Gå til innhold

Har fått et mirakel i hus


Cuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, så moro! GRATULERER så masse, Cuba!! :strix: :strix: :strix:

Gleder meg til du kommer hjem og kan oppdatere oss! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!! :hoppe::danser:

Tenk at det ble den 16. :)

Gleder meg jeg også til du oppdaterer oss på hvordan det gikk og hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gratulasjoner!! :D

Kom hjem i går tidlig, men har ikke vært mye tid til internett. Blir mye avbrytelser og er ikke lett å skrive så mye med en hånd/arm :P

Men alt er bra og vi koser oss masse! Vesla har masse mørkt hår med litt lyse striper i, akkurat som meg da jeg ble født :)

I dag har melken kommet også, noe som er veldig deilig. Hun hadde litt lite underhudsfett da hun ble født, så har vært mye sulten. Fikk litt NAN på sykehuset pga sitring (liksom dirrende hender) og at hun aldri ble rolig. Hun hadde nok ikke det fettlaget andre babyer har for å klare seg fram til den ordentlige morsmelken kommer.

Så det er utrolig deilig å kunne mate henne til hun blir fornøyd!

Fødselen gikk fort og greit :P

Begynte med litt uregelmessige rier hjemme (etter litt sengekos igjen :fnise: ) som jeg igjen var sikker på var tull. Håpte egentlig bare det skulle gå over så jeg kunne legge meg igjen, men det var verst når jeg lå så det klarte jeg ikke.

Satt i sofaen og stirret i taket da jeg brått hørte tre kneppelyder fra magen og at det rant litt ut i trusa. Spratt opp, men tenkte samtidig at det sikkert var litt rester fra kvelden.. :sjenert:

Gikk likevel opp på do og da kom det mer og riene ble brått veldig mer intense. De kom med maks 2 min. mellomrom så da ble jeg litt stresst med å komme oss avgårde.

Kom inn ca. 4.30 og ble lagt på CTG. Hadde da hvertfall 5 cm åpning.

Fikk fødestue og jeg gikk i dusjen - var ganske deilig egentlig. Men tror jeg var litt bekymret for at ungen brått skulle komme og jeg ville gjerne ha lystgass. Tørket meg, fikk på meg skjorte og kom meg opp i senga. Fikk lystgass og syns det var helt greit selv om det var litt vanskelig å puste inn i den. Ventilen sperret for innimellom så måtte puste ut på utsiden. Lå sånn en stund før jeg brått begynte å kjenne litt pressetrang. Tror klokken var rundt 7.10 da jeg hadde full åpning og pressetrang. Tok en stund før vesla kom ut, stanget litt i åpningen og 8.23 var hun endelig hos oss :rødme:

Hun surklet litt fostervann, så etter at pappaen hadde klippet navlestrengen tok de henne med ut et par minutter og fikk rensket opp.

Fikk sydd tre innvendige sting, mest for at det ikke skulle svi sånn ved dobesøk sa hun :) Ikke noe utvendig.

Rett etterpå var jeg veldig skeptisk til å skulle gå gjennom dette en gang til, men det er virkelig sant at man glemmer fort! Før vi dro fra sykehuset var jeg innstilt på at vi nok kommer tilbake innen ikke altfor lang tid :P Men det blir nok ikke en 2010-baby til, som jeg har spøket litt om :fnise:

Ja.. Det var da et lite sammendrag herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ut som en skikkelig drømmefødsel! Heldig du er!! Og er vel godt å være kommet hjem til seg selv - med babyen!! :rødme:

Jeg begynner å bli ganske så klar selv her altså!! men tør ikke gjøre noe for å sette det i gang heller... hehe pingle... men syns det er litt småskummelt siden hun sitter på rompa.. vil helst at det gå helt naturlig for seg! Bra at melka kom i gang da også - er jo litt godt å kunne amme! Håper jeg er så heldig jeg også :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Så koselig å lese! :happy:

Jeg satser på en like lett fødsel! :ler:

Det føles vel ikke lett der og da, men det er jo mange som virkelig strever.

Kos dere MASSE! Gleder meg til det er min tur! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese. :rødme:

Velkommen hjem! :blomst: Kos dere og nyt den nye tilværelsen!

