikken, bandt den gjennom knappehullet og knøyt løkke i andre enden som knappen ble tredd igjennom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 10. januar 2009 #117 Del Skrevet 10. januar 2009 Haha!! Så kreativ du er! Jeg bruker str L (40/42) Så jeg har en del store klær, har alltid likt store baggy klær også :knise: Tror det skal holde for magen min en stund. Må nok på H&M for å få tak i noen mammaklær, eller kanskje jeg bare bestiller fra nett.. Alltid litt av hvert i outleten der. Ha en fortsatt fin dag Blir nok til at jeg kjøper noen baggy-bukser etterhvert, siden det kommer til å passe selv om de ikke har den strikken som kjennetegner mammabukser. Er så glad for at jeg skal ha august-baby for da kan jeg gå i kjoler og sånt når det blir varmt! Selv om det skal bli en utfordring å være høygravid i varmen! Men heller det enn på vintern når det er glatt og sånt! Det er noen nettbutikker som ser ut til å ha mye fint! H&M sin nettbutikk har også mye fint innen mammaklær - mer enn i butikkene synes jeg. Ha en fin dag du også! Det var en kreativ løsning, det! Jeg må nok gjøre noe snart jeg også, det er få klær jeg kan gå i for tiden, så det blir litt ensformig ... føler meg skikkelig tykk når jeg ikke får på meg noe, men så kommer jeg på hvorfor Hehe, kjenner til den der tykk-følelsen! I øyeblikket er jeg kjempefrustrert fordi det ikke passer, og når jeg tenker over hvorfor så er det ikke så farlig lenger! Stakkars kommende fedre som må høre på slikt! Hehehe.. Jeg har ikke hørt om det bodybutteret, men det skader i alle fall ikke å smøre seg med bodylotion/ butter. Det gir jo bare fuktighet, og kan jo tenkes at det mykner opp huden litt. Uansett så er det jo deilig å smøre seg med gode dufter da! Du hadde en mye mer fancy strikk-i-buksa-løsning enn det jeg har. Har foreløpig kun måtte gjort det på en jobbukse. Mine egne klær er alltid veldig store, så de går det bra med lenge. Men denne ene jobbuksa måtte jeg lage kriseløsning på her for noen uker siden. Tok ut hårstrikken, bandt den gjennom knappehullet og knøyt løkke i andre enden som knappen ble tredd igjennom... Gleder meg til å prøve sånt butter - er ikke den som er veldig ivrig på kremer og sånt - rett og slett fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe og hva som er bra! Hehe.. Så lenge noen anbefaler noe, så er det greit! Den var slettes ikke dum den hårstrikk-løsningen heller! Morsomt når man må begynne med nød-løsninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 10. januar 2009 #118 Del Skrevet 10. januar 2009 Deilig med helg igjen gitt! Selv om det er bare en liten uke siden ferien var slutt! Nå har jeg fått sorteringsdilla..! jeg har alltid vært litt systemfrik og avhengig av kontroll, men makan! Jeg har nå stått i 1 time og sortert klesvask! Jeg har alltid vært sløv når det gjelder klesvask, så det har bygget seg opp en fin haug kan man si.. Nå fant jeg ut at jeg skulle ta et oppgjør med hele greia og kaste det som vi ikke kommer til å bruke noe mer. Derfor ble klærne sortert etter hvitt, mørkt, farge og blandet, og etterpå skal vi innom Europris og kjøpe to skittentøyskurver til. Da får vi til sammen 4 kurver og mye lettere å sortere! I tillegg skal jeg systematisere forelesningsnotater i permer (en perm pr fag), og deretter sortere i kapitler! Så gjenstår det å se om jeg får det til å funke! Tydeligvis er den kreative delen av hjernen fortsatt aktiv, for nå har vi endelig funnet en løsning på garderobeskap-problemet! Det som er her i dag ser helt grusomt ut og faller snart fra hverandre. Stammene til skapene (4 skap til sammen) står fast og så er det dører. Det vi skal gjøre, er å fjerne dørene, kjøpe gardinstang og så skal jeg sy forheng! Så enkelt, men en dog så vanskelig å komme på! Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 10. januar 2009 #119 Del Skrevet 10. januar 2009 Hmm... Er det for tidlig å kjøpe inn utstyr ennå? Har SÅ lyst til å begynne å kjøpe stellebord/kommode og andre ting nå..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. januar 2009 #120 Del Skrevet 10. januar 2009 Derfor ble klærne sortert etter hvitt, mørkt, farge og blandet, og etterpå skal vi innom Europris og kjøpe to skittentøyskurver til. Da får vi til sammen 4 kurver og mye lettere å sortere! Så godt å høre at det ikke bare er oss. Er så mange som ler av oss og min pertenlighet når de ser/ hører vi har tre skittentøyskurver. Det er jo så deilig å sortere med en gang man tar av seg tøyet. Da er det bare å ta med en kurv på vaskerommet og vaske den kurven som er fullest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå