Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest Memories

Mulig jeg kan gi deg lettere samvittighet? Haha. Jeg har opprinnelig VISA-kort. Men nå som det snart går ut, så har jeg faktisk fått electron i posten.. Vet ikke helt hvordan de i banken har fått DET til å stemme.. men sånn er det nå i hvertfall;)

Samme her. Måtte ta turen ned til banken for å levere inn electron kortet for å få den gamle avtalen avsluttet, hvis ikke kom jeg til å fortsette å få electron dersom jeg mistet kortet igjen :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Spør titt og ofte folk som er født på 80-tallet om legg. Stakkars mennesker, føler meg som et rævhål etterpå.

Vel, du skal jo spørre de som ser ut som om de er under 25 år da, den kommentaren pleier å hjelpe når jeg ser kunder ser litt gretne ut når jeg spør ;-) Bedre å se ut som under 25, enn under 18!

Jeg skulle sende en pakke til Costa Rica når jenta bak disken spurte meg om det var i Europa.......

:nocomment:

Jeg kan ærlig si at i farta vet jeg ikke hvor det er, men hadde nå gjetta sør amerika :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brukte en gang over 2 minutter på å forsøke å få en 100 lapp inn i CashGuarden. Forsøkte og forsøkte, inntil kunden lener seg over kassen og sier "du, jeg tipper den 100-lappen skal inn der det står 100, og ikke 500." Han hadde helt rett, oops.

Dette har jeg også gjort :fnise: Dog ikke så lenge som to minutter. Men lenge nok til at jeg måtte humre litt da jeg oppdaget det. Heldigvis skrattet kunden min og spurte; Ka? Va dæ feil holl??

Lo av den resten av dagen^^,

Har også måttet spørre kunden om hva grønnsaken h*n har lagt på båndet var, dog til mitt forsvar var dette i mine litt yngre dager(og det var ikke blomkål :fnise: )

En gang oppdaget jeg at jeg hadde blingset på en av de varme grytene vi hadde(jobber i varm-mat-disk innimellom), og solgt en dame det jeg trodde var fløtepoteter som var hva hun ville ha, men som i virkeligheten var fiskegryte... Ups... :sjenert:

Fikk ikke en klage da, så forhåpentligvis var den god til tross :fnise:

Så var det den 50 år gamle damen jeg spurte om leg i ren refleks på en lørdagskveld... :rolleyes: Hun så på meg med :omg:, før hun :hoho:

Akk:P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe meg ny foundation. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for hvilken type jeg skulle ha, og farge.

Kommer inn i butikken..

Jeg: Hei, jeg skal ha denne! *peker på foundation jeg har sett meg ut*

Ansatt: "Men den fargen er alt for mørk for deg! Du er mye blekere enn som så!"

Jeg (ganske satt ut over og bli kalt blek): Ok....

Ansatt: La oss heller prøve denne på deg! (tar ut en helt ny foundation og begynner å påføre den i ansiktet mitt med bare fingrene, uten å spørre først! Hun har kjempe lange negler så hun klorte meg faktisk i ansiktet )

Jeg: (må nærmest dytte fingrene hennes bort fra ansiktet mitt) Takk det holder, jeg må tenke meg litt om! Og styrter ut av butikken....

Jeg hadde faktisk kloremerker i ansiktet... I tillegg så jeg ut som en spøkelse i ansiktet etter hun påførte meg den foundation i ansiktet, jeg nekter å tro at jeg er så blek..

Endret av miaw
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også måttet spørre kunden om hva grønnsaken h*n har lagt på båndet var, dog til mitt forsvar var dette i mine litt yngre dager(og det var ikke blomkål :fnise: )

Uff, ja, vi har så masse forskjellig at det er vanskelig å huske hva alt er uten å ha jobbet en stund. Sliter fortsatt med skikkelig merkelige frukter og grønnsaker som som regel kjøpes av små, søte, asiatiske damer. Glemmer også alltid det andre navnet på dragefrukt (pitahaya), så bruker alltid litt tid på å finne den i listen over frukter. Etter et par sekunder pleier alltid kunden å gneldre ut "DET DER ER DRAGEFRUKT, ALTSÅ". Ja, jeg vet det, tenker jeg, men ligger inne til et helt merkelig navn.

Soppnavnene er også ganske forvirrende, spesielt shi-take sopp, østers, portobello(?) osv. Har endelig lært meg guava, og å se forskjell på melonene. Hjelper ikke å spørre kunden heller om hvilken melon det er, for de er alt enten vannmelon eller honningmelon. Og vi har både cantaloupe, piel de sapo, honnigmelon, vannmelon og et par til. KJEKT.

Men, man lærer litt hver dag...

Det verste er de kundene som hevder hardnakket at potetene IKKE er bakepoteter, men vanlige poteter (som er billigere). Men nå må jeg ikke begynne her, er feil tråd for det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt i kassa, ute var det varmt som i en bakerovn, og butikken hadde null aircondition, så det var som å jobbe i helvete. I tillegg til de fantastisk massive arbeidsklærne vi måtte gå i, så på slutten av dagen var jeg helt kake og gleda meg til å klatre ut av de svette klærne og ta meg en kald dusj. Jeg er straks ferdig så jeg sitter egentlig bare og henger med hodet fordi varmen holder på å kvele meg. Det kommer en kunde til kassa, jeg gløtter opp et øyeblikk, ser en ung dame, hilser, og sender varene nedover båndet. Jeg kommer så til en sekspakning øl og spør på refleks etter leg. Kunden blir helt stille og gjør ikke mine til å vise meg legg heller. Jeg blir lettere irritert og ser på kunden med et skarpt blikk og innser at den unge damen som står foran meg er min mor.. :blink:

Vi stirrer på hverandre en liten stund før det går opp et lys for meg. Min mor drikker ikke, men tidligere på dagen hadde jeg spurt om hun ikke kunne stikke innom butikken og kjøpe øl til meg. Sjefen likte ikke at vi handla i arbeidstiden, og jeg slutta samtidig som ølsalget den dagen. Vi fikk oss en liten latter begge to, men etter det begynte jeg å følge mer med når det kom en kunde :fnise:

Hahahaha!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppnavnene er også ganske forvirrende, spesielt shi-take sopp, østers, portobello(?) osv. Har endelig lært meg guava, og å se forskjell på melonene. Hjelper ikke å spørre kunden heller om hvilken melon det er, for de er alt enten vannmelon eller honningmelon. Og vi har både cantaloupe, piel de sapo, honnigmelon, vannmelon og et par til. KJEKT.

Siden vannmelon, honningmelon og piel de sapo er så forskjellige, er det jo enkelt nok å se forskjell på dem om du bare husker navnet på dem.

Men med cantaloupe og galia er det en helt annen sak da de kan se så latterlig like ut når du ser på dem. Mitt tips; Lukt på dem.

Galia lukter syrlig, candaloupe lukter søtt. :)

(ikke meningen å høres belærende ut :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Siden vannmelon, honningmelon og piel de sapo er så forskjellige, er det jo enkelt nok å se forskjell på dem om du bare husker navnet på dem.

Men med cantaloupe og galia er det en helt annen sak da de kan se så latterlig like ut når du ser på dem. Mitt tips; Lukt på dem.

Jeg tror jeg hadde stusset litt om personen i kassen begynte å lukte på varene mine! :laugh:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde stusset litt om personen i kassen begynte å lukte på varene mine! :laugh:

Jeg kan gå på jobb å lukte på frukten i fruktdisken om jeg skal ha noe. Ananas feks om man vil finne en som er god så lukter man under den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: "Har dere jeans i merket xxx?"

Butikkansatt: "Ja, på lageret. Men de er veldig dyre, altså"

Fordrar ikke når butikkansatte kommenterer pris. Utrolig dårlig service.