:klemmer:

PS: jeg bestiller også en sånn fødsel! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Som jeg får skrevet litt igjen da :P Skal se om jeg får skrevet litt mer om fødselen, ble veldig overfladisk det første jeg skrev ser jeg.

Jeg hadde nok en ganske fin fødsel ja, selv om det ikke føltes sånn der og da :P

Var veldig intenst og jeg sa en gang til mannen at jeg ville ha epidural. Syns det var grusomt å ligge "spent fast" med CTG når jeg hadde så tette og intense rier. Ble kvalm og kastet opp også.

Tiden med lystgass er litt tåkete for meg, men husker at jeg ikke syns det gjorde noe mindre vondt. Men jeg brydde meg nok kanskje ikke så mye om det på en måte. Husker mannen sa jeg så fornøyd ut, men da fikk jeg fortalt han at det var jeg IKKE!

Følte jeg brukte ganske lang tid på presstiden, selv om det er ganske vanlig. Mannen ble litt bekymret når han så på jordmor & co for de så visst litt bekymret ut de også. Fikk vite etterpå at pulsen til vesla ikke sank nok mellom riene, men de var litt usikre på hvor alvorlig det var siden det faktisk var ganske begrenset med tid til å rekke å synke noe særlig før neste kom.

Begynte på ryggen i sengen (dobbeltseng så ingen bøyler), så en liten stund over sackosekk i sengen. Så sto jeg i prekestolen en stund før jeg avsluttet i sengen. Da fikk jeg hjelp av en annen jordmor pluss barnepleier til å sparke i fra på og mannen holdt hodet mitt oppe.

Kan ikke huske at jeg syns pressdelen var så veldig vond - mer voldsom og utrolig slitsomt, både psykisk og fysisk.

Fikk visst oksygen på slutten en gang, men det husker jeg overhodet ikke. Lukket øynene hele tiden og var vel i min egen verden der jeg lå Husker de spurte om jeg ville kjenne på hodet hennes, men det ville jeg ikke. Får prøve neste gang!

For en neste gang blir det - og det ganske snart også tror jeg

Kommer ikke til å begynne med prevensjon igjen, og så tar vi det bare som det kommer.

I starten er vi nok litt forsiktige, men skjer det så skjer det

Ellers koser vi oss masse med vakre jenta vår! Hun er så snill og sover gjerne 6 timer om natten før hun våkner første gang :D Kan gå 5 og 4 timer også, men ikke noe mindre!

Sliter litt med magen (forstoppelse) da. Har ikke noe særlig melk, så gir MME.

I morgen er hun 5 uker og på onsdag veide hun 4330 gr og var 57 cm

Her er et par bilder av prinsessa:

dsc01470xw.jpg

dsc01549h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Huff, nå er det lenge siden jeg har skrevet her ser jeg! Har virkelig tiden gått SÅ fort??

Her går det i allefall strålende! Lillejenta blir 4 måneder til søndag, så begynner å bli stor jente :P

På søndag snudde hun seg fra rygg til mage helt av seg selv! Og har gjort det siden - gjerne hele dagen :fnise: Legger jeg henne på ryggen, ligger hun på magen i løpet av få sekunder! Men hun har ikke fått helt til å snu seg tilbake igjen da, så da må jeg hjelpe henne litt når hun blir lei. Og hun blir irritert når hun ikke kommer seg framover, vil gjerne krabbe ja! Hehe..

Er ikke noe mer amming nå da, men hun er veldig fornøyd med erstatningen! :)

Så sover hun i egen seng på eget rom fra ca. 21.00 (kanskje litt tidligere) til rundt 3.30/4.30. Da får hun mat og sover mellom oss resten av natten som kan være rundt 6.30-7.30.

Så kan hun sove en del på dagen også. Om vi merker at hun er sutrete og trøtt kan vi som regel bare legge henne i vuggen eller vognbagen med et pledd og smokken, så sovner hun etterhvert! :)

Er en veldig blid og go jente. Smiler og babler hele dagen omtrent! :)

Nå får jeg gå å lage litt mat til henne, så slipper jeg å styre med det med en sulten unge på armen. Ligger å sover nå, men våkner nok snart :)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...