Enkelte ganger må man bare... Hvis vi hadde ting som var ekstremt dyre i forhold til hva man skulle trodd (eks. moreller) pleide jeg si fra om prisen først. Har ikke tall på hvor mange som ikke ksulle ha de og jeg da måtte ta retur ell korreksjon på!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte ganger må man bare... Hvis vi hadde ting som var ekstremt dyre i forhold til hva man skulle trodd (eks. moreller) pleide jeg si fra om prisen først. Har ikke tall på hvor mange som ikke ksulle ha de og jeg da måtte ta retur ell korreksjon på!

Enig. Av og til MÅ man bare.

Jeg jobbet i en café som solgte ordinære hveteboller til 35kr stykket. En stressa far kom innom på vei til skoleavslutning. Jeg vet tilfeldigvis hvor han jobber - vil tippe han har en litt under medioker inntekt. Han hadde glemt å kjøpe kake, og bestile 20 hveteboller.

Totalpris altså 700kr!

Da gidder jeg ikke pakke inn bollene før jeg hvertfall har sagt ifra.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lukte på varene kommer jeg nok ikke til å gjøre :laugh: De aller vanligste er jo lett å se forskjell på, men blander galia, cantaloupe og piel de sapo. Uansett om de er nokså forskjellige, glemmer jeg bare hvilken som er hvilken. Går seg nok til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og typen min skulle leie film en gang og hu som sto bak disken må ha hatt ekstrem dysleksi! Bruker ikke orntli navn nede her, men det er et navn som kan staves på forskjellige måter feks. Kristiansen, Christiansen, Christianssen.

- Navnet?

- Christiansen

- Hvordan staves det?

- C H R I S T I A N S E N

- Nei, jeg finner ikke noen som heter Christianssen med 2 s-er

- 1 s, C H R I S T I A N S E N

- Nei, jeg finner ingen Kristiansen

- Jamen, CH og en S!

- C H R I S T I A N S S E N, det er det ingen som heter her...

(Og innen nå begynner jeg å bli ganske forbanna og typen som vanlig litt flau over meg når jeg blir sint =P)

- Ja, men for faen da! Skriv det jeg sier!!!

Etter x antall forsøk klarte jaggu kjerringa å få det riktig, men det skulle da ikke vært sååå vanskelig når vi står der og staver vel??? Hu syns sikkert jeg var skikkelig sint, men jeg syns hu var skikkelig dum så det driter jeg i =P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Debatten er ryddet for persondebatt og avsporinger.

Reaksjoner på moderering tas på PM eller Ris&ros.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei kollega som skjelte meg ut foran masse kunder i dag. Hun fikk det for seg at jeg hadde revet ned masse skoesker på lageret med vilje. For det var jo veldig sannsynlig. :ironi: Det synes jeg var en veldig dum ting av en butikkansatt å gjøre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe meg ny foundation. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for hvilken type jeg skulle ha, og farge.

Kommer inn i butikken..

Jeg: Hei, jeg skal ha denne! *peker på foundation jeg har sett meg ut*

Ansatt: "Men den fargen er alt for mørk for deg! Du er mye blekere enn som så!"

Jeg (ganske satt ut over og bli kalt blek): Ok....

Ansatt: La oss heller prøve denne på deg! (tar ut en helt ny foundation og begynner å påføre den i ansiktet mitt med bare fingrene, uten å spørre først! Hun har kjempe lange negler så hun klorte meg faktisk i ansiktet )

Jeg: (må nærmest dytte fingrene hennes bort fra ansiktet mitt) Takk det holder, jeg må tenke meg litt om! Og styrter ut av butikken....

Jeg hadde faktisk kloremerker i ansiktet... I tillegg så jeg ut som en spøkelse i ansiktet etter hun påførte meg den foundation i ansiktet, jeg nekter å tro at jeg er så blek..

Det der har skjedd meg også flere ganger ! :frustrert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Det der har skjedd meg også flere ganger ! :frustrert:

Meg også. Jeg får nesten aldri ordnet sånne ting,, fordi de stort sett begynner sånn, og da går jeg jo. Nå bestiller jeg bare på nettet. :vetikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